Alternator a otacky

prohledat
63 příspěvků (zobrazeno 51 až 63) od 23.02.2004 do 03.03.2004, založil/a
řadit dle data
10:02:25
24.02.2004
Palic - zrušená registrace
no ja jsem vychzel z toho ze pri startu stejne vjetsina lidi ma vytazenej sztic (alespon aby drzel volnobeh neebo alespon o neco vis nez se rozjede...... :))))
10:00:53
24.02.2004
King
2 Palic: Presne tak. Akorat, ze pri studenem motoru nejsou volnobeh otacky nikdy na nominalnich 800rpm a ani regulator s naplno otevrenym vyst. tranzistorem nedokaze prinutit altik aby vykouzlil vyssi napeti, nez ma momentalne aku, cili se nedobiji. Ale bavime se o normalnim volnobehu, rekneme po nekolika km jizdy a tam uz altik samozrejme dobiji...
09:42:47
24.02.2004
Palic - zrušená registrace
Taakze, abych zacal spravne po natartovani motoru klesne napeti na baterce (odhaduji na 11V) pokud mam v poradku regulator tak se snazi pribuzovanim rotoru alternatoru udrzet napeti v rozmezi 13,5-14,5 V (baj voko), takze baterku nabiji i pri volnobeznych otackach... pokud nekdo nevjeri at si to vyzkousi..... nabijeci proud u baterky je umerny vybiti (konkretne v aute) takze z pocatku spapa vjetsi proud a pak klesa (dalo by se to zmerit ampermetrem zapojenym mezi baterkou a starterem (tz. do serie s tim tlustym kabelem na baterce)..... snad to alespon nekdo pochopil..... :)))
09:34:36
24.02.2004
martyCZ
-> King2: pro zajimavost vysledky mereni 14 dni pozpatku:
- proud pri volnobehu bez zapnutych spotrebicu cca 4A
- proud pri zvysenych otackach (od cca 1500 na motoru) neco pres 5A, po zapnuti svetel pres 15A
09:16:10
24.02.2004
King
Jen podotek. Uvazujeme-li volnobeh 800rpm a stav kdy je baterka dobijena alespon symbolickym proudem nazveme dobijenim, pak si troufam tvrdit, ze 55A altik "dobiji" aku uz od volnobehu. Predpokladem je, ze v aute neni krome zapalovani, buzeni altiku, napajeni pristrojovky, popr. relatek a dalsich drobnosti uz zapnutej zadnej spotrebic. Altik dokaze dodat nekolik amper uz asi od 1200rpm, coz diky zprevodovani odpovida volnobehu. Jina situace nastane pokud zapnu svetla, pak se da o dobijeni mluvit az pri 1200-1500rpm motoru (narust odberu pri rozsvicenych svetlech o min. 10A).
08:40:46
24.02.2004
Luděk
šmarjá,co to tady zase vedete za nesmyslný diskuze? Jednak škodovácký alternátor 50A neexistuje (37,42,55), druhak má pravdu Saky v tom,že otáčky motoru jsou jedna věc a otáčky alternátoru věc druhá (ovšem poměr bych si typovat neodvažoval),na volnoběh teda rozhodně nedobíjí,myslím si,že první napětí se měří v cca 1500 otáčkách a pak při 3000.Jinak se dá koupit i menší řemenice (pro Fávo r.v. 92 a výš) což ve spojení s kratším řemenem má vliv na zvýšení otáček alternátoru a tudíž lepší dobíjení při nižších otáčkách motoru,což bych ale nedoporučoval pro specialisty,kteří permanentně točí na svých motorech 4 a více tisíc otáček4
22:50:00
23.02.2004
D.J.Vlasta
Ja si myslim ze dava plny vykon drive nez pri maximalnich otackach motoru.Uz pri zvysenych otackach musi podavat temer max vykon.Ja ti presne nereknu kolik,ale mam chytrou knihu mohu se podivat,tam je voltamperova charakteristika v zavislosti na otackach.Ono je to rozdeleno myslim do dvou stupnu otacek a mezi timhle rezimem vrazuje regulacni rele do buzeni alternatoru odpor a tim reguluje vykon a dobijeni.Modernejsi relatka,reguluji buzeni tyristorove,ale podstata zustava stejna.Dokonce myslim ze u altiku nebo u dynama,ted uz nevim,kdyz by neregulovalo rele vybehlo by napeti v zavislosti na otackach az do nebezpecnejch hodnot a altik by odesel.Jedinej problem co meli alternatory 42A ze kolisaly trosku svetla pri volnobehu.Problem se resil ze se nechala vysoustruzit mensi remenice na altik.6
22:02:22
23.02.2004
Mysirda - zrušená registrace
jasny ze otacky motoru a altecu jsou rozdilny ale otacky alternatoru asi merit nebudu. Podle toho o jsem nameril to dava pri 600ot/min (motoru) kolem 13V a nad 1500ot/min to jde na 14,5V az na max 14,9V
21:28:49
23.02.2004
Saky
jenze otacky alternatoru a otacky motoru sou dve ruzny hodnoty dane prumerem remenic ktera je u altiku asi polovicni podle me by to melo dobijet i pri volnobeznych otackach
21:21:51
23.02.2004
Mysirda - zrušená registrace
Moc o otm nevim a prave proto se tady ptam,ale rekl bych ze to bude nekde kolem 2000ot./min
21:20:51
23.02.2004
Mysirda - zrušená registrace
Az tak? takze kdyz bych nejezdil nad 4000ot. tak by se mi baterka nedobijela?
21:05:13
23.02.2004
Dušan
asi 4000-5000ot. nevim to jiste musel bych podivat.
21:03:39
23.02.2004
Mysirda - zrušená registrace
Nevite pri kolikati otackach motoru dava alternator (50A) dobíjecí proud?
Extreme Tyres