Převodovka

prohledat
31 příspěvků (zobrazeno 1 až 31) od 21.01.2004 do 26.01.2004, založil/a
řadit dle data
15:10:20
26.01.2004
Tomáš SK
-> Saky: Majitel auta mal z toho obrovitaaaansku radost 1 3
15:01:11
26.01.2004
Saky
no ale jednicku zpravil, a o to urcite slo-)
14:58:16
26.01.2004
Tomáš SK
-> Adam Radimovič: Mna kedysi odradzal ujko od toho, aby som zacal programovat, ze vraj si znicim cely pocitac 4 I ked poznam jednoho chlapka, ktoremu jeden pan urobil zborku a rozborku prevodovky, predtym mu nesla jednotka, teraz nejde trojka, stvorka a spiatocka 3
14:31:53
26.01.2004
aDAm
-> Tomáš: No právě jsem ji chtěl i rozpůlit a přetěsnit ale fšichni mě od toho odrazuji....
14:30:07
26.01.2004
PPP
-> Koči: Ked startujem je zaklad nielen vyradit, ale aj dat rucnu brzdu. Vselico sa moze stat (aj to ze sa vyradit nepodarilo) a potom vysvetluj majitelovi auta co parkovalo pred tebou, ze si predsa vyradil :). Ked tam das rucnu, tak nepopodides.

-> Fantozzi: Aj u mna je tak. TU jednicku tam sice vrazim asi do 30km/h ale s medziplynom tak k 6t otackam. Tu trojku napodobne. Dvojka to iste, len stvorka je taka divna. Sice ide lahko, ale to ci som ju naozaj zaradil je otazne a uvidi sa az po pusteni spojky :). Jedine 5ka ide uplne super az na to ze nou idem vystrcit spolujazdca z dveri :)))
14:28:37
26.01.2004
Tomáš SK
-> Adam Radimovič: Vyprat ako vyprat, len ci ti potom nebude prevodovka chcat, ked tam das nieco lepsie a redsie...
13:14:43
26.01.2004
Labros
-> wekky: Hrdlička, to je ten co dělal převodovku pro embéro a potom řídil vývoj Favorita ne? Já myslel že odjel potom někam do zahraničí - budu si muset ty motorjournaly sehnat.
22:54:33
25.01.2004
aDAm
a nevíte někdo jak pořádně tu převodovku vyprat zevnitř abych tam moh pak nalit nějaký nový a kvalitní olej?
12:40:07
24.01.2004
Fantozzi
No, já nemám problém zaradit jednicku za jizdy (jasne ze male rychlosti), zpatecka nejde tak 1x z 10, zato se mi objevila ryze Favoritacka zavada :-)) Trojka pocita jak nadrzena matikarka :-) Kdyz radim nahoru, jde tam pri pomalym razenim slusne tak do 50km/h, kdyz z vrchu zak neni radno radit pri vyssi rychlosti, nez 40km/h. Meziplyn nepomaha, nebo spis pomaha, ale je pohodlnejsi radit relativne rychle pri nizsi rychlosti, nez se drbat s meziplynem a vysvetluj mamince, co je to meziplyn. Uz jsem si zvykl a je to relativne v poho. Akorad kdyz nekdy fakt potrebuju preradit pri vyssi rychlosti, tak se na me lidi kolem divaj jak na debila :-)
10:57:12
24.01.2004
Koči
To Petr: Já myslím, že je to tím olejem, jak je po těch pár dnech ztuhlý. Až bude tepleji, tak si myslím, že to dělat nebude. Já v těchchle mrazech po startu musím držet skoro půl minuty vyšláplou spojku, aby to nechcíplo a když ji pouštím, tak to i s neutrálem mírně popjede vpřed.
20:25:10
23.01.2004
Jirik - zrušená registrace
Palic : Dát tam tu jedničku za jízdy právě nedovolí ty synchronizační kroužky.
10:02:33
23.01.2004
Petr
Čtu tady Vaše problémy se řazením rychlos
tí.Přidám svůj.Po odstavení své ŠKODA 130 na dva až tři dny mám pak při vyjížděn
í z garáže na zpátečku problémy.Ne že by nešla zařadit,řadící páka doprava a dolů v
pohodě jen při pomalém pouštění spojky má vozidlo snahu jet dopředu jako kdyby tam byla nějaká dopředná rychlost (asi čtyřka?)
Po nepatrném popojetí vpřed , vyřazení na
neutrál a opakovaném zařazení zpátečky
již vše v pořáku.Při výměně převodového
oleje na podzim loňského roku jsem na radu použil olej PP 90 (hustší) jelikož při po
užití PP 80 bývají prý vlétě problémy s těs
ností a mazáním.V čem jsou problémy mé
závady.Nevhodný olej ,nebo nějaká závad
a převodovky?Dík za rady.
06:13:38
23.01.2004
Palic - zrušená registrace
-> All: nevim co je na tom pravdy ale kdyz jsem mel svoji prvni uzofku tak sla zaradit jednicka bez problemu i do rychlosti 25Km/h a ted mam jinou uzofku a nevim jestli na ni nekdo neco menil ale za jizdy tam tu jednicku ani za boha nedostanu, tak jsem po tom patral a v jedne knizce jsem se docetl ze M-kovy prevodofky od urciteho data meli v prevodofce neco co ti nedovolilo za jizdy zaradit jednicku....... nevim jestli to je pravda tak mi to upresnete diky........
22:42:55
22.01.2004
Mysirda - zrušená registrace
Asi to az bude teplo vytahnu a rozdelam, ale doufam ze kdyz tam bude neco v pr. . . tak ze na to sezenu dily. Jo a je to petikvalt.
22:31:32
22.01.2004
D.J.Vlasta
Mysirda:Me to delala take prevodovka,nez jsem tam dal petikvalt.Je v haji synchron,jednickovej je docela namahanej,ja kdyz jsem koupil petikvalta,tak jsem je vsechny vyhazel a dal novy.Potom by to ,ohlo byt,spatnym vystavovanim spojky a nekdy se to stane pokud jezdis s autem trosku do terenu a drbnes prickou pod prevodovkou napr. vo balvan na ceste,tak se trosku uhne a ma to vliv na razeni.Ja mel takovej system ze kdyz mi tam nesla dat tak jsem jeste jednou pustil spojku a nebo jsem to delal metodou ze na tu saltpaku tlacis jako bys chtel zaradit a pomalu poustis spojku ve volnobehu a jak spojka trosku zabere tak to zaskoci a rychlost je tam.Je to ale nouzove reseni doporucuji opravu prevodovky.6
16:24:37
21.01.2004
martyCZ
no, kdyby to jezdilo v pohode tak bych se na to vysral, ale uz z ni trochu tece, blbe se radi mezi 2 a 3 (nahoru i dolu - jde to pres zuby obcas) a navic budu menit motor a generalkovat komplet zadek takze urcite dojde i na prevodovku

napadlo me, ze vymenim synchrony a gufera a poskladam tam vsechny vvymezovaci podlozky presne tak, jak byly, to by mohlo projit, ne?

jo a ty pripravky by snad mohly byt v te knizce, co se tim zabyva (zjistim nazev a poslu zde pozdeji)
15:28:18
21.01.2004
Jirik - zrušená registrace
Já mám doma jednu pokusnou z eMBíčka.
Na tej okouknu co by šlo všechno bez přípravků udělat a paxe uvidí.
Přípravky těžko seženeš, protože je málokdy mají i v novejch servisech. Spíš je bude mít nějakej strejda na vesnici, kterej dělal odjakživa škodovky. A právě k takovejm je nejlepší se škádlí podle mě jezdit.
Ono je dost na pikaču, když bys to rozebral, něco v tom vyměnil, pak to zase montoval a zapojoval všechno zpátky (motor, poloosy atd.) a bylo to třeba špatný. GO u firmy tě bude stát balík, to se vyplatí koupit od někoho třeba na inzerát dobrou převodovku, do tý zase nevidíš. A když bude některý kolo v prdeli, tak nový je taky drahý.
Každej mechanik ti řekne: "Řadí to ? Jezdí to s tim v pohodě ? Jo ? Tak se na to vyser. " 1
15:12:59
21.01.2004
martyCZ
mel bych dotaz, zvladnu repasi prevodovky bez pripravku? a pokud ne tak ktere jsou nezbytne nutne? diiiky
15:01:08
21.01.2004
Jirik - zrušená registrace
Pozor : já u šáde taky zařadím jedničku aniž bych počital zuby. Samozřejmě při dojezdu, ne při 30 Km/h, to jí nedáš ani u fáva.
Každej šaltšrank má něco, u fáva se třeba vysírají kvalty 3 a 4. Z jedním takovým fešákem jsem jezdil a tyhle dva šly jedině s meziplynem. Štyrka šlapala líp, takže stačilo vytočit 2ku a pak rovnou 4ku 1
14:31:54
21.01.2004
Luděk
-> všichni komentátoři: takže první a jedna dost důležitá věc je,že synchron na jedničce u týhle převodovky opravdu je,ale proč u Fáva a dál zařadíš jedničku i při autě v pohybu v pohodě,zatímco u škodovky skoro vždycky spočítáš zuby? O konstrukci převodovky jsem taky napsal svoje,nepsal jsem,že někde jezdila v 1000covce jako třírychlostní,ale že vyšla z koncepce a to je rozdíl,jinak s Tebou Wekky vcelku souhlasím,ale že se ty hřídele prohýbají je pravda pravdoucí2
13:32:21
21.01.2004
Tomáš SK
-> Jirik: Inak veľmi to sem nepatrí, ale keď som nedávno behal na kamošovej užovke a potom sadol do svojho rapouša, tak som nechápal ten obrovský rozdiel v ovládaní auta tej istej konštrukcie. On má ešte šnehové riadenie, tak som mal čo robiť, aby som s tým vôbec otáčal, to moje hrebeňové ide úplne ľahúčko, ani posilovač netreba. A radenie tak isto, je to určite aj kratšou a hrubšou šaltpákou (presnejšie sa mi s tým radí), no neviem, na toto si na svojej káre nemôžem (zatiaľ) sťažovať...
13:21:47
21.01.2004
Jirik - zrušená registrace
2 Tomáš: Ono si to vždycky nějak "sedne", sem tam nějaká vůle a pak to ani neškrtá. U té felicijské převodovky krkne zpátečka skoro pokaždé. Kvalty jdou celkem ztuha, ale naštěstí tam samy zapadnou. Dost namáhanej je u feldy kloub řadičky, protože je veden k převodovce venkem vozu. To u škodovky je skoro všechno hezky schované a nebo dobře odstíněné 2
13:16:04
21.01.2004
wekky
-> Luděk: že byla původně pouze pro 3 rychlosti, tos trošku přehnal. Poslední třírychlostní byla snad v Tudoru a z ní odvozená ve Spartaku už vždy čtyřrychlostní. To však byli koaxiální konstrukce a pro 1000MB, z níž to vychází, byla také konstruována primárně jako 4q.
Nedávno o vývoji 1000 a dále vycházeli v Motor Journalu krásné články od tvého jmenovce Hrdličky.
13:07:03
21.01.2004
Tomáš SK
-> Luděk: Ako vraví Jiřík, už litrík a kilečko mali synchrón na jedničke a je to napísané v každej literatúre.

Mne ešte pred rokom stále škrtala spiatočka, ale to už skoro vôbec nerobí, dokonca ani jednotka. Uvidíme, dokedz to tak vzdrží (klop-klop)
12:39:06
21.01.2004
Jirik - zrušená registrace
Ale prosim tě, už tisícovka měla synchronizovaný všechny rychlosti vpřed. Synchronizovanou jedničku neměla naposledy Octavie. A že zpátečka nemá synchrony ví každej jouda. 4
11:48:22
21.01.2004
Luděk
-> Jirik: když ona 742jková převodovka na jedničce synchron nemá a zpátečce asi žádná převodovka.Všeobecným problémem těhle převodovek je jejich velká délka,neb původní konstrukce počítala pouze se 3mi qvalty,tudíž se ohýbá hřídel a někomu se to projevuje na lajně 1-2 jinému zase na lajně 5-R záleží na tom,jak se to všechno momentálně usazený.
-> Mysirda: Pokud tomu chceš nějak pomoci,zkontroluj si uchycení převodovky,zda nemáš ohnutou příčku a v jakým stavu máš řadící táhlo a jeho vedení v tunelu,nějaké doladění se také dá nakonec uskutečnit posouváním řadící kulisy.
11:32:12
21.01.2004
Mysirda - zrušená registrace
Jo kdyz zeradim dvojku nebo proslapnu jeste jenou spojku tak to tam jde taky jakyko po masle, ale kdyz stojim na krizovatce a mam tam dat dvojku nebo proslapovat pedal spojky tak je to zdlouhavy, tak proto to chci nejak spravit.
11:04:35
21.01.2004
Sita
jak rika jirik + se mi u fava osvedcilo zaradit pred zpateckou 5ku. zpatecka pak jde jako po masle - bez skrtani...
10:38:23
21.01.2004
Jirik - zrušená registrace
Spíš synchrony a celkový opotřebení převodovky. U škodováckejch převodovek nejvíc zlobí "1ka" a řidčeji zpátečka. U felicií škrtá pravidelně zpátečka. Buď si na to zvykneš a nebo vyměníš synchrony, většinou to ale po rozhození převodovky neskončí jenom synchronama. A dělat převodovku napůl... 8 . Když se udělá kompletní GO, tak je to drahý a když to udělá známej bez přípravků, tak může bejt kvůli špatně vymezenejm vůlím zanedlouho zase v řiti. Jinak to taky může dělat spojka, pokud špatně vypíná. Když tam nejde za jedna, tak pomůže zařadit dvojku a nebo vyšlápnout ještě jednou spojku. Víc ti asi neporadim.
10:16:27
21.01.2004
Martin
To je celkem normální. Může to být částečně způsobeno vytahanejma silentblokama na motoru, takže někdy pomůže jejich výměna. Výměnou toho gumovýho segmentu na táhle určitě nic nezkazíš (vymezí se tím trochu vůle na řadící páce).
10:12:15
21.01.2004
Mysirda - zrušená registrace
zdar, mam takovy problem ze mi obcas nejde zaradit 1 nebo zpatecka, radicka se jako kdyby zasekne a nejde to tam "natlacit" ale kdyz to zkusim jeste jednou nebo dvakrat tak tam jde jako po masle. U ostatnich rychlosti to nedela. Nemuzou to mit na svědomí ty gumovy segmenty tahla řazení? nebo v cem muze byt chyba? (jen doufam ze to není prevodovkou (zohnuta vidlicka atd.)) 8
Extreme Tyres