skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Problem se startovanim
prohledat
13 příspěvků (zobrazeno 1 až 13) od 08.03.2004 do 24.03.2004, založil/a
11:16:42
24.03.2004
24.03.2004

Luděk
-> King2: jo,a víš Ty vůbec,jaký je mezi těmi altíky rozdíl? Jenom v tom,že Fa/Fo má kratší hřídel a relátko na sobě,nebo si snad myslíš,že v AutoPalu vymysleli ze dne na den novou,převratnou technologii ve výrobě alternátorů?Jo to ten 70A je o něčem jiným,ale to je taky vlastně Bosch.
13:42:35
23.03.2004
23.03.2004

King
2 Ludek: Soudruzi z MB ale hlavne do fa/fo rozhodne nemontovali altik 55A z S1xx :) . Pokud zkonstruujes novejsi altik , kterej si da libit vyssi max. tocky, pak samozrejme muzes pouzit mensi remenici. Na 55A znamena mensi remenice kratsi zivotnost, mensi ucinnost ve vyssich otackach a vetsi a zbytecna zatez motoru diky ventilatoru vetraku. Pro nekoho, kdo jezdi 3km shkochtli do prace je mensi remenice smysluplna uprava, pro toho, kdo jezdi spis dalky je to naprosta zbytecnost a ztrata casu. Fakt, ze pri stani krizovatce klesne napeti na 2minuty na 12,5V a pak zbylych 50km mam na baterce 14V, mi snad baterka odpusti :)
13:10:03
23.03.2004
23.03.2004

Luděk
-> jb: pokud soudruzi z MB u modelu Fa/Fo od modelu 92 výš začali dávat menší řemenici,tak asi věděli proč a nakonec v roce 94 měly stříkačky 70A altík.
22:52:30
19.03.2004
19.03.2004

jb
ucinost altiku s otackama stoupa ale jen do uricte hranice pak opet s otackama klesa. to pro zavodniky co maj male remenice :) Jednoducha dokonala reseni nejsou jen kompromis. ..
12:45:02
19.03.2004
19.03.2004

King
Je to reseni, ale 1) diky zprevodovani do rychla pujdou loziska driv do kytek 2) Va vysokych tockach motoru bude altik odebirat ,diky jeho fofrniku, vic vykonu.
12:12:51
19.03.2004
19.03.2004

Luděk
takže dobíjením jsem se teď zabýval docela objektivně a tudíž o tom můžu napsat pojednání.Vzhledem k tomu,že jsem byl neustále nespokojen s dobíjením svojeho Rapida,resp. s funkčností el. soustavy (altík 55A),taxem se dopracoval k následujícímu: výměna regulátoru za nový,přinesla cca 0,3-0,5V nahoru,ale stejně to při otáčkách na volnoběh vykazovalo pro mě neuspokojivý hodnoty pod 12V,takže jsem namontoval menší řemenici (typ z Favorita od. r.v.92 výš),momentálně na volnoběh,bez zapnutých spotřebičů mám napětí cca 13,5V
05:59:35
13.03.2004
13.03.2004

Gryzly
a nevypari se ti náhodou elektrolyt při takovým napětí? to pak klesne kapacita baterky.
14:43:31
08.03.2004
08.03.2004

King
Zatim nic nemen a nejdriv to zmer merakem, kterymu se da verit. Kdyz bude napeti na altiku litat a nameris znova treba onech 14,9V pak bez milosti vymen regulator, hrozi plynovani baterky popr. mensi explozicka :) (novej CDL stoji udajne od 150,-). Dalsi vec je, ze napr. nad 3000 otacek klesne napeti na altiku, delaji to spatny uhliky, popr. opotrebenej komutator. Takhle na dalku se fakt blbe radi :)
13:41:01
08.03.2004
08.03.2004

Mysirda - zrušená registrace
Ta co bys mi poradil ze mam vyzkouset popripadne vymenit?
13:35:43
08.03.2004
08.03.2004

King
14,9V je kazdopadne moc a je to podezrely a nabizi se doplnujici otazka cim to meris. Jestli je to nejakej multimetr z OBI, pak porovnat s necim duveryhodnejsim. Zakerna bejva i teplotni zavislost tehle krumpliku. Pri mereni zalezi na kazdy desetine voltu. V tebou zminovanych 1500rpm bys mel namerit 13,8-14,2 naprazdno tj. bez svetel a pri pustenejch svetlech to muze klesnout o 0,3-0,5. Problem je ze regulator stabilizuje na 14V na vystupu pomocnyho usmernovace (drat co pokracuju ke kontrolce dobijeni), takze na silovym vystupu je pri zatizeni min. Pozor, merit az po rekneme pul minute behu motoru v otackach po nastartovani, protoze po startu jde do aku chvili velkej proud a napeti na vystupu altiku je nizsi. Se zapnutym vetrake a svetlama mam asi 14V v beznych otackach 2-3krpm, ale je to s upravou regulatoru (reguluje na cca 14,5V na pomocnym usmernovaci) - Bezna hodnota seriovyho altiku a regulatoru je 13,5V pod zminenou zatezi....
13:21:33
08.03.2004
08.03.2004

Mysirda - zrušená registrace
Napeti jsem meril pri zhaslejch svetlech a ostatnich spotrebicich. Pri 1500ot/min. jsem na baterce nameril 14,9V pri zapnutych svetlech jsem to nemeril, ale hned to vyzkousim. Motor mi startuje vetsinou na prvni az druhy brnknuti zalezi podle toho jak moc je zima a jestli pumpuju AC pumpou. Altik mam 55A. Mohl bys mi prosim te zmerit kolik mas ty napeti pro nastartovanym motoru a zapnutych svetlech a topení? Díky
13:15:00
08.03.2004
08.03.2004

King
Nekolik doplnujicich otazek: Co znamena "dobi ji mi to"? Jaky napeti mas na baterce pri rozsvicenych potkavackach a vetraku topeni (zimni standard)? Pokud je to 13,8-14V, polozme si otazku jak dlouhy trasy jezdis a jak je tvuj motor starovatelnej. Pri zimnich "priskocich" radu nekolika km a zvlast po meste a pri startu ve stylu 20 vterin trapeni starteru je nabijecka jednou za mesic tou lepsi variantou. S originalnim altikem 35-55A je v dnesnich podminkach celozimniho sviceni prakticky nemozny v mestskym provozu udrzet baterku v aute nabitou, zvlast kdyz motor nenaskoci zrovna na prvni cvrnk. S favo ci felda altikem je to o neco lepsi....
11:55:48
08.03.2004
08.03.2004

Mysirda - zrušená registrace
Koupil jsem si novou baterku a asi po mesicu mi prestalo auto startovat, myslel jsem ze je to baterkou tak jsem si sehnal jinou a udelalo mi to stejny. Kdyz ji nabiju tak to zase vyrdzi tak necelej mesic. Vsechno jsem promeril,döbíjí mi to (meril jsem i samotnej alternator) a pri vypnutym klicku to nic neodebira. Nevite nekdo co to muze byt?