skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Favorit a zapalování.
prohledat
8 příspěvků (zobrazeno 1 až 8) od 16.07.2004 do 22.07.2004, založil/a
19:12:12
22.07.2004
22.07.2004

King
2 Jirik: na TW mas celej clanek o prestavbe zapalovani na favo ignition + jeste poradnou porci Cechovy teorie. Puvodni civku (bez predradnyho odporu) muzes sebou vozit jako rezervni, ale v provozu samozrejme radsi origos. Favo zapalovani se udajne nehodi na upraveny moturky, protoze nad 4000rpm jednak samotny ETZ zmesuje predstih (nechtene funguje proti ucinku odstr. regulace) a ma strop otacek snad na 6500 (mozna kecam :) Kazdopadne pro toho, kdo se shkochtli najezdi vic, nez je zdravo, je favozapalovani jasna volba...
18:48:07
22.07.2004
22.07.2004

PeterP136
-> Jirik: Ked to zapalko z fava dostanes, tak pochopis. Teda kym nie si uplny elektrotechnicky antitalent :). Vtedy sa tu spytas este raz a presnejsie. Dolezite je mat vsetko. Rozdelovac, krabicku aj cievku. Cievka sa da sice pouzit zo stareho kontaktneho zapalka, ale pripravujes sa o poriadnu davku iskry, takze to v extremnejsich pripadoch nemusi slapat vobec.Fav ETZ predradny odpor nepotrebuje, lebo o obmedzenie prudu do cievky sa stara elektronika.
V skodarni co sa tyka zapalka je len rozdelovac a cievka. Krabicka patri k alternatoru a je v nej ukryty regulaotr napatia. Ibazeby ti niekto z predoslych majitelov namontil do skodivky nejake el. zapalko uz predtym. V takom pripade by si mal mat medzi cievkou a relatkom na vyhrievanie zadneho skla dve krabicky, ale myslim, ze sa tam nesmestia. Iba zeby si nemal vyhrievane zadne sklo original. Sorry za dysgrafiu :).
V skodarni co sa tyka zapalka je len rozdelovac a cievka. Krabicka patri k alternatoru a je v nej ukryty regulaotr napatia. Ibazeby ti niekto z predoslych majitelov namontil do skodivky nejake el. zapalko uz predtym. V takom pripade by si mal mat medzi cievkou a relatkom na vyhrievanie zadneho skla dve krabicky, ale myslim, ze sa tam nesmestia. Iba zeby si nemal vyhrievane zadne sklo original. Sorry za dysgrafiu :).
17:54:31
22.07.2004
22.07.2004

U-Geen
-> Jirik: stopetka ma krabku? jakou proboha? Misto origo civky das favickou, kabel na preklenuti predradnyho odporu hodis asi vis kam, pridelas si nekam ETZ krabicku, na ni bejva zpravidla i popis zapojeni, takze to zapojis podle toho a je to.
Palivove cerpadlo z feliny, krom toho ze patri do nadrze ( ale to de udajne predelat ) ma vysokej tlak, kterej pretlaci jehlak na karbci... musis pouzit nejakej obtok, coz se napriklad me nepodarilo zprovoznit :-) Proto mam nizkotlake membranove cerpadlo.
Palivove cerpadlo z feliny, krom toho ze patri do nadrze ( ale to de udajne predelat ) ma vysokej tlak, kterej pretlaci jehlak na karbci... musis pouzit nejakej obtok, coz se napriklad me nepodarilo zprovoznit :-) Proto mam nizkotlake membranove cerpadlo.
17:32:09
22.07.2004
22.07.2004

Tuner#2 - zrušená registrace
-> Jirik: Páč felda ho má v nádrži a selektrikou Ti neporadím - sám v ní tápu...
17:29:12
22.07.2004
22.07.2004

Jirik - zrušená registrace
A další dotaz, proč nepoužíváte el. palivová čerpadla z fáva a nebo když montujete felicii, tak z feldy ? U feldy je to kuli vstřikování a tedy jinému dávkovacímu tlaku ? Nebo proč ?
17:27:23
22.07.2004
22.07.2004

Jirik - zrušená registrace
Jaxe tam vůbec ta ETZ krabitschka zapojuje ? Kabeláž k zapalování je u škodovky vedle cívky a končí v černém konektoru. Navíc jsem koukal, že cívky na 105/120 se prodávají s předřadným odporem, kdežto favácký jenom holý.
Já nemám možnost to momentálně nikde porovnat, takže nevím co všechno ze zapalovací soustavy 105 vyhodit a co všechno dostanu k favo zapalování (pokud ho dostanu komplet). Cívku, rozdělovač a místo té 105kové krabky dám ETZ z fáva ?
Já nemám možnost to momentálně nikde porovnat, takže nevím co všechno ze zapalovací soustavy 105 vyhodit a co všechno dostanu k favo zapalování (pokud ho dostanu komplet). Cívku, rozdělovač a místo té 105kové krabky dám ETZ z fáva ?
21:11:32
16.07.2004
16.07.2004

U-Geen
no furt je to jenom plus a minus :-) dalsi poly nevymysleli :-)
Favo rozdelovac je bezkontaktni, cili jenom s ETZ a Favo civkou. Nebo muzes dat 105kovej rozdelovac a puvodni civku.
Ja sem zmenu zapalovani prakticky nespozoroval, ale puvodni rozdelovac byl nic moc a ten favoritackej nebyl o moc lepsi. nejdriv sem totiz na felince mel puvodni rozdelovac ze 100 dvacky
Favo rozdelovac je bezkontaktni, cili jenom s ETZ a Favo civkou. Nebo muzes dat 105kovej rozdelovac a puvodni civku.
Ja sem zmenu zapalovani prakticky nespozoroval, ale puvodni rozdelovac byl nic moc a ten favoritackej nebyl o moc lepsi. nejdriv sem totiz na felince mel puvodni rozdelovac ze 100 dvacky
20:51:34
16.07.2004
16.07.2004

Jirik - zrušená registrace
Je systém zapojení zapalovací soustavy obdobný jako u škodovek ? Jde mi hlavně o kabeláž, zatím jsem neměl možnost to porovnat a schéma el. istalace z fava nemám k dispozici.
Další věc která by mě zajímala, jsou reakce lidí, kteří jezdí s favem a normálním zapalováním ze škodovky a i reakce opačné skupiny. Jaká jsou pro a proti ? Rozdělovač favo může být použit jedině s ETZ zapalováním favo ? Co cívka ? Ptám se proto, páč když koupím motor bez tohoto příslušenství, tak co všechno lze použít ze škádle (mám doma dost novejch dílů zap. soustavy na 120ky, tak abych to nezháňal zbytečně). Díky.
Další věc která by mě zajímala, jsou reakce lidí, kteří jezdí s favem a normálním zapalováním ze škodovky a i reakce opačné skupiny. Jaká jsou pro a proti ? Rozdělovač favo může být použit jedině s ETZ zapalováním favo ? Co cívka ? Ptám se proto, páč když koupím motor bez tohoto příslušenství, tak co všechno lze použít ze škádle (mám doma dost novejch dílů zap. soustavy na 120ky, tak abych to nezháňal zbytečně). Díky.
