Brake theory

prohledat
96 příspěvků (zobrazeno 51 až 96) od 04.05.2004 do 17.05.2004, založil/a
řadit dle data
19:38:46
11.05.2004
PeterP136
-> Labros: To ja len tak, ked sa tu kopu ludi stazuje, ze im to po siahnuti na brzdy prestalo brzdit. Ja uz teda na brzdy ciastocne siahnute mam (rozvody, prasiatka vzadu, brzdice vpredu) a zatial to brzdi, ale bubny, kotuce, pakne a dosticky su stare a zrele na vymenu.
-> martyCZ: Pre lepsi odovd tepla uz asi len hadicu, ktorou by sa od predneho spojleru hnal vzduch priamo na brzdic a kotuc, akurat co sa tyka spalenia povrchu dosticiek, tak to by asi nepomohlo nic, jedine polievat kotuc vodou :))), pripadne aby nezhrdzavel tak este lepsie olejom ROFL..
18:20:30
11.05.2004
martyCZ
ohrati je umerne absorbovane energii, ne zadne rychlosti ani tlaku, ale pouze absorbovane energii

min se budou zahrivat vetsi desky a vetsi kotouce - vetsi tepelna setrvacnost a lepsi rozptyl

pokud posunu desticky dal od stredu, budu pro stejnou brzdnou silu pusobit mensim tlakem, ale rychlost bude vetsi, toto se navzajem vyrovna a stejne velike desky na stejne velikem kotouci budou stejne zahrate

posunutim desticek ke kraji kotouce docilim toho, ze budu potrebovat mensi tlak na desku pro dosazeni stejne brzdne sily

zaver je takovy, ze jedine co muze pomoci je lepsi odvod tepla z kotoucu a desek, jine materialy kotoucu vzhledem k financim nepripadaji v uvahu
16:17:02
11.05.2004
Labros
-> Boss: máš pravdu, že i když třecí síla opravdu není závislá na rychlosti, je výhodnější mít brzdič na kraji kvůli většímu momentu síly.
-> Saky: pokud jsi chtěl napsat blíž ke středu, tak by to dávalo smysl. Ohřátí by mělo být úměrné výkonu a ten je dán třecí silou a rychlostí (která se od středu zvětšuje).
Takže závěr - dál od středu - větší moment, větší brzdný účinek, ale větší ohřátí.
16:12:42
11.05.2004
Saky
jo na ty pace taky neco bude-)
16:10:00
11.05.2004
Boss
Tak třecí síla je stejná,ať je to u vnitřní,nebo venkovní strany,ale pokud to máš až u vnějšího okraje,tak mezi vlastně středem a krajem máš delší páku ne?Si pokus můžeš udělat sám..roztoč si dostatečně velký a těžký kolo a zkus ho zastavit tlakem na střed,nebo na okraj...uvidíš co brzdí líp...:o)
16:08:40
11.05.2004
Saky
no kdyz to posunes dal od stredu tak to bude brzdit lip jenom proto ze ta rychlost nebude tak velka a nedojde k takovymu ohrati podle me.. nicmene s fazikalniho hlediska je to asi jedno.. stejne tak jako mensi deska by ti teoreticky mela brzdit stejne ale bude ti brzdit ve skutecnosti o neco min nebot se bude vic zahrejvat.. nicmene je to jen teorie.. jeste by to chtelo znat zavislost soucinitele smykoveho treni na teplote a zavislost teploty na rychlosti-) pak uz by se mozna dalo dospet k necemu.. nicmene porad si stojim za teorii ze je to uplne jedno..
16:04:45
11.05.2004
Labros
Podle toho by měl mít větší kotouč jedinej účinek v lepším chlazení...
16:03:11
11.05.2004
Labros
-> Saky: Teoreticky jo, aspoň od základky nás učili, že třecí síla ve smyku je závislá jen na síle působící kolmo k ploše a na koeficientu tření. Jestli tenhle vzoreček platí i ve skutečnosti, nevím ;) A z toho vyplývá, že by nemělo mít vliv, ani když posuneš brzdič od středu, protože v tom vztahu není ani rychlost. Ale jak říkám, je to šedá teorie.
16:01:27
11.05.2004
Saky
ja nevim ze zrovna ty mas vzdycky snahu napsat to co ja jsem nikdy nerekl.. ja jen napsal ze brzdna sila je dana velikosti brzdneho pistu a ne velikosti brzdne desky a za tim si stojim.. nicmene pokud me nejaky fyzikar presvedci o opaku rad si poslechnu skuseny nazor.. zajimavy by byl problem pokud by deska se dala jakoby na sirku a tim padem se brzdna sila rozlozila dal od osy jestli by to bylo porad to same to nevim.. i kdyz myslim ze jo ale z fyziky jsem uz vsechno zapomnel tak se tady nehodlam hadat. .ovsem to co jsem rekl je fyzikalni fakt a dokud me nekdo nepresvedci dukazem a nebo vzorcem ze je to jinak tak si stojim za svym nazorem
15:56:52
11.05.2004
Saky
nevim cim si odporuju
cim vetsi brzdna plocha na stejnem polomeru tak tim mensi sila na brzdnou plochu a vysledna brzdici sila je stejna, aspon podle me a nemam pravdu?..samozrejme das-li vetsi kotouc a posunes-li brzdic dal od stredu je to neco jineho nicmene o tom ja jsem nic nepsal..
15:51:15
11.05.2004
Luděk
-> Saky: jinak tady brzdy řešíte asi ve třech příspěvcích nezávisle na sobě,ale právě v nich si zase trochu odporuješ,větší kotouče=větší brzdná plocha (samozřejmě komplet s brzdiči a deskami),prostě čím větší brzdná plocha,tím větší brzdný účinek,takže i větší brzdový desky mají větší brzdnou plochu a tím i účinek.Co se fyziky týče (pokud jsi zrovna nechyběl ve škole),tak brzdy vlastně přeměňují energii pohybovou do energie tepelné pomocí hydraulicky mechanického systému1
15:39:08
11.05.2004
Saky
a co se tyka karbonovych brzd.. ono presne oznaceni je HC neboli HightCarbon Discs aspon tak to znaceji vyrobci vyrabejici je, tak to opet neni problem do skodovky dat aneb ja umim vsechno-) zde je ovsem nutnost upravit naboj a drzak coz je cena cca 3000Kc (ale v cene kotoucu to neni zas moc velika polozka..) a pak si jen muzes zvolit jake kotouce se ti budou libit.. neni problem namontovat tam kotouce treba z ferrari o prumeru 330mm akorad by to chtelo i adekvatni brzdice a samozrejme oblozeni.. ale co se tyka brzd jde vsechno... jen ta cena..
15:37:49
11.05.2004
Labros
-> Honza "Bobr": Tak ještě vyměnit všechno, co může netěstnit (pístky apod.)
A jseš si jistej, že to odvzdušňuješ správně? Že si při tom nepřisáváš vzduch?
15:31:01
11.05.2004
Saky
no a jestli ono to nebude tim ze museli pouzivat seriove dily ..
15:26:56
11.05.2004
Luděk
takže abych si přisadil i já,je zajímavý,že formule Škoda,který měli motor o výkonu přes 100 koní používali normální sériový kotouče,jestli ono to nebude tím,že oni v podstatě jiný ani nejsou potřeba,pokud chce někdo x krát brzdit ze 180ti na nulu a motor mu dokáže takovou rychlost vyvinout,tak ať si pořídí sportovní brzdový obložení s tím,že musí počítat,že naopak nebude brzdit,když bude studený.Jestli jste někdy viděli auta na rallye,tak mají docela slušně červený kotouče (teda teď už moc nee,páč mají karbónový a ty Saky bohužel ještě neumí) a stejně jim to brzdilo,protože jde hlavně o destičky.
15:11:43
11.05.2004
Honza "Bobr"
To jsou moc pěkný příspěvky, ale já mam brzdy typu šlapudohovenatofurtpoodvz dušnění!! Co s tim? HBV je novej a přide mi že moc netlakuje, či co. Brzdovka mi n ikde neteče, naopak mi přijde že mi od poslední kontroly přibyla!!!
13:54:09
11.05.2004
Labros
Tady se možná někdo baví o sportovním jezdění a někdo o normálním.. Normální určitě není 5x se rozjet na 180 a zabrzdit na nulu. To dělají lidi, který mají, jak píše Saky, škodovku jako hodně velkej koníček ;)
-> PeterP136: Proč by to jako mělo přestat brzdit, když dáš do brzd všechno nový? Jako že se ti to nepodaří odvzdušnit nebo co?
06:47:14
11.05.2004
Jirik - zrušená registrace
Vidíš to, já jsem si to myslel, že je to zboží od tebe 2
20:27:03
10.05.2004
PeterP136
-> Saky: To mas fakt pravdu. Cest vynimkam. Akurat ta trosku poopravim :). Na formuli nie je predsa dolezity vykon :), ale ten zvuk a spojlery :))).
Ja uz na skodovke "tunim" len pohodlie. A k pohodliu mi najviac chyba vedomie, ze je vsetko v perfektnom stave :(. Aspon ze mi to brzdi tuk, tuk. :) To bude prdel ak vymenim kotuce, bubny, dosticky, pakne a samostavy a ono to prestane brzdit :).
19:49:41
10.05.2004
Saky
ne to jsem nebyl ja-) a o litajicch prospktech nic nvim-) to byl Milda spokojeny zakaznik-) s mym zbozim a ja mu dekuji za jeho ochotu abizet moje veci.. i kdyz je to presne tak jak sem poslal a nacemsme se vsichni shodli ze si radsi kazdej koupi bily blinkry nez neco na podvozek..
19:46:33
10.05.2004
Jirik - zrušená registrace
Hele Saky, tos byl ty v Běšinách ? (ještě jsem tě neviděl) Pokud ano tak jsme ti s Tunerem 2 (Jendou) pomáhali pochytat ve větru ty papíry.
Přijel jsem dost pozdě a bylo mi blbě, takže jsem se nezeptal ani na dost věcí. Škoda, možná příště. 4
19:44:10
10.05.2004
martyCZ
-> Saky: rada zlepsit brzdy urcite neni spatna, musi se to ale udelat poradne a nic neojebat.

ja osobne velice ocenuji (doslova :o)) co pro lidi delas, ptz. ne kazdy ma ty moznosti nechat si spoustu veci udelat :o)
19:40:26
10.05.2004
Saky
no jenze kdyz se podivas sem na web nebo kamkoliv jinam tak 90pct lidi co zlepsuje skodovku jsou lidi do 20let a je to jejich prvni auto a kazdej ma sen udelat formuli-) a jelikoz formule ma vykon tak kazdej zacina motorem a to tak ja mu vetsinou nic moc financni situace dovoli.. a na to ostatni uz vetsinou nezbyde. .pak sou nadsenci co si jezdi doma nejakym spotrebakem s vykonem dvojnasobnym jako skodovka spotrebou polovicni a bezpecnosti petinasobnou a skodovku maji jako konicek.. to sou lidi co oceni moje veci a moji snahu.. ale jak rikam at si kazdej da na auto co chce taky sem zacinal se skodovkou a vim jake to bylo.. nicmene myslim si ze muzu a nejen ja spouste lidem pomoci a poradit proto to delam.. a nemyslim si ze rada zlepsit brzdy by byla jedna s tech spatnych..
19:39:54
10.05.2004
PeterP136
-> Saky: Vidis, stryko (nie ten co ma skodovku) mal auto s prednymi chladakmi, zadnymi kotucmi, abs a dalo by sa povedat sportovym podvozkom. Rok vyroby 95. A neubrzdil to :). Podla jeho slov nesiel ani tak velmi rychlo. Lenze na strku ani chladaky neubrzdia :(. Keby si tak predaval brzdy, ktore ubrzdia na hamstnutie aj na strku alebo lade, tak som prvym zakaznikom :). Ale to by sa mi asi uz fakt oplatilo kupit ine auto s abs v zakladnej vybave, nie? :)
Len skoda toho strykovho pezotka. Bola to 405ka z nejakej poslednej akcnej serie s dvojlitrom, klimou, automatom a vyzeralo to aj v roku 2000, lepsie nez dnesna produkcia tej istej firmy. 405tky, ktore vidno v uliciach vyzerali oproti nemu ako favorit oproti superbu. A vozenie sa na tom vraj tiez nebolo najhorsie :).
-> martyCZ: To sa podelim, Najma ked bude vlastne zavrsene rocne testovanie jedneho brzdica namonteneho nasucho tak ako som ho kupil a druheho vycisteneho a nachystaneho riadne silikonovou vazelinou (komplet piestik, tesnenia, valec, manzeta).
19:27:57
10.05.2004
martyCZ
-> Saky: no ja si myslim, ze si kazdy musi uvedomit, ze vsechny casti toho auta jsou navrhovany v jakes-takes rovnovaze. a pokud uz mam takove neodbytne nutkani prasit, tak na to musim mit odpovidajici vybaveni. pokud ma nekdo skodovku na jezdeni do prace a domu a dal si tam 1.4, ptz. to stalo stejne jako GO jeho stareho motoru (treba ja), tak se o nic bat nemusi. planuju nejpozdeji pristi rok na jare poridit jine auto a skodovku si nechat na hrani. pak jako prvni vec obednam tve chladaky, sezenu tvrdsi podvozek, mozna i ram a zacnu jezdit s prilbou.
19:19:41
10.05.2004
Saky
no neboj se ze po tvem zjisteni ze to brzdi jenom se z toho pet minut kouri coz ti pripada v poradku-) to neprestanu prodavat..
vis kdysi sem si delal statistiku ted uz me je to jedno.. ale z 12motoru co jsem kdysi prodal 3prestali jezdit proto ze to vsichni ti co si to do auta dali mysleli ze to brzdi.. proste tri lidi rozsekali auto (ano jeli urcite jak prase podotkne kazdy, o tom ja nepochybuju.. jen si riakm ze s lepsima brzdama se jim to treba nestalo.. a bylo dost lidi co hned po namontovani motoru prislo jeste pro brzdy..
nicmene to ze jeden ten clovek je ted na vozejku a se skodovkama si hraje jen v kresle a lituje toho ze nedal rad a ze nejdriv neupravil podvozek a brzdy a az pak motor tak ten by ti rekl jinej nazor na seriovy brzdy..
nicmene me je to jedno stejne nikdo neda mych rad a neutrati penize za zbytecnosti jako je novy kotouc nove gumy, tlumice atd.. kazdy si radsi koupi neony pod auto a rychli pruhy prece jen to je videt narozdil od novejch brzd.. ano na seriovy jezdeni ty brzdy stacej.. ja jen tvrdim ze treba me nestacej, a jen se divim tem strelcum jezdicich 180 a vic ze jim to staci... no je to kazdeho vec.. ja nikomu nenutim moje chladaky.. naopak muj nazor je zde znamy a to ze nejlepsi tuning skodovky je jeji vymena.. ja jen rikam ze s nima uz to aspon brzdi i kdyz je to nepovolena uprava.. ale jak sem rekl kazdy sveho stesti strujce..
19:14:13
10.05.2004
martyCZ
-> PeterP136: jj, blbiny blbiny, na ty manzety bych byl zvedavy, az s tema loziskama budes delat tak se pak podel o detaily :o)
19:12:15
10.05.2004
PeterP136
-> martyCZ: Brzdovka ma pol roka, 260stupnova. CEly system je nou preplachnuty.
O loziska sa nebojim, uz je vsetko okrem skrutiek na kotuce pripravene a cakam na teplejsie a menej mokre dni aby som nahodil nove kotuce, platnicky, naboje, loziska a samozrejme nejaky ten margarin do nich :).
Akurat som mal obavy o manzety aby sa neupiekli a nedostal sa do novych brzdicov bordel.
19:04:30
10.05.2004
PeterP136
Alebo vies co Saky, dalej si predavaj chladene kotuce a presviedcaj ludi o tm, ze s fabiackym motorom to uz so seriovymi neubrzdia. Ja si radsej postupne zgeneralkujem aj zvysok brzd a budem mat seriiove,legalne a fungujuce brzdy A Ty si mysli nadalej ze mi to nebrzdi ak na ne parkrat za sebou sliapnem a budeme obaja spokojni, plati?
19:01:20
10.05.2004
martyCZ
-> Saky: brzdy jsou odpovidajici uvazovanemu nasazeni, pokud jezdis jak prase tak se samozrejme dostavi problemy. to se ale dostavi uplne stejne i u jakehokoliv jineho auta. toto neni o kotoucich nebo trmenech, ty jsou vicemene standardni a moc tam vymyslet nejde, leda ty chlazene.

nekdy az budu mit moc casu zkusim to rozjet opravdu co to da a potom zabrzdit na nulu. pokud to ty brzdy daji tak je vse ok a plne to odpovida me predstave o seriovych brzdach.

-> PeterP136: pokud ti sel smrad od kol, tak zrejme doslo k tomu, ze se ti prehral tuk na vsech mistech u kol, co melo za nasledek ze zrejme uz dale nebude plnit svou funkci jako predtim. stejne tak pokud na tuku drzel naky bordel je ted nejspise nekde v loziskach. taky brzdovka pokud byla starsi mohla doznat ujmy. doporucil bych ted venovat zvysenou pozornost temto castem!
19:00:38
10.05.2004
Saky
ale ja ti verim.. ze ti to brzdilo ja jen rikam ze treba ve me by kourici brzdy nemely duveru.. proste jsou to koouce montovane uz 50let a driv to bylo normalni dneska takove ziletky jako je u skodovky normal nema ani tebou zminovany riksa a chlazene kotouce uz maji i mestska vozitka typu smart atd.. ja jen tvrdim ze kdyz zlepsovat tak je dobre zacit na brzdach protoze je neni problem upict.. a brzdnej ucinek se vazne potom zmensuje..
18:58:37
10.05.2004
PeterP136
Alebo posledna brake theory: Mozno niekto pocas GO posilovaca pozabudol aj na podtlak bez ktoreho PODTLAKOVY posilovac nefunguje. Stara 14+ jednovrstvova hadica so zelenym opletenim senovej farby :) (po tolkych rokoch) bude asi nebude dvakrat tesna. To sa potom dost blbo hlada preco to nebrzdi.
Pozri do niektorych pripevkov, kde sa niekto cuduje, preco mu rapid nebrzi aj po GO brzd, zatial co susodovic 105tka, na tkorej brzdy sa od vyroby nesiahlo :) ma namiesto brzd, katapult pre nepriputanych spolujazdcov :).
18:54:26
10.05.2004
PeterP136
-> Saky: Viem si predstavit ze mi neveris, lenze mne proste brzdila skodovka bez problemov aj s dymiacimi brzdami. Neviem ci je podla teba dostatocne brzdenie pri ktorom ma pre celnym sklom chranili len pasy, inac by som bol nalepeny na volante a celnom skle. A aj pri takomto stave brzd (ked dymili) nebol rpblem brzdit a ubrzdit. Keby som bol na pedal stupil silnejsie, tak to poslem z cesty so zablokovanymi kolesami.
Moja brake theory je ta, ze tu volkato asi zabudol pre vymenou kotucov nove odmastnit. Alebo usetril na brzdovych platnickach a kupil nejake madi in tchaiwan, ktore boli povodne urcene na brzdenie rikse :). Alebo to moze byt tou hrdzou na kotucoch, ktora sluzila ako nahrada drazok :))). Inac si neviem vysvetlit preco to mne brzdi a duhym nie.
Za dalsie. viac nez 120 som saneodvazil, predsa len na skodovke a na takom tankodrome ako je certovica by to nebolo rozumne, a pravdepodobne by som tu uz nic viac nenapisal. Zase na druhej strane hadam uznas, ze pri relativne prudkom klesani je to nieco insie ako brzdit na rovinke.
Mimochodm, ja som zatial isiel len tacho 160 aj to z kopciska, ale kvoli bocnemu vetru som sa viac neodvazil. Po rovinke som to nemal moznost vyskusat, lebo na dialniciach na vychodnom slovensku rovinku nenajdes :) o bezvetri uz ani nehovorim.
Tu Tvoju poslednu vetu trosku odkrutim, lebo si ju az prilis prekrutil. Spravne znie: Som stastny clovek, lebo mi skodovecka nastastie brzdi aj vtedy ked sa jej uz dymi z brzd. :) A vovovovotomtoje.
18:35:09
10.05.2004
Saky
ja jsem psal ze po nekolika brzdenich z max do nuly to prestane brzdit.. a to uz jsem vyzkousel nekolikrat.. pokud tobe pripada ze to co jsi popsal je normalni stav brzd tak to potom jo.. nicmene si tady jasne popsal ze sel kour a smrad od brzd to chces jeste dalsi dukaz? dalsi seslapnuti brzdovyho pedalu bys asi pochopil o cem mluvim.. a ono jak jsem psal max tak jsem nemyslel 120.. to je zajimave ze jakmile se clovek bavi o maximalni rychlosti tak to kazdymu jezdi 180 200 a vic ale kdyz jde zkouset brzdy tak to rozjede jen na 120coz je ve skutecnosti tak 100.. vubec to neni o posilovaci.. ja jen tvrdim co jsem si nekolikrat potvrdil.. a je to i zkusenost par lidi co maji brzdy ode me ... ono kdyby ty seriove brzdy byli dobre tak by si tam nikdo nepovoleny drahy chlazeny kotuce nedaval.. ale pokud si myslis ze ti to brzdi a kour od brzd ti nevadi tak si stastny clovek..
17:50:59
10.05.2004
PeterP136
-> Saky: Nie si trosilinku mimo? Najprv si pisal, ze jedno zabrzdenie z 80 na 0 je nic ale ak parkrat zabrzdim z max na 0, tak sa mi brzdy premenia na vazelinu alebo co. Otestoval som to a Tvoja teoria sa nepotvrdila. Tu vobec neslo o to ci su na skodovke take super brzdy ze by po podobnych vylomeninach vonali konvalinkami, ale o to, ze ani pri opakovanom prudkom brzdeni sa brzdovy pedal nezmeni na zelatinu a brzdove platnicky na puding. Ak sa take nieco u niekoho deje, tak je problem niekde inde a nie v tom ze je to skodovka a odporucal som aby sa dotycny radsej prestal pokusat priviest do bloku kolesa,a pretoze to nie je riesenie pre kratsiu brzdnu drahu. Ak niekto chce skvalitnit skodovkove brzdy, tak nech tam vrazi ABS, kde ma okrem ineho aj trosku iny posilovac, takze s nim ubrzdi pomaly aj nejaka tretotriedna herecka v stekloch. Pretose magorovi nepomoze na brzdenie ani chladaky vpredku aj v zadku, ak kolesa posle okamzite do smyku a potom sa bude policajtovi zalovat, ze brzdil co to slo, ale auto islo stale dalej, ze to ten Saky s tymi brzdami musel pekne zmrvit :))).
13:27:32
10.05.2004
Saky
proc potvorak.. ja jen rikam z vlastni zkusenosti ze na deseti km v kopcovitym terenu stylem brzda plyn jsem schopen oddelat brzdy ..
ta dosedaci plocha je asi 160.. pokud mas vetsi je tam potreba dat jeste podlozku cca 5mm sirokou pak uz to zase funguje..
13:20:42
10.05.2004
Jirik - zrušená registrace
2 Saky: Buhehe, ty jsi ale potvorák. 3
Jenom se chci zeptat. Za použití těch chlaďáků a rozšiřovacích mezikusů co nabízíš, na kolik je nutno osoustružit dosedací plochu náboje aby se tam čelisti vešly ? Páč pro ty disky co mám potřebuju dosedačku o prům. (nevzpomínám si přesně) cca 170 mm.
12:54:59
10.05.2004
Saky
no ono mezi nami 120neni rychlost.. a i tak jestli ti pripada smrad a koureni se od brzd po peti zabrzdeni normalni tak ja mam asi jine predstavy o brzdach..
12:43:29
10.05.2004
PeterP136
Takze som sa v piatok rozhodol v zaujme pokroku obetovat na oltar vedy svoje brzdy :).
Naprv som ich rozohrial na klesajucich pomalych usekoch, stale brzdili priblizne rovnako, az na to, ked isiel motor na volnobeh, tak motor asi nestihal vytvorit taky podtlak, takze to chvilku brzdilo silnejsie chvilku slabsie, a po pridani otacok to brzdilo zase naplno, ale to nie je to co som chcel otestovat.
Na rovinkach som to asi 5krat rozohnal na 120 tachometrovych (za menej ako 10s pretoze to bolo z pekneho kopceka) a potom intenzivne brzdil az kym som nesiel krokom. Kedze sa nejako nedostavilo ani po piatom pokuse znizenie brzdneho ucinku est esom si to zopakoval asi 2krat nez som prisiel po zastavku autobusu. Na nej som zabrzdil tak zo 70km/h a isiel obzriet brzdy.

Najprv ma trochu vyplasil dym stupajuci od kolies :). Hned na to ma udrel do nose smrad volacoho spaleneho :), akysi mix gumy a dreva, fuj. Na prednom naboji sa nedala udrzat ruka a disk slusne palil. Zadne disky hraili asi rovnako. Takze som viac nespekuloval a chladil ich asi 5km bez ich pouzitia. Ochladli len trosku ale uz sa z nich aspon nedymilo :). Asi po 10km jazdy po dialnici uz boli disky chladne len naboj bol este trochu teply.

Takze bud som brzdil malo, alebo nie je nieco v poriadku s brzdami tych co sa na ne stazuju. To som ich mal rozpalit tak aby vzblki, alebo dokonca rozzeravene svietili?

Mam seriovu 742.136, teda stvorpiestiky. kotuce z 1/3 hrdzave, bubny ciste, ale vybehane a vsetky 4 brzdy maju ovalitu. Pakne pamataju asi este vyrobnu halu, dosticky uz asi nie, ale ktohovie :). Testovaci usek bolo klesanie z certovice smerom na hybe. Pocas testovania nebol pouzity na brzdenie motor ani ina cast auta alebo vodica okrem brzd :))).
15:18:57
05.05.2004
Jirik - zrušená registrace
Hlavně mějte připravené otvorené dveře a huňatou deku pod sebe abyste stihli včas vyskočit než to někam buchne. 3
14:43:54
05.05.2004
Saky
taky si rikam ze docela duveruje tomu kdo to dimenzoval, ale nekde v jinem komentari bylo napsano ze se s autem nema zbytecne brzdit a neco na tom bude-)
14:41:24
05.05.2004
martyCZ
-> PeterP136: tak zrovna z kopce bych to nezkousel! je to fakt docela nebezpecne!
13:12:02
05.05.2004
PeterP136
Neviem, ale ked schadzam dolu certovicou, tak brzdim dost, pretoze 3jka mi vyskakuje a 4rka to neubrzdi a nemam pocit, zeby sa nejako zhorsovali, ale to asi nebude to iste ako max a 0. Vyskusam to ubrzdit bez motora a uvidim pod certovicou ako to brzdi. Pri takom klesani tam mam stovku za okamih :). Prinajhorsom sa mi tu poskladate aspon na veniec, dufam :). Je tam dost mala premavka, takze sa taketo pokusy mozno budu dat robit ak teda uz konecne pozametali vsetok strk z cesty. A ak brzdy uvarim, nic to, mam kupene nove gumicky. :)
09:42:24
05.05.2004
Saky
ty to popisujes jako by to byl nejaky zazrak zabrzdit z 80-0 se skodovkou, ale na druhou stranu skus rozjet skodovku na maximum a zabrzdi na nulu a udelej to trikrat po sobe.. (po treti si nech uz odstup-) a jestli budes spokojenej jak to brzdi..
i kdyz na druhou stranu u seriovyho motoru nez se clovek dostane na maximum trva pet km a to uz se ochladej-)
23:21:51
04.05.2004
PeterP136
Predlz si pedal a mas to.
Neviem co sa vam na skoda brzdach nepaci. V pondelok som musel ist z 80km/h na nulu, lebo lepili rozbombardovany asfalt tesne za neprehladnou zakrutou a pred zakrutou ziadna znacka, navyse islo auto v protismere a nikto to tam neriadil a jedine co ma zaujimalo, ci sa kolesa bloknu alebo nie a nie ako by sa dali do bloku priviest skor.
21:33:35
04.05.2004
Honza "Bobr"
Jak se tady furt všemožně diskutuje o brzdách a o tom jak maj koňský povozy 4 kotouče, tak mě napadlo, jestli by prostě nešlo dát do škodule prasátky a třmeny z verzí bez posilovače a dát tam posilovač a nebo jak umocnit účinnost posilovače stávajících brzd. Jestli se teda ty brzdy na bezposilovejch schade vůbec nějak liší, ale mám za to že jo.
Extreme Tyres