skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
monovstřik v rapidu
prohledat
55 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 12.08.2004 do 15.12.2005, založil/a
23:03:56
15.12.2005
15.12.2005

Gryzly
-> Gryzly: švýcarsko
23:02:20
15.12.2005
15.12.2005

Gryzly
-> Veron: No tak třeba eMBčka a nebo tatry 613 se dělali s hoským nebo dálničním převodem, tak mohli třeba do zemí s větším podílem kopců, dělat lehčí převod. Takový Švícarsko bude něco jinčího jako Holandsko.
21:25:25
14.12.2005
14.12.2005

Veron
-> Gryzly: kvuli převodu asi ne, ale tu kyvku taky moc nepobíram..
16:01:56
13.12.2005
13.12.2005

Gryzly
-> Veron: já to bmyslel spíš jako polotovar, kastle, brzdy, interiér, a prostě tam při montáži nahodili nádrž a motor s převodovkou s bendixem. a nemyslím ža bude rozdíl v emisích mezi vlečkou a kyvkou. prostě nechápu proč tak tu kyvku dávali. (kromě ceny a převodu)
15:20:13
12.12.2005
12.12.2005

Veron
-> Gryzly: emise, jedině emise. Hotový auto určitě nevzali - je jiná převodovka, nádrž a motor...
21:50:42
10.12.2005
10.12.2005

Gryzly
-> U-Geen: jak to myslíš? podle mě vzali hotový auto s motorem 135 a místo karbecu tam namontovali Bendix. Nechápu jakou to mělo výhodu, snad kromě toho že to auto mohlo bejt třeba o 10 000 kčs levnější a mělo "horskej" převod.
14:22:39
09.12.2005
09.12.2005

Labros
hmm hlavně že dneska požadujou pro zástavbu motoru 135 vlečku... Prostě vždycky tak jak se jim to hodí nejvíc. 

14:15:16
09.12.2005
09.12.2005

U-Geen
-> Gryzly: pravdepodobne kvuli exportu :-) aby mohli exportovat oba typy naprav do zemi s omezenymi exhalacnimi predpisy?
12:48:25
09.12.2005
09.12.2005

Kocour
Koukam, ze se tu nekdo hrabal v archivu, no tak ten monovstrik uz v tom rapidu je (neni to ten co ho mam v autech) casem se tu snad objevi... No co k zastavbe dodat delal to zkuseny automekanik takze zaruka kvality, byl tam dan blok z felicie na to palice + sani z facka 136 BMM, dira do prevodky do toho halovo cidlo, eletricke cerpadlo z facka + prepad zpet do pal. trubky, upravenej vyfuk + svody z facka, na co sem zapomel predelany domecek termostatu , vodni pumpa z 742.136 predelana na siroky remen, prevarenej airbox z rapida, jde to pekne za plynem akorat ten omazovac to drzi na 170km/h max, pokud by byly nejaky dotazy pokusim se rad odpovedet
11:20:32
09.12.2005
09.12.2005

Gryzly
sem si přečetl ten Ugeenuv přísměvek uplně dole a je divný že ve fabrice ten motor 742.135 i montovali jak na vlečku tak na kyvku.
10:18:16
09.12.2005
09.12.2005

petr s
-> Kocour: Takže rok uplynul tak se pochlub jak všechno funguje ?
10:11:41
09.12.2005
09.12.2005

Labros
a emise samozřejmě
10:09:54
09.12.2005
09.12.2005

sep
-> Labros: :on už v tom asi Kocour za ten rok a čtvrt bude mít trochu jasněji

10:08:02
09.12.2005
09.12.2005

Labros
-> Saky: Já bych ten monovstřik zas tak neodsuzoval.. Podle mě to v každým případě umí ideální složení směsi podle lambdy, ideální průběh předstihu, ideální volnoběh jak při studeným startu tak za tepla.. podle mě to tam dávali protože to je pokrok proti karbeci, ne jen aby prodali něco dražšího...
10:02:12
09.12.2005
09.12.2005

Labros
-> Kocour: zase se ukazuje, že automechanik=zlatý český ručičky=no problem a vím všechno protože to dělám už xxx let... pěkná blbost.
Samozřejmě je úplně jedno, jestli máš osmikanálovou hlavu z rapida, fáčka, feldy nebo fábky. Potrubí z rapida, fáčka, feldy nebo fábky pasuje na jakoukoliv z nich. Nevěř nikomu jen proto, že je automechanik. Saky taky složil už pár motorů a neargumentuje stylem, já to musim vědět protože dělám lidem motory na míru.
Samozřejmě je úplně jedno, jestli máš osmikanálovou hlavu z rapida, fáčka, feldy nebo fábky. Potrubí z rapida, fáčka, feldy nebo fábky pasuje na jakoukoliv z nich. Nevěř nikomu jen proto, že je automechanik. Saky taky složil už pár motorů a neargumentuje stylem, já to musim vědět protože dělám lidem motory na míru.
22:06:04
08.12.2005
08.12.2005

Paris - zrušená registrace
Jinak taky nejsem žádnej automechanik, jenom si tak hraju 

22:03:52
08.12.2005
08.12.2005

Paris - zrušená registrace
Před časem jsem koupil jednu Škodu 135GLi od člověka, kterej o tom asi prakticky nic nevěděl. Sice kasle byla na odpis, ale motorově to bylo celkem dobrý, tak jsem se rozhodl to hodit do mojí Š120.
Jedinou chybou je, že to nemá už orig. vejfuk, takže po zahřátí to solidně čadí. Budu muset udělat uchycení na lambdu (typ už jsem sehnal) a potom dam nějaký fotky na web. Katalyzátor nebude...
Jinak abyste se nehádali (i když tahle diskuse už je asi nějakej ten pátek mrtvá) - elektronika je Bendix/Renix - má to řídící jednotku, je to jednobodový vstřikování, elektrický čerpadlo (řazený v sérii za AC pumpu - pěkná blbbost, to musím eště překuchat), filtr s aktivním uhlím, ad.
Protože se mi při přendavání motoru povedlo rozmlátit snímač otáček, tak jsem pátral a pátral a opravdu jsou na tý Škodě elektronický komponenty z Renaulta (já jsem to bral např. ze starý R19).
Jedinou chybou je, že to nemá už orig. vejfuk, takže po zahřátí to solidně čadí. Budu muset udělat uchycení na lambdu (typ už jsem sehnal) a potom dam nějaký fotky na web. Katalyzátor nebude...
Jinak abyste se nehádali (i když tahle diskuse už je asi nějakej ten pátek mrtvá) - elektronika je Bendix/Renix - má to řídící jednotku, je to jednobodový vstřikování, elektrický čerpadlo (řazený v sérii za AC pumpu - pěkná blbbost, to musím eště překuchat), filtr s aktivním uhlím, ad.
Protože se mi při přendavání motoru povedlo rozmlátit snímač otáček, tak jsem pátral a pátral a opravdu jsou na tý Škodě elektronický komponenty z Renaulta (já jsem to bral např. ze starý R19).
09:05:41
17.08.2004
17.08.2004

Tom
-> Vici: To je novej slovenskej Tuning časopis? Z Prahy zmizel lebo na místech kde ho dřív měly už není. Bůůů.

08:59:08
17.08.2004
17.08.2004

Tom
Já myslel že lidi co sem choděj tak ten motor tuněj k lepším výsledkům, kde se na nějakou spotřebu a emise moc nekouká, a né že ho zabíjej.

08:41:21
17.08.2004
17.08.2004

Vici
www.motortech.sk/felicia1
6t.pdf kouknete sem :o)
08:24:16
17.08.2004
17.08.2004

Vici
Taky nejsem automechanik :o))) Favo s 1,4 a MPi mi jezdi uz pres rok, zatim nebyl nejmensi problem, az na SW v RJ diky kteremu to nejelo jak melo, nastesti od vcera vyresenou (za problemy diky vyrobci smejdu - www.tommutuning.cz).
Co se tyce jednobodu tak je dobry, pokud ho uz koupis ve felde nebo favu, mas to na normalni jezdeni a ma to 50kW. Jinak je lepsi karbec.
MPi - pokud cpes do fava tak jedine s celou feldackou elektrikou, palubkou, topenim.....
HW motoru - MPi nabastlis na cokoliv s osmikanalem, ale - vsechny starsi bloky nez mpi nemaji diru na cidlo klepani, takze do montazni diry co je n amotoru zezadu udelat zavit redukci a cidlo prdnout tam.
Alternator asi 70 byt nemusi, al ekdo na nej nema tak at se radsi ani do zadne prestavby nepousti.
Cidlo otacek MPi/Bmm je zamenitelne, ale je lepe tam dat posledni tym toho cidla z MPi.
lambda - BMM a MPI v ZADNEM pripade stejnou labmdu nemaji!!!!!
Imobilizer - mpi bez nej nejede (i kdyz nekdo nekde snad z acca 5000 umi rj upravit aby imo nepotrebovala....), RJ jde sladit s jakymkoliv imo, ale problem byva ten ze se nepodari sehnat imobilizer+ zamek spinacky s klicem z jednoho auta a protoze k imo z vrakace nebyva PIN tak k nemu uz nikdy zadne klice nenakodujes. tohle umim nechat vyresit - vycist PIn primo z imo tak aby pak fungoval imo s novymi klici - cena cca 2000.
Pokud budete nekdo rypat v MPi tak to chce mit trochu teoreticke znalosti systemu a VAG
Co se tyce jednobodu tak je dobry, pokud ho uz koupis ve felde nebo favu, mas to na normalni jezdeni a ma to 50kW. Jinak je lepsi karbec.
MPi - pokud cpes do fava tak jedine s celou feldackou elektrikou, palubkou, topenim.....
HW motoru - MPi nabastlis na cokoliv s osmikanalem, ale - vsechny starsi bloky nez mpi nemaji diru na cidlo klepani, takze do montazni diry co je n amotoru zezadu udelat zavit redukci a cidlo prdnout tam.
Alternator asi 70 byt nemusi, al ekdo na nej nema tak at se radsi ani do zadne prestavby nepousti.
Cidlo otacek MPi/Bmm je zamenitelne, ale je lepe tam dat posledni tym toho cidla z MPi.
lambda - BMM a MPI v ZADNEM pripade stejnou labmdu nemaji!!!!!
Imobilizer - mpi bez nej nejede (i kdyz nekdo nekde snad z acca 5000 umi rj upravit aby imo nepotrebovala....), RJ jde sladit s jakymkoliv imo, ale problem byva ten ze se nepodari sehnat imobilizer+ zamek spinacky s klicem z jednoho auta a protoze k imo z vrakace nebyva PIN tak k nemu uz nikdy zadne klice nenakodujes. tohle umim nechat vyresit - vycist PIn primo z imo tak aby pak fungoval imo s novymi klici - cena cca 2000.
Pokud budete nekdo rypat v MPi tak to chce mit trochu teoreticke znalosti systemu a VAG
08:19:11
17.08.2004
17.08.2004

wekky
-> Tom: hlavně emise a taky trochu spotřeba (pokud by bylo vše správně nastaveno).
22:17:04
16.08.2004
16.08.2004

Saky
zadna i karbec je lepsi-) kdyz vstriky tak MPI..
21:55:38
16.08.2004
16.08.2004

Tom
Já furt nechápu v čem je výhoda monovstřiku. Větší výkon? menší spotřeba? lepší emise?

21:43:51
16.08.2004
16.08.2004

Saky
nechtel jsem te nijak urazit byla to dobre minena rada.. samozrejme muzes psat kam chces naopak to byla moje chyba nebot jsem nevedel ze si to zalozil ty.. myslel jsem si ze odpovidas nekomu.. a treba me docela vadi ze kdyz se nekdo zepta a pak mu nejaky radoby odbornik odpovi blbe nebo ne zcela presne.. nicmene v tomto pripade beru zpet ale stejne si stojim za svym nazorem ze se da zbastlit podstatne lepsi motor s pouzitim lepsich komponent nez davat tam monovstrik.. a preber si to jak chces..
20:40:38
16.08.2004
16.08.2004

Kocour
Já kuli vám provolám peněz... No tak sem se opět zeptal: 1) kompatibilní míněno jde to tam, ale není to úplně ono.
2) silnější alternátor tam dával potom co se mu to stim origo fávo děsně sralo.
3) ===> saky dík, že si mi tak dokonale nastínil kam psát můžu a kam ne, pára nad lejnem automekanika znamená, že se s odborníkem srovnávat nemůžu ( průměry ventilů jednotlivejch hlav fakt z hlavy neznám) Nicméně většinu věcí si na autě dělám sám (s pomocí knížky Andrta/Cedricha)Pokud je to ovšem něco přesahující rámec standartu jako například přestavba motoru rád se poradím s lidmi co tomu rozumí, ostatně proto jsem založil toto téma.
2) silnější alternátor tam dával potom co se mu to stim origo fávo děsně sralo.
3) ===> saky dík, že si mi tak dokonale nastínil kam psát můžu a kam ne, pára nad lejnem automekanika znamená, že se s odborníkem srovnávat nemůžu ( průměry ventilů jednotlivejch hlav fakt z hlavy neznám) Nicméně většinu věcí si na autě dělám sám (s pomocí knížky Andrta/Cedricha)Pokud je to ovšem něco přesahující rámec standartu jako například přestavba motoru rád se poradím s lidmi co tomu rozumí, ostatně proto jsem založil toto téma.

20:39:49
16.08.2004
16.08.2004

DDX
-> Gryzly: A nebylo to spis kvuli te remenici (coz tady Saky spravne podotkl)??
20:26:56
16.08.2004
16.08.2004

DDX
-> Kocour: Zalezi na tom jak nekdo rozumi pojem "kompatiblni". Ja to chapu tak, ze klidne muzu namontovat sani MPI na hlavu 136, a taky obracene.
Jo, a taky nevidim duvod proc by se jenom kvuli MPI muselo dat 70A alternator... 55A staci.
Jo, a taky nevidim duvod proc by se jenom kvuli MPI muselo dat 70A alternator... 55A staci.
20:16:27
16.08.2004
16.08.2004

Saky
no ja sice nejsem automechanik jako tvuj kamos a asi vim uplny houby.. ale nevidim duvod proc bys tam nedal celejj motor z feldy tak jak je a musel pouzivat dily z facka.. co se tyka hlav tak ze nejsou kompatibilni tak po tyhle vete si o tvem automechanikovi myslim svoje.. ty hlavy sou totozny az na prumer ventilu 7mm vs 8mm a na prumer kanalu coz se stejne vetsinou upravuje.. jinak sou ty hlavy uplne stejny a na funkci to nebude mit zadnej vliv.. resp takovej ze to nepoznas.. jinak co se tyka vodni pumpy je to uplne fuk akorad se lisi remenici /klinak verzus plochej remen) oboje je zamenitelny spolecne s altikem a remenici kliky a samozrejme remenem.. jinak k tomu MPI pokud bych ho daval tak bych tam urcite nechal MPI vacku na kterou je MPI navrzeno nerikam ze to nepojede i s fackovou vackou ale ne tak jako s tou z MPIcka samozrejme ze za jistych okolnosti se dai ta vacka prehodit nicmene ja bych spodek s fava nepouzil z nekolika duvdu.. 1 hlavni duvod kvuli te vacce za druhe vyjde levneji koupit celej motor nez treba jen prislusenstvi tak nez se s tim prehazovat tak to radis necham bejt a za treti bude mit pravdepodobne min najeto.. za ctvrte i kdyby mel najeto vic nebo stejne pravdepodobne bude diky elektronice v lepsim stavu.. tot asi vse.. jinak nemusis verit vsemu co se kde doslechnes ackoli je to od automechanika.. a pokd mas informace jen tak jak pises povrchni tak bych se uz vubec nepoustel do rozsahlejsich debat kdyz si nejsi jisty v kramflecich..
19:38:27
16.08.2004
16.08.2004

Gryzly
-> DDX: Tož to ja. Ale já stejně nasadil ze Š120 pumpu. Má věčí lopaty a je stavěná na 12 litrů vody.
19:38:16
16.08.2004
16.08.2004

Kocour
Jak sem na to přišel? Prezentuju tady zkušenosti člověka, kterej něco takovýho dělal, krom toho je to vyučenej automekanik tak věřim, že bude mít pravdu.
A co se tý bitky týče, já se z nikym bít nebudu. Uznávám, že sem pára nad lejnem automekanika a většina mých vědomostí je pochycena od v tomto oboru vzdělanějších kamarádů, nicméně vlastním již třetího rapida tudíž sem už nějaké zkušenosti nasbíral.
A co se tý bitky týče, já se z nikym bít nebudu. Uznávám, že sem pára nad lejnem automekanika a většina mých vědomostí je pochycena od v tomto oboru vzdělanějších kamarádů, nicméně vlastním již třetího rapida tudíž sem už nějaké zkušenosti nasbíral.

19:36:36
16.08.2004
16.08.2004

DDX
-> Gryzly: No uriznout, aby to pekne vypadalo

19:33:22
16.08.2004
16.08.2004

Gryzly
-> DDX: A nemusíš řezat ani ten držák na silentblok.
On asi myslel že Saky ji tam nedá protože on tam dá z Fábie. ;-) (já jsem dnes vtipnej)
On asi myslel že Saky ji tam nedá protože on tam dá z Fábie. ;-) (já jsem dnes vtipnej)
19:30:45
16.08.2004
16.08.2004

Gryzly
Á tady bude bitka, už se těším. ;-)
19:29:31
16.08.2004
16.08.2004

DDX
> hlava 136 neni s mpi kompatibilní
Jak no to prisel
?
> a co se tyce ty vodni pumpy pointa byla taková ,že do rapida feldovou nedáš
> a je docela prdel jí přehazovat(pokud jak ty radíš bych měl koupit celej
> felda motor)
Tu pumpu tam klidne das, akorat to chce uriznout ten drzak.
Jak no to prisel

> a co se tyce ty vodni pumpy pointa byla taková ,že do rapida feldovou nedáš
> a je docela prdel jí přehazovat(pokud jak ty radíš bych měl koupit celej
> felda motor)
Tu pumpu tam klidne das, akorat to chce uriznout ten drzak.
19:18:22
16.08.2004
16.08.2004

Kocour
Tak sem teď vedl asi 1/2 hod. hovor s kámošem, kterej přebastlil favoriťáckej motor(verze karbec) na mpi 50kw a řikal mi, že kupovat celej motor je úplná blbost( von ho sám koupil a pak stejně použil většinu z toho fáčka) a je nutný vyměnit hlavu + sání (hlava 136 neni s mpi kompatibilní) pak je třeba dát jednotku s imoblizérem (pokud chceš mít všechny zámky tak novou za 6tis) + úplně předělat eletriku (na rozdíl od monovstřiku do kterýho ti vedou tři dráty) a co se tyce ty vodni pumpy pointa byla taková ,že do rapida feldovou nedáš a je docela prdel jí přehazovat(pokud jak ty radíš bych měl koupit celej felda motor)
18:28:17
16.08.2004
16.08.2004

Saky
no vsimnul-) uz sem jednou jednu zahlidl-) ale ty hlavy sou vicemene stejny tak nevim proc bych se jeste prehazoval z hlavou za tvou zminovanych 2-3.. rikam ze bych koupil rovnou cleej motor. .a stejne nechapu proc bys to nedal rovnou na fackovou hlavu? a co se tyka vodni pumpy tak to je to nejmensi ale taky nevim proc bys daval feldovou?
18:07:53
16.08.2004
16.08.2004

Kocour
Nevim jestli sis toho nekdy vsimnul, ale 742.136(781.136) maji stejnej blok motoru jako felda, podstatnej rozdíl je v palici a ve vodní pumpě(742.136), pokud budu davat mpi do rapida 136 tak mi staci ponechat puvodní blok a narvat tam mpi palici(skoda vyhazovat prachy za celej motor) ridici jednotku s imobilizérem, takový věci jako lambda sonda a hallovo čidlo jsou shodný s monovstřikem. Problém je rozdílná cena monovstřik vs. mpi. MPI je pořád o těch 10 litrů dražší. 

17:37:59
16.08.2004
16.08.2004

Saky
nevm proc bys potreboval hlavu z feldy? a vubec nevim kde si sebral tu cenu 2-3 za hlavu.. da se koupit komplet osazenej motor za cca 5-6 a pak kabelaz a ridici jednotka tak za 3-5 a ses na tech deseti ale mas komplet motor, pokud to budes prestavovat na karbec vyjde te to na potrubich karbecu na podobny penize..
17:30:50
16.08.2004
16.08.2004

Kocour
To jo, ale na MPI už potřebuješ spínačku s imobilizérem a jednotkou, to tě vyjde na 5-6 tisíc + hlava z feldy 2-3 tisíce + silnější alternátor a nějaká ta elektrika z feldy..., celková částka je něco přes 11 litrů(kámoš to teď dával do fáčka tak vim kolik ho to stálo)
Zatimco monovstřik z fáva tě vyjde na 15stovek
Zatimco monovstřik z fáva tě vyjde na 15stovek
14:26:28
16.08.2004
16.08.2004

Saky
presne tak MPi pojede nejlip a vyjde to nejlevneji.. podobne levne jako karbec akorad s tim je vic prace..
09:04:57
16.08.2004
16.08.2004

Vici
zbastli tam MPI......
19:52:48
14.08.2004
14.08.2004

Jirik - zrušená registrace
Kocour nemluví o ničem konkrétním, ten se jenom ptá. A zrovna ten Motronic by tam byl nejlepší, protože ten alespoň bude moci sehnat. Už vidím jak obíhá vrakáče a shání frantíkovské vstřiky. 

18:15:14
14.08.2004
14.08.2004

DDX
Ja sie parkrat potkal na netu ze tam francouzy davali vstrik Renix.
17:44:46
14.08.2004
14.08.2004

Racyk
reálný model je co má kámoš Rapida 135 z Bendixem a když mu odešla ta stříkačka, tak mu tam dali nějakou stříkačku z Renaulta 5tky, takže s těma francouzema něco bude...
14:54:18
14.08.2004
14.08.2004

U-Geen
-> Jirik: jenze ty mluvis o testu a Kocour o realnejch modelech...
14:39:06
14.08.2004
14.08.2004

Jirik - zrušená registrace
Já jsem mluvil o 130, nikoliv 135. 
130ky testovali Němci s Boschem a Kocour se ptal na běžného Rapida ne na motor 742/781.135 až 136.

130ky testovali Němci s Boschem a Kocour se ptal na běžného Rapida ne na motor 742/781.135 až 136.
07:58:31
13.08.2004
13.08.2004

sep
tyhle 135 se vyváželi i do rakous,není to tak dávno co jsem jednu v bazaru kousek od hranic viděl........drátů jako v letadle....ale raritka pěkná...
00:10:09
13.08.2004
13.08.2004

U-Geen
Vážený pane, na základě sdělení kolegů z technického vývoje naší společnosti
Vám zasíláme údaje, které se o těchto"exhalačních&q uot; modifikadch motorů
zachovaly.
Motory Š 742.135 Bendix byla modifikace motoru Š 742.135 s hliníkovou hlavou
válců
vyráběná pro specíální zakázku plnění amerických exhalačních předpisů EPA 75
(US 83).
K tomuto účelu byl motor opatřen řízeným třícestným katalyzátorem s lambda
-sondou,
v hlavě válců byla nalisována tvrzená sedla ventilů umožňující spalování
předepsaného,
výhradně bezolovnatého, BB95 benzinu. Hliníkové rozvod. tyčky pro sací
ventily.
Jednobodová vstřikovací jednotka Bendix - dovoz Francie
Elektronické ovládání vstřikování a elektronické zapalování
Setrvačník s obvodovými identifikačními otvory 0,12mm polohy. Odvětrání
nádrže paliva
do nádobky s aktivním uhlím.
Dokumentačně byla tato varianta motorů zpracována jako Model 87. Jako
agregát byly
vypracovány verze s pětistupňovou převodovkou a oběma typy náprav, to je
kyvadlovou
i vlečenou. Po souběžných úpravách se základní verzí motorů 742.135 byly
motory
vyráběny v omezeném počtu v r. 1989.
S pozdravem
Lukáš Nachtmann
firemní archiv
Vám zasíláme údaje, které se o těchto"exhalačních&q uot; modifikadch motorů
zachovaly.
Motory Š 742.135 Bendix byla modifikace motoru Š 742.135 s hliníkovou hlavou
válců
vyráběná pro specíální zakázku plnění amerických exhalačních předpisů EPA 75
(US 83).
K tomuto účelu byl motor opatřen řízeným třícestným katalyzátorem s lambda
-sondou,
v hlavě válců byla nalisována tvrzená sedla ventilů umožňující spalování
předepsaného,
výhradně bezolovnatého, BB95 benzinu. Hliníkové rozvod. tyčky pro sací
ventily.
Jednobodová vstřikovací jednotka Bendix - dovoz Francie
Elektronické ovládání vstřikování a elektronické zapalování
Setrvačník s obvodovými identifikačními otvory 0,12mm polohy. Odvětrání
nádrže paliva
do nádobky s aktivním uhlím.
Dokumentačně byla tato varianta motorů zpracována jako Model 87. Jako
agregát byly
vypracovány verze s pětistupňovou převodovkou a oběma typy náprav, to je
kyvadlovou
i vlečenou. Po souběžných úpravách se základní verzí motorů 742.135 byly
motory
vyráběny v omezeném počtu v r. 1989.
S pozdravem
Lukáš Nachtmann
firemní archiv
00:04:42
13.08.2004
13.08.2004

Gryzly
-> Adam Radimovič: -> Jirik: No oni tam rvali němci něco a franzouzi zas něco jinýho. Každej to upravoval jinak, ne?