skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Kopce a naše Škodovky.
prohledat
38 příspěvků (zobrazeno 1 až 38) od 01.05.2004 do 09.05.2004, založil/a
17:39:18
09.05.2004
09.05.2004

Zero
Tak jsem se koukal nebezi my vetrak udelal jsem si spinac na palubku a kdyz jsem to delal zjistil ze jsou zofid kontak tak sjem je vycistil mozna je cidlo ok nekdy to zkusim.
13:02:21
05.05.2004
05.05.2004

King
2 PeterP: Tak cirkev bych kvuli tomu osobne taky nezakladal, ale mam obavu ze sekta "podtacecu" motoru ve jmenu ekonomiky uz davno existuje a pravidelne o vikendu poradaji sabaty na silnicich :)
12:20:06
05.05.2004
05.05.2004

martyCZ
-> Racyk: jj, takhle tam jezdim kdyz jsem nasrany :o)
11:42:26
05.05.2004
05.05.2004

Racyk
-> martyCZ: ty máš co mluvit, jednou jsem tě viděl profrčet kolem FEKTu a hned za retarderem plny, u dalšího brzda, pak plný, zatáčka, brzda, plný a zas brzda:))) Ja vim, asi sis hrál, ale...:)
17:37:05
04.05.2004
04.05.2004

PeterP136
To mudro bolo bud v cedrychovi alebo machovi. Ale bolo doplnene autorom, ktory asi vychadzal z bezneho stavu skodoviek, ktorych chladaici system vacsinou vyzera ako cievy 150kg 60tnikai fajciara :). Aj ked mozno ze sa ucinnost vodneho cerpadla nad tieto otacky znizuje a potom voda uz nestiha natolko cirkulovat a pomer vyvinuteho tepla a odovzdaneho cez chladic uz moze byt niekde inde nez do tych 3,5t. Tak ci tak bolo to odporucanie autora a nie dogma, kvoli ktorej by sa oplatilo zalozit novu cirkev.
15:06:39
04.05.2004
04.05.2004

martyCZ
-> King2: obavam se, ze je stale velka skupina kteri todle nechapou :o(
14:04:31
04.05.2004
04.05.2004

King
2 Komar: Jasne, dokonce mam za to, ze se v navodu k shade i v Cedrychovi je formulace " ...proste jezdete tak, jako by Vas vuz mel malo ucinne brzdy...." To je prece kazdymu shkochtlarovi naprosto jasny a neni na to potreba upozornovat :)
13:56:54
04.05.2004
04.05.2004

Komár 1981
no to je jasny, me jen dostala ta formulace v knize!!! styl brzda plyn je nahouby, to s vami souhlasim! 

13:40:53
04.05.2004
04.05.2004

King
2 Komar: S tim pouzivam brzd, co nejmin je to trosku jina kapitola. Samozrejme planost odsud/pocud :) Ale kdyz jedu z prace za koktavkou RS combi po klikatych silnickach kolem Prahy a ten trouba stoji brzdach zhruba kazdych 5 vterin s naslednou mohutnou akceleraci, pricemz muj ubohy oldschool HW jede za nim takrka konstantni pianko rychlosti bez dotyku brzdy, pak je neco spatne....
13:01:55
04.05.2004
04.05.2004

martyCZ
-> Komár 1981: :o) ... zase s rozumeme, ale kdyz se nad tim zamyslis, tak je to rada ktera v sobe obsahuje jak znizeni spotreby a tim padem snizeni skodlivin a tudiiiiz zlepseni zivotniho prostredi a financni usporu, tak take nezanedbatelny prinos pro bezpecnost! 

12:57:12
04.05.2004
04.05.2004

Komár 1981
-> martyCZ: OK. Jdete mi z cesty! Porizuju klacek, abych si neobrousil brzdy na Rampouchovi!!! Z cestyyyyyyy!!!!

12:55:58
04.05.2004
04.05.2004

martyCZ
-> Komár 1981: ze ma pravdu :o)
12:53:11
04.05.2004
04.05.2004

Komár 1981
V jeden z techto chytrych knihach jsem se docetl, ze se brzdova soustava ma pouzivat co nejmene... nekecam, jeslti mi nekdo neveri, pokusim se to najit...
Co si pak mam o autorovi myslet????

11:15:15
04.05.2004
04.05.2004

Martin
No nevím nevím, když nedostanu otáčky na 3jku alespoň nad 3tis ot, tak nemám moc šanci vyjet nějakej prudší kopec. Myslím, že 3-3,5tis jsou celkem optimální otáčky (alespoň u mého motoru).
10:26:57
04.05.2004
04.05.2004

Baghira
-> King2: Jestli to nebylo náhodou 5500ot.? tomu bych už spíš věřil.
09:51:35
04.05.2004
04.05.2004

King
2 PeterP: To moudro o dlouhodobem neprekracovani 3500rpm do kopce si vycet kde? V Cedrychovi ani Adrtovi a spol. nic takovyho neni. Ze by to byla publikace "Kolenovrtem i za volantem" ci "Jezdime s kloboukem"? :) Nic ve zlym, ale snazim se vypatrat, jak vlastne vznikaj ridicske povery...
07:01:43
04.05.2004
04.05.2004

Jirik - zrušená registrace
Zato na 2000 otáček do velkého dlouhého kopce je to ohromně zdravý. 

23:16:46
03.05.2004
03.05.2004

Baghira
-> Saky: no já jen pokračoval v těch tvejch nezodpovězenejch otázkách...zapomeň na to :-).
23:13:21
03.05.2004
03.05.2004

Saky
jako jakej motor?
23:08:40
03.05.2004
03.05.2004

Baghira
-> Saky: ...a co je to za motor?
21:04:56
03.05.2004
03.05.2004

Saky
a je v te moudre knize napsano co je to dlouhodobe? a co je to dokopce?
20:35:23
03.05.2004
03.05.2004

PeterP136
V mudrych knizkach je napisane, ze by sa nemala do kopca dlhodobo tocit nad 3,5ttociek.
19:52:28
03.05.2004
03.05.2004

Alan
-> Zero: No kdybys věděl co všechno mám na první pojistku
se divim že ta 20A ještě žije


19:14:34
03.05.2004
03.05.2004

Zero
Ajo aby to nezustalo zapli kdyz jdu z auta
Nebude moc velka proudova zatez na 2 pojistku?
Nebude moc velka proudova zatez na 2 pojistku?
19:08:59
03.05.2004
03.05.2004

Saky
hm treba-) ale asi je mozna lepsi dat to prez dvojku pojistku..
19:06:32
03.05.2004
03.05.2004

Zero
Vypinac dat jak je na obrazku ze?
19:05:06
03.05.2004
03.05.2004

Saky
proc by se nemelo jet na plny plyn? ja jezdil plnej plyn skoro porad-) a takovejch lidi je spousty.. pokud to nechladi je neco v prdeli ale urcite to neni normalni..
spinac udelas tak ze prez nejakou pojistku a spinac privedes primo plus na vetrak.. a kdyz chces tak si to muzes sepnout kdykoliv chces a teplotni cidlo ti do tveho rozvazeni nebude kecat..
spinac udelas tak ze prez nejakou pojistku a spinac privedes primo plus na vetrak.. a kdyz chces tak si to muzes sepnout kdykoliv chces a teplotni cidlo ti do tveho rozvazeni nebude kecat..
19:01:53
03.05.2004
03.05.2004

Zero
Dopokce by se nemnelo jet dlouho na plný plyn ze?
Jak poznat jesli je termostat kaput?
A jka vlastne udelat spinac na palubku?
Jak poznat jesli je termostat kaput?
A jka vlastne udelat spinac na palubku?
16:16:46
03.05.2004
03.05.2004

Racyk
kopce... no řekl bych tolik, když máš motor 100%OK tak ti téměř nic nevadí a vyjedš bez přidávání teploty, ale jestli už motor není s výkonem na 100%, tak to je pak horší a teplota se vahoupne na tech 90 v klidečku, mluvím o své 130tce, která kdysi jezdila skvěle, ale ted už jen jezdí... už se těším na léto, kdy bude new engine:))
16:01:03
03.05.2004
03.05.2004

Komár 1981
Hm... ale s mym favomotorem nejsou vubec zadny problemy. Ve dvou lidech kopec U Spiritky (kdo jezdi na Strahov 191, tak vi) ve dvou lidech 80km/h pri 4500 - 5000 rpm (razeni na 4. stupen) na posledni 4q (mam st.prevod 4,22)... teplota se po celou dobu ani nehne... delsi kopce jsou take bez problemu... tvoje starosti by vyresil manualni spinac vetraku, co tu zminuje Tomas! (nebo novy termostat, aut. spinac ventilatoru chladice atd...
23:39:32
02.05.2004
02.05.2004

Tomáš SK
-> Zero: Mas rucne zapinanie ventilatora na palubke? To by pred varenim mohlo pomoct... inak cez zimu mozno stretnut viacero jantarov, ktori do chladiacej sustavy leju destilovanu vodu... potom to vyzera ako pojazdny parostroj 

23:20:35
02.05.2004
02.05.2004

D.J.Vlasta
Ja jsem nikdy se Skodovkou do kopce problem nemel.Vyjel jsem zatim vsechno a nikdy jsem nevaril.Jen nekdy se treba teplota vysplhala nepatrne pres 80,ale to bylo v pohode.Akorat je docela rozdil ve 105 a 120.Kdyz jsem jel nejakej kopec se 105 tak to brala na 3 a 120 to v pohode vyjede na 4.U 105 to chce vcas podradit a nez spadne rychlost.
19:09:10
02.05.2004
02.05.2004

Zero
Kdyz se jede treba na 3ku do velkyho kopce a nebere to tak 2ku jinak se muze odpalit ventily ze?
20:30:22
01.05.2004
01.05.2004

U-Geen
rekl bych naopak :-) mozna lepsi nekdy vic tocek kvuli pumpe a vetsi rychlost kvuliva naporu :-)
20:28:34
01.05.2004
01.05.2004

Saky
jenze timhle stylem jizdy se mu problem s varenim v kopci nevyresi-))
20:24:11
01.05.2004
01.05.2004

Peklo-Evo-Luboš
16:14:14
01.05.2004
01.05.2004

Alan
-> Zero: Nic ve zlim ale nekterý témata tady vopravdu stojej za to




14:32:07
01.05.2004
01.05.2004

Zero
Jak jezdíte rychle do kopce?
Kdyz je nejaky vetsi kopec je lepsi jezdit rychleji nebo pomalu?
Uz se my dvakrat uvarila kdyz jsem jel dlouho do velkyho kopce.
Kdyz je nejaky vetsi kopec je lepsi jezdit rychleji nebo pomalu?
Uz se my dvakrat uvarila kdyz jsem jel dlouho do velkyho kopce.