Spotřeba

prohledat
54 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 28.03.2004 do 01.04.2004, založil/a
řadit dle data
10:29:48
01.04.2004
Juro
Tym vsetkym som chcel naznacit, ze problem vysokej spotreby na tej S105 spominanej na zaciatku by mohol byt hlavne medzi sedackou a volantom. :-)
Nechcem tym nijako zeny urazit, ja zase neviem ine veci (vcera som poskrabal sporak - zena ma skoro zavrazdila), pre ktore my nemame vztah. Kamaratova zena riadila moje auto, isli sme z jednej diskoteky, nemohol som soferovat, tak isla ona. V mojom podnapitom stave som ju prosil, aby uz preradila - skoro vytrhla rychlostku a este mi vynadala, ze mam byt ticho, ze som opity, ze ona vie, co ma robit. Skoro ma porazilo, ona uz moje auto nikdy nedostane do ruky. Moja zena je zase opacny pripad, radsej nechce jazdit. Na vianoce sme isli trasu Kosice -Trnava, nemal som doklady, musela ist ona. Najviac sa bala priechodu Soroska. Premohla sa a presne pocuvala moje instrukcie a zistila, ze sa jej to zacalo pacit. Sama sa este boji, ale niekedy, ked ideme, ma celkom chut. Snazim sa ju ucit "po chlapsky" som nanu trochu tvrdy, ked mamae koktavy benzin, ale uz je to ide bajecne, lebo si uvedomuje vsetko, co robi. Chce to ale, aby aj auto bolo vo vybornom stave.
10:12:50
01.04.2004
Luděk
-> King2: yes to je fakt a třeba na LPG se to projevuje ještě markantněji,já tomu říkám pravidlo pravý nohy,holt děvčata by potřebovala vysokoobjemové motory s variátorem4
17:03:23
31.03.2004
King
Jj, defcata maji sklony k tzv. digitalni noze na plynu ackoliv prave autika z karbem si zadaji nozku analogovou se silnou zpetnou vazbou :) Brachova pritelkyne a jeho ridicka v jedne osobe me jednou vezla po meste. Sedel jsem na zadnim sedadle a hukot od motoru pomalu dosahoval prahu bolesti: rovna sidlistni ctyrproudovka, zarazena dvojka, 5000rpm prakticky v kuse - no comment: Stejna ridicka jenze ponekud v opacnem gardu: Jel jsem za nima jako technicka podpora, protoze auto ponekud zlobilo. Za Uvalama v kopci najednou nevysvetlitelna ztrata rychlosti na 50ku. Mobilem volam spolujezdci, co maji za problem - prej plyn na podlaze a nejede. Pokladam otazku, co tam ma za rychlost - prej ctyrku. "Co zkusit trojku?" ptam se. Odpovedi mi byla 120LS vzdalujici se mi slusnou akceleraci do kopce. Myslim, ze ta se pod 10l/100 se nedostane :)
16:23:26
31.03.2004
Labros
-> Juro: "Tiez nemaju cit pre stlacanie akceleracneho pedalu" - to mohu asi potvrdit - teď se mi stalo, že se mi zadírala konzole plynu, ale ne mě, ale jen mojí drahé polovičce, a já jí nevěřil, že jí motor zůstává v otáčkách, protože se ten pedál zadíral jen při větším sešlápnutí, a já ve městě prostě asi šlapu na plyn míň, než ona. I když otáčky zase vytáčím víc já.
15:01:24
31.03.2004
Juro
Podla clanku na Techweb-e volnobezny system pracuje este pri urcitom otvoreni klapky, takze preto by mal mat sytic vplyv.Ale ak je zase iba nedovrety, tak ma maly vplyv a cim viac otvorene klapky a mensia cinnost volnobezneho systemu, tym mensi vplyv by mal mat. Jedno ja ale teotia, druhe prax.
Z vlastnej skusenosti mozem povedat, ze zeny mavaju vyssiu spotrebu, aj ked nevytacaju motor tak, ako my. Myslim, ze nemaju taky cit pre radenie jednotlivych rychl. stupnov, co ma podla mna najvacsi vplyv. Tiez nemaju cit pre stlacanie akceleracneho pedalu - zbytocne vela.

Ale 12 L/100 km sa mi zda veeelmi vela
14:07:03
31.03.2004
King
2 Labros: Nedovrenej sytic by se teoreticky nemel na spotrebe podepsat, ale prakticky se podepise :) Pri pootevrenych klapkach sice nemaka sytic na 100pct, ale prece jenom obohacuje smes hlavne v rezimech castecnyho zatizeni.
14:00:27
31.03.2004
Labros
-> P.J. Tunat: 80.000km, to je skoro zánovní motor (proti těm, který běžne jezdí na silnicích). Nezná vysoký otáčky, ale zná normální? Nic proti řidičskému umění tvojí máti, mluvím obecně o všech ženách za volantem, tak ty by nejraději neviděly otáčkoměr nad 2000, ideál by byl tak 1500 otáček.. a pokud se takhle rozjíždí nebo jede do kopce, tak to taky neznačí optimální režim...
13:57:21
31.03.2004
Labros
Ohledně nedovírání sytiče, má to vůbec nějakej vliv při jízdě? Sytič stejně ovlivňuje jen volnoběžnej systém, ne?
13:56:18
31.03.2004
Labros
-> giom: Jo, pokud jede na 3 válce (to jsem zažil), to je pak chlastačka...
13:55:11
31.03.2004
Labros
-> P.J. Tunat: Je cejtit karbec benzínem? Nemá povolený víko? a má pod ním těsnění? I když to samo o sobě by tak vysokou spotřebu nemohlo udělat.
13:14:55
31.03.2004
Pohan
Jezdím stabilně za 7 litrů, ale necourám se s tím po městě.
18:27:12
30.03.2004
aDAm
no já jezdil ze 120 tak za cca 7l/100 trasy cca 15km....a když sem si vez rapidka domu cca 500km tak si vzal 5,5-6l/100 a je to 130ka;-)
13:52:08
30.03.2004
King
Castecnou odpoved najdes napr. v predchozim Giomove prispevku (tzv. PAL test a serizeni na emisich, zvlast v dnesni dobe, kdy servisy jsou plne nemyslicich "vymenaru", nemusi nutne znamenat nizkou spotrebu) Specialne na emisich se nastavuje lambda=1 (nejnizsi emise) pri volnobehu a pri cca 3000rpm bez zatizeni, coz jsou rezimy, ktere jsou ti z hlediska beznyho provozu totalne na pikacu a nic nevypovidaj o realne spotrebe. Pak uz zbejva jenom styl jizdy, ale do toho se mi nechce poustet, pac kazdej chlap je presvedcenej, ze je nejlepsi ridic, tekze je to hoooodne tenouckej ledik :) Proste nekdo se stejnym HW a pri stejnym rychlostnim prumeru ma spotrebu X a nekdo za stejnych podminek X-20%. Zalezi na zkusenostech, hladine testosteronu........:)
13:50:28
30.03.2004
giom
I když by to spíše patřilo do sekce vtípků- nemyslím to nijak zle:
Poslouchej, nechlemtá to moc jenom proto, že by škůdka zaslechla, že se chystáš někam na dovolenou do teplých krajin? Nenaplňuje si nějaké dutiny( jako u velbloudů hrby).
Ale vážně, 105 motor relativně v ucházejícím stavu a slušné jízdě může papat tak do 8 lt a je ještě čas na nějakou šlapačku na plyn. Pokud Ti nepřibrzďují kola, nedrhnou ložiska, nevázne plynový nebo sytičový lanko, motor má celkem normální kompresi, karbec má nevylítaný klapky, všechno seřízené, jede na 4 válce atd..., tak prostě nemůže žrát jak otesánek.
13:23:50
30.03.2004
Alan
-> King2: Ložiska po výměně,brzdy po GO a nepřibrždujou,kola Or34 zatim foukaný na 2,2(to sem zvědavej až nahodim ty 15 kolik potom bude ta spotřeba :o( .Jo a na krbecu mám K&N a klasiku vejfuk.Tot otázka proč to tolik chlemtá 17
13:06:29
30.03.2004
giom
Dovolte, abych se taky podělil. Dříve jsem jezdil 105-fungláč. Po zajetí a hlavně po dobrém seřízení jsem v průměru jezdil tak do 8 litrů. Při garančce v značkovém autoservisu škoda v Roudnici n. Labem seřídili škůdku tak, že jsem z ní měl pomalu ZILa. Spotřeba v průměru 11-12 lt. Hrůza. Pak jsem byl cca 4 roky v pohodě, hory(šumava) město(praha) pojížďky apod stále do 8 lt. Když jsem koupil 125, tak výměna karbec, svíčky, filtry,rozdělovač, oleje, benzínové hadičky a spony, sítko na benál, ventily a karbec seřízení a spotřeba v obdobném provozu cca do 7-7,5 lt. Po namontování plynu tak cca 8,5 lt(kg) prostě do 9 lt. (najeto 240tis. km). Pak zakoupení 136, namontován plyn výměna a seřízení co se dalo(podobně jako u 125) spotřeba v průměru do 10 lt plynu. Je pravda že při velmi surovém plynu a ohřívání brzd spotřeba i 11 lt., ale to je spíše vyjímka. Spotřeba plynu je ale všeobecně tak o 1-2max. lt. vyšší, než benzín. Auta jezdila zatížená ve 4 osobách(2 dospělí a 2 děti). Záleží vždy na seřízení stavu motoru a na noze na plynu. Je to však vždy volba každého z nás.
G.
13:04:30
30.03.2004
King
2 Alan: Konfigurace felda motor + 5q 4,22 sice neni z hlediska spotreby idealni, ale kdyz vyjdu ze spotreby napr. S136 (5q 3,9), ktera ma pri 90ce kolem 5,8l a prihlednu k tvy prevodovce vychazi mi to 6-6,5litru na dalku. Problemem muzou bejt treba loziska na kolech, pribrzdujici brzdy (hlavne predek), podfouknuty pneu - proste vsechno, co zvysuje jizdni odpory. Ani sirsi gumy nez serie spotrebe zrovna nepomuzou. Dalsi vec je teplota nasavynyho vzduchu, ktera bejva u zastaveb fa/fe/fo motoru do 742, docela nahodnou velicinou, kolikrat chybi na karbu i airbox :). Nevim jak se 120kou, ale se 105kou 4q na dalku neni 6,5/100 problem (2 lidicky, auto narvany vecma na dovcu, mereni spotreby na trase cca 1000km, orlicky h., Jeseniky, pri stylu jizdy 100km/h na tacho a 60 v obci). Neuvadim to abych tady rozpoutal flamewar na tema spotreba, ale jenom jako dukaz, ze to jde - btw: je to s motorem, kterej mel tenkrat asi 90tkm, takze kdo ma jetejsi moturek....
12:57:14
30.03.2004
Alan
No jo můj motůrek by asi potřeboval doktora 666
12:37:28
30.03.2004
Saky
no minimalni spotrebu ja komentovat nebudu.. ja jezdim co to de-) ale rikam ze 10litru neni normalni
12:18:55
30.03.2004
awe - zrušená registrace
já mám neupravovanou S120L, r.v. 10/86, 4q

na dlouhý tratě mám spotřebu tak 7,5l
po městě tak o litr víc, a v zimě tak 9 l na couračky...

myslim že je to dobrá spotřeba, záleží jestli má člověk cihlu na plynu, a jestli se o auto taky trochu stará...
12:18:34
30.03.2004
Alan
-> Saky: No ale uznej že se 120 se pod 7 litrů prostě dostat nejde
12:17:53
30.03.2004
Alan
-> Saky: To si taky myslim 10
12:02:57
30.03.2004
Saky
ty to mas vubec divny jezdis za deset a jede ti to max 140, nechci byt kritik ale mas tam neco spatne..
11:40:03
30.03.2004
Alan
-> King2: Tak to je teda zajímavý,ja mam ve svý 125 motor z feldy kterej měl najeto 20 000+ karbec lekr,vše seštelováno na paltestu a na emisich taky.nikde nic neteče,a mám spotřebu tak okolo 10 vejš a to víc jak 90 nejezdim a pouze nohu malinko opřenou o plyn.
11:39:16
30.03.2004
fine_ray
-> King2: Normálním ježdením myslim cituji:"ani brzda provozu, ani Schumachr"1 Ale jezdim spíš menší cestičky právě okolo 10-15km a občas Klatovy-Plzeň. Mam 120M(benzín) Celou zimu sem jezdil na 155tkach a léto ještě nemam změřený. Každopádně si mě navrtal že fakt všechno radši překontroluju. Čeká mě teď technická takže se to musí stejně udělat.
11:38:16
30.03.2004
King
2 Alan: Mel jsem za to, ze jsme na foru, kde resi S1xx. Nechci ti brat iluze, ale auto, ktere z kopecka se zarazenym kvaltem nechlemta benal v produkci AZNP do ukonceni vyroby v r.1990 proste neni. Spotreba karburatorovyho motoru pri jizde z kopce se zarazenou rychlosti je VZDYCKY vetsi nez spotreba stejneho motoru blafajiciho na volnobeh s vyhozenym qaltem. Vysvetleni je proste, pri brzdeni motorem jsou obe klapky zavrene a je pod nima brutalni podtlak, kterej saje daleko vic smesi (mj. i kolem obou klapek, ktere jsou u SEDRU malinko pootevrene), nez motor ve volnobeznych otackach. Tebou popisovany model chovani lze docilit instalaci sporice benzinu, ktery zavira volnobeznou trysku pri rezimu brzdeni motorem (viz napr. muj clanek na TW :) Jo, v ramci objektivity bych mel napsat, ze udaje spotreby, ktery tady placam jsou prave s onim sporicem, kterej pomuze tak v rozmezi 0,2-0,5l /km podle toho, kde se jezdi.....
11:25:26
30.03.2004
King
2 fine-ray: Co mas za HW konfiguraci? Nevim cemu rikas "normalni jezdeni", ale spotreba k 9l s Mkem uz zavani "sportovnejsim" stylem jizdy a nebo problemem s karbem, zapalovanim a spol. Kdyz se juknu do tabulek neskolko let nazad, kdyz jsem mel 105/4q na benal, pak non-zimnich podmikach promer 6-6,5 a prumer za celej rok necelych 7l stylem "ani brzda provozu, ani Schumachr" :). Hodne zalezi na charakteru pouzivani auta. Jestli delas jenom "priskoky" v radu nekolika km po meste, pak neni co resit. Aby se auto poradne prohralo a dostalo se spotrebou na "tabulkovy" hodnoty je potreba aspon 10km jizdy.
11:21:12
30.03.2004
Alan
-> Luděk: Ja si taky myslim že dostat se pod 7 litrů nejde4
11:08:40
30.03.2004
Luděk
v podstatě všechny škodovky (135/4D,Fa135,Fo135,Rapid 130/136) mi braly okolo 7.5l/100 km a s LPG mám spotřebu něco přes 8l (kg),jezdím většinou pořád to samý,tzn. Pardubice a z5 domů
10:52:55
30.03.2004
fine_ray
-> King2: Netvrdim že to neni možný,ale prostě mi to udivuje. Rozdíly +-litr chápu ale 6litrů na 100 průměrné spotřeby fakt ne. Nepatřim mezi ty co by brousili asfalt.. sem student takže každá koruna(kapka benzínu) dobrá.. Snažim se jezdit normálně a sem na 8,5-8,9 v podstatě 9. Proto se rád poučim a myslim že teď o víkendu budu kontrolovat i vedení jestli mi to něgde opravdu neuniká:) (Stejně myslim že mi to uniká zkrz karburátor1)
10:40:38
30.03.2004
Alan
-> King2: Jo a tu tvojí spotřebu 6 litrů bych chtěl teda videt hehehe.3 3 3
10:37:54
30.03.2004
Alan
-> King2: S tim neutrálem z kopce nesouhlasim.Když máš netrál motor normálně běží a chlemtá ropu,ale když jedeš z kopce s kvaltem a nešaháš na plyn tak motor nežere nic a ještě s nim brzdíš a tim pádem šetříš przdy.Leda kdybys motor vypnul při jízdě z kopce pak by to nežralo vůbec1
10:31:48
30.03.2004
King
2 fine_ray: S tou spotrebou to mas jednoduchy - podle papiru je 5,7-6,4 pri 90ce(zalezi na typu motoru a 4q/5q). V CR je v obci 50ka, mimo obec 90ka, na dalnici moc skodovek nepotkas. Kdyz si k tomu pridas, ze napr. z kopce se da jet neutral nebo ze pri rozjezdu na semaforech neni potreba zadnima kolama frezovat asfalt a nikde neni psano, ze otackomer nesmi spadnout pod 4000rpm, pak dosahnout prumeru spotreby 6l neni takovej problem :)
22:21:07
29.03.2004
Tomáš SK
-> P.J. Tunat: Tiež mi to pred rokom žralo ako divé, cítiť to bolo len chvíľu po jazde a potom zasa nič. Bola prasknutá hadička za AC pumpou a pri vyššom tlaku to z nej striekalo benzín. Takisto to môže byť netesnou prípojkou hadice pri karburátore (tiež som mal). Plus milión iných vecí...
19:23:45
29.03.2004
fine_ray
-> P.J. Tunat: Presně tak, ale přesto bych si nechal vysvětlit spotřebu 6l.. se škodofkou od lidí kterejm tak jezdí.
19:20:01
29.03.2004
Filip Ráž
mam takovej dojem ze 105ky zerou min nez 120ky, je to mensi objem, nebo ne? 3 mam 105ku a vejdu se po praze do 8litru... styl jizdy: co nejdriv to dostat nad 50km/hod a pak si s tim hrat, protoze kdyz se nekdo rozjizdi 5m,inut na pade tak ma vetsi spotrebu nez ten kdo tomu da pul plynu a pak to jenom šolichá... alespon ja mam s mym autem tuhle zkusenost...
19:14:53
29.03.2004
P.J. Tunat
Koukam, že co auto, to originál spotřeba 1
16:00:31
29.03.2004
Racyk
já jezdím po dálnici s LPG za 8-8,8l/100km, ve městě cca 9-9,5, na benál jsem jezdil prumer 8, nekdy 7,5, když jsem se šetřil a na dalnici s benalem jsem měl 7,0-7,5 při rychlosti cca 120km/h Moje sestava 130 s 5q stálý převod 3,9
15:00:26
29.03.2004
Mantrabeach
těma 15 litrama jsem nemyslel spotřebu.
14:56:58
29.03.2004
Mantrabeach
To mě docela zaráží ty vaše spotřeby.Co mám auto tak v nádrži nebylo nikdy víc jak 15 litrů,ale v zimě jsem jezdil určitěza 10l a to jsem se krotil(jak kdy).Teď,právě dnes mám najeto asi 90 km a bral jsem 8 litrů a stále to jede.Uvidíme až pojedu domů.Nejhorší jsou ranní starty.Já jezdím jenom na nádraží a to je asi tak 5 km.To se ti sotva ohřeje motor.je fakt že ho dávám dolů jen co se pořádně rozjedu.Jo a mám nově čištěnej karbec,nový svíčky,seštelovaný ventily a předstih.Bral bych spotřebu 7l ale to asi nepůjde.Moje konfigurace. 120l se 4q.
12:30:07
29.03.2004
Saky
no ja jezdim taky co to de-) kdybych to setril jezdim za 4 -) holt male lehke dieslove auto.. se skodovkou jsem jezdil za osm-11 podle nohy..
12:25:07
29.03.2004
Komár 1981
Ty jo, me to bere odhadem tak tech 10 litru urcite. Ale karbec je na pochodu a jezdim jako Fitipaldi. Navic ty popojizdky po Praze! Byt to na benzin, tak se nedoplatim! 3

LPG RULEZZZZZZZZZZ5
12:08:05
29.03.2004
Saky
a pak ze skodovka je levne auto-) ja jezdim tikrat do mesice brat plnou a uz me to taky stve a to jezdim za 5l nafty.. s nadrzi a spotrebou skodovky bych u ty benzinky musel bejt porad a tech penez..
12:05:57
29.03.2004
fine_ray
Gde berete těch 6,5?? To je suuuper. Tam bych se chtěl něgdy dostat. Mam 120 4q a jezdim rád a trošiličku sportovnějš a spotřeba začíná na 8,5... A ta zima, ta dala peněžence zabrat :(
11:12:35
29.03.2004
Racyk
no ja bych si zkontroloval vzduchový filtr, pokud je zasraný není co řešit, brach ho mění co 5000km a spotřebu má od 6,5-7,5, někdy 8, a to jezdí v pěti lidech (130GL to děla taky dost), pak jak bylo řečeno zkontolovat hadice ke karblu a mezi komorami nádrže. A vypucovat karbec a dat do něj nové těsnění. To vše by se mělo vejít do pár korun, hadice je drahy špás, ale 200 za vše myslím že by mělo vyjít
10:49:38
29.03.2004
King
2 Kocislav: Bezne pouzivana 105ka bude mit vzdycky mensi spotrebu nez 120ka - uz jenom pri podledu na udaje spotreby. Vzhledem k tomu, ze auto najezdi min. 30pct. ve meste, je navic majitel 105 ve vyhode, protoze diky mensimu objemu ma vyrazne nizsi spotrebu. 105 s petikvaltem se da v dlouhodobym prumeru udrzet pod 7/100km. 13,6/100 uz je hooodne sportovni jizda :) Teda spis preplavenej karbec, netesnici nadrz + hadice, nedovrenej sytic, podhusteny gumy, pribrzdovani nekteryho kola/jizda se zatazenou ruckou, nespravnej styl jizdy......
13:48:20
28.03.2004
Kočislav
Souhlas s Bossem, jestli to hodně žere a okolí motoru je cítit benzínem, je možné, že někde prolíná. Zkontroloval bych hadici od čerpadla ke karburátoru vč. obou vývodů, mlže se stát, že se uklepou ty zobáčky, na kterých je hadice nasazena a teče to kolem nich.
Ale 105 asi obecně žerou víc než 120, člověk na ně musí víc šlapat...
Kamarád měl 105 herku a jezdil kolem 10 l.
Já mám 120 GLS v dobrém stavu a spotřeba Leden 6,8 Únor 6,6 Březen 7,0 l/100 km. Ale přiznávám 5% úchylku počitadla.
13:41:53
28.03.2004
P.J. Tunat
No tak to bych snad moh dát dohromady...to sou ale dobrý zprávy...supéř!!!
13:39:49
28.03.2004
Boss
Jasně že jo..Někteří budou dokonce tvrdit že oni jezdí za 6,5l,no ale budeme realisti a zlstaneme u těch 8 v průměru :o))
Musí ale bejt karbec správně seřízenej a benzín ti nesmí uchcávat z děravé hadičky nebo nádrže..:o)
13:32:46
28.03.2004
P.J. Tunat
Co vim ja, tak na sytič jezdí jenom ráno (sjede do údolí a pak v půlce kopce dává sytič dolů...to může bejt 1-1,5km)...Spotřeby se teda bát nemusim?8 litrů by melo stacit?
Extreme Tyres