skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Upravy motoru 1.3MPI - potrebuju radu
prohledat
21 příspěvků (zobrazeno 1 až 21) od 02.06.2004 do 21.07.2004, založil/a
04:04:49
21.07.2004
21.07.2004

DDX
-> Jirik & Ivan: panove, seriove mpicko 50kW (136M) ma kp 10:1, kdezto u 40kW (135M) je kp 9,5:1.
12:01:52
03.06.2004
03.06.2004

Saky
vysledky kdyz bych uvazoval provoz motoru do 4000otacek (vsechny hlavy meli stejnou kompresi plus minus 0,1 tak ty vysledky byli dost podobny.. v otackach 6500 byla na tom nejlip hlava z motorexcelu pak moje pak chovancova a pak jen snizena.. ale pro informaci ten rozdil mezi moji a excelovskou byl asi 2kone na nejakejch 85ti a rozdil mezi motorexcelovskou a jen snizenou (coz je rozdil 7000kc) byl asi 4nebo 6koni..uz si to nepamatuju presne uz je to tak rok co sme to merili a grafy sem mel v kompu a uz je nemam.. rozdil na kroutaku byl taky tak nejak v tomhle pomeru.. ta motorexcelovska byla ale nejlepsi pak jen otazka jestli to stoji za ty prachy.. kdybyse tam dala nejaka vacka umoznujici tocit tak 7500otacek tak by ten rozdil asi jeste o neco vzrostl.. samozrejme netvrdim ze je to spatne to upravovat to samozrejme ne.. jen se snizenou hlavou by to melo driv tendence detonovat nez s upravenou hlavou atd. takze asi tak.. a taky je neco jineho hlava na seriovej karbec a hlava s nejakym webrem ktery ma trubky jak do prdele.. tam by se asi ten rozdil projevil asi o neco vic.. jenze ja beru v uvahu motory na seriovy jezdeni.. na zavodnich to bude jine.. ale kdo ma dneska zavodni motor? tak si s toho vemte co chcete.. klidne reknete ze kecam ze prece neni mozny ze to nic neprinese.. prinese ale ne tak moc jak by cllovek ocekaval.. nejvic prinese prave to zveteni KP.. tot me zkusenosti ktere sem si dokazal pokud nekdo tvrdi neco jineho tak ma treba taky pravdu.. vsechno zalezi na vsem..
11:50:34
03.06.2004
03.06.2004

Saky
jinak ke KP je samozrejme moznost pouzit jiny pisty jiny tesneni atd.. jenze to je na uvazeni kazdeho soudruha co do toho hodla investovat.. vetsina lidi tady hlavu jen snizi a neudela nic vic.. do komprese cca 11 seriovy tesneni funguje porad celkem spolehlive resp nenajel jsem s takto upravenym motorem tolik desitek tisic km abych pozoroval problemy.. co vim zkusenosti kamose tak ten sel na hranici KP 12 a najel s motorem uz asi 8000km a v pohode.. vim ze je to malo a nic to nerika.. samozrejme si clovek musi uvedomit na co to chce.. pokud chce upravenej motor musi pocitat s tim ze ten motor nevydrzi tlik co serie ze se o nej clovek musi satrat spravne ho nastavit a kontrolovat to kdezto seriovej motor je blbuvzdornej a i s debilnim nastavenim jen tak neodejde..a snizovani hlavy je porad to nejlevnejsi a nejpouzivanejsi reseni a neverim tomu ze se to nekdy zmeni..
11:45:30
03.06.2004
03.06.2004

wekky
-> Saky: a výsledky?
11:35:05
03.06.2004
03.06.2004

Saky
jo brzdili sme hlavu z motorexcelu hlavu od chovance a hlavu ode me a hlavu jen snizenou.. po tehle zkusenostech uz vim jak se daj vyhodit prachy..
11:26:47
03.06.2004
03.06.2004

Vici
saky ty jsi uz neco brzdil?:o)
11:08:42
03.06.2004
03.06.2004

Jirik - zrušená registrace
Souhlas s Michalem LR, já to říkal už níž, že 10,5:1 je až dost. Hlavně s ohledem na životnost těsnění a tepelný namáhání.
Kámoš měl shozenou hlavu na 136 fávu, protože byla vyžraná, kompresi ca 11,5:1 a měl problémy to v hundrtovi se dvěma vrtulema na rozměrnějším chladiči uchladit. Nakonec koupil tuším hlavu z feldy MPi a nic s ní už nedělal, no a pak to rozstřelil.
Kámoš měl shozenou hlavu na 136 fávu, protože byla vyžraná, kompresi ca 11,5:1 a měl problémy to v hundrtovi se dvěma vrtulema na rozměrnějším chladiči uchladit. Nakonec koupil tuším hlavu z feldy MPi a nic s ní už nedělal, no a pak to rozstřelil.

10:51:52
03.06.2004
03.06.2004

Michal LR
Já osobně bych nikdy hlavu nesnižoval - komprese se dá nahnat nižším těsněním (1000,- až 1500,- v nerezu dle výrobce)
nebo bombírovanýma pístama. Protože když tu hlavu obereš a pak ti sériový těsnění foukne (jako že po čase foukne pri 10,5-11) tak seš v pr....
a pokud si s tou hlavou měsíc hraješ a pak je do šrotu :o(
nebo bombírovanýma pístama. Protože když tu hlavu obereš a pak ti sériový těsnění foukne (jako že po čase foukne pri 10,5-11) tak seš v pr....
a pokud si s tou hlavou měsíc hraješ a pak je do šrotu :o(
10:14:21
03.06.2004
03.06.2004

Saky
tak jinak-) skus nejdriv snizit zmerit na brzde a pak upravit jeste kanaly spalovaky atd a zmerit znova..
ja tvrdim a mam odbrzdeny ze tak 70pct vykonu co prida hlava prida prave to snizeni.. mluvim o MPi feldovy hlave..
ja tvrdim a mam odbrzdeny ze tak 70pct vykonu co prida hlava prida prave to snizeni.. mluvim o MPi feldovy hlave..
09:44:18
03.06.2004
03.06.2004

Kamil_
-> Saky: to bych mohl jebat, to co máš na mysli není jen snížení hlavy, ale i úprava spalovacího prostoru? Já mluvil jen o snížení hlavy...
09:17:24
03.06.2004
03.06.2004

Jirik - zrušená registrace
Takže to je 40ka ?
09:05:24
03.06.2004
03.06.2004

Saky
tak skus upravit jeste hlavu a zvedni kompresi tak na 10,5-10,8 a pak uvidis jestli ma nebo nema smysl honit vykon kompresi..
08:58:21
03.06.2004
03.06.2004

Kamil_
Já mám v motoru 50kW MPi vačku 260/260, hlavu nesnižovanou, jen spasovaný kanály. A je to OK. Do 3500ot/min je to jak seriová 136 a od těch 3500 do 6000 je to o něčem jiným...
Nezaznamenal jsem ani vyšší spotřebu proti orig. motoru 136, spíš menší, protože starej motor byl už nic moc. Samozřejmě při normální ježdění, ne když mu dám za uši. Honit výkon kompresí u takových vaček nemá smysl...
Nezaznamenal jsem ani vyšší spotřebu proti orig. motoru 136, spíš menší, protože starej motor byl už nic moc. Samozřejmě při normální ježdění, ne když mu dám za uši. Honit výkon kompresí u takových vaček nemá smysl...
08:55:43
03.06.2004
03.06.2004

Ivan
ne mluvim o MPI a pisu o MPI. motor 136M nikoli 136B ma kompresni pomer 10:1 a to presne (nechci se hadat ale pochybuju ze specifikace z vyroby pro tento motor by kecaly). Motor 135M tudiz opet MPi ma kompresni pomer 9,7:1 (opet specifikace z vyroby).
08:42:16
03.06.2004
03.06.2004

Jirik - zrušená registrace
Proč píšeš teda 1.3 MPi, když mluvíš o BMM ?
08:17:37
03.06.2004
03.06.2004

Ivan
Bohuzel felda 136M mela rovnych 10:1 a 135M 9,7:1. Prave proto bych chtel tak tech 10,5:1 , vic uz nema cenu protoze na 98 oktanovej benzin asi nemam prebytecne finance.
08:10:22
03.06.2004
03.06.2004

Jirik - zrušená registrace
10,5:1 měla felda 1.3 MPi normálně a je to až dost.
22:06:17
02.06.2004
02.06.2004

Pepino RS
-> Ivan: muzes pouzit klidne 280/280, taky s tim jde normalne jezdit, asi zvysil objem-pac objem nicim nenahradis. kompresy bych dal tak 10-10,5:1, ale neporadim ti o kolik mas hlavu sebrat pac zalezi v jakym je stavu atd atd.

21:45:57
02.06.2004
02.06.2004

Ivan
Vačici v celku asi těch 260/260 ale co ta hlava, o kolik se ma snizit?
21:27:19
02.06.2004
02.06.2004

Saty
Jestli to máš na norm. jěždění tak vačku asi 260/260
21:12:13
02.06.2004
02.06.2004

Ivan
Zdravim vsechny. Potrebuju trochu poradit. Mam motor 1,3MPI (samozrejme ve S120) a chtel bych mu trochu pritnout na vykonu. Jde mi o to jak snizit hlavu (rozumne meze) a pripadne jakou zvolit vacku (brousenou ci novou a jak ostrou). Auto bude pro normalni provoz tudiz nechcu zadnej extrem na 10000km. Proste neco normalniho. Pokud budete vedet o nejakych strankach kde jsou seriozni informace nebo mate vlastni zkusenosti, dejte mi prosim vedet na email nebo sem do fora. Predem moc dik.