Když jsem měl ještě motor 120 a přestal se prodávat super, lil jsem chvíli natural+aditivum. Pak se mi dostal do rukou test benzínů na pumpách a byo v něm několik zajímavých skutečností: Special s udávanými min.91 oktany jich běžně dosahoval 92 a u některých společností i víc. Naproti tomu nebylo výjimkou, že naturál se svými 95 udávanými na téměř polovině testovaných stojanů limit nesplnil a dosahoval k 94. V té době byl mezi speciálem a naturalem s přísadou docela výrazný cenový rozdíl, takže jsem jen upravil předstih a používal special. Mírná ztráta výkonu byla v mezních situacích pozorovatelná.
Nevím, jak je na tom kvalita benzínů dnes (tohle bylo asi před 4 lety), ale cenově jsou teď obě varianty téměř vyrovnané, takže vychází jednoznačně lépe brát natural.
Speciál bych tankoval jedině pokud by se mi nechtělo manipulovat s odměřováním přísad nebo do vozů, které díky stupni komprese vyžadují nízkooktanové benzíny (většina veteránů)
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
SPECIAL nebo NATURAL???
prohledat
13 příspěvků (zobrazeno 1 až 13) od 06.01.2003 do 08.01.2003, založil/a
07:55:14
08.01.2003
08.01.2003

wekky
07:29:42
08.01.2003
08.01.2003

Dark.lort
Ja jsem taky nalil natural,ale kamos mi rikal ze se to musi zajet,taky ze jo.Kdyz jsem tam nalil dva litry tak jsem nic nepoznal.Najel jsem na tatural tak 200km a potom to byloi kurevsky znat ze to jede lip.

01:42:43
08.01.2003
08.01.2003

U-Geen
Ja sem do 120ky lil taky natural 95 + aditivum od OMV - melo inteligentni davkovac a bylo pomerne levny. Ted uz jezdim samozrejme na cistej natural 95.
00:25:49
08.01.2003
08.01.2003

Honza Kolín
Také si myslím, že bude lepší natural+sračka.Kamarád má strejdu v nějakém výzkumáku paliv a říkal, že není pravda, že special=natural+adetiv.Pr
ej do specialu se přidává sice adetiv ve výrobě, ale prej neni zdaleka tak kvalitní, jako je ten zvášť kupovaný.Také prej speciál více zasírá motor.Nevím, co je na tom pravda, ale docela mu věřím.Rozhodně věřím, že 4 oktyny jsou znát.Kamerám má zase zkušenosti se Shellem.Když u nich natankuje natural, tak mu to jede ohodně lépe.Pružnější.A má stebilně menší spotřebu.Asi 0,8-1 litr úspora na 100km.Rozhodně se to vyplatí.
Mějte se fajn
Zdravím z Liberce
PS:Zase se ozvu.Teď se budu snažit tu být každý den.
Mějte se fajn
Zdravím z Liberce
PS:Zase se ozvu.Teď se budu snažit tu být každý den.

22:47:32
07.01.2003
07.01.2003

Dan
Jasně, teď už jo, ale dřív to byl rozdíl.
Dyž to tak vemu, je to už ňákej ten pátek, co sme tu 120 měli
Sakra, toto běží.....
Na pumpě je de facto vlastně už jenom naturoš a nafta
Dyž to tak vemu, je to už ňákej ten pátek, co sme tu 120 měli

Sakra, toto běží.....
Na pumpě je de facto vlastně už jenom naturoš a nafta

22:22:38
07.01.2003
07.01.2003

Jiří Čech
Speciál je Natural + sračka - ale přímo z výroby. Takže žádný rozdíl, jen ve Speciálu je přesné množství sračky. Pokud chceš jezdit na Natural 95, zvedni si předstih asi na 8 st., jinak mužeš časem podpálit ventily.
21:12:36
07.01.2003
07.01.2003

Bob
Já beru Naturoš + Lahvičku aditiva ktomu maj to zdarma tak proč to tam nenalejt

20:06:53
07.01.2003
07.01.2003

Dan
Dyž sme měli 120, taxme nejdřív jezdili na specijál, ale jednoho dne dím "Prubnem naturoš", taxme natankli naturoš95 a aditívum.... A od tý doby jen naturoš. Jelo to líp, ty 4 oktany sem poznal. Opravdu.
Dyž nejsi línej mixovat to aditívum a hlídat si to, rači jezdi na ten naturoš, motor je daloko pružnější a ochotnější. Hlavně si to hlídej, to dáfkování toho aditíva.
Dyž nejsi línej mixovat to aditívum a hlídat si to, rači jezdi na ten naturoš, motor je daloko pružnější a ochotnější. Hlavně si to hlídej, to dáfkování toho aditíva.
23:40:57
06.01.2003
06.01.2003

Honza Kolín
Motor mám klasickej 120tkovej s nějakým tim zlepšením.Tím, že jsem psal, že je nový jsem myslel to, že mám v něm všechny součástky nové.Válce,vložky,rozvody
,klikovka,ložiska,rozdělov
ač atd.Prostě nový motor, který se bude muset ještě zaběhnout.
Dlouho jsem nemel cas cumet do pocitace,protoze jsem delal na aute.Take mi ted dava zabrat skola, takze nemám moc času.Ted jsem si poridil novej pocitac na kolej v Liberci, takze pisi a budu psat odsud.
TAkze na co mam jezdit?
Na natural 95-98 + olovo?
Mam doma par olovených kuliček, takže bych je mohl využít a přitom bych ušetřil penízky :)
Tak se mejte fajn a poradte mi.
Zdravi Vas a dekuje Honza z Liberce.
Dlouho jsem nemel cas cumet do pocitace,protoze jsem delal na aute.Take mi ted dava zabrat skola, takze nemám moc času.Ted jsem si poridil novej pocitac na kolej v Liberci, takze pisi a budu psat odsud.
TAkze na co mam jezdit?
Na natural 95-98 + olovo?
Mam doma par olovených kuliček, takže bych je mohl využít a přitom bych ušetřil penízky :)

Tak se mejte fajn a poradte mi.
Zdravi Vas a dekuje Honza z Liberce.
20:11:12
06.01.2003
06.01.2003

Fén
Většinou na natural 98, ale někdy i na CH3OH 

14:44:35
06.01.2003
06.01.2003

Bery
Ha,tajnej kolínskej tuner se ozval...
11:40:45
06.01.2003
06.01.2003

Luděk
Hlavně jsi měl napsat,jaký máš to ten nový motor,páč někdo jezdí třeba i na naftu a já na LPG heč



11:15:06
06.01.2003
06.01.2003

Honza Kolín
Nezdarek fandové,
měl bych na vás dotázek.Na jeké palivo jezdíte? Speciál nebo naturál + sračka co se přidává do nádrže? Jaké máte zkušenosti?Díkes
Jinak mám teď komplet nový motor, takže přemýšlím na co jezdit.
Čau Honza
měl bych na vás dotázek.Na jeké palivo jezdíte? Speciál nebo naturál + sračka co se přidává do nádrže? Jaké máte zkušenosti?Díkes
Jinak mám teď komplet nový motor, takže přemýšlím na co jezdit.
Čau Honza