skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Př. kapota, dvéře z úže.
prohledat
34 příspěvků (zobrazeno 1 až 34) od 03.01.2003 do 14.01.2003, založil/a
12:45:56
14.01.2003
14.01.2003

Luděk
Gdyž jsem koupil Rapida 130 bez hlavy (resp. s prasklou),tak jsem se zabýval všemy možnými alternatívami opravy atd. v Kostelci nad Černými lesy,kde repasují hlavy Škodovek na provoz na bezolovo a dávají tam i gufera na dřiky ventilů mi ten chlápek řekl,že jsetli si vážím motoru a hlavy na 130,tak ať v žádném případě nejezdím na LPG.Vzhledem k tomu,že mě svými znalostmi,schopnostmi a dovedností přesvědčíl,zvolil jsem pro provoz na LPG motor 136 (a jezdí líp,než 130 na benzín).
18:49:21
08.01.2003
08.01.2003

Baghira
Ono se to ohřívá, ale hrozně pomalu. asi to bude v tom termostatu. LPG mi ještě nikdy nezamrzlo, takže v poho. Nevím proč bych měl být sebevrah svýho motoru? Má na LPG najeto asi 80 tisíc a nic mu není. Kromě toho, že se po třech zavařeních musela vyměnit prasklá hlava. Ale jinak je v pohodě a automechanik mi nevěřil, že má najeto 130 tisíc. tipoval ho tak na 40.
08:08:36
08.01.2003
08.01.2003

Luděk
Chcalo nechcalo,šak se aspoň ten engine občas umeje a zadarmo (kyselý déšť je lepčí než Arva).
To Baghira:jestli máš 130,tak seš jednak vrah svýho motoru,že jezdíš na LPG,ale v žádným případku bych tam 88st. termostat nedával,i když kámoš na to bez problémů jezdil.Jenom se zamysli nad tím,že kdyby se Ti to neohřívalo,tak Ti začne vzápětí zamrzat LPG a ujedeš třeba jenom 10 km a šlus (to už mám taky za sebou),takže to spíš někde kecá,nebo to máš opravdu nějak divně zapojený,že to termostat neudrží.
To Baghira:jestli máš 130,tak seš jednak vrah svýho motoru,že jezdíš na LPG,ale v žádným případku bych tam 88st. termostat nedával,i když kámoš na to bez problémů jezdil.Jenom se zamysli nad tím,že kdyby se Ti to neohřívalo,tak Ti začne vzápětí zamrzat LPG a ujedeš třeba jenom 10 km a šlus (to už mám taky za sebou),takže to spíš někde kecá,nebo to máš opravdu nějak divně zapojený,že to termostat neudrží.
07:52:37
08.01.2003
08.01.2003

Dark.lort
Jo na tom neco bude.Treba to maji ze stim jezdi jen za hezkeho pocasi.Taky jsem takovy to napor.sani vymejslel na skodu,ale jeste nemam doreseny to aby tam nechcalo.Ale to nejak pujde.

19:12:09
07.01.2003
07.01.2003

Dan
Rapid nezná maximální povolený množství smajlíků, co ?! 
Mě by zajímalo, kolik lidí promyslí, dyž dělá to náporový sání, větrání a tak, aby tam těma ďourama nechcalo. Největčí husťáci sou takový ty borci (třeba Golfáci a jim podobný), co maj v přední haupně sací jámu jako kráva, tam mřížku, ale taky tam je pěkně vidět motor. Tzn. úplně fklidu tam chčíje horem na motor.
Málogdo tam má vymyšlenej ňákej labirint, aby tam mots nechálo a zároveň tam šlo dost vzducha.

Mě by zajímalo, kolik lidí promyslí, dyž dělá to náporový sání, větrání a tak, aby tam těma ďourama nechcalo. Největčí husťáci sou takový ty borci (třeba Golfáci a jim podobný), co maj v přední haupně sací jámu jako kráva, tam mřížku, ale taky tam je pěkně vidět motor. Tzn. úplně fklidu tam chčíje horem na motor.
Málogdo tam má vymyšlenej ňákej labirint, aby tam mots nechálo a zároveň tam šlo dost vzducha.

20:16:21
06.01.2003
06.01.2003

Rapid
8-anál
*9* *9*










17:59:42
06.01.2003
06.01.2003

Baghira
To Luděk: Takovej trouba zase nejsem, samozřejmě kdybych měl 8-anál, tak tak mám termostat z Fáva, jenže mám 130-tku a na tu litinu se mi moc nechce zvyšovat teplotu nad 100°C tím Fávo termostatem. No uvidímě.
Trubky mám ale správně, to už jsem kontroloval. Možná že to způsobuje i směšovač LPG, což je další ochlazovací místo, ale asi ne. No nevim. Mimochodem to odvětrání pod SPZ mám a kromě toho, že to vypadá dobře, tak to evidentně i velmi dobře odvětrává motor...viz "Vaše auta- Martin Baghira".
Trubky mám ale správně, to už jsem kontroloval. Možná že to způsobuje i směšovač LPG, což je další ochlazovací místo, ale asi ne. No nevim. Mimochodem to odvětrání pod SPZ mám a kromě toho, že to vypadá dobře, tak to evidentně i velmi dobře odvětrává motor...viz "Vaše auta- Martin Baghira".
11:14:48
06.01.2003
06.01.2003

Zazaa
RS i LR mely tu vanu protoze vytvarela nad zadni kapotou pretlak vzduchu ale nebylo to kvuli pritlaku na zadni napravu, ale prave kvuli chlazeni motoru a prisunu vzduchu ke karburatorum
10:42:49
06.01.2003
06.01.2003

Luděk
V podstatě zezadu bylo větraný i eReSo a stačilo to,až na eLeRka začaly zezhora vytvářet tu obrovskou vanu,která je spíš na lepší plnění vzduchu na sání (podle mě).
10:37:46
06.01.2003
06.01.2003

wekky
Já osobně bych větral zazadu (auto, ne sebe). Když by se pod SPZ na čele se svislými světly dala mezi ně jen mřížka, mohlo by to vypadat efektně a účel by splněn byl.
A sání přes kapotu malým mřížkovým otvorem uprostřed.
A sání přes kapotu malým mřížkovým otvorem uprostřed.
10:27:57
06.01.2003
06.01.2003

Luděk
Odvětrávání motorového prostoru bych radši řešil z pravého boku,než zezhora (i když mám vizi na eRko na zadní kapotu nasávač z Ritma,to bude jiná káva,než U-G..,protože ta kapota má na to lepčí tvar).
No opět se projevila rozpolcenost Jiřího,páč jednou opěvuje 16V (že by Lenin 1,7 Žiguli),podruhé nedá na 105hnus dopustit,přitom 100vkový motory byly daleko povedenější (alespoň kvůli pojistce-obsah 998ccm a né trapnejch 1047ccm).
No opět se projevila rozpolcenost Jiřího,páč jednou opěvuje 16V (že by Lenin 1,7 Žiguli),podruhé nedá na 105hnus dopustit,přitom 100vkový motory byly daleko povedenější (alespoň kvůli pojistce-obsah 998ccm a né trapnejch 1047ccm).

10:16:34
06.01.2003
06.01.2003
Jirik
Kurwa, ty stránky se furt vysíraj. Jsem to psal dvakrát znova, příště se raděj přihlásim (v práci).
10:15:27
06.01.2003
06.01.2003
Jirik
Maxíku, já mám 105ku. Lítá jako divá (i když ne jako Fávo) a jsem s ní moc spokojenej.
To byla pouze narážka na to neustálý napadání 105ky a 120ky a tzv. zasranýho pětikanálu.
Jsem moc a moc spokojenej i ať si každej řiká co chce.
To byla pouze narážka na to neustálý napadání 105ky a 120ky a tzv. zasranýho pětikanálu.
Jsem moc a moc spokojenej i ať si každej řiká co chce.
10:13:06
06.01.2003
06.01.2003
Jirik
Maxíku já mám 105ku :o) To byla jenom reakce na ty neustálý přiblbý narážky na 105ky a 120ky a tzv. posraný pětikanály. A jsem se svojí 105 nadmíru spokojenej. Lítá jako divá i když ne jako donekonečno opěvovanej Fávo.
10:11:59
06.01.2003
06.01.2003

Vici
termostat: asi bych zacal na 80ti stupnich, a pokud by se to malo zahrivalo, zkusil bych 88, v kazdem pripade v lete je lepci mene zahraty motor, ze. a nebo treba 83 stupnu z avie. ideal je termostat Wahler, aspon znacka a ma velky talirek.
09:57:26
06.01.2003
06.01.2003

Vici
wekky: jo je hezci, jenze ta teplota pod kapotou.... staci trochu ostrejsi motor a roztece se i bowden plynu... a 4 valec
09:14:51
06.01.2003
06.01.2003

Luděk
Jestli tam máš 8mikanál,tak musiš mít jednoznačně termostat z Fáva (prostě 88 stupňů),tos mě teď docela zaskočil svoji neznalostí ...
A jestli se to porádně neohřívá,tak bych taky koukal na to,jak máš pozapojovaný vodní hadice,jestli to tam nemáš nějak jinak.Odvětráváním motorového prostoru to určitě nebude.

22:53:30
03.01.2003
03.01.2003

Baghira
V tom to není. Teplota je správná, protože větrák na chladiči spouští přesně když je na stupnici 90°C, jenže abych téhle teploty dosáhl, muselo auto běžet ve stoje třičtvrtě hodiny. Ještě zkusím termostat z Fáčka, prý by tam měl jít a otvírá později... a taky trochu omezim odvětrávání motorového prostoru. Pak se uvidí.
22:08:02
03.01.2003
03.01.2003

Max
2Jiřik:no já pořád se 105kou jezdim.A sem s ní v rámci možností spokojenej.....vono to je taky tim,jak je kdo omezenej možnostma...resp. financema.
Nejde o to chtít...ale mít.....A znám lidi,který ani nechtěj.To že se ti 105ky a 120 nezalíbily,neznamená že to sou sračky.

20:13:42
03.01.2003
03.01.2003
Jirik
To způsobujou pravděpodobně dvje vjetsi:
Čidlo na termostatu je v řiti (moje zkušenost, lítala ručička), budík je v řiti (druhá moje zkušenost, ručička přestala lítat, ale poškodil se tím mírně budík). = obojí v řiti.
Takže to má provozní teplotu jak má mít, ale vokazuje to 60 stupňův.
Kálim na to jsem na to zvyklej. Až přestane ukazovat, tak ho vyměnim, pravděpodobně se popošoupla ručička.
A ty řikáš že se to vůbec neohřejvá a netopí to ? A když jsi dal novej termostat, je na něj rok záruka, nemůže bejt třeba vadnej ? Zkoušel si ho třeba vyndat a šupnout do vody jestli správně otvírá ? Neni to zavzdušněný ? Vody je tam furt stejně ?

Čidlo na termostatu je v řiti (moje zkušenost, lítala ručička), budík je v řiti (druhá moje zkušenost, ručička přestala lítat, ale poškodil se tím mírně budík). = obojí v řiti.
Takže to má provozní teplotu jak má mít, ale vokazuje to 60 stupňův.
Kálim na to jsem na to zvyklej. Až přestane ukazovat, tak ho vyměnim, pravděpodobně se popošoupla ručička.
A ty řikáš že se to vůbec neohřejvá a netopí to ? A když jsi dal novej termostat, je na něj rok záruka, nemůže bejt třeba vadnej ? Zkoušel si ho třeba vyndat a šupnout do vody jestli správně otvírá ? Neni to zavzdušněný ? Vody je tam furt stejně ?

16:59:31
03.01.2003
03.01.2003

Baghira
Tož taky chci zrušit ten plastový xindl a dát jinej...větší. Navíc mám trochu problém v tom, že se v létě nemůžu dostat přes 70°C na motoru a to mám už druhej termostat a povyměňovaný všechno co se měření teploty týče. Chladič se vepředu ani neohřeje...jestli ono to nebude tím náporovým sáním... Ted v zimě jezdim na 60°C a sere mě to , protože...mi je zima!!!
... a to mám to sání odpojené.

14:48:25
03.01.2003
03.01.2003
Jirik
Mám připravené 2 zlepšováky v podobě zadní kapotáže a čela. 
Hehe.
......pokud nemáte pod kapotou něco lepšího než 105.... bla bla bla
bacha na supervysocevýkonostníturb o16ventilovéhyperčasoprost orové motory. Ty 105ky jsou děsný sračky, fakt. Nejhorší motory jaký znám, nikdy bych takovej nechtěl. Nejlepší jsou motory z Favorita nebo z Felicie. Všechny 105ky a 120ky bych naházel na skládku.

Hehe.
......pokud nemáte pod kapotou něco lepšího než 105.... bla bla bla

bacha na supervysocevýkonostníturb o16ventilovéhyperčasoprost orové motory. Ty 105ky jsou děsný sračky, fakt. Nejhorší motory jaký znám, nikdy bych takovej nechtěl. Nejlepší jsou motory z Favorita nebo z Felicie. Všechny 105ky a 120ky bych naházel na skládku.

14:29:07
03.01.2003
03.01.2003

wekky
Vici: Ta bez plastu je však hezčí. A pokud jde o větrání, podpěrky ve stylu Abarth nebo mřížky jako mělo RS vepředu by to jistili a mohli by to být zajímavé.
Přemýšlím, že bych Bublině vyrobil ještě jednu kapotu bez spoileru. A mřížky možná na čelo pod značku.
Přemýšlím, že bych Bublině vyrobil ještě jednu kapotu bez spoileru. A mřížky možná na čelo pod značku.
14:08:30
03.01.2003
03.01.2003

Vici
he hlavne si do zadu nedavejte kapotu bez vetrani (plastoveho xindlu) casem z toho kouka novy motor...... hlavne pokud mate pod kapotou neco lepsiho nez 105... :(
12:06:34
03.01.2003
03.01.2003

Luděk
Zadní kliky se mi vcelku líbí systém Alfa Romeo (mimochodem měla tato značka vyrábět vozy na Slovensku okolo r.1991 a měly se jmenovat Čalfa Romeo,ale to patří do jiné rubriky).Každý správný dveře mají mít kliku,spíš vyklápění se mi libí

12:01:12
03.01.2003
03.01.2003
Jirik
Dyk vo čem mluvim, jenom zadní a přední jiný.
11:56:43
03.01.2003
03.01.2003

wekky
Sundávání klik je takový divný výmysl. A myslím, že nemá moc šancí na dlouhodobější trvání. Ono mít něco mechanického na otvírání je vec dosti praktická. Chtěl bych vydět někoho, jak si jde třeba mezi poli odskoči a ovládání nechá na sedačce
Když už něco zavařovat, tak jen zámek (ten není až tak nutné používat mechanický).
Pro změnu stylu bych zaměnil kliku za nějakou jinou. Např. taková Barchetta má pěkné.

Když už něco zavařovat, tak jen zámek (ten není až tak nutné používat mechanický).
Pro změnu stylu bych zaměnil kliku za nějakou jinou. Např. taková Barchetta má pěkné.
09:45:52
03.01.2003
03.01.2003
Jirik
Díky kucí. Blatníky jsou jasný. Zakůpil jsem kapotu bez toho "plastovýho ksindlu" - hehe dobrej termín Ludíku. Ještě chcu přední, páč se bude vařit, zaslepovat, protahovat...bla..bláá...
bla. A levý přední dvéře řidičovo, páč mi praskl rám okna u spoje s dveřma, posral se mechanizm stahování a jsou celý ňáký na píč. Kliky nepočebuju, páč půjdou pryč. Hehe, divnej trend.
09:39:53
03.01.2003
03.01.2003

Luděk
Jo a ktěm dílům,wekky zapoměl na zadní čelo,tam byly celkem tři typy (1x úzké a 2x eM,tam je rozdíl,jestli jsou lampy zapuštěný do čela,nebo koukají ven).
09:37:50
03.01.2003
03.01.2003

Luděk
U zadní kapoty to bylo jasný,páč tam vyrobili ty díry na ten plastovej ksindl,tak museli předělat výztuhy (i když tata to měl udělaný i na starý kapotě,páč model 79 (léto 79) to ještě neměl a na garančce si to nechal na podzim 79 udělat,páč od září to již bylo sériově,a já u první přestavby ze 120 mod.78 na M taktéž).A vůbec se mi zdají ty starší kapoty pevnější v krutu,páč jsou ty výztuhy takový lepčí,nedovedu si představit,když se tchýni u LE mod.82 postavilo v zavřeném kufru prase,co by to udělalo s eMkovou kapotou,tahle má jenom zvenku lépe viditelnou tu výztuhu.Inu probíhala zřejmě úspora materiálů.
09:06:32
03.01.2003
03.01.2003

U-Geen
Mě se ta hvězdice zdá taky lepší. Ale budu kupovat novou haubnu tak třeba dostano s hvězdicej :-)
07:38:29
03.01.2003
03.01.2003

wekky
Kapoty a dveře si klidně kup jakékoli, jsou záměnné. Zvenku tvarově jiné jsou jen přední blatníky, čelo a lem blatníku zadního. Kliky pasují oba druhy.
Proč začali dělat jiné výztuhy kapot mi taky není jasné. I u přední se mi hvězdice uprostřed zdá lepší než jen podélně.
Proč začali dělat jiné výztuhy kapot mi taky není jasné. I u přední se mi hvězdice uprostřed zdá lepší než jen podélně.
07:24:56
03.01.2003
03.01.2003
Jirik
Jinak jsem se taky všim že některý vjetsi byly udělaný na užovkách pečlivějš. Ty Mka v určitém ohledu dost odflákli. Jako třeba zamačknutí (žiká se tomu zapertlování ?) některých plechových dílů, jako kapoty dveře apod. U eMek se furt kroutily zadní víka - pěkná krávovina ta vzpěra jenom na jednej straně. A tleta co jsem si přitáh je krásně rovná a bude to asi tim že není výztuhou rozpůlená, ale má několik ramen příčně - místo dvou obdélníků s odhluč. hmotou, má tři trojúhelníky.
07:20:29
03.01.2003
03.01.2003
Jirik
Je stejná přední kapota na užovce i Mku ? Má to stejně rozmístěné západky pro zámky ?
Včera jsem koupil novou zadní ale byl jsem promoklej až na tričko, tak jsem se po tej přední už nedíval. Ta zadní kapota je jak nová úplně bez sebemenšího bobíčku rzi a tak jsem doma uvažoval zda by ta přední nebyla v podobném supr stavu, páč napohled byla škoda velmi zachovalá celá, jenom vysranej motor. Neměl jsem chuť to ani nějak přeměřovat a navíc jsem tam nebyl kárem. Začal jsem demontovat a padalo sem tam kapka a pak se tu spustilo jako prase a já jsem tam pajkloval klíčem a zmáčenej nadával do kurew. Kuchal jsem tam ještě světla LS, hrnce ještě docela dobrý, ale paraboly byly trochu zašedlý a jedna u clonítka trochu rezlá, toho jsem se všim až během kuchání, páč na tej straně bylo na zemi tak 40 čísel vody. Navíc na jednej straně byl hrnec celej nějakej pokroucenej (asi pecka) a tak jsem se na to vyprcnul. A dvéře jsou z úže taky stejný ne ?
Včera jsem koupil novou zadní ale byl jsem promoklej až na tričko, tak jsem se po tej přední už nedíval. Ta zadní kapota je jak nová úplně bez sebemenšího bobíčku rzi a tak jsem doma uvažoval zda by ta přední nebyla v podobném supr stavu, páč napohled byla škoda velmi zachovalá celá, jenom vysranej motor. Neměl jsem chuť to ani nějak přeměřovat a navíc jsem tam nebyl kárem. Začal jsem demontovat a padalo sem tam kapka a pak se tu spustilo jako prase a já jsem tam pajkloval klíčem a zmáčenej nadával do kurew. Kuchal jsem tam ještě světla LS, hrnce ještě docela dobrý, ale paraboly byly trochu zašedlý a jedna u clonítka trochu rezlá, toho jsem se všim až během kuchání, páč na tej straně bylo na zemi tak 40 čísel vody. Navíc na jednej straně byl hrnec celej nějakej pokroucenej (asi pecka) a tak jsem se na to vyprcnul. A dvéře jsou z úže taky stejný ne ?