Koupě škodovky

prohledat
23 příspěvků (zobrazeno 1 až 23) od 21.07.2004 do 27.07.2004, založil/a
řadit dle data
13:32:56
27.07.2004
PeterP136
-> CityShark: Hehe. Sice zo zakona platit mas, ale podla toho isteho zakona nie si za neplatenie postihnutelny, kym Ta s nepoistenym autom necapnu na verejnej komunikacii. Pravnicky vyklad takeho "zakona" znie: povinnost pojistit auto povinnym rucenim ODPADA tim, ze auto postavis mimo verejnou komunikaci. Idealne na svoj pozemok, lebo z cudzieho alebo verejneho by Ti ho mohli odtiahnut na Tovje naklady :).
12:09:59
27.07.2004
CityShark
-> PeterP136: povinnost pojistit auto povinnym rucenim neodpada tim, ze s autem nejezdis nebo ze ho postavis mimo verejnou komunikaci.
11:10:23
23.07.2004
Komár 1981
No, jestli to jses ty, co se ptal podivnyho manika u flekatyho rapida v brevnove, tak te tu vitam a jsem rad, ze jsem byl uzitecny... hehe4
09:58:21
23.07.2004
PeterP136
-> Boss: A o to tu slo, aby si skodovku nekupil. :) Potom ostane viac nam :))). Vazne, ked sa do toho clovek nevyzna, tak len nahodou kupi slusne auto. Nastastie veci co sa clovek nauci na skodovke sa daju casto aplikovat aj pri kupe inych vozitok. Preto odporucam ako prve nejaky lacny vrak a do prvej STK ho dorazit uplne :).
-> CityShark: Akoze neriesi. :) Ved jedina ostara s autom je platenie poistneho. A ked ho prestanes platit nikto Ti nic nemoze, kym s autom nevylezies na cestu. A to s polorozobratym vrakom bez kolies na ND asi nevylezies :). A ak konecne niekto prijme zakon alebo nariadenie, tak ho za teba z evidencie vyradia sami na DI. Alebo ho proste predas do srotu alebo niekomu inemu na ND a je po probleme.
09:52:56
23.07.2004
Boss
-> Nojmis: Sem nikde nepsal že musíš koupit první vrak na kterej natrefíš,ale nákup auta a obvzlášť škodovky není nákup boeingu...Musíš se mířit s tím,že blbosti jako orezlý čelo nebo lemy tam prostě budou..stejně tak je pitomost čumět na to,jestli mají gumy vzorek nebo hází kotouče,protože to jsou opravdu věci za pár korun v souvislosti s tím,jak na nich závisí bezpečnost a přijde mi rozumný je vyměnit ať se zdají dobrý nebo ne...Ale máš pravdu že to chce praxi aby člověk poznal co je dobrý a co už nebrat...
08:57:37
23.07.2004
CityShark
-> Crisp: no ja jsem si to myslel taky, ale vyhodili me s tim.

Jinak prestat platit pov.ruceni nic neresi. Nebot ty ku*vy policajstky obcas chytne rapl a kontrolujou, zdali je auto pojisteny podle registru.

Jedina moznost, co me napada, je docasne vyradit auto z evidence (special papir na magistratu). To pak odpada povinost platit pov.ruceni a vracis pri tom myslim i znacky. Kazdopadne technicak se nelikviduje a auto "papirove" porad je tvoje a existuje.
08:11:34
23.07.2004
Nojmis
-> Boss: pises ze ostatni se udela za par korun. Pokud budou ne moc slavny brzdy bude to chtit novy trubicky a ostatni (1500kc), nebude ti tesnit motor a olej bude litat k vzduchovymu filtru tj.komplet rozebrani motoru (2000kc), prokluzujici spojka, po case ti pujde hur radit, pak budes kchtit neco povolit na motoru a ono to nejde, je a najednou koukas projizdis zatackou a ono neco cvaka v zadnim kole a piska brzda, ze by to bylo lozisko? ne to je jenom posunuta poloosa, a najednou jde hur zatacek, tak to staci jen promazat ale pak se prijde jen na to ze budou chtit vymenit kulovy cepy,protoze se do nich vubec nebudes moct dostat. 9 Proste jestli nechces dat na rady ostatnich tak si kup prvni skodovku ktera se ti bude libit a s chuti do oprav. A az zjistis ze jsi do toho narval 30tkc tak te to bude akorat srat. A pak se ti treba muze stat ze az budes mit tohle vsechno v kupe tak zaparkujes a nekdo do tebe bouchne, pojistovna ti da hovno, ty budes akorat nasranej a zase vyhodis hromadu penez. Ale nez se dostanes az sem tak aspon budes mit co delat. A ver az by jsi kupoval druhou skodovku tak budes davat sakra bach pri vyberu. 2
20:09:23
22.07.2004
Boss
No hoši,nechci vám do toho kecat,ale pokud budu postupovat podle těch rad co tady dáváte tak si nekoupím škodovku žádnou,protože nový už se dávno nedělají a zbytek má vždycky nějaký vady..Škodovka za 10-15k není ojetej baworák za 750k...U té stačí nezhnitý prahy + podlaha a motor co nečoudí...5 Zbytek se doladí za pár korun..
17:10:41
22.07.2004
Sušenka
Suhlas s Peterom, zamaskovat jde ledacos a par hodin opravovani te bude stat, nez se naucis, kam tim sroubovakem rypnout - takze i ja pridam pekna mista - spoj chladicove steny a podbehu, spoj podbehu a podlahy kufru, uchyceni prednich naprav, podlaha pod kobercema. Rezavej blatnik neni tragedie, jde o to, co je pod nim. Ale celkem vzato ti doporucuju to same co Peter - napoprve si kup neco horsiho a doma si to rozrezej 1 A pak si kup poradny auto 333
16:45:39
22.07.2004
PeterP136
-> CityShark: Fiha, a ako sa to zhoduje so zakonom na ochranu sukromneho vlastnictva? Ved ja mozem predsa vlastnit auto bez toho aby som s nim chodil na cesty. Myslim, ze je to sudne napadnutelne. Alebo proste staci prestat platit poistne a hotovo :). Ved pokutu dostanes len ked si s takym autom na ceste :) a odhlasia ta sami po istom case a este si usetris cestu na DI :).

To s tou rchotinou som pisal preto, lebo ak je to jeho prve auto, tak nema sancu zistit v akom stave je to auto, staci ze bude trosku zamaskovane alebo sikovnejsi "predavac". Mozno tak na druhom alebo tretom, ale ani to nie je zarukou spravneho posudenia stavu.

No a navyse po roku alebo dvoch (vraky sa vacsinou predavaju s cerstvou "STK") sa moze rozhodnut pre ine auto. Ak mu skodovka ostane pri srdci, tak si kupi uz poriadnu, lebo bude vediet ako.
16:40:43
22.07.2004
Sušenka
-> CityShark: Pokud vim, stale je jako druha moznost cestne prohlaseni, ze auto bylo rozebrano na nahradni dily.
16:18:38
22.07.2004
CityShark
-> PeterP136: add odhlaseni auta a prenechani na ND podle zk*** EU k odhlaseni potrebujes doklad o sesrotovani vozidla. takze asi tak :(
12:48:19
22.07.2004
Labros
Zapomněl jsem na jednu věc, která dost říká o předchozí údržbě - stav hadic a hadicových spon zejména v motorovém motoru, a dále stav elektroinstalace - pokud jsou hadice zpuchřelé a spony rezavé, pak se předchozí majitel údržbě asi moc nevěnoval, nemluvě o tom, že není příjemné ztratit chladicí kapalinu na silnici.
12:44:43
22.07.2004
Labros
-> Jenčus: Spousta rad ke koupi škodovky se shoduje s jinými auty, tzn. lehnout si pod to, hledat shnilé prahy, podlahy, podběhy. Jestli najdeš něco prohnilýho, nekupuj. Na rez se koukni taky do kufru, pod koberečky, na lemy blatníků a okraje dveří. Jestli najdeš neshnilou kastli, tak už máš solidní základ a další důležitý věci jsou podvozek a motor. Vyzkoušej řízení, jestli auto drží směr, jestli v řízení není vůle, jestli nejde ztuha, vůli zkus taky na kolech zacloumáním. Dále brzdy - žádné pazvuky, pokud možno rovnoměrné brždění (neškube to), i když to se ti možná najít nepodaří, souměrné (jestli při brždění auto netáhne na stranu), můžeš kouknout na stav kotoučů (nezrezlé) a příp. destiček (něco z nich ještě zbývá.) Při jízdě by měl být podvozek pokud možno bez bouchání, zkus rozbitou silnici. Koukni na postavení zadních kol, jestli nejsou příliš do "A" (našikmo) - v rámci možností starých škodovek. Koukni na stav pneumatik a hloubku vzorku - aspoň 3mm - pokud neplánuješ investici do obutí. Na motoru poslouchej různé klepání a mlácení. Motor se dá ovšem za 1500 vyměnit. Měl by se při startování měl točit rovnoměrně, a ne "kulhat". Neměl by být celý od oleje, pokud možno jen "vana" - spodní víko, tak vypadají většina těchhle motorů. Horší je, když olej teče po pravé straně motoru a od řemenic na přední straně. Bez sytiče by neměl mít vysoké otáčky. Výměna převodovky je pracnější než motoru, proto všechny stupně by měly jít řadit 4 a to bez pazvuků. No a úplně nejlepší je vybírat to s někým kdo škodovku sám má nebo měl 2
10:09:08
22.07.2004
Nojmis
presne jledej skodovku od duchodcu. ty jsou nejlepsi, jsou sice trochu liny, protoze dedove s tim jezdi do max.2500ot/min. ale o to auto byva v docela zachovalym stavu. good luck1
20:44:40
21.07.2004
minno
A ešte som zabudol, daj si bacha aby si pokiaľ je to možné nekúpil tuningové auto, resp. fušersky "upravované". Niekedy sa človek len pozerá, čo niektorí ľudia dokážu do auta napchať...
Kúp si škodovku od nejakého starčeka, ideálne bývaleho zamestnanca AZNP, neobanuješ :))))
20:15:55
21.07.2004
JirikXT
S tim lakem je to sakra pravda... A poradne se podivej jestli je to nekde shnily...Neboj se vzit sroubovak:)A kdyz budes kupovat 130 a vyse tak se koukni jestli ma zadni napravy do A,je lespi kdyz nema, vyhnes se tak neprijemnostem se zadnima napravama...
20:05:41
21.07.2004
minno
-> Jenčus: Naozaj záleží na tom, ako písal PeterP136, na čo to auto potrebuješ. Ale najväčšia pravdepodobnosť je asi to, že ako čerstvý vodič túžiš ako každý po vlastnom aute. Na to v našich končinách neexistuje vhodnejšie auto ako Š105-136, to ti potvrdia všetci z tohto webu. Naučí ťa to, čo by ťa nové auto nenaučilo. Ak sa rozhoduješ medzi 105/120, jednoznačne voľ 120 - má okrem iných drobností aj trochu silnejší motor. Škodovkám 130 sa radšej vyhýbaj, väčšinou bývajú ešte v horšom stave ako 105/120 a na motor sa ťahšie zháňajú súčiastky. Ak chceš kúpiť niečo silnejšie a lepšie ako 105/120, kúp si Š135 alebo 136 (136 uprednostňuj). Tieto typy majú lepšiu zadnú nápravu, lepšie brzdy, lepší motor, štandardne 5-stupňovú prevodovku, lepšiu výbavu atď. Pri každom modele platí, čím neskorší rok výroby, tým lepšie. Kupuj škodovku minimálne z roku 1984, ideálne z posledných sérií r. 1989/1990. Od tohto roku (84) sa robil ten novší typ (tzv. model "M"). Do budúcnosti budeš mať isto menej problémov. Daj si pozor aby si nekúpil skomoleninu starého typu s novým (väčšinou je na starom type vymenené len zadné čelo - úzke nápravy, maticové riadenie a ďalšie nevýhody zostávajú staré). Čo sa týka plecháriny, popozeraj si všetko dôkladne. Pozor na nový lak! Za ním sa môže skrývať kopa hrdze a tá sa ti objaví znova už po pár mesiacoch! Takže radšej vyblednutý lak s poopravovanými miestami (vidíš aké to v skutočnosti je) ako úplne nový. Ináč bežne hrdzavejúcimi miestami na škodovkách sú predné blatníky (pozri na uchytenia - hlavne na skrytom mieste pred prednými dvermi, zhora po otvorení prednej kapoty...), predné čelo, prahy, zadné lemy...Nezabudni si pozrieť aj podlahu. A samozrejmosťou je, že sa skúsiš na danom aute aj zviesť, vyskúšať brzdy, riadenie, radenie atď atď. V aute by sa pri jazde (hlavne po nerovnostiach) nemali ozývať žiadne pazvuky či búchania od náprav atď. Pozri si aj motor, olej... Proste všetko dôkladne skontroluj, aby si potom nebol prekvapený, čo sa po dvoch dňoch od kúpy objaví...
Toto všetko čo som tu napísal, bolo pre prípad, ak chceš mať auto na dlhšie, prípadne si ho chceš aj trochu poupravovať. Ak chceš auto na mesiac, kúp hocijakú rachotinu :)
19:53:28
21.07.2004
PeterP136
Ani najmenej 1
17:25:49
21.07.2004
Samantus
takze muj predesly duchaplny prispevek neztraci na smyslu:-)
16:55:41
21.07.2004
PeterP136
Mozno by si mal radsej uviest na co to auto potrebujes, takto sa to tazko radi.

Ale ked uz tak mozno ma tu ubiju, ale ak mozem poradit,nekupuj si skodovku ak mas na insie auto a ak uz to musi byt nieco od MB tak aspon faforita. Ak chces skodovku kvoli nizkej cene, tak si kup na par slupiek nejaku zhrdavenu rachotinu a na nej sa aspon naucis kde skodovka hnije a ako je to s motorom napravami atd a ked pride STK, tak ju posli z domu alebo si ju nechaj na ND odhlasenu a ak este stale budes chciet skodovku tak potom hladaj nieco co ma velcenu napravu (to medzitym zistis co to je :) ) a idealne original motor s hlinikovou hlavou.

Ja som skodovku skusal dat dokopy ale bez garaze alebo dvora (idelne oboch) a kopy casu a vlastne aj penazi to nejde. Navyse nie je akurat pohodlna ani prakticka a dostupnost niektorych ND je uz biedna.

Ma snad jedine tu vyhodu ze je tak jednoducha, ze sa na nej nema pri beznej udrzbe co pokazit natolko aby si nedosiel do ciela. Dokonca aj s prasknutou hlavou je schopna jazdit niekedy aj mesiace :) a takisto opravy su relativne jednoduche, takze ich casto zvladnes sam alebo s pomocou pribuznych ci kamaratov.

Proti hrdzi je marne bojovat ak sa s tym nezacalo uz pri vyrobe. Jedine vymenit za nove diely a tie poriadne osetrit co v pripade karoserie znamena vyvarit, nastriekat a vystriekat a to vsetko poriadne za co sa vsak plati rovnako ako u inych aut, takze tu skodovka straca akukolvek vyhodu, snad jedine ze ju vie "vyvarit" hocijaky spod mosta a potom to tak aj vyzera :).

No dufam ze som ta odradil a ak nie, tak Ti treba :).
16:46:56
21.07.2004
Samantus
16:34:14
21.07.2004
Jenčus
Čus jsem řidič začátečník a chtěl bych si koupit škodu 105 nebo 120,čeho bych si měl u těchto vozů všímat aby nekoupil prohnilé auto,které za měsíc přestane jezdit.Jak bych měl odstranit korozi a dalšímu rezavění auta zabránit.Nevíte o nějaké stránce,kde se zabývají dalšími radami pro začátečníky?Díky
Extreme Tyres