Škoda - deformační zóny

prohledat
34 příspěvků (zobrazeno 1 až 34) od 01.05.2004 do 05.05.2004, založil/a
řadit dle data
11:43:09
05.05.2004
Boss
King..A jóó,máš recht...:o))
11:16:41
05.05.2004
Pohan
Jo a ještě jsem psal, že musí zůstat prostor pro přežití posádky.
11:15:08
05.05.2004
Pohan
-> Boss 04.05.04 16:58:25: To jsem sice četl (moc dobrý články), ale kromě toho je mým oborem Dopravní a manipulační technika, specializace Spalovací motory, přičemž Motorových vozidel jsem nezůstal ušetřen. 6
10:23:37
05.05.2004
King
2 Boss: Nema pan na mysli Jirku Cecha? :)
19:23:26
04.05.2004
minno
len doplnim, ze kralom bezpecnosti v ceskoslovensku bola kedysi tatra 613 s motorom vzadu a obrovskym predkom... :)
16:58:25
04.05.2004
Boss
Pohan..áááá,pán taky četl frantu čecha..To je sice hezký,že by zpomalení mělo být co nejmenší,ale pokud se ti to do čeho jsi narazil zastaví na úrovni zadních sedaček,tak ti pak může být asi jedno,že hodnota zpomalení byla bezpečná...
16:57:34
04.05.2004
martyCZ
-> Saky: no to je srandy kopec, co? :o)
16:25:34
04.05.2004
Peklo-Evo-Luboš
-> Saky: Je nutno dodat, ze rozhodujici je "jak" to trefis....protoze stat se muze cokoliv...bohuzel...
16:23:40
04.05.2004
Saky
marty: koukam ze pan mluvi z vlastnich zkusenosti-)
15:24:42
04.05.2004
Honza "Bobr"
Tak jsem si to tady celý přečet a zjistil že Hummer zas až takový vítězství neni. Byl jsem tuhle na vrakoni a tam byo starý 5tkový báwo r.v. 79. Totálka na předek a asi nedávno. To s tim motorem vpředu sai trochu sedí, páč to báwko bylo dost slisovaný, ale furt mu šly otevřít všechny čtyry dveře a dalo se tam vcelku pohodlně manypulovat se sedačkou řidiče stále fungovalo řízení i když jen na pravou stranu. Místa na nohy bylo ještě dost, ale ten človíček to prej stejně dost vodsral, páč kecal a neměl pásy a tak potkal volant hlavou. Podle zbytků modré barvy na tom BMW soudím na avii co předjížděla. Jinak spolujezdec měl plný komfort kromě točítek na AC, který byly už pryč. Palubka byla o plných 5 cm vevnitř a tunel s převodkou a kardanem jevil známky vyboulení v oblasti zadních sedáků. Kolik jel si netroufám odhadnou, ale asi víc jak 50 určitě. Jinak se shade jsem už taky boural, nedávno, byl to jen ťukanec a hned se rolovala stěna za chdičem a hrnec pod světlem se dal taky velmi snadno do pohybu a to neni prosím nikde tam schnilá! Musím zaklepat, nikomu se nic nestalo.
15:02:59
04.05.2004
martyCZ
-> Pohan: u bocnich je zase vetsinou polovicni rychlost :o) ale i tak jsou nejhorsi :o(
14:37:53
04.05.2004
Pohan
-> Boss 03.05.04 21:40:59: Jenže ono jde o to, aby zpomalení při nárazu bylo co nejnižší, abys to přežil a pokud možno bez úhony. Smrt Ti totiž většinou způsobí přetížení při nárazu, které překročí kritické hodnoty a způsobí Ti vnitřní zranění, např. utržené vnitřnosti a pohmožděný mozek. Takže dnešní auta se navrhují tak, aby při nárazu došlo k deformaci takové, která udrží hodnoty přetížení pod kritickými a Ty přežiješ.Při deformaci vozidla ale musí zůstat zachován prostor pro přežití posádky, proto jsou tak nebezpečné např. boční nárazy, protože se tam prakticky nemá co deformovat (došlo by ke zmenšení prostoru pro posádku) a tudíž není čím zpomalit průběh nárazu.
14:18:07
04.05.2004
King
2 Marty: To nikdo nezpochybnuje. Me na ty informaci zaujalo spis to, ze u nas udajne na silnicich panuje naprosta anarchie, vozovej park je prehlidkou plechovek od 2. svetovy valky, silnice vypadaj jak po serii kobercovych naletu, ale pravdepodobnost, ze "zarves" za volantem je stejna jako v zemi, kde po x-pruhovych highways proplouvaji div ne krizniky, dodrzujici pod ostrizim dohledem nekompromisni policie rychlostni limity, ktere prijdou nasinci jako limity pro dopravni hriste :)
12:06:49
04.05.2004
martyCZ
-> King2: no je celkem jedno jestli se srazi 2t auto s 2t autem nebo 1t auto s 1t autem :o)

tady jde spise o to, kdyz se 2t auto srazi s 1t - to je pak rozdil v deformacich a energiich a zranenich vyrazny
11:15:20
04.05.2004
King
Ono mit auto jako lehci tank je fajn vec, ale ve ctvrtecni mfDnes byly jakysi porovnavaci tabulky, kde krome jinyho srovnavali nejcastejsi priciny umrti u nas, v EU a v USA. A napr. u nas umira za volantem 2pct muzu a v USA taktez. Kdyz porovnam, ze za louzi jezdi obrnenym 2t terenakem uz kdejakej Brandon z highschool a u nas kralujou prditka do 1,4l, pak jenom o zavodech ve zbrojeni na silnici to asi neni....
10:34:51
04.05.2004
Saky
no s tim launchmeatem mas sice pravdu jenze pak musis vzit v uvahu ze kdyz budes za tou plechovkou sedet tak ta zdeformovana pohlti energii a na tebe se uz nic nedostane a ta plna se v klidu posune dal a rozdrti tebe.. takze ono tvrzeni ze motor vepredu u starejch aut je lepsi nebude uplne presne, treba nove audi ma kompletne celej motor s prevodovkou chycenej pouze na dvou sroubech v kastli takze kdyz to nekam posles neni takovej problem aby se to utrhlo a motor vletel za prevodovkou pod auto ale stary auta kdy se motor nezdeformoval a vletel do auta taky nebylo nic moc.. tam mohl opravdu rolujici se predek byt lepsi. .
dneska je taky spousta sportaku co ma motor vzadu nebo uprostred a jsou bezpecnejsi nez seriove vozy. .samozrejme je to v materialech a v celkove konstrukci ..ale se skodovkou se toho asi moc udelat neda..
10:24:46
04.05.2004
Peklo-Evo-Luboš
-> Boss: Takze, aby jsme v kufru vozili lansmit jo ? 3
06:37:56
04.05.2004
Pepan
2all: Cau lidi, vemte v uvahu, ze Skoda 742 byla konstruovana a testovana v roce 1975 a v te dobe platily uplne jine bezpecnostni predpisy. Ve sve dobe byla naprosto vyhovujici i oproti autum (i ze zapadu) stejneho data vyvoje a vyroby. Myslim samozrejme auta stejne vahove kategorie (golf1, escort,...). Videl jsem dost srazek skodovky s necim jinym, do zdi, do mostu a musim rict, ze na tom opravdu neni tak zle. Samozrejme nesmime bourat do protijedoucich Ikarusu, Tater nebo Volv S80. Jinak nas vzdycky ucili, ze nez nabourat celne do cehokoliv protijedouciho, je lepsi se vyhnout a vlitnout do pole, nebo nabourat do stromu, protoze ta enegie narazu je mensi (strom vetsinou stoji...). Ono to taky neni jen o zmackani auta a o zraneni o karoserii. Hodne lidi v jakemkoliv lehkem aute pri srazce s tezsim zemre kvuli vnitrnim zranenim, coz je dany silenym zpomalenim v okamziku narazu. Kdyz jedou oba 60 km/h, srazi se, ricice tezsiho auta (octavia-cca 1300kg) naraz zpomali napr na 20km/h (o 40km/h), kdezto ridice treba S120-850 kg to zpomali na -20km/h, tudiz o 80km/h coz je sakra rozdil pro vnitrni organy. No o tomhle psal mnohem vic a mnohem lip pan Cech, tohle je jen muj nazor a klidne me kdokoliv opravte. Jinak sel jsem se S120 pres strechu v 5ti lidech a zaplat panbuh se nikomu nic nestalo, jen porezani od skla a narazene zebra od pasu. Stesti jsem mel OBROVSKE, protoze sestra vylitla zadnim oknem za letu a skoncila 10 m za autem...Fakt otresnej zazitek, JEZDETE OPATRNE...4
21:40:59
03.05.2004
Boss
Každopádně má normální auto s motorem vepředu dvojitou přepážku mezi motorem a kabinou..a i když se ten motor nezasune úplně pod auto,tak i tak deformace nosníku motoru a posunutí toho motoru samotnýho,plus dalších na něj navěšených agregátů a převodovky pohltí víc energie,než prázdnej prostor...Ono,konzerva plná lančmítu se zdeformuje hůř než stejná konzerva co je prázdná..A na tom ani franta čech nic nezmění..:o))
21:13:56
03.05.2004
U-Geen
-> Boss: pokudf se motor dostane pod, tak je to ok. jinak viz clanek od pana Cech na pande o pasivni bezpecnosti
20:56:11
03.05.2004
Alan
-> Boss: Motor4
20:54:21
03.05.2004
Boss
To by mě zajímalo,co má teda předek škodovky víc,než u auta s motorem ve předu?Dno kufru..A to má být ta lepší deformační zóna?3 Lepší než nosník motoru,co se při nárazu deformuje a natlačí motor pod auto? To asi ne..
20:04:58
03.05.2004
minno
o bezpečnosti škodoviek sa už diskutovalo veľmi veľa. je známe, že s dnešnými autami sa nedá porovnávať. počítače dokázali posunúť hranicu bezpečnosti áut poriadne vysoko... taktiež je všeobecne známe, že bezpečnosť škodoviek v dobe ich produkcie s náskokom spĺňala legislatívne požiadavky a bola asi na konkurenčnej úrovni bezpečnosti zahraničných áut rovnakej triedy. to bol aj jeden z dôvodov stáleho predlžovania výroby. mäkký, pomerne dlhý kufor u škodovky pri čelnom náraze funguje ako pohlcovač energie. to znamená, že z kufra pri náraze zostane harmonika, no posádke sa pritom nič vážne stať nemusí, zatiaľ čo pri autách s motorom vpredu sa tá energia moc kde pohltiť nemá a môže sa stať, že motor sa pri náraze ocitne v kabíne... takže stojí za zváženie pomer "neporušené auto"/"ľudský život". Preto by som to so škodovkou nevidel až tak zle. Aj na nej sú dôsledne prepočítavané deformačné zóny a asi sa neoplatí niečo na nich "vylepšovať". Prečítajte si článok na techwebe o aktívnej a pasívnej bezpečnosti.
Osobne pokladám za NAJDôLEŽITEJŠIE používať bezpečnostné pásy, majú pri náraze často nepredstaviteľný význam! Na svojej škodovke som sa pred 2 rokmi tiež vydrbal (ako čerstvý vodič som skúšal, čo to dá - a dalo to v pomerne ostrej zákrute asi 130... viac som nestihol...), nebol to síce čelný náraz, "len" pár kotrmelcov na poli. Niekto by si myslel, že zo škodovky zostal len šrot, no boli "len" preliačené plechy. Škodovke vďačím za život! majte sa pekne a jazdite opatrne!! (PS: kto by si chcel pozrieť moju škodovku teraz, nech sa páči, je v Autách:)
09:55:27
03.05.2004
King
2 Zaro: ma deformacni zony, ale spise symbolicke. Napr. rezerva umistena tam, kde ma bejt je soucast deformacni zony. Ja osobne si na bezpecnost shade nestezuju. Kdysi jsem kvuli jednomu trotlovi v MBecku, co si zkracoval zatacku, vylit asi v 80ce ze silnice, proletel asi metr hlubokou skarpou, sejmul betonovej patnik a skoncil na boku v lese, kde mi statna borovice rozparala roh strechy asi 10cm od hlavicky. Vystupoval jsem ponekud roztresen skrze neexistujici predni sklo a jedinou bolistkou bylo kolinko tuknute o klicku na stahovani okna. Pritom stacilo par centaku a ten trouba s nickem King2 by na tomhle webu nikdy nevopruzoval :)
08:12:27
03.05.2004
Peklo-Evo-Luboš
-> Tomáš: Jasne, mas pravdu, nicmene vsichni ozralove jsou nesmrtelny a ja bych chtel byt v aute v bezpeci nejen na zavodech...jenze jak podotknul RM, bylo by asi nejlepsi vymenit auto...
23:34:58
02.05.2004
U-Geen
-> Tomáš: naprostý souhlas
23:31:17
02.05.2004
Tomáš SK
Zakon schvalnosti vravi, ze vzdy cim viac budes zvysovat bezpecnost skodofky pred celnym narazom, tym vacsie auto sa oproti tebe vyruti. Podla mna lepsie nez upravovat kasnu je pekelne sa sustredit na situaciu okolo seba... Mne to uz parkrat zachranilo krk. Nie je to sice take zabavne ako hnat sa do neprehladnej zakruty 90-kou a ladit pri tom radio, ale oplati sa to... tiez tam plati zakon schvalnosti, ale tam sa to da skor ovplyvnit.

Clovek je totiz ta najporuchovejsia suciastka v aute!
21:44:00
02.05.2004
Honza "Bobr"
-> Peklo-Evo-Luboš: HUMMER . . . case closed.
19:33:10
02.05.2004
RM
Bohuzel bych rek, ze jediny co pomuze zvysit bezpecnost je akutni vymena vozu... Taky sem si rikal, ze by to neco chtelo, ale pachat tam neco v domacich podminkach je celkem samovrazda. Jediny co by pomohlo je klec a s tou jaksi do provozu 51
19:02:16
02.05.2004
Zero
jen tak navarena tyc ti spis muze ublizit novy auta maj xkrat testovany prvky ruznymy modelovacimy software a pak testy.
Skodovka snad ani zadny zony nema.
Nejlepsi rada jezdit pomalu.
21:18:44
01.05.2004
Peklo-Evo-Luboš
-> tomáš černý: Myslel jsem mezi vzpery pod A spoupky ochranneho ramu pro zavodni auta vevarit trubku. Myslim ze jsi to pochopil tak ze jsem to myslel varit do auta.
21:04:54
01.05.2004
Peklo-Evo-Luboš
-> Mulis: Ale jo, i tvoje nazory se ceni... Ja sem premyslel dat nekam pod palubku nejakou trubku mezi vzpery ramu, jenze se bojim ze kdyz to neni odzkouseny, ze by se to mohlo nejak ohnout, nebo ve svaru prasknout a pak by ti to treba udelalo diru do bricha nebo neco podobnyho. I kdyz je zase fakt, ze je podstatny jak do toho bouchnes...
20:43:37
01.05.2004
Mulis
no ja bych rek at tam navaris cokoliv tak to navaris na nejakej nosnej prvek, kterej stejne celni naraz nevydrzi, coz bych pokladal za hlavni problem. max neco prilepit k predni naprave ktera jedina funguje u skodarny jako deformacni zona, jenze neni to vo co poradne zaprit do kastle a co si budem povidat i tou nejlip vyvarenou kastli cokoliv projede jak nuz maslem. bezpecnost ve skodarne pri celnim narazu bych neresi. Nohy ti vetsinou zlamou pedaly, a s tema nic neudelas,lepsi auta maji ze odpadnou v okamziku narazu. no moc sem ti neporadil jen tady vyblil svoje nazory,3
20:23:18
01.05.2004
Peklo-Evo-Luboš
Cau lidi. Nedavno jsem videl skodu po celnim narazu a kufr zacinal 40cm pred palubni deskou. Bratranec ve skodovce po srazce s Ikarusem malem prisel o nohy a ackoliv je jasen, ze bezpecnostni koncepce tohoto vozu je jaksi "de mode", rad bych to vylepsil. Nejvic se bojim celniho stretu a urazu nohou. Neznate nekdo proto nejaky tipy a triky pro zlepseni bezpecnosti predni casti auta ? Nejaky vyztuhy atd.. Predpoladam jako samozrejmost neshnilou kastli, nejlepe vyvarenou..Predpokladam ze ochrannej ram mi pomuze pri bocnich narazech a "valu" po "budce" ale ne pri rane ze predu..
Extreme Tyres