skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Prohlídka fava
prohledat
34 příspěvků (zobrazeno 1 až 34) od 12.05.2004 do 18.05.2004, založil/a
14:11:56
18.05.2004
18.05.2004

Vici
Ideal je jit strikackove auto kupovat spolecne s panem notebookem a vzit sebou i pana diagnostickeho kablika:o)) to mate videt jak pak bazarnici kuli oci :o)))))))) skvela zabava
14:10:06
18.05.2004
18.05.2004

Lukáš
-> Jirik: přesné, já našel třeba Corollu Liftback 1,8D, najeto 207 tis. km, koupené u nás - 1. majitel, servisní knížka, jako nová, plná el. výbavička, modrá metla, 40 000,- Kč (akorát tomu za 2 měsíce končila technická, což není snad až takovej problém)
do takovýho auta bych šel hned ...
do takovýho auta bych šel hned ...
13:59:38
18.05.2004
18.05.2004

Jirik - zrušená registrace
Já to říkám taky. P306 3d., r.v. 91, naj. 76000 km, červená, 15" alu pavučiny, cena: 95 000,- . No není to žrádlo ?
---
P306 5d., r.v. 95, naj. 96000 km, modrá, cena: 99 000,-
A oba beze stopy po rzi a uvnitř i vně úžasně zachovalé. A i kdybych měl dát za auto 60 000,-, tak ho nebudu kupovat s vidinou brzké výměny blatníků, prahů či větších mechanických částí motoru nevyjímaje. I když třeba ten Favo dokáže najet pěknou řádku km.
---
P306 5d., r.v. 95, naj. 96000 km, modrá, cena: 99 000,-
A oba beze stopy po rzi a uvnitř i vně úžasně zachovalé. A i kdybych měl dát za auto 60 000,-, tak ho nebudu kupovat s vidinou brzké výměny blatníků, prahů či větších mechanických částí motoru nevyjímaje. I když třeba ten Favo dokáže najet pěknou řádku km.
13:49:33
18.05.2004
18.05.2004

Lukáš
-> Luděk: já slyšel to samý, když si navíc připočtu, že taková Toyotka stojí kolem 50 tis. a ať se podívám kamkoliv, tak je v dobrým stavu ikdyž má nalítáno třeba 200 tis. km, tak mě to docela láká ...
druhou otázkou bude cena náhradních dílů ;-(
druhou otázkou bude cena náhradních dílů ;-(
13:48:18
18.05.2004
18.05.2004

Saky
a ja tvrdim ze peugeot z roku 90 a vejs pokud nebyl bouranej je bez koroze diky celopozinkovany kastli, to je proste fakt.. jednoho takovyho mam a nenajdes na kastli kousek rzi.. mimo predniho blatniku kterej byl menenej.. ale nez se s tim opravovat a lakovat tak si radsi vyhlidnu na vrakaci original, bude to stat na stejno ale verim tomu ze vydrzi vic nez opravovanej a znovu strikanej..
13:46:12
18.05.2004
18.05.2004

Jirik - zrušená registrace
Že bych se špatně koukal ? Ale viděl jsem opak. 306ky a Escorty / Oriony 95 a vejš bez koroze. 

13:39:00
18.05.2004
18.05.2004

Engi
Takze abych se pridal, nedavno jsem se stal majitelem favorita 135 LXi ,r.v. 93 - Kdyz nebudu rozebirat klasicky veci na ktery si dat majzla (koroze lemu, predni naprava...), tak pokud kupujes strikacku, tak si davej bacha na volnobeh (nemel by kolisat ani za studena ani po zahrati). Nadmerna spotreba (tu bohuzel hned nezjistis) muze byt diky spatne lambde a nebo nefunkcnosti jinych cidel. Jinak to je klasika a rozhodne nemuzu souhlasit s tim ze peaugeot nebo ford bude ze stejny doby bez kororze......
13:21:17
18.05.2004
18.05.2004

Luděk
-> Lukáš: co vidím okolo sebe,tak starší Mazdy,nebo Toyoty v dieselu jezdí naprosto k neutahání,když ty auta někdo nerozbije,tak jezdí imrvére

19:14:20
17.05.2004
17.05.2004

Lukáš
když se ještě vrátím k zahr. autům zmíněné cenové kategorie - co říkáte na japonský auta? máte někdo zkušenost s Toyotou Corollou v dieselu? Ve všech tabulkách figuruje na čelních postech spolehlivosti i při stáří 11 a více let ...
17:27:06
12.05.2004
12.05.2004

Saky
tady ty kluci to meli za 3hodky hotovy.. s tim ze tam davali uz zrepaslou napravu takze pokud ji i repasujou tak treba hodku navic..
16:30:10
12.05.2004
12.05.2004

Luděk
-> Saky: ber to tak,že seženou matroš a sazbu za práci mají 150 na hodinu,já teda osobně nemám šajnu,jak dlouho to může trvat
13:58:02
12.05.2004
12.05.2004

Saky
no SKF loziska kupuju nicmene kdyz lozisko do kliky stoji 440kc tak si nedokazu predstavit kolik budou stat ty 4 jehlickovy loziska v ty naprave kdysi sem se dival do katalogu a to sou dardy.. no jestli je to opravdu za 3ku tak je to hodne dobra cena.. ono je to celekm fuk, ja netrvam na originalnich loziskach ono je to stejne uplne jedno.. ale vim ze matros byl 3000 a prace 3000 proto me udivuje tvoje cena 3000,-
13:18:00
12.05.2004
12.05.2004

Luděk
-> Saky: no,právě mluvili něco o trojce,ale nepočítej s originál ložiskama,nakonec PSA ložiska nevyrábí,jde jen o to,aby byl totožný rozměr ložiska a klasifikace,nakonec třeba SKF může být ještě lepší
11:49:22
12.05.2004
12.05.2004

Saky
co je relativne levne? me uz je to jedno ja uz ten proces absolvoval pred cca mesicem..
standartni cena je 5-6000 a pokud je vprdeli i napravnice tak 8000 za to uz je vicemene nova naprava.. vim ze matros vyjde tak na 3ku kdyz pouzijes originalni loziska atd.. a prace je to tak na 4hodky.. tak pak uz jen otazka co si za to reknou..
standartni cena je 5-6000 a pokud je vprdeli i napravnice tak 8000 za to uz je vicemene nova naprava.. vim ze matros vyjde tak na 3ku kdyz pouzijes originalni loziska atd.. a prace je to tak na 4hodky.. tak pak uz jen otazka co si za to reknou..
11:36:24
12.05.2004
12.05.2004

Luděk
-> Jirik: 1000MB jsem nepleť,to auto mělo 2/3 hmotnosti 742jky a slabší motor,já prostě nemůžu pochopit diskuze o tom,jak jsou novější typy Škodovek horší a horší,protože to by pak následník Fabie musel být horší než Tudor vyráběný hnedle po válce
11:34:19
12.05.2004
12.05.2004

Luděk
-> Saky: tak,máš pravdu,je to těma ložiskama,protože lidi to přetěžujou a nemažou,nicméně u nás to dokáže jedna autodílna opravit relativně levně

11:23:32
12.05.2004
12.05.2004

Saky
oni se ty zadni ramena neohnou u ty 205ky to ani nahodou tam prave dojde k zadreni tech jehlovych lozisek do ty napravnicovy trubky a vydiraj se a tim padem to jde do A nicmene i ty nejbrutalnejsi Acka na peugeotu se nedaj srovnat se standartni Ackovou napravou u skodule-) nicmene kdyz to opravis tak to zase deset let vydrzi..
11:17:59
12.05.2004
12.05.2004

Jirik - zrušená registrace
Zázračný ne. Jednička / možná, ale aspoň šla v drahách hladce, u Feldy zase škrtá spátečka. Jinak měla najeto 85 000 km, a s 1000 MB najel taťka s jednou spojkou (vinutý brka, 180ka) 168 000 km. O hlučnosti a výkonu se tady, pokud vím, nikdo nezmiňoval.
11:10:28
12.05.2004
12.05.2004

Luděk
-> Jirik: tak to jste měli asi nějaký zázračný auto,protože 742jka právě trpěla tím,že:
spojka měla životnost cca 40k km a když se tahal přívěs,tak ještě míň
řazení a jeho nepřesnost,resp. nemožnost zařazení 1.a 2.rychlostního stupně byly snad legendou
120tkový motor,jeho hlučnost,životnost a tah při 37kW už snad ani nebudu komentovat
jedině řízení,když byl hřeben a prázdný kufr,bylo lehčí,než u Favoritu/Felicie
spojka měla životnost cca 40k km a když se tahal přívěs,tak ještě míň
řazení a jeho nepřesnost,resp. nemožnost zařazení 1.a 2.rychlostního stupně byly snad legendou
120tkový motor,jeho hlučnost,životnost a tah při 37kW už snad ani nebudu komentovat
jedině řízení,když byl hřeben a prázdný kufr,bylo lehčí,než u Favoritu/Felicie
10:42:36
12.05.2004
12.05.2004

Jirik - zrušená registrace
Mno, tátova 120L (87) parkovala vždy venku, v garáži jenom občas, po 10ti letech jí prodával, bez koroze, vzhledem k tomu že se myla pouze párkrát do roka tak byla skvěle konzervovaná špínou a po umytí a načernění pneu byla jako když sjede z pásu.
Během provozu nepotřebovala žádnou velkou opravu a ani výměnu spojky (narozdíl od poddimenzovanejch spojek felicií, teď má spojku na feldě před smrtí a má na ní najeto 39 000 km). Konzervované dutiny měl na 120ce Valvolinem. Nebyly ani problémy s vůlí v nápravách, vibrací řadičky, tuhým řízením a nepravidelným chodem, tedy přesný opak feldy. Měla označení v techničáku a v čísle motoru pro provoz na natural a ve čtyřech lidech při předjíždění Volhy dala tachometrovejch 170
. Sám říká že se mu s ní jezdilo líp a to i v zimě. Ale byl tady jeden problém.
Bylo to už starý auto a kufr taky není 2x variabilní pro 4-členou rodinu.
Během provozu nepotřebovala žádnou velkou opravu a ani výměnu spojky (narozdíl od poddimenzovanejch spojek felicií, teď má spojku na feldě před smrtí a má na ní najeto 39 000 km). Konzervované dutiny měl na 120ce Valvolinem. Nebyly ani problémy s vůlí v nápravách, vibrací řadičky, tuhým řízením a nepravidelným chodem, tedy přesný opak feldy. Měla označení v techničáku a v čísle motoru pro provoz na natural a ve čtyřech lidech při předjíždění Volhy dala tachometrovejch 170

Bylo to už starý auto a kufr taky není 2x variabilní pro 4-členou rodinu.

10:32:30
12.05.2004
12.05.2004

Jirik - zrušená registrace
To je fakt, ty 205ky většinou repas zadní nápravy potřebujou, utahaj se zkrutné tyče a ohnou ramena. Peugeot 205 s Áčkama.
Kamaríd má pěknou 205ku 1.6 GTi a i proti tej 1.9ce je to kláda. Už měnil klouby a rozlít se mu 1x diferák a pak měnil ještě jednou převodovku za převody z 309ky GTi (ale jezdí jako prase). A to měly Gtička dimenzovanější nápravy než série. Další klouček měl z NL doveženou 205ku s motorem 2.0 z Mi16 405ky. Vedle motoru bys nestrčil dlaň, taky zběsilost. Mě se 205ky a 309ky vždycky líbily. Ale vzhledem ke stáří by připadal v úvahu jakožto spotřebák max. ten diesel.
Známej prodával 205ku. R.v. 1991, 1.1 benzín, nové plechy, novej červenej lak, málo najeto za 25 000,- (rozvod, rozdělování majetku, tak to prodal schválně za co nejmíň, ale cena skvělá ne ?)

Známej prodával 205ku. R.v. 1991, 1.1 benzín, nové plechy, novej červenej lak, málo najeto za 25 000,- (rozvod, rozdělování majetku, tak to prodal schválně za co nejmíň, ale cena skvělá ne ?)

10:31:21
12.05.2004
12.05.2004

Luděk
no ona ta koroze není ani tak daná horší antikorozní úpravou (to by byl krok z5 nemyslíte),ale spíš tím,že ty auta mají za sebou 5-10 násobně větší počet kilometrů,než klasicky 742jky škodovky
známá má od nova Feldu,ještě není ani 4ři roky stará a už taky místy kvete,protože parkování na sídlišti a tímto utrpěnými šrámy se korozi opravdu daří.
známá má od nova Feldu,ještě není ani 4ři roky stará a už taky místy kvete,protože parkování na sídlišti a tímto utrpěnými šrámy se korozi opravdu daří.
10:26:45
12.05.2004
12.05.2004

Saky
silnejsi plech.. aspon myslim..
10:21:48
12.05.2004
12.05.2004

Jirik - zrušená registrace
Ale řekněte mi jak je možný, že 120ky měly proti feldám slabší antikor. ochranu, vnitřní prahy nebyly ošetřeny nijak (kromě barvy) a přesto vydržely bez koroze přinejmenším stejně dlouho, ne-li dýl než felda / favo ?
Všimli jste se taky tvaru zadního lemu u Fáva, Feldy, Astry, Kadetta a podobných ?
Všichni mají skoro stejnej tvar lemu a podběhu a všechny tam vesele kvetou.
Všimli jste se taky tvaru zadního lemu u Fáva, Feldy, Astry, Kadetta a podobných ?
Všichni mají skoro stejnej tvar lemu a podběhu a všechny tam vesele kvetou.

10:17:54
12.05.2004
12.05.2004

Saky
kdyz koupis nebouranou 309ku nebo 205ku rv tak 91 v dislu 1,9 tak ji koupis podle stavu od 40-60 asi bych vzal tu nejlevnejsi jen aby mela dobrou kastli a udelal bych repas zadni napravy (komplet nova napravnice cepy loziska atd) 8000,- komplet repas predni napravy gumy napravy ,novy poloosy 9000,- pak kompletne brzdy 6000 a mas komplet novej podvozek, kastle pokud nebyla bouchla je OK a s tim autem pak muzes najet minimalne 50000km bez udrzby a bude to stat podobne jako bezne facko ve stavu jakem vidite v bazarech..
10:11:52
12.05.2004
12.05.2004

Vici
jo s dieselem souhlas s karou taky. nahodou kamosovi jsem onehda sehnal feldu z venku a opravdu netknuta byla..... ale asi jen do nejblizsi zimy:o(
10:04:26
12.05.2004
12.05.2004

Saky
kdyz jsem popsal dieslovyho peugeota tak ten ma elektroniku akorad v radiu-) ale odpada pece o karoserii nebot ta je netknuta a dneska nenajdes ani netknutou sedm let starou feldu natoz favo.. ale stejne si kazdej koupi co chce tak to nema smysl rozebirat..
09:55:09
12.05.2004
12.05.2004

Vici
ale hosi jedna rada pokud si myslite ze se pazouty a podoben kazi min nez favo nebo felda tak vas musim vyvest z omylu. a pokud s ezacne srat elektronika je treba koupit original dil tak to je male jmeni. RJ nebo skrtici klapku na Feldu koupis za 2000 na kazdem rohu, lambdu origo Bosch za 700.....
09:33:31
12.05.2004
12.05.2004

Saky
a kdyz si vyberes peugeota od 89 nebo 90tyho myslim tak uz je celopozinkova kastle a pokud nebude bouchlej nenajdes na nem kousek rzi.. pokud to bude s dieslovym motorem tak ten motor prezije tri fackovy motory a necha si libit podstatne horsi zachazeni takze i kdyz by byl predchozi majitel kreten tak to na tom motopru nezanecha takove nasledky jako pokud bude majitel benzinoveho motoru kreten.. a hlavne cesky auta sou porad predrazeny.. porad plati takova nejaka povera o levnych dilech na ceska auta, ale neni to pravda a s nastupem felicie uz vubec. na stare auto zahranicni koupis dily uplne stejne snadno jako na ceske a za podobne ceny. .ja bych osobne do auta typu felicia a favorit uz vubec nesel.. myslim si ze se da najit bud o dost levnejsi srovnatelne auto zahranicni a nebo stejne drahe zahranicni o tridu lepsi ..
08:46:46
12.05.2004
12.05.2004

Jirik - zrušená registrace
Asi tak. Cenově Escorty a Peugeoty 306 a vypadají pěkně a nejsou hrdzavý na pepř.
08:44:35
12.05.2004
12.05.2004

Baghira
-> U-Geen: To jo, novější favo je tak za 60-70 tis a většinou je to plečka. Radši bych v týhle relaci volil něco zahraničního, nejlíp vycházejí asi Peugeoty a Fordy.
08:39:30
12.05.2004
12.05.2004

U-Geen
no pokud to máš pro sebe, zkus popřemýšlet o jinym autě :-) tudle sem zadnimi zavrenymi dvermi zpozoroval nakup majitele, a nebylo to oknem :-)
jinak jiřik si myslim vyjmenoval snad vše :-)
jinak jiřik si myslim vyjmenoval snad vše :-)
08:30:57
12.05.2004
12.05.2004

Jirik - zrušená registrace
Favoritů jsem prohlídl taky dost, navíc jsme lecos kutali v kámošově Silver Lejnu, takže taky můžu posoudit:
- koroze co jsi jmenoval (+spoj zadní lem/práh), u pantu přední kapoty, u šroubů blatníku, přední podběhy (část ke sloupku dveří), vrchní domky od uložení odpružení (bývají rezavé).
- hlavně, koroze 5. dveří (pod těsněním zadního okna nejčastěji z vnitřní strany (z interieru), bývají tam díry skrz do dveří !)
- výfukové potrubí
- vůle v kloubech přední nápravy a ložiskách zadní nápravy (zadní ložiska většinou v určité rychlosti hučí)
- stav tlumičů + misek tlumičů (misky bývají rezavé, mají oproti feldě špatně vyřešen odtok vody a nečistot)
- zkontrolovat chladicí kapalinu a olej (znáš to, hlavy vyžraný od fridexu)
- zkontrolovat silentbloky na motoru, ten na vodní pumpě rád praská a motor se pak celej hejbe a někdy dává rány do mezistěny (interier / mot.prostor).
- bývají zadrhnuté bovdeny od ovládání zrcátek
- unavujou se plyn. vzpěry na 5. dveřích
- nětěsnící kufr, odhrň podlážku, zda tam není vlhko či "vlhký" zápach.
- odchází omezovače na pantech dveří
- zkontroluj podle prolisů zda nejsou dveře prověšené (známka bouračky, nebo nahnilého skeletu)
- problémy s elektrikou, rády odchází spínací relátka a kolikrát je nutno proletovat mikropájkou celej tišťák, páč se tam občas utvoří studěňák.
- problémy s ukostřením, sem tam přestane něco svítit, nebo naopak svítí co nemá.
- občas se vys*** u favů spínač couvaček, buď zůstanou viset, a nebo se vždycky rozsvítí při průjezdu zatáčkou.
Ty věci co jsem jmenoval naposled jsou vesměs drobnosti, ale taky by to stálo peníze a práci, lecos to vypoví o údržbě vozu, zaměř se hlavně na podstatnější věci.
Popravdě řečeno, nikdo nedá do bacáru (nebo neprodává) auto s tím, aby do toho nacpal tisíce a všechno opravil či vyměnil.
- koroze co jsi jmenoval (+spoj zadní lem/práh), u pantu přední kapoty, u šroubů blatníku, přední podběhy (část ke sloupku dveří), vrchní domky od uložení odpružení (bývají rezavé).
- hlavně, koroze 5. dveří (pod těsněním zadního okna nejčastěji z vnitřní strany (z interieru), bývají tam díry skrz do dveří !)
- výfukové potrubí
- vůle v kloubech přední nápravy a ložiskách zadní nápravy (zadní ložiska většinou v určité rychlosti hučí)
- stav tlumičů + misek tlumičů (misky bývají rezavé, mají oproti feldě špatně vyřešen odtok vody a nečistot)
- zkontrolovat chladicí kapalinu a olej (znáš to, hlavy vyžraný od fridexu)
- zkontrolovat silentbloky na motoru, ten na vodní pumpě rád praská a motor se pak celej hejbe a někdy dává rány do mezistěny (interier / mot.prostor).
- bývají zadrhnuté bovdeny od ovládání zrcátek
- unavujou se plyn. vzpěry na 5. dveřích
- nětěsnící kufr, odhrň podlážku, zda tam není vlhko či "vlhký" zápach.
- odchází omezovače na pantech dveří
- zkontroluj podle prolisů zda nejsou dveře prověšené (známka bouračky, nebo nahnilého skeletu)
- problémy s elektrikou, rády odchází spínací relátka a kolikrát je nutno proletovat mikropájkou celej tišťák, páč se tam občas utvoří studěňák.
- problémy s ukostřením, sem tam přestane něco svítit, nebo naopak svítí co nemá.
- občas se vys*** u favů spínač couvaček, buď zůstanou viset, a nebo se vždycky rozsvítí při průjezdu zatáčkou.
Ty věci co jsem jmenoval naposled jsou vesměs drobnosti, ale taky by to stálo peníze a práci, lecos to vypoví o údržbě vozu, zaměř se hlavně na podstatnější věci.
Popravdě řečeno, nikdo nedá do bacáru (nebo neprodává) auto s tím, aby do toho nacpal tisíce a všechno opravil či vyměnil.

07:29:21
12.05.2004
12.05.2004

wekky
Hlavně pro majitele favoritů: Na co si dát při prohlídce neznámého vozu pozor? Myslím kromě obvyklých míst koroze jako lemy, prahy, a upínací místa náprav.