skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
help me chlazení :o(
prohledat
29 příspěvků (zobrazeno 1 až 29) od 12.06.2004 do 14.06.2004, založil/a
19:08:26
14.06.2004
14.06.2004

Gryzly
Možná že těsní proto že jsem ju kupoval uplně novou. ani moc nestála tak 250Kč aj s fíčkem. Souhlasím s tou kontrolou sponek po celém autě. vyšší tlak je vyšší tlak.
19:05:56
14.06.2004
14.06.2004

Gryzly
-> Vici: No já mám z Feldy ve svým autě a už rok těsní dobře, nevýhoda je že hadice nejsou plug und play. pokud teda chcete mět rysky MIN a MAX směrem dozadu.
19:01:07
14.06.2004
14.06.2004

juris
........sakra jsem si ted koupil uplně novou škodováckou 

15:01:00
14.06.2004
14.06.2004

Vici
to je tvoje?:o) hezky pridelana nadobka.
akorat fabie/octavka je proti felde daleko lepsi, protoze na feldacke nejde sehnat poradne vicko = netesni = no hovno!!!!! cili z feldy nebrat! (sam ted davam do fava nadobku z Octavky......)
akorat fabie/octavka je proti felde daleko lepsi, protoze na feldacke nejde sehnat poradne vicko = netesni = no hovno!!!!! cili z feldy nebrat! (sam ted davam do fava nadobku z Octavky......)
14:20:04
14.06.2004
14.06.2004

King
2 Vici: Ejhle, muj stoprd na plivniku 

14:04:32
14.06.2004
14.06.2004

King
2 Jirik: fsechny x-panzky od fava po fobiji ci koktavku maji zhruba stejnej pracovni pretlak (cca 1atm) a jejich pouziti je smysluplnej tuning, ale jenom za predpokladu, ze se poctive projde nekolik desitek hadicovych spon po cely shade a zkontrolujou se a popr. vymeni. Vymena kratkych propojek pod tunelem je takrka povinna, pokud jsou jeste origo. Stejne tak se musi pretesnit kohout topeni i odvzdusnovak a teprve pak lze instalovat expanzku relativne bez obaf. Nekdo doporucuje i vymenu puvodnich hadic za hadice S130-136 tzn. s vystuznym vypletem, ale moje chladici soustava vydejchala vyssi tlak i s defaultem. Pouzil jsem expanzku z fobie, pac je rozmistnenim vyvodu castecne Plug and play s puvodni, jen je potreba riznout drzak expanzky....
13:47:12
14.06.2004
14.06.2004

Vici
ale pozor ta na tech obrazcich neni z fabie ale je z octavky. ta fabiacka ma vyvody kazdy na jinou stranu
13:45:10
14.06.2004
14.06.2004

Vici
ftp://skoda.plivnik.cz/pub
/_skoda/foto/tuning/expanz
_fobie/ koukni sem
13:44:11
14.06.2004
14.06.2004

Vici
ja jo do skodoky dal... je to to auto co ted prodava Marko v inzerci. ale radsi bych pouzil z octavky
13:06:58
14.06.2004
14.06.2004

Jirik - zrušená registrace
Je vhodná ta vyrovnávací nádobka z feldy i třeba do řady 105 - 130 ?
12:48:48
14.06.2004
14.06.2004

Baghira
-> Vici: Tak teda já jezdim se zavřeným topením stále a v poho i ve vedrech...mám teda LPG, ale to nemá vliv a vyhřívaný sání nemám.
12:29:32
14.06.2004
14.06.2004

Vici
sveho casu jsem bohuzel resil neseriov ymotor ve skodovce s rovou kapotou. pokud neudelas aspon diry do zadniho cela tak riskujes ze to jednou uvaris a to fest. dalsi vec je pripojeni vody!!!! musi byt bud pres vyhrivane sani a nebo aspon mistotoho sani tam dat nejakou propojku! nikdy to nesmi byt tak ze pri zavrenem topeni jde maly okruh jen pres tu pidi propojku mezi trubkama topeni! jinak opet riskujes motor. (spousta chytraku tehdy kritizovala motor ale zapojeni vody ne...) a doporucuju pouzit expanzku z feldy, nebo spis jeste lepe z octavie/fabie (ta ma smysl uz jen kvuli provedeni vicka)....
23:42:30
13.06.2004
13.06.2004

U-Geen
-> Baghira: ten LS plech bych moh teoreticky nekde mit novej... takze kdyby ho "juris" chtel...? :-)
23:37:22
13.06.2004
13.06.2004

Baghira
-> juris: To nemusíš dávat rám, stačilo by sehnat ten pravej krycí plech z nějakýho staršího 120 LS, který měli ještě chladič oleje, tam je ten plech vyhnutej dolů a přizpůsobenej pro "braní" vzduchu...ale za cenu, že se zasírá motor. Jinak ten plech nad vejfukem je pasé, já ho tam mít nemůžu kvůli vejfuku a nezaznamenal jsem s jeho odstaněním žádnou změnu spíš naopak. Jde tam čerstvej vzduch zespodu, kterej žene ten horkej přes kapotu a odsavače v zadním čele ven.
12:49:50
13.06.2004
13.06.2004

juris
-> Baghira: no já to mám na plyn a kupodivu my to právě že to ted nesaje jako dřív jede pořád dobře a to i na benzín a to mi před tím na benzín moc jet nechtělo. jsem spíš myslel že bych dal jěště na rám od motoru dolů nějakej zahlej plech aby to tam aspon lětělo zespod od podvozku
.....no každopádně to jěště jednou odvzdušním a uvidím co to bude dělat.....

.....no každopádně to jěště jednou odvzdušním a uvidím co to bude dělat.....

12:27:26
13.06.2004
13.06.2004

Jirik - zrušená registrace
Plech u vejfuku bych rozhodně nesundaval, právě ten odstiňuje výfuk od mot. prostoru, aby tam pokud možno nestoupalo moc horka.
Hlavně můžu z vlastní zkušenosti potvrdit jednu věc a tou je prašnost v letních měsících, bez plechů to bylo v motoru všechno zasraný a zaprášený jak jetel a s plechama o min. 80% lepší.
Jinak mi taky teď když je horko stoupala teplota. Přijel jsem na 80, chcípnul to a než jsem otevřel garáž, tak po zapnutí zapalování to vyskočilo na 100. Stačilo ale pustit vpředu na chladiči "turbo" a párkrát prošlápnout plyn, no a během pár vteřin je tam o5 80 stupňův.
Hlavně můžu z vlastní zkušenosti potvrdit jednu věc a tou je prašnost v letních měsících, bez plechů to bylo v motoru všechno zasraný a zaprášený jak jetel a s plechama o min. 80% lepší.
Jinak mi taky teď když je horko stoupala teplota. Přijel jsem na 80, chcípnul to a než jsem otevřel garáž, tak po zapnutí zapalování to vyskočilo na 100. Stačilo ale pustit vpředu na chladiči "turbo" a párkrát prošlápnout plyn, no a během pár vteřin je tam o5 80 stupňův.

11:26:55
13.06.2004
13.06.2004

Baghira
Já si myslím, že je to asi normální, za jízdy mám 80-90° a když zastavím, tak po 10 sekundách to začne lehoučce bublat. Jinak ten plech bych možná taky sundal, hlavně ten u vejfuku, ale musí tam být i nějaká mřížka jako odsávání...takhle ti ten horkej vzduch jde i do sání, což není dobrý.
10:07:46
13.06.2004
13.06.2004

Petr Abrahámek
A nebo tak :).
23:40:43
12.06.2004
12.06.2004

U-Geen
akorát že tobě to bublá až když típneš motor, to asi ruplym tesnenim nebude :-) proste prestane cirkulace vody a kdyz ma motor zrovna max (pred otevrenim termostatu) a ty ho tipnes, tak vyleze teplota jeste trochu nahoru. me to taky delavalo.
23:30:02
12.06.2004
12.06.2004

juris
jsem si říkal že možná takhle sweb.cz/juris22/.../v%C4%
9Btr%C3%A1n%C3%AD.jpg
jo a co třeba sundat spodní plechy? to asi nepomůže co?
jo a co třeba sundat spodní plechy? to asi nepomůže co?

22:55:18
12.06.2004
12.06.2004

juris
-> Jirik: no to mi přesně říkal,ten můj známej co mi to auto dělal,ale do kapoty fakt nic dávat nechci,to bych raději udělal díru do toho zadního čela.jenže kámoš to má na škodárně stejně jako já i motor má stejnej a mu se to nehřeje,tak to přece není možný aby se to nestačilo chladit........

20:53:08
12.06.2004
12.06.2004

Jirik - zrušená registrace
A detail.
20:47:32
12.06.2004
12.06.2004

Jirik - zrušená registrace
A tady se všimni odsavače v zadní kapotě a děr v zadním čele. A díky těmto věcem je to o dost lepší, jinak mi to ochladí i ze 100 stupňů na místě pouze se zapnutým ventilátorem zpět na 80. Jinak mřížka v odsavači bejvá taky hodně horká a všude okolo je kapota studená.
20:44:41
12.06.2004
12.06.2004

Jirik - zrušená registrace
Takhle mám udělanou odsávací hadici od vejfuku aby to nebylo tak nevyužitý k díře v zadním čele a opravdu to funguje, protože tahokov v zadním čele je tam kde ústí hadice horkej, ale všude okolo studenej.
20:40:45
12.06.2004
12.06.2004

Jirik - zrušená registrace
Hele Juris, víš čím to je ? Je to nepříjemný, ale je to tak. Můžou za to nejenom zvyšující se teploty (jaro - léto), ale především ta hladká kapota ve spojení s filtrem K&N.
Doporučuju nějak vybourat zadní kapotu, a dát tam nějakej ne třeba nasávač, ale stačí odsávač (ala octavia WRC), protože při zastavení a za jízdy turbulencí se bude odsávat teplo, které stoupá vzhůru. Nejlepší je to dát na stranu jak je výfuk, páč tam se tvoří nejvíc horka a hlavně ti tamtudy nepochčije např. na altík. Zrovna tak by neškodily odvětrávací díry v zadním čele. Jestli si vzpomeneš na užovky, tak ty které měly hladké kapoty, tak měly větrací mřížku v zadním čele. Mě se to taky víc ohřejvá, jestli máš ještě vyšší kompresi, tak se to hřeje ještě víc.
Doporučuju nějak vybourat zadní kapotu, a dát tam nějakej ne třeba nasávač, ale stačí odsávač (ala octavia WRC), protože při zastavení a za jízdy turbulencí se bude odsávat teplo, které stoupá vzhůru. Nejlepší je to dát na stranu jak je výfuk, páč tam se tvoří nejvíc horka a hlavně ti tamtudy nepochčije např. na altík. Zrovna tak by neškodily odvětrávací díry v zadním čele. Jestli si vzpomeneš na užovky, tak ty které měly hladké kapoty, tak měly větrací mřížku v zadním čele. Mě se to taky víc ohřejvá, jestli máš ještě vyšší kompresi, tak se to hřeje ještě víc.
19:57:18
12.06.2004
12.06.2004

juris
-> Petr Abrahámek: ale to by kouřilo ne?
19:25:32
12.06.2004
12.06.2004

Petr Abrahámek
Lehce bubla na vonlobeh? Co takhle tesneni pod hlavou? Taky mi to delalo...nekdy nic a nekdy to skoro varilo. Bylo to tesnenim
18:56:14
12.06.2004
12.06.2004

juris
.........jo a tohle se mi někdy stane a někdy je to v klidu,tak jsem z toho jelen 

18:55:25
12.06.2004
12.06.2004

juris
nevím čím to je ale dost se mi to zahřívá.ujedu třeba 10km a když zastavím,tak voda v nádržce lehce bublá a to mám ventilátor pořád zaplej a termostat je taky dobrej,protože teplota my na budíku kolísá nahoru a dolu.už jsem to dvakrát odvzdušnoval a nevím co jěště.........
