skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
topení,ale už naposled!!!
prohledat
20 příspěvků (zobrazeno 1 až 20) od 06.11.2002 do 14.11.2002, založil/a
09:58:24
14.11.2002
14.11.2002
vici
tak ted to taky potrebuju resti a ptal jsem se a okukoval - pokud ma skodovka z fabriky motor 135/6 tak ma "krabicku" termostatu s vyvodem na ohrev sani, vodni pumpu se vstupem na privod od sani a takovou tu "vedle motoru vpravo,krátká co propojuje větve topení" nema vubec, protoze jeji funkci nahrazuje prave ohrev sani, jde o to aby dokud neotevre termostat voda cirkulovala....
07:59:41
13.11.2002
13.11.2002
Luděk
Co píše Wekky zcela jistě úplná pravda jest a ztotožnuji se s ní v plné míře (a někdy i víc).Vymýšlíte úplné zbytečnosti a přiděláváte si zbytečně starosti a práci.Včera jsem dělal topení u 105tky,která ještě loni topila jako vzteklá a ejhle: u kohoutu topení vyskočený plastový držáček bowdenu,ejhle na prostředním knoflíku vypadlá jedna struna a druhá taknějak nenašponovaná a vo tom to je.Ještě jednou a znovu opakuji,že kohout topení teče většinou tehdy,když se topení pustí a zahustil jsi chladící směs větším množstvím Fridexu a řeší se to výměnou gumiček a máš třeba zase na dva roky pokoj.
07:42:51
13.11.2002
13.11.2002
roman
tak tu expanzku z fava se snažím taky zapojit,ale nějak nemůžu vymyslet vhodný držák,aby taky k něčemu vypadal,nechci to tam přivázat nebo přilepit izolačkou(ale už jsem to taky viděl)Máte něco odzkoušenýho???
07:41:21
13.11.2002
13.11.2002

wekky
JirkaK: Jak rychle se ohřeje voda nezáleží na jejím tlaku, ale na přestupu tepla. Když teplota kolísá a špatně topí je vzduch v tělese topení, větším tlakem se asi jen stlačil tak, že voda už topením protéká.
Pracovní tlak v chladící soustavě nemusí vůbec dosahovat 0,1 MPa, závisí na tlaku, který je schopno dodat čerpadlo a samozřejmě i na teplotě. Hodnota na víčku je víceméně hodnota bezpečnostního ventylu, který otevře aby se "neotevřel" systém někde jinde sám. Zvýšený tlak souvisí spíše se zavedením oplétaných hadic, které tento snesou.
Pracovní tlak v chladící soustavě nemusí vůbec dosahovat 0,1 MPa, závisí na tlaku, který je schopno dodat čerpadlo a samozřejmě i na teplotě. Hodnota na víčku je víceméně hodnota bezpečnostního ventylu, který otevře aby se "neotevřel" systém někde jinde sám. Zvýšený tlak souvisí spíše se zavedením oplétaných hadic, které tento snesou.
07:23:55
13.11.2002
13.11.2002
Jirka K.
To wekky:
měl jsem taky 105/120 víčko na Rapidu 136 a dost kolísala teplota a moc to netopilo. Po víměně expansky je to v pohodě a auto je i dřív ohřátý. Myslím, že vyšší tlak je jen přínos pokud to unesou trubky, chladič aj. Nový škůdky Fa a výše už mají taky vyšší tlak a přitom mají míň chlad. vody v okruhu. Vono než se rozhejbe těch 12,5 litru v 105-136 tak to chvíly trvá a musí se to podpořit vyšším tlakem, ale nesmí ti zase utíkat přes víčko, který to neudrží (stává se tak automaticky nejslabším článkem řetězu).
měl jsem taky 105/120 víčko na Rapidu 136 a dost kolísala teplota a moc to netopilo. Po víměně expansky je to v pohodě a auto je i dřív ohřátý. Myslím, že vyšší tlak je jen přínos pokud to unesou trubky, chladič aj. Nový škůdky Fa a výše už mají taky vyšší tlak a přitom mají míň chlad. vody v okruhu. Vono než se rozhejbe těch 12,5 litru v 105-136 tak to chvíly trvá a musí se to podpořit vyšším tlakem, ale nesmí ti zase utíkat přes víčko, který to neudrží (stává se tak automaticky nejslabším článkem řetězu).
06:26:41
13.11.2002
13.11.2002

wekky
Když jsem se díval co je potřeba udělat při změně 120 na 136 tak jsem v jednom článku ohledně topení našel informaci (nevím jestli správnou), že 135,6 tuto hadičku neměly vůbec, protože toto propojení nahrazuje obtok přes vyhřívané sání a jak píše Luboš snížil by se průtok topením a tím i teplota.
Ale tohle bych vůbec neřešil, dokud to funguje.
Sám jsem 136 zamontoval, sání zapojil, propojení nechal tak jak bylo, nic neteče a topí.
Možná, že to dokonce bude topit trošku víc, kvůli jiné teplotě na termostatu.
Víčko expanzky mám standardní, protože jsem správné nesehnal a nechce se mi měnit celá nádobka. Myslím si, že není až tak důležité, pokud termostat a vlastně celý chladící systém funguje jak má. Ten větší přetlak je tam totiž jen kvůli tomu aby byla rezerva v možném zvýšení teploty než se voda začne vařit stejná jako u 105/120. Je to princip papinova hrnce. Osobně si myslím, že je jedno, jestli se "voda" začne vařit při 105°C nebo 109°C (hodnoty nejsou přesné, jen odhadnuty).
Ale tohle bych vůbec neřešil, dokud to funguje.
Sám jsem 136 zamontoval, sání zapojil, propojení nechal tak jak bylo, nic neteče a topí.
Možná, že to dokonce bude topit trošku víc, kvůli jiné teplotě na termostatu.
Víčko expanzky mám standardní, protože jsem správné nesehnal a nechce se mi měnit celá nádobka. Myslím si, že není až tak důležité, pokud termostat a vlastně celý chladící systém funguje jak má. Ten větší přetlak je tam totiž jen kvůli tomu aby byla rezerva v možném zvýšení teploty než se voda začne vařit stejná jako u 105/120. Je to princip papinova hrnce. Osobně si myslím, že je jedno, jestli se "voda" začne vařit při 105°C nebo 109°C (hodnoty nejsou přesné, jen odhadnuty).
22:16:50
12.11.2002
12.11.2002
Ivan
To Luděk. Ta trubička nemá smysl obtoku ale odlehčení od přetlaku čerpadla. Jinak pokud někdo máte Etku tak se mrkněte nba Xový díly na 136. Opravdu je tam troubel 8 (např pro Anglii a spol). Jinak topení topí jak voteklý, rozdíl jsem nepozoroval a pokud si spočítáš průtok topením a trubičkama tak je úbytek při otevřeným kohoutu na plno pod 2 procenta (což pokud máš trochu zarostlů troubele tak ten úbytek je mnohem větší).
08:30:26
12.11.2002
12.11.2002
Luděk
To Roman,Ivan,Jirka K.:to je přesně to,co jsem říkal,možná že Ivan vymyslel zlepšovák,ale jediná věc,která se stane,bude to,že to nebude topit (anebo podstatně míň),protože ta voda uteče tou mezitrubičkou zpátky,takže sice možná už nikdy kohout topení nepoteče,ale je to úplně na hovno řešení.
20:19:49
11.11.2002
11.11.2002
Jirka K.
Tak jsem se díval do seznamu náhradních dílů ŠKODA a tam se tyto trubičky liší pouze v síle stěny jsou totiž označeny všechny typy průměrem D6 a délkou 60 u starších je přesné označení D.6/10x60 u novějších je to D.6/13x60 jedná se o hadici obtoku. Problém bude spíše opravdu v tom jestli nejsou zarostlí.
13:53:34
11.11.2002
11.11.2002
roman
to Ivan-- Tak to je přesně vono,to jsem potřeboval.Díky moc.
12:41:50
11.11.2002
11.11.2002
Luděk
Mám Rapida 130,teď motor 136 a nezdá se mi,že by předchozí trubičky,který šly okolo mě (auta typu M) měly jiný průměr (je fakt,že jsem tomu nikdy nevěnoval pozornost).Dle mého názoru nezáleží vůbec na motoru,protože tlak vody Ti dělá vodní pumpa a tam možná ta turbínová je lepší,ale kohout topení Ti u Škodovky poteče často,ale paradoxně tehdy,když ho po létě pustíš (a třeba ještě přihustíš chladící směs) a ne když je zavřenej.To jsou moje praktické zkušenosti.
12:08:57
11.11.2002
11.11.2002
Ivan
Zdravim. Takže ta piditrubička má dost kurefskej význam. 105-125 má průměr 6. 130 (pozdejší modely) 135 a 136 má 8. Pokud ti ale jen trochu zarost tak je problém. Mám 105ku předělanou na 136. Měnil jsem to až po druhé opravě topení. Prostě pokud zavřeš topení a dáváš tomu pěknou čočku tak to regulerně teče. Jináč po mejch zkušenostech doporučuju 9mm a je to v pomodě. Topení mi v zimě perfektně topí a v létě neteče :-))
08:26:56
11.11.2002
11.11.2002
Luděk
Ty trubičky jsou nemlich stejný,si snad myslíš,že by se v MB někdo zabýval vytvářením jinejch trubek.
07:11:00
11.11.2002
11.11.2002
roman
))o)) tak teda nevíte nikdo???
08:18:19
08.11.2002
08.11.2002
roman
Tak víte někdo ten průměr tý trubičky.Pište,Pište.Díky
14:19:51
06.11.2002
06.11.2002
roman
Tak to víčko neseženu(myslel jsem tím expanzku z favo),taky ho zkouším sehnat a nikde ho nemaj a nabízej mi to na 120,že je prej stejný???
To vyhříváný sání chci připojit do výtlačný větve z topení,co vede zpátky do čerpadla.A právě kvůli tomu většímu přetlaku potřebuju vyměnit ty trubky.Víte kolik to má teda průměr na tý 136 ?Díky
To vyhříváný sání chci připojit do výtlačný větve z topení,co vede zpátky do čerpadla.A právě kvůli tomu většímu přetlaku potřebuju vyměnit ty trubky.Víte kolik to má teda průměr na tý 136 ?Díky
12:10:37
06.11.2002
06.11.2002

wekky
Voda v botě je jen o trošku lepší než voda v koleně. fuj.
A nejhorší je, že když už začne kapat, tak zrovna na plynový pedál a tam tu nohu musíš mít. :-(
2roman: Jestli to správné víčko opravdu seženeš, tak jich kup víc, tady se to jistě udá.
A nejhorší je, že když už začne kapat, tak zrovna na plynový pedál a tam tu nohu musíš mít. :-(
2roman: Jestli to správné víčko opravdu seženeš, tak jich kup víc, tady se to jistě udá.
11:58:31
06.11.2002
06.11.2002
Luděk
Mnó tak vodu jsem měl jednou v botě a bylo to něco hroznýho,takže si nedokážu představit,co by to udělalo se žaludkem,natož s motorem.Kde seženeš víčko expanzky s větším přetlakem apřiznejsehnedrychlemluvb
ezpřemýšlení?!?
11:53:11
06.11.2002
06.11.2002

wekky
Pokud máš zapojené vyhřívání sání, tak to dělá taky obtok a propojení supluje. Není potřeba nic upravovat. Mám to tak a nekape ani kapka.
07:08:26
06.11.2002
06.11.2002
roman
Rád bych se dozvěděl,jak je tlustá ta přepadová hadička na 136 rapidu.(ta vedle motoru vpravo,krátká co propojuje větve topení).120 mají 6mm průměr.Chci tam dát víčko expanzky na 136 a nechci aby mi kapal kohout topení.Sehnal jsem si nový trubky a ty trubičky bych uříznul a navařil nový s větším průměrem.Díky.