Na jaře do toho du na sto pro taky.
Táhne to asi líp odspoda, ne ?!
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Prodložení doby sání
prohledat
13 příspěvků (zobrazeno 1 až 13) od 04.01.2003 do 08.01.2003, založil/a
20:47:06
08.01.2003
08.01.2003

Dan
20:43:30
08.01.2003
08.01.2003

R@ZOR
To vici: a jak je vysoká ta od toho motor-excelu? Já jí mám cca 1.5cm a je to znát dost! V kombinaci s vyleštěným sáním, sport filtrem a laďákem je to nářez. Nevím přesně kolik to přidalo, nebyl jsem na brzdě, ale je to na jízdě znát .

19:13:34
08.01.2003
08.01.2003

Dan
Jasně, Viči, nevešlo, ale musí to bejt nutně na vejšku ?! Nemusí, může to vést i podél hlavy nebo nad ní, to de realizovat přeci i u Fava.
Tady u nás jezdil Faker, a ten měl 4 karbíky z motorky (difuzor měl stejnej průměr jako sací kanál) A ten je měl taky kus dál od palice. A měl 6-ti qalt. Ale ten se mu rozpad
Tady u nás jezdil Faker, a ten měl 4 karbíky z motorky (difuzor měl stejnej průměr jako sací kanál) A ten je měl taky kus dál od palice. A měl 6-ti qalt. Ale ten se mu rozpad

11:20:44
08.01.2003
08.01.2003

wekky
Jasně, že na upraveném motoru roste všechno. Úpravou délky sání lze dosáhnout toho, že plnění je v určitém rozsahu otáček lepší z důvodu odrazu chvění vzduchu na konci potrubí a rezonance (více najdete v literatuře o proudění).
V každých otáčkách je frekvence jiná, jde o to v jakých se bude motor pohybovat nejčastěji. Proto se úpravě délky říká na moment (lepší plnění v otáčkách max. momentu-středních-soutěžn í verze-delší potrubí) nebo na výkon (otáčky max výkonu-blízko maxima-okruhová verze-kratší)
V každých otáčkách je frekvence jiná, jde o to v jakých se bude motor pohybovat nejčastěji. Proto se úpravě délky říká na moment (lepší plnění v otáčkách max. momentu-středních-soutěžn í verze-delší potrubí) nebo na výkon (otáčky max výkonu-blízko maxima-okruhová verze-kratší)
10:36:59
08.01.2003
08.01.2003

Luděk
Mno,nejsem moc ladič,spíš pijan
,ale myslím si,že se zvyšováním výkonu,roste i točivý moment a naopak,takže nechápu,jaká by byla jiná úměrnost,samozřejmě různá délka potrubí může být ve specifických podmínkách přínosem (vrchy,okruhy atd.),ale pro běžný provoz na pozemních výtlukomunikacích je asi optimalizované standardní řešení.Pokud je motor nějak upraven,tak to je jiná,tam lze dělat vývoj,ale u seriovky




10:30:06
08.01.2003
08.01.2003

Vici
treba Favo karbec, s upravenymi rozprasovaci a polestenymi difuzory, daval asi 5Nm navic..., na brzde, VUT Brno :o)
10:27:13
08.01.2003
08.01.2003

Vici
jo jo s tim bych souhlasil, u seriovky nejni patrne skoro nic...krome toho ze by mel byt v super stavu rozdelovac, karbec, svicky, kabely a podobne veci, kdyz je clovek koupi nove tak se kolikrat nestaci divit:o)) na to mnozi zapominaji a ladi knkama a podobnyma vecka motory ktere vypadaji jako olejova koule:o( ...u mojeho motoru by se ta podlozka snad i mohla projevit....
08:24:04
08.01.2003
08.01.2003

wekky
U seriového motoru ty rozdíly nejsou tak patrné.
Jinak je to jak píše tina, s délkou mění se totiž i otáčky, při kterých dochází v potrubí k rezonanci. Zkoušeli jsme kdysi ve škole měřit na brzdě fáčko 136 s různou délkou potrubí a výsledky se lišily max. o 1kW.
Víc udělá absence překážek (filtrů nebo i klapek), což však nelze odstanit vždy. Lze jen vyměnit filtr za jiný s menšími ztrátami (bavlněný) a vnitřní povrch vyhladit.
Jinak je to jak píše tina, s délkou mění se totiž i otáčky, při kterých dochází v potrubí k rezonanci. Zkoušeli jsme kdysi ve škole měřit na brzdě fáčko 136 s různou délkou potrubí a výsledky se lišily max. o 1kW.
Víc udělá absence překážek (filtrů nebo i klapek), což však nelze odstanit vždy. Lze jen vyměnit filtr za jiný s menšími ztrátami (bavlněný) a vnitřní povrch vyhladit.
08:22:58
08.01.2003
08.01.2003

Vici
ja mam podlozku pod karbec, koupenou u motor-excelu, nemel jsem chut laborovat s delkou, protoze by to vyslo pekne draho. oni to maji odbrzdene, i kdyz tomu odpovida i cena... na jare ji vyzkousim. stejne jako sani z 50kW BMM s prevarenou prirubou na karbec:o) jinak, neco na otm urcite bude,kamoso to ma uz namontovane, ale moc to nezkousel, na snehu to ponekud nejde:o)) dane, ta delka, res vyska podlozky, moc neni, protoze by se to ponekud neveslo pod kapotu:o)))
07:41:31
08.01.2003
08.01.2003

Dark.lort
Jojo na tom sakra neco bude.
20:52:40
07.01.2003
07.01.2003

tina
když prodloužíš sání taxe zvýší kroutící moment a dyš ho naopak zkrátíš taxe tím zvýší výkon.
Nevim esli se to teď eště dělá,ale dyš se podíváš třeba ne eRSo tak soutěžní měly sání přes hlavu-aby to auto víc tahlo od spodu a šlo líp do otáček a okruhovky ho měly od hlavy.
Nevim esli se to teď eště dělá,ale dyš se podíváš třeba ne eRSo tak soutěžní měly sání přes hlavu-aby to auto víc tahlo od spodu a šlo líp do otáček a okruhovky ho měly od hlavy.
20:24:05
07.01.2003
07.01.2003

Dan
Jo, prej to tak funguje.
Dělali to podobně na závoďácích.
Popiš, co se zlepšilo.
Možná to na jaře taky zkusim.
Mě by zajímala taková ňáká mezní hodnota délky toho sání - kolik, aby to eště fungovalo. I dyž, podívam-li se na ty závoďáky, ty ho maj HODNĚ dlouhý.....
Dělali to podobně na závoďácích.
Popiš, co se zlepšilo.
Možná to na jaře taky zkusim.
Mě by zajímala taková ňáká mezní hodnota délky toho sání - kolik, aby to eště fungovalo. I dyž, podívam-li se na ty závoďáky, ty ho maj HODNĚ dlouhý.....
01:06:23
04.01.2003
04.01.2003

R@ZOR
Zkoušeli jste někdo prodložit dobu sání podložením (přidáním další pertinax. podložky) karburátoru? Mám podloženej karbec o cca 1.5cm a je to dost znát, kór ve vyšších točkách. Zajímaly by mě vaše názory a zkušenosti.