skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Problém 136
prohledat
19 příspěvků (zobrazeno 1 až 19) od 30.08.2004 do 04.09.2004, založil/a
18:40:08
04.09.2004
04.09.2004

Žaky
Mě se několikrat povedlo motor dost prehřát,bo serivé chlazení na moje občasny bejkarny nestačilo ale vložky se nehly. a to sem měl m.j. hlavu sníženou o 1,7mm.Ale je pravda že záleží na kvalitě nemrzky a hlavně se hlinikovka nesnáší se starym klasicky fridexem.Palba 160kou,pokud stíhá chlazení,neni pro 136kovej motor s 3,9 žádnej smrťák.Pokud už neni pred tim ve smrti.Ja mel nekolik pomerně ostre udelanejch motorů a dycky první shořely písty.Vložky drželi,menily se preventivně.
09:21:36
03.09.2004
03.09.2004

King
2 Gryzly: Omyl :) Pri prehrati motoru (vareni) se litinovy vlozky roztahujouu vic nez blok diky cemuz se nekde uprostred valce "vybouli" a po zchladnuti se presah vlozky o par setin zmensi oproti stavu pred varenim....
23:19:04
01.09.2004
01.09.2004

Gryzly
-> King2: No ale pokud nikdo nedělal nic s vložkama a notočil klikou bez hlavy na bloku tak se vložky nepohnou, ne? To jsem myslel že pokud je tam někdo dobře dá, tak se přesahy nezměnijou. Nebo se pletu?
19:15:17
01.09.2004
01.09.2004

Esso
-> TUNER: :nebudu to přehánět nechám to tak jak to je stejně tam chci co nejdříve jiný motor

11:05:51
01.09.2004
01.09.2004

King
Je to klasika, kdyz uplne netesni chlad. soustava (spojky pod autem. odvzdusnovak, chaladic) - obvykle se resi dolevanim vody, cimz se zredi fridex a hlava je vesele nahlodavana. Pri vhodne hvezdne konstelaci jde skutecne tlak do vodniho okruhu, ale tak nejak plizive, ze se to spatne diagnostikuje :c) Vysledkem je, ze se chlad soustava tlakuje odhadem klidne na 3atm a vysledek byl popsan. A nepodcenovat kontrolu presahu vlozek valcu pri vymene tesneni....
08:43:18
01.09.2004
01.09.2004

TUNER
KP můžeš zmenšit ubráním matroše ve spalovacim prostoru.....(bombírunk)*
4*
21:34:35
31.08.2004
31.08.2004

Esso
no ještě nefrčí stojí na ponku v dílně a čeka až dodělaám auto
20:43:30
31.08.2004
31.08.2004

sep
aspoň to jinak frčí:-)))
20:34:38
31.08.2004
31.08.2004

Esso
jj taky si myslím že je to dost ale co naděláš 

18:30:27
31.08.2004
31.08.2004

sep
No jestli je to 136 tak při sebrání 1 mm atakuješ KP 11:1....což je dost...
17:43:24
31.08.2004
31.08.2004

Komár 1981
-> Esso: to je dost.
16:38:06
31.08.2004
31.08.2004

Esso
Ja sem koupil favo motor a po sundání palice sem zjistil že jsou v něm díry jak do pr.... takže palice šla na srovnání a aby byla rovna musel jít dolů milimetr
10:13:11
31.08.2004
31.08.2004

Labros
podle mě není prasklý těsnění pod hlavou až tak něco k údivu, jestli mu vytekla voda a ten motor se brutálně přehřál při nějakejch 4500 nebo 5000 otáčkach... podle mě může bejt rád že to odneslo jenom těsnění..
07:44:49
31.08.2004
31.08.2004

Michal LR
No hlavně bych než dáš nový těsnění zkontroloval pečlivě přesahy vložek - tam bude asi problém
00:14:11
31.08.2004
31.08.2004

Gryzly
Namým motoru sem to těsnění měnil když měl najeto podle původního majitele asi tak 40 000km. Ale kdo ví kolik měl najeto doopravdy.
00:12:35
31.08.2004
31.08.2004

Gryzly
No oni ty hliníkový hlavy nesnášijou starou nebo nekvalitní chladící kapalinu. Ono se to potom vyžírá a tím pádem tam není rovný plocha a podfoukneto. Jábych vyměnil těsnění a pokud je vyžraná hlava tak srovnat a jinak bych to neřešil. No a samozřejmě nejezdit 160km/h
23:01:29
30.08.2004
30.08.2004

PeterP136
Viaceri ludia na nete tvrdia, ze tesnenie na favo motoroch vydrzi tak 100tkm a je dobre ho vymenit. Ale podla mna to zavisi hlavne na tom, ako casto bola menena nemrzka a celkovou starostlivostou o motor.
20:50:39
30.08.2004
30.08.2004

minno
nejazdiť 160

19:46:53
30.08.2004
30.08.2004

Kočislav
Kamarád má Rapida 136 a včera mu při 160 km/h praskla ta gumová hadice od termostatu směrem k chladiči (ta tlustá), tím pádem velmi rychle vytekla voda a výsledkem je prasklé těsnění pod hlavou. Konzultoval to se svým známým, který má rovněž Rapida 136 a kdysi se mu stalo úplně to samé a prý mají hliníkové hlavy tu vlastnost, že kvůli oxidování začne nedoléhat těsnění pod hlavou, podfukuje se, a že problém by měl být způsobenm tím, že uniká tlak z válců do chladicí sousatvy, která toto neunese. Prý se to občas stává, když má 136 motor najeto přes 100 tkm a je prý dobré to kontrolovat.
Má někdo v této oblasti nějakou zkušenost?
Má někdo v této oblasti nějakou zkušenost?