
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Vačka do 130
prohledat
10 příspěvků (zobrazeno 1 až 10) od 05.01.2003 do 18.01.2003, založil/a
12:27:15
18.01.2003
18.01.2003

Komár
A čím to, že pokud přebroušená klikovka vydrží, tak vačková hřídel by neměla?

11:18:00
18.01.2003
18.01.2003

Jiří Čech
Klika na 742 není kalená, povrchově kalit se začaly až Favority a po přebroušení se s nimi nic nedělá. Každopádně vačka ze stotřicítky není na přebrušování vhodná, má posunuté úhly vaček a potom to moc nevychází. Z eRka bych už vačku nebrousil, má malou šířku vaček, lepčí je nechat poslední stodvacítky nebo něco z Fa. Nedoporučuji přebrušovat sériové vačky více než na 260 st., na větší otevření se používaly jiné odlitky. Přebroušení se dělá na úkor základní kružnice a vychází potom vysoký zdvih ventilů, který při použití "C" vahadel nadělá dost problémů (pružiny dosedají závity na sebe). Při tak velkém přebroušení se úplně odstraní povrchové kalení a nikdo potom životnost nezaručí, zvlášť pokud je vačka dost ostrá. Celý systém se musí přepočítat na Herzovy tlaky, bez nich pouze tápeš.
23:11:39
16.01.2003
16.01.2003

Komár
Taky si myslím, že to moc dlouho nevydrží, ale tipuju, že tak 30 tisíc kiláků určitě? Teď mě napadá - nevíte nekdo, jestli se nějak zušlechťuje povrch klikovýho hřídele po přebrusu? Já si totiž myslím, že ne ( ale nevím )
21:55:59
16.01.2003
16.01.2003

Dan
Ta by se měla dodělat nakonec, pokud se nechce, by ta vačice odešla brzičko....
Třeba ponitridovat
Cálen, bitte !!!!!!
Třeba ponitridovat

Cálen, bitte !!!!!!

17:14:55
15.01.2003
15.01.2003
Jirik
Lepší je nepřebrušovat to vůbec.
Kdepak je potom ta povrchová úprava 


21:52:29
14.01.2003
14.01.2003

Baghira
To sis moc nepomohl, vačka ze 130tky je téměř stejná se 120tkovou. Lepší je přebrušovat už od výroby více nastavené vačky, tedy eRkovou nebo lépe Felicie.
19:26:51
14.01.2003
14.01.2003

Komár
Já jsem si sehnal vačku ze stotřicítky a taky si ji chci nechat přebrousit na těch 260° (aby se s tím dalo jezdit normálně v klidu). Mám kontakt na jednu brusírnu v Brně, kam to asi pošlu. Nemáte už s tím někdo zkušenosti nebo někoho kdo by to zaručeně kvalitně přebrousil (podle vašich zkušeností a ne jen podle doslechu)?? 

19:46:14
13.01.2003
13.01.2003

Jiří Čech
Do normálního provozu se hodí tak do 260, potom už je hodně problémů v nízkých otáčkách, popojíždění v koloně je o nervy.
19:52:01
05.01.2003
05.01.2003

Dan
Dát si jí tam můžeš, ale esli to máš na normální provoz, taxi asi budeš rvát pak vlasy 
Protože tadle vačka tě donutí to strašně točit..... To je přesně ta vačka, co se tu o ní mluvilo, že je jich jak nasráno.
Jen počkej, on ti Viči o ní něco řekne, má s tim "jistý" zkušenosti
Ale jak řikam, do normálního motoru to neni dobrý.....

Protože tadle vačka tě donutí to strašně točit..... To je přesně ta vačka, co se tu o ní mluvilo, že je jich jak nasráno.
Jen počkej, on ti Viči o ní něco řekne, má s tim "jistý" zkušenosti

Ale jak řikam, do normálního motoru to neni dobrý.....

13:38:42
05.01.2003
05.01.2003

Dj Mania
Potřeboval bych poradit.Na stránce mujweb.cz/www/jarohrnc prodává někdo vačky 280°.Má někdo s tímto koupě zkušenosti?A myslíte,že bych ji mohl dát do 130?
Díky za radu
Díky za radu