skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
"Větší" baterka do škodovky
prohledat
10 příspěvků (zobrazeno 1 až 10) od 20.07.2004 do 23.07.2004, založil/a
09:23:04
23.07.2004
23.07.2004

Saky
jinak jinej altik se tam da taky celkem normalne.. treba altiky od Bosche jsou porad uplne stejny at mate 70A 90A nebo 120ku (vetsi sem nevidel) a vsechny jsou stejny a kdyz je ten prvni implementovanej do skodovky tak proc by nebyly ostatni..
19:42:28
20.07.2004
20.07.2004

PeterP136
Ej chybicka sa vkradla. Malo tam byt 680A a 380A a nie Ah :). Feldiacky starterje mozno fajn, ale ked je baterka v prdeli tak ju to neporiesi. A ono skodovackky starter sa da krasne zrepasovat co sa o feldiackom az tak hovorit neda aj ked ten to obvykle ako novy nepotrebuje :).
19:19:48
20.07.2004
20.07.2004

Škoda-Pick-up - zrušená registrace
-> King2: souhlasim, máš ´plnou pravdu ,na lepší startování jedine startér co méně žere-filda startér

18:46:37
20.07.2004
20.07.2004

PeterP136
Ono 100Ah zas az take hebedo nie je. Do nafovych feldi sa pcha 80Ah a nie je ani dvakrat taka dlha ako bezna 40Ah. Ono kvoli zimnym startom je potrebne mat hlavne poriedne utiahnute spoje na starteri, baterke a ukostrenie. A klasicka 100Ah sa bude natolko samovybijat, ze ju pri obcasnom poposuvani po meste naozaj nebudes stihat dobijat.
Ja mam vapnikovu 66Ah, takze ma samovybijanie netrapi aj ked jazdim vdakrat do tyzdna ale zato dlhe trasy, ale dolezitejsi je udaj 680Ah EN, zatial co klasika 44Ah "odporucana" do skodovky ma nejakych 380Ah (aspon mysil ze az tolko :) ). Ono ak ta baterka dokaze poriadne zatocit starterom, tak ju ani tolko nevymlatis a takisto ked bude mat rezervy tak nebude pri startovani ani naslednom dobijani tolko trpiet.
O alternator sa nestaraj. Dolezity je regulator a cistota kontaktov v nabijacej sustave aby si tu baterku vobec dobijal. Rozhasenym kontaktnym regulatorom s maximalnym napatim niekde okolo 13,5V by kazda baterka sla o chvilu do baterkoveho neba. Altik Ti bohato staci aj 55A ale ak nemas 10pridavnych svetiel a 1000W :) audio tak vystacis aj s 35A len je potrebny poriadny regulator. Najviac ma vytaca ked predavaci kecaju ze kapacita baterky nema byt vacsia nez udaj na alternatore. To je proste stupidita. Od Ludka to beriem ako trapny pokus o vtip. Ak pouzivas auto na to, ze nim 5minut startujes a potom prejdes 50m ku stanku s novinami a ides nazad, tak Ti nepomoze ani 1MA alternator. Aj ked by to mohlo byt efektne ako sa pri dakom kratasi roztecie pol auta :).
Ja mam vapnikovu 66Ah, takze ma samovybijanie netrapi aj ked jazdim vdakrat do tyzdna ale zato dlhe trasy, ale dolezitejsi je udaj 680Ah EN, zatial co klasika 44Ah "odporucana" do skodovky ma nejakych 380Ah (aspon mysil ze az tolko :) ). Ono ak ta baterka dokaze poriadne zatocit starterom, tak ju ani tolko nevymlatis a takisto ked bude mat rezervy tak nebude pri startovani ani naslednom dobijani tolko trpiet.
O alternator sa nestaraj. Dolezity je regulator a cistota kontaktov v nabijacej sustave aby si tu baterku vobec dobijal. Rozhasenym kontaktnym regulatorom s maximalnym napatim niekde okolo 13,5V by kazda baterka sla o chvilu do baterkoveho neba. Altik Ti bohato staci aj 55A ale ak nemas 10pridavnych svetiel a 1000W :) audio tak vystacis aj s 35A len je potrebny poriadny regulator. Najviac ma vytaca ked predavaci kecaju ze kapacita baterky nema byt vacsia nez udaj na alternatore. To je proste stupidita. Od Ludka to beriem ako trapny pokus o vtip. Ak pouzivas auto na to, ze nim 5minut startujes a potom prejdes 50m ku stanku s novinami a ides nazad, tak Ti nepomoze ani 1MA alternator. Aj ked by to mohlo byt efektne ako sa pri dakom kratasi roztecie pol auta :).
11:17:32
20.07.2004
20.07.2004

Honza.net
-> King2: No představa že tahám takovou baterku po každý cestě mě docela děsí.. No zatím to byl jen nápad..
10:48:30
20.07.2004
20.07.2004

King
2 Honza: Novej starter s reduktorem sice kostuje nejakych 2600 (muj pripad) , ale jetej feldi starter s magnetonackym "adapterem" na S120 vyjde tak na polovic. Jinak pokud nejezdis vylozene dalky, pak te ani silnejsi altik nezachrani pred dobijenim z externiho zdroje...
09:41:47
20.07.2004
20.07.2004

Honza.net
-> King2: Jedním z hlavních důvodů bude ta muzika, ohledně těch startů taky.. Jinak startér z feldy mam taky v plánu, nebo sem viděl nový na 130, 1kW.. ale zase ta cena :o/
-> Luděk: No to je druhá otázka.. :o) Jak je komplikované dát silnější altík.. Radši zkouknu detailně auta tady na webu a u koho to uvidím, toho zavalím otázkama..
-> Luděk: No to je druhá otázka.. :o) Jak je komplikované dát silnější altík.. Radši zkouknu detailně auta tady na webu a u koho to uvidím, toho zavalím otázkama..
09:29:02
20.07.2004
20.07.2004

Luděk
-> Honza.net: u větší baterky jde hlavně o to,čím jí chceš dobíjet 

09:28:30
20.07.2004
20.07.2004

King
V podstate nemusis bastlit ani kaslik. Videl jsem v S100 baterku 160Ah prikurtovanou primo v protoru za zadnima sedackama. Otazkou je jestli ma takovej tuning smysl. Dalsich 20kg na uz tak tezkej zadek, nic moc. Predpokladam, ze jde primarne o lepsi startovatelnost v zime, ale megabaterka je jenom vychytavani nasledku ne odstraneni pricin. Osobne vidim jako smysluplnejsi investici napr. feldi starter s redukci pro shade nebo alespon uvedeni defaultniho starteru do puvodni formy. Pokud jde o to nakrmit nekde na srazu tou baterkou "muziku", pak uz drzim hubu :)
08:34:53
20.07.2004
20.07.2004

Honza.net
Mam dotaza. Pokud bych chtěl do auta nějakou o dost větší (myslim hlavně Ah) baterku - dejme tomu kolem 100Ah, musí se něco dalšího upravovat? Mam na mysli třeba silnější altík atak..
To že bude zapotřebí zbastlit nějaký kastlík je mi jasný..
To že bude zapotřebí zbastlit nějaký kastlík je mi jasný..