skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
jaké svíčky?
prohledat
35 příspěvků (zobrazeno 1 až 35) od 15.04.2004 do 21.04.2004, založil/a
13:11:55
21.04.2004
21.04.2004

Vojta - zrušená registrace
Ja nevim mam na rapidu taky Brisky, v zime naprosto bez problemu, v lete taktez. Pocitam ze lepsi svicky nepridaji zazracne na vykonu a tak jsem koupil ty brisky pro 136 (myslim ze to jsou ty 15) a fakt no problem. Ono mit svicky je jedna vec a k tomu by se sluselo mit dobry motor ale to se uz tady resilo....
12:51:17
21.04.2004
21.04.2004

Hamry
Já mám taky jednu otázečku, Studenej motor mi chytne okamžitě, ale ujedu třeba 20km, chcípnu ho a ihned se ho snažím nastartovat tak točí cca 10 vteřin než chitne. Mohlo by to být také svíčkama??? Ještě jsem je na tomhle autě neměnil, takže tam budou ještě nějaký starý.
07:54:37
21.04.2004
21.04.2004

jb
ja snima taky jezdil ale bud tobude novym motorem i se svickama :) ale je fakt ze ty brisky se uchlastaly pokud to nechytlo tak na potreti a vytahovat svicky a palit je nad sporakem je fajn...ale pak si mel videt jak chyta skodovka na vrisky kdyz sou zahrate v -15 

20:30:13
20.04.2004
20.04.2004

Jirik - zrušená registrace
Asi tě zklamu, nejezdím v zimě až teď druhej rok. Jinak předchozí tři roky jsem jezdil každej den v létě v zimě (i do práce). A to bylo i -25, ale taky +35. A furt OK.
A jezdil jsem taky s Briskama (15kama)
A jezdil jsem taky s Briskama (15kama)

18:33:44
20.04.2004
20.04.2004

Lukáš
-> jb: tyhle, co jsou vyfocený, tak byly na 1. a 4., a ty skutečně nepálily - zbylé 2 jakš takš
dnes jsem na zkoužku koupil N15YC, tak uvidím, co to zítra udělá!
dnes jsem na zkoužku koupil N15YC, tak uvidím, co to zítra udělá!
18:29:28
20.04.2004
20.04.2004

jb
jo a jiriku je fajn ze das svicky a "jezdis" ale koli toho najezdis ono jezdit jen za sucha a v lete ..tak ti fakt staci brisk ale pokud potrebujes startovat v -15 a stoji to pormrzle venku a jezdis kazdy den tak jak ja tak brisk neee
18:27:57
20.04.2004
20.04.2004

jb
cumel sem na ty obrazky az tedkom ..tak to je maso vzdyt to ani nepali ne ?
15:43:47
20.04.2004
20.04.2004

King
2 Jirik: Tebe bych zamestnal na help desku pro zakazniky :)
15:30:10
20.04.2004
20.04.2004

Saky
No ja sice svicky nepotrebuju ale blbe se bez nich startuje.. ale jakmile se to nastartuje (bez svicek tak 15sekund toceni motorem) tak pak uz nejsou potreba..
15:18:23
20.04.2004
20.04.2004

Luděk
-> Jirik: yes,máš pravdu a já,co třeba navíc ani v noci nejezdím,tak svíčky vůbec nepotřebuju a mám dojem,že třeba Saky taky ne a to jezdí i ve tmě

13:51:47
20.04.2004
20.04.2004

Jirik - zrušená registrace
Stejně nechápu co s těma svíčkama děláte.
Neznám nikoho komu by se svíčky vysíraly.
Prostě du do krámu, vemu svíčky, dam je do auta, jezdim, pak je při výměně vyndam a jsou krásně čistý. Zatím jsem měnil svíčky asi 4x a vždycky vydržely tolik kolik by měly. Žádný po 500 nebo 1000 km vyhodit.
Pokud vypadají svíčky po 500 km takhle, tak už je ten motor asi slušná řehtačka a tudíž bych nehledal chybu ve svíčkách. Když zapíchneš sirku do voleje tak taky chcípne.
Neznám nikoho komu by se svíčky vysíraly.
Prostě du do krámu, vemu svíčky, dam je do auta, jezdim, pak je při výměně vyndam a jsou krásně čistý. Zatím jsem měnil svíčky asi 4x a vždycky vydržely tolik kolik by měly. Žádný po 500 nebo 1000 km vyhodit.
Pokud vypadají svíčky po 500 km takhle, tak už je ten motor asi slušná řehtačka a tudíž bych nehledal chybu ve svíčkách. Když zapíchneš sirku do voleje tak taky chcípne.

10:32:46
20.04.2004
20.04.2004

jb
ja mam BGK B6 cosik a super akorat nevim cenu bos em je dostal... uz vcerim ze svicky muzou tak hodne
09:50:51
20.04.2004
20.04.2004

Vici
nemam cas to vsecko cist, ale pokus mas seriovy motor tak tam dej urcite 15ky, 14ky se jezdi na upravenych a to bude ten problem...jsou studenejsi, proot ze zasraly a nejedou.....
21:04:06
19.04.2004
19.04.2004

Saty
Já bych šel asi do NGK B8HS, pro neupravené motory rači B7HS
19:52:53
19.04.2004
19.04.2004

PeterP136
-> Lukáš: Fuj tie vyzeraju. To vyzera ako keby po nich skutocne tiekol olej.
Nenapisal si ake sviecky si tam mal predtym (TYP, HODNOTU, vyrobcu).
Skus kupit od brisku N15YC, co to spravi. 14tky su mozno prilis studene a lahko sa zakarbonuju. Prepisane su pre 130 motor 15tky pripadne 14tky.
Nenapisal si ake sviecky si tam mal predtym (TYP, HODNOTU, vyrobcu).
Skus kupit od brisku N15YC, co to spravi. 14tky su mozno prilis studene a lahko sa zakarbonuju. Prepisane su pre 130 motor 15tky pripadne 14tky.
23:23:51
18.04.2004
18.04.2004

Saty
-> Lukáš: Dvě základní podmínky pro správnou funkci zapalovací svíčky jsou dostatečná elektrická izolace mezi střední a vnější elektrodou a odvod tepla z částí zapalovací svíčky zasahující spalovací prostor. Obě podmínky spolu přímo souvisí.
Pro zabezpečení dostatečné izolace mezi střední a vnější elektrodou je nutné při provozu udržovat špičku izolátoru (část izolátoru zasahující do spalovacího prostoru motoru) v optimálním rozhranní teplot. Klesne-li teplota špičky izolátoru do tzv. pásma úsad, tvoří se na povrchu špičky izolátoru úsady hoření (karbon, nespálené palivo, mazací olej, nečistoty z ovzduší). Důsledkem úsad hoření na špičce izolátoru je snížení elektrického izolačního odporu, doprovázené vynecháváním zapálení a po určité době i selhání funkce zapalovací svíčky. Při vyšší teplotě špičky izolátoru se další úsady hoření netvoří, a již vzniklé úsady se nespálí. Zvýší - li se teplota špičky izolátoru nad 500 0C - tzv. samočistící pásmo, nové úsady se netvoří a již dříve vzniklé úsady se spálí. Zapalovací svíčka pracuje optimálně.
Příliš vysoká teplota špičky izolátoru je nežádoucí. Vysoká teplota způsobuje předzápaly směsi vzduchu a paliva a dalším stlačováním již zapálené směsi vzniká vysoká teplota, která může způsobit vážné poškození motoru.
Pro dosažení správné teploty špičky izolátoru pro daný motor jsou zapalovací svíčky vyráběny v různých tepelných hodnotách. Řada tepelných hodnot pro svíčky BRISK je od nejteplejších po nejstudenější 19, 18, 17, 15, 14, 12, 10 a 08.
Pro zabezpečení dostatečné izolace mezi střední a vnější elektrodou je nutné při provozu udržovat špičku izolátoru (část izolátoru zasahující do spalovacího prostoru motoru) v optimálním rozhranní teplot. Klesne-li teplota špičky izolátoru do tzv. pásma úsad, tvoří se na povrchu špičky izolátoru úsady hoření (karbon, nespálené palivo, mazací olej, nečistoty z ovzduší). Důsledkem úsad hoření na špičce izolátoru je snížení elektrického izolačního odporu, doprovázené vynecháváním zapálení a po určité době i selhání funkce zapalovací svíčky. Při vyšší teplotě špičky izolátoru se další úsady hoření netvoří, a již vzniklé úsady se nespálí. Zvýší - li se teplota špičky izolátoru nad 500 0C - tzv. samočistící pásmo, nové úsady se netvoří a již dříve vzniklé úsady se spálí. Zapalovací svíčka pracuje optimálně.
Příliš vysoká teplota špičky izolátoru je nežádoucí. Vysoká teplota způsobuje předzápaly směsi vzduchu a paliva a dalším stlačováním již zapálené směsi vzniká vysoká teplota, která může způsobit vážné poškození motoru.
Pro dosažení správné teploty špičky izolátoru pro daný motor jsou zapalovací svíčky vyráběny v různých tepelných hodnotách. Řada tepelných hodnot pro svíčky BRISK je od nejteplejších po nejstudenější 19, 18, 17, 15, 14, 12, 10 a 08.
23:13:57
18.04.2004
18.04.2004

Lukáš
-> Saty: teplejší, k čemu to je?
23:06:42
18.04.2004
18.04.2004

Saty
-> Honza "Bobr": 15-ky jsou teplejší
22:55:17
18.04.2004
18.04.2004

Honza "Bobr"
A jakej je rozdíl mezi brisk super N15YC a N14YC ?!?!?!
21:33:04
18.04.2004
18.04.2004

Lukáš
-> Gryzly: stejně díky za info 

21:28:17
18.04.2004
18.04.2004

Gryzly
Nechcu tě strašit, ale ta polosintetika může začít rozpouštět karbon a ti tam udělá paseku, vypadá to pak jak marmeláda. Ale radši počkej na někoho kdo stím má víc skušeností. Já akorát vím, že bohatá směs dělá černý svíčky, chudá bíly a akorát směs má takovou cihlovou barvu.
21:22:32
18.04.2004
18.04.2004

Lukáš
-> Gryzly: v motoru byla dřív minerálka, ale tu to lehce žralo, tak mi byl doporučen přechod na polosyntetiku a tu to nepapká téměř vůbec - a svíčky byly měněný až po oleji, společně s kabela a rozdělovačem
21:18:30
18.04.2004
18.04.2004

Gryzly
No nevím vpadaj jako dost zahnojený od oleje? Nežere ti to moc oleje? Já ktyž měl ještě stodvacítkovej motor, tak jsem na nový svíčky ujezdil tak 300 km a pak jedna zašla na předávkování karbonem. Pomohl ocelák tak na dalších 50 km. ten motor žrar olej přes vodítka ventilů. jezdilo to na benzín a na olej skoro ve stejným poměru. já nepotřeboval ani filtr protože se ten olej do vany už nevracel ;-)))))))
16:38:00
18.04.2004
18.04.2004

Lukáš
a ještě přesné označení ...
16:37:37
18.04.2004
18.04.2004

Lukáš
-> PeterP136: takhle vypadají po cca. 500 km
15:15:05
16.04.2004
16.04.2004

VeTeV
mam taky Brisky - sice jsem jedny musel vyhodit pac se zasraly a kabely byly kaput atd, ale ted na nich jezdim a uadnej problem :-)
13:06:11
16.04.2004
16.04.2004

Jirik - zrušená registrace
Já jsem s Briskama taky nikdy neměl žádnej problém. Neexperimentuji, dávám tam předepsané a jezdím bez problémů.
Teď jenom zkusím švédské BERU a tak uvidím, když je cpou do Saabu a mají i vhodné na škodovku, tak proč to nezkusit, neměly by bejt prej ani tak drahý.
Teď jenom zkusím švédské BERU a tak uvidím, když je cpou do Saabu a mají i vhodné na škodovku, tak proč to nezkusit, neměly by bejt prej ani tak drahý.
11:07:53
16.04.2004
16.04.2004

PeterP136
-> Lukáš: Napis presne a uplne oznacenie tych starych a tych "odidenych" sviecok. A napis aj odtrh na oboch. Z toho co si popisal sa tazko radi. Motor mas seriovy 130?
Ja som mal na 136tke birsk D15YC, slapali dobre, dokonca aj problemovy 3ti valec mal sviecku trosku opalenu do hneda, po 15tk som ich menil preventivne za ngk (podla katalogu ekvivalent tych briskov), tie sice funguju, ale na tretom valci je ta sviecka dost zrasovana, ale mozno sa len zhorsil stav motoru, teraz idem spat na birsky rovnakeho typu, tak uvidim.
Ja som mal na 136tke birsk D15YC, slapali dobre, dokonca aj problemovy 3ti valec mal sviecku trosku opalenu do hneda, po 15tk som ich menil preventivne za ngk (podla katalogu ekvivalent tych briskov), tie sice funguju, ale na tretom valci je ta sviecka dost zrasovana, ale mozno sa len zhorsil stav motoru, teraz idem spat na birsky rovnakeho typu, tak uvidim.
09:40:31
16.04.2004
16.04.2004

Luděk
se 130tkovým motorem jsem jezdil Brisk YC (vysunutý jiskřiště a měděná elektroda),se 136skovým motorem na LPG jezdím Brisk YS (stříbrná elektroda) a jsem spokojený,garantují životnost 30k km a já jsem si koupil nový a starý po cca 20k km výhodně nadělil sousedovi na LPG Fávo a jaxi je chválí

08:08:11
16.04.2004
16.04.2004

Michal LR
Svíčka se může sprasit i Denso právě kvůli špatnýmu kabelu nebo když jezdíš na olejovou emulzi. Mě taky brisky fungujou. Měl jsem tam soutěžní chladný NGK a taky jsem to po 4 už nenastartoval - nemají rády popojíždění, chce to po každým startu na sytič ujet aspoň 20km jinak se zaserou.
23:16:38
15.04.2004
15.04.2004

Boss
Denso Iridium jsou dobrý ne?:o)
22:55:09
15.04.2004
15.04.2004

Lukáš
nehážou jiskru, protože byly preventivně měněný kabely, díly rozdělovače a samo i svíčky (byly asi ještě původní), ale v těch je problém - motor se rozjede na 2 hrnky a když se vrátí starý svíčky, tak je vše OK ...
22:49:05
15.04.2004
15.04.2004

PeterP136
Ako odisli?
21:34:48
15.04.2004
15.04.2004

Vojta - zrušená registrace
hmm....ja mam v Rapidu (136) brisky a zatim no problemo. Mam nalitano na nich asi 2tkm
21:33:09
15.04.2004
15.04.2004

Lukáš
poraďte mi prosím, scháním na 130tku, ale neraďte Brisk Super, ty mi odeěly během 500 km ...
předem díky všem za názory
předem díky všem za názory
