skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Ventilové výko, sání 136 :o)
prohledat
27 příspěvků (zobrazeno 1 až 27) od 15.07.2004 do 16.07.2004, založil/a
21:43:45
16.07.2004
16.07.2004

Gryzly
->> Jirik: já to zapojil semka, mám LPG a lítál stím už rok a půl. (asi 15000 km)
08:33:32
16.07.2004
16.07.2004

Luděk
-> Jirik: no a proto ho radši věnuješ mojí maličkosti na MBX a já za to budu hodnej na Tvojí sestru 

07:04:28
16.07.2004
16.07.2004

Jirik - zrušená registrace
Já mám to víko ale chromovaný, stejně jako je na obrázku a když do něj začnu mlátit zevnitř kladivem, tak abych ten chrom nezničil, nebo aby to víko nebylo pak na vyhození. 

20:35:10
15.07.2004
15.07.2004

Tom
Já nevim, ale když jsem vybíral vodní pumpu, tak největší lopatky měla ze 130tky, a nějakej favorit pumpa nebude nikdy tak výkonná protože má krátkou vodní cestu.

20:31:47
15.07.2004
15.07.2004

Tom
Rád bych uvedl na pravou míru informaci že víko ze 120cy jde na hlavu 136. Jde, ale jenom prodloužení závitovejch tyček nestačí. Musí se mu poměrně hodně pomoct kladivem na krajích v oblasti kolem ventilových pružin, a to tím že se trochu ten bok vyklepe ven, aby nedocházelo ke kontaktu z vent. pružinou. Pouze u hlavy z MPi to stačí vyklepnout jen trochu, páč jsou ty pružiny menší.
A takhle to pak vypadá.
A takhle to pak vypadá.

13:31:20
15.07.2004
15.07.2004

Luděk
-> Jirik: jenomže Jiříku já u součástek,který na první pohled nejsou vidět na oroginalitě nelpím
jinak hřídelky vodní pumpy na 1000covce a 100vce nemají skoro žádný lopatky,osobně si teda myslím,že nejvíc vody tlačí teď ty nový pumpy,co se dodávají jako na 105/120tky a mají úplně jiný obal,než mají ty originální (má jí třeba Max v plynifce),protože je na principu turbíny

13:26:20
15.07.2004
15.07.2004

Jirik - zrušená registrace
Tak mám to zapojit nebo ne ? 
Na škodoidních pumpách se to řeší téčkama když to nemá vývod, ale na druhou stranu, aby nepokles v oběhu tlak vody, při délce toho rozvodu, ta punpa je dimenzovaná i třeba jenom velikostí a tvarem lopatek na okruh a ne že si to někdo podomácku upraví. Schválně pak porovnám lopatky u favoidní a škodovácké, mám doma jednu z 1000 MB (novou, heč Luďku), pak jsem měl rozebranou na výměnu ložisek svojí, ale už si to nepamatuju...

Na škodoidních pumpách se to řeší téčkama když to nemá vývod, ale na druhou stranu, aby nepokles v oběhu tlak vody, při délce toho rozvodu, ta punpa je dimenzovaná i třeba jenom velikostí a tvarem lopatek na okruh a ne že si to někdo podomácku upraví. Schválně pak porovnám lopatky u favoidní a škodovácké, mám doma jednu z 1000 MB (novou, heč Luďku), pak jsem měl rozebranou na výměnu ložisek svojí, ale už si to nepamatuju...
13:16:10
15.07.2004
15.07.2004

Baghira
-> Luděk: No zajímavější řešení by bylo udělat nějakej nápor vzduchu chlazením toho potrubí, přes ten původní vodní okruh...
13:12:25
15.07.2004
15.07.2004

Tuner#2 - zrušená registrace
-> Luděk: No když tak nad tím přemýšlím tak možná ano - to je zajímavá věc pro debatu - i když zase sáním vzduchu se to sání ochlazuje? Nevím chtělo by to nějakého skřítka aby nám to změřil :o))
13:09:04
15.07.2004
15.07.2004

Luděk
-> Baghira: tohle téma jsme už probírali,myslím si,že teplota chladící kapaliny je menší,než teplota potrubí,který nemá zapojený vyhřívání
13:05:59
15.07.2004
15.07.2004

Tuner#2 - zrušená registrace
-> Luděk: A na ten benzín je to lepší akorát při startu, jinak je též lepší mít "studenou směs" - proto každý říká, že bez toho to v létě lépe jede.
13:02:07
15.07.2004
15.07.2004

Baghira
-> Luděk: Směsi jo, ale benzinu. LPG se při vyšších teplotách rozpíná a tím ho jde (zjednodušeně) do motoru míň. Takže pro LPG je výhodnější studená směs.
12:56:03
15.07.2004
15.07.2004

Luděk
já to mám zapojený tak,jak to má být a jezdím na LPG a nemám žádný problém,spotřeba stabilní,startovatelnost výtečná,v chytré knize se píše,že předehřev sání slouží pro lepší homogenitu směsi

12:47:45
15.07.2004
15.07.2004

Baghira
Já teda vyhřívaný sání kvůli LPG zapojený nemám a v létě při vypnutym topení (voda tam necirkuluje) se mi sepnul při 90° motoru vepředu větrák jednou jedinkrát v koloně na asi půl minuty.
11:46:44
15.07.2004
15.07.2004

Jirik - zrušená registrace
Dyk já si to taky tak myslím, že ta Škodovácká si víc honí... 

11:44:14
15.07.2004
15.07.2004

Tuner#2 - zrušená registrace
-> Jirik: Vodní pumpu bych nechal škodováckou - má větší lopatky - honí víc vody. U 135 a 136 kde bylo vyhřívaný sání jsou z vodní pumpy tři vývody - jeden vstupní od topení a dva výstupy - ten velký dopředu do chladiče a pak malý trčí nahoru a ten se zapojuje k tomu sání a os sání k termostatu. Nikdo z mých kamarádů to ale nemá - v létě to s tím prý hůř jede a je to zbytečný a navíc sehnat 136 pumpu je taky problém.
11:26:33
15.07.2004
15.07.2004

Jirik - zrušená registrace
Hehe, takže Luděk má s chromovým víkem smůlu, muhehe. 
Nad tím okruhem jsem taky hloubal, ale zapojovali to blidi co dávali Lekra, na Sedra nikdo. Je lepší dát vodní punpu ze 105 - 130 a nebo nechat favoritoidní ? Páč nevím nevím, ale čerpadlo na škádli žene vodu k topení a ke chladiči trubkama pod autem přes celej vůz, kdežto favo si honí svejch 5 litrů jenom vepředu. Někdo to přehazuje a někdo zase nechává felďáckou / favoriťáckou s upižlanym uchem pro silentblok.

Nad tím okruhem jsem taky hloubal, ale zapojovali to blidi co dávali Lekra, na Sedra nikdo. Je lepší dát vodní punpu ze 105 - 130 a nebo nechat favoritoidní ? Páč nevím nevím, ale čerpadlo na škádli žene vodu k topení a ke chladiči trubkama pod autem přes celej vůz, kdežto favo si honí svejch 5 litrů jenom vepředu. Někdo to přehazuje a někdo zase nechává felďáckou / favoriťáckou s upižlanym uchem pro silentblok.
11:22:59
15.07.2004
15.07.2004

Labros
Jak je to teda s těma chladicíma okruhama?
Kudy teče voda v malém okruhu na 120 a na 136?
Kam se připojuje vyhřívání sání 136?
rů-> Jirik: Ventilová víka jsou na šířku a délku stejná, opravdu jde jen o délku těch šteftů, které se dají přehodit. Taky o tom výhledově uvažuju, pro oklamání nepřítele.
Kudy teče voda v malém okruhu na 120 a na 136?
Kam se připojuje vyhřívání sání 136?
rů-> Jirik: Ventilová víka jsou na šířku a délku stejná, opravdu jde jen o délku těch šteftů, které se dají přehodit. Taky o tom výhledově uvažuju, pro oklamání nepřítele.

11:01:18
15.07.2004
15.07.2004

Tuner#2 - zrušená registrace
-> Vici: Proč by to vadilo? - u nás to na 120 nemá zapojený nikdo a jezdí už několik let naprsto v pohodě a i motorář mě řekl, že to zapojovat nebudem.
10:23:38
15.07.2004
15.07.2004

Jirik - zrušená registrace
2 Luděk: taxe pak domluvíme. 

10:10:10
15.07.2004
15.07.2004

Luděk
-> Jirik: myslím si,že vzhledem k rozdílu v tahu motoru 742.105 (32kW) a 742.136 (46kW) rád chromované ventilové víko oželíš a popřípadě mi ho daruješ na 1100 MBX 

10:04:48
15.07.2004
15.07.2004

Jirik - zrušená registrace
2 Luděk: jde mi hlavně jestli se tam vejde na šířku a délku. Nejde mi o klamání nikoho, ale mám pěkné chromované víko od Maxe, ale je 120kové. 

09:53:04
15.07.2004
15.07.2004

Luděk
-> Jirik: co se ventilového víka (plechového) týče,tak tam snad nějak napasovat jde (je vyšší),chápu to dobře,že Ti jde o oklamání nepřítele - četníka při pohledu do motorového prostoru?
09:44:58
15.07.2004
15.07.2004

PeterP136
-> Vici: Mozno vravis z vlastnej skusenosti, ale tie dierky, ktore su na sani su take uzke, ze to ktovieako nezachrania. Ja mam navyse ako prepojku maleho okruhu zapojeny splynovac, takze odpor maleho okruhu mam este vacsi. Motor sa ale netvari zeby sa mu to nepacilo, aj ked ktovie. Ked si zozeniem nezavisle kurenie, tak sanie odpojim a miesto neho pojde to kurenie. Inak vrtulku v pumpe mam 8lopatkovu s vysokymi lopatkami, takze to hadam zvlada pretlacit.
-> Jirik: Original 742.136 sanie zapojene ma. Ked nebude zapojene, tak pri studenom motore to bude viac skackat, kedze sa nebude stihat odparovat benzin v sani. Pri teplom to mozno mierne zvysi ucinnost alebo aj znizi, lebo nie je iste, ci ta tepla voda vtedy sanie ohrieva, alebo chladi od ohriatia od svodov. Pre lpg je to uplne zbyutocne az neziaduce.
V pripade sedrov je to fuk, ci to zapojis, v pripade lekru je potrebne zapojit aspon karb, kvoli syticu a co ja viem comu este.
-> Jirik: Original 742.136 sanie zapojene ma. Ked nebude zapojene, tak pri studenom motore to bude viac skackat, kedze sa nebude stihat odparovat benzin v sani. Pri teplom to mozno mierne zvysi ucinnost alebo aj znizi, lebo nie je iste, ci ta tepla voda vtedy sanie ohrieva, alebo chladi od ohriatia od svodov. Pre lpg je to uplne zbyutocne az neziaduce.
V pripade sedrov je to fuk, ci to zapojis, v pripade lekru je potrebne zapojit aspon karb, kvoli syticu a co ja viem comu este.
09:20:14
15.07.2004
15.07.2004

Jirik - zrušená registrace
Ale já to viděl na dost autech nezapojený.
09:05:29
15.07.2004
15.07.2004

Vici
ogarku, kdyz nezapojis vyhrivane sani tak ten motor pujde brzy srat...... nebot maly okruh dokud neotevre termosta pujde jen pres tu pidi spojku mezi vetvema topeni..... coz ponekud nestaci :o)
08:38:23
15.07.2004
15.07.2004

Jirik - zrušená registrace
Hoj ! Chtělo jsem se pouze zeptat, jestli pasuje ventilové víko ze Š120 na hlavu Š136 ? Musely by se dát delší závitové tyčky, ale např. lité víko ze Š1000 MB se mi opíralo na Š105 o ventilové pružiny a nešlo nasadit. Tak aby to u 1.3 nebylo obodobné.
A další dotaz, má originál 742.136 zapojený vyhřívaný sání ? Většinou jsem viděl u různejch lidí na sacím potrubí nácucek (trubičku), ale nebylo to zapojený na vodní okruh. Co to může dělat, když to bude / nebude zapojené ? (dotaz se týká i 781.136 s karb. 130 - 136). Byl nějakej zásadní rozdíl mezi karbecem 130 a 136 ?
Předem díky
A další dotaz, má originál 742.136 zapojený vyhřívaný sání ? Většinou jsem viděl u různejch lidí na sacím potrubí nácucek (trubičku), ale nebylo to zapojený na vodní okruh. Co to může dělat, když to bude / nebude zapojené ? (dotaz se týká i 781.136 s karb. 130 - 136). Byl nějakej zásadní rozdíl mezi karbecem 130 a 136 ?
Předem díky
