skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
2 Topení
prohledat
36 příspěvků (zobrazeno 1 až 36) od 08.01.2004 do 14.01.2004, založil/a
19:17:56
14.01.2004
14.01.2004
PPP
Takze mne teleso kuri skvele, lenze vetrak ho nezvlada prefukat. Nie vsak tym, zeby bolo zasvinene (aj ked je), ale proste tym, ze toho vela nenafuka. Strykovi to fuka silnejsie. Ale ked to niekde z kopca rozprasim, alebo aspon udrzujem rychlost cez 100, tak napor vzduhu cez ten jednodielny nasavac pretlaci podstatne viac vzduchu nez ventik. Tak ci tak aj pri stojacom aute bez naporu zvladne ventik vykurit cele auto tak ze sa v nom neda dychat, ale ten hluk a doba. Pocas jazdy zase prefukuje bud cez kufor okolo konzoly pedalov alebo okolo tesnenia volantovej tyce (ono sa to dad dost tazko zistit :) ). A pri stojatom aute zase prefukuje cez zadny stlpik an ktorom mi netesni kryt zadneho laveho stlpika (tie umelohmotne kolicky su uplne na ho...). Inac celu vodovodnu sustavu mam zgeneralkovanu z kurenia zacina ist teply vanok (kvoli vetraku) uz pri 60 stupnoch na tepomeri. Pri zohriatom motore nemozem mat dlhodobo prepnute klapky nadol, lebo mi to neprijemne opeka nohu na plyne. Okrem toho pocas generalky som mal kurenie vonku a overil som si ze packy packuju presne tak ako maju a ze aj skodofka ma miesanie tepleho a studene vzduchu akurat navyse k tomu este uzatvara aj kohut kurenia cim to trosku rozhadze. No a asi najviac mi v skodofke chybaju ofuky ako su na favorite a novsich skodofkach. Tam su natvrdo pre okna a potom styri pre ofukovanie posadky. Keby mi skodofka tak ventilovala ako ford sierra, tak sa tu nestazujem. Tam len jeden bocny ofuk fukal ako odvod vzduchu z vysavaca.
19:11:52
14.01.2004
14.01.2004

Saky
no to urcite to jsem psal a tesnost kabiny..
19:09:42
14.01.2004
14.01.2004

martyCZ
jj, nejdulezitejsi je stejne stav topeni, pokud je vse funkcni tak je naprosto dostacujici original topeni
19:07:01
14.01.2004
14.01.2004

Saky
no jeste dalsi vec je termostat ten ma o par stupnu vic ve felcce to je taky znat..
19:04:01
14.01.2004
14.01.2004

martyCZ
no vsak to jsem psal, ze rozdil v obemu vody relevantniho pro urceni duvodu proc to topi tak ci onak se od feliny lisi akorat tim co je v delsich trubkach od motoru
a k ochlazovani cestou jsem se vyjadril taky, podle me je minimalni (tedy zadne :o)
a k ochlazovani cestou jsem se vyjadril taky, podle me je minimalni (tedy zadne :o)
18:21:26
14.01.2004
14.01.2004

Saky
no ja mluvil o veskere vode, nekdo tady totiz zminoval ze to min topi protoze je vic vody coz je blbost.. protoze ta na to nema vliv.. vliv na to ma podle me akorad to co jsem popsal..
18:19:06
14.01.2004
14.01.2004

Saky
napasovat to nejde..
17:54:39
14.01.2004
14.01.2004

Luděk
každý radiátor má svojí výhřevnost a proto prý třeba Felďáckej má větší,než Favoriťácký,stejně jako sofico má větší než starej plechovej,ale jestli by šly napasovat do stejný plastový bandasky od 120tky,no nevím,nevím

16:03:15
14.01.2004
14.01.2004

martyCZ
tak to samozrejme, ale bavili jsme se o topeni :o) a dokud to netopi tzn. nema to alespon 80 stupnu tak se chladic a trubky k nemu vubec neuplatni
16:02:04
14.01.2004
14.01.2004

Saky
jo a jeste o privody k chladici kde sou trikrat vetsi trubku nez k topeni a jeste delsi to je hlavni narust.. myslim teda vsechnu vodu nejen v prvnim okruhu..
15:51:36
14.01.2004
14.01.2004

martyCZ
ad obem vody - ve skodarne je vic vody prave o ty privody k topeni
ad ochlazovani - nemyslim si, ze by to melo vyrazny vliv na teplotu, prece jenom i kdyz mam v zime topeni na full tak obe dve trubky jsou skoro stejne teply, a to jsou chlazene ventilatorem, navic topeni jde vetsinu cesty tunelem
ja jsem zrepasoval (octem, kartacem a fenem) a topi to velice dobre, puvodne jsem chtel zvedat teplotu na termostatu ale neni treba (stejne budu s novym motorem :o)
ad ochlazovani - nemyslim si, ze by to melo vyrazny vliv na teplotu, prece jenom i kdyz mam v zime topeni na full tak obe dve trubky jsou skoro stejne teply, a to jsou chlazene ventilatorem, navic topeni jde vetsinu cesty tunelem
ja jsem zrepasoval (octem, kartacem a fenem) a topi to velice dobre, puvodne jsem chtel zvedat teplotu na termostatu ale neni treba (stejne budu s novym motorem :o)
15:37:00
14.01.2004
14.01.2004

Saky
objem vody v prvnim okruhu...
15:04:23
14.01.2004
14.01.2004

Jirik - zrušená registrace
Jo, v tomhle má Saky svatou pravdu.
Dejte nový těsnění na dvéře a pak když je kohout a topný těleso OK, tak to topí velmi dobře. Jinak to topný těleso se dá koupit i nový. Nemyslím si, že vzhledem k velikosti topení z feldy - dimenzované na jinou chladící soustavu si nějak pomůžete.
Objem vody ze škodovky by neměl mít vliv, páč od toho je tam termostat. Spíš to ochlazení pod vozem za jízdy.
Dejte nový těsnění na dvéře a pak když je kohout a topný těleso OK, tak to topí velmi dobře. Jinak to topný těleso se dá koupit i nový. Nemyslím si, že vzhledem k velikosti topení z feldy - dimenzované na jinou chladící soustavu si nějak pomůžete.

Objem vody ze škodovky by neměl mít vliv, páč od toho je tam termostat. Spíš to ochlazení pod vozem za jízdy.
14:33:40
14.01.2004
14.01.2004

Saky
topeni je seriovy...ale i z topenim z feldy to podle me nebude o moc lepsi.. ono kdyz clovek porovna systemy ze tady se musi dostat voda az dopredu kde se staci zatim ochladit oproti felde kde je kratouckej okruh tak je to jasny..
co se tyka vlastniho topeni nemyslim si ze by bylo feldovy o tolik lepsi nez hlinikovy rapidovy.. kdyz se da termostat z felicie tak je ta teplota prvniho okruhu taky o neco vis, kdyz by se zaizolovali privodni trubky k topeni tak to taky neco prida.. ale stejne si porad myslim ze nezarostly hlinikovy topeni a dobrej kohout ze to topi dost.. a taky ma vliv netesnost prostoru kde do vetsiny skodovek ruzne tahne atd.. coz taky neprida..
co se tyka vlastniho topeni nemyslim si ze by bylo feldovy o tolik lepsi nez hlinikovy rapidovy.. kdyz se da termostat z felicie tak je ta teplota prvniho okruhu taky o neco vis, kdyz by se zaizolovali privodni trubky k topeni tak to taky neco prida.. ale stejne si porad myslim ze nezarostly hlinikovy topeni a dobrej kohout ze to topi dost.. a taky ma vliv netesnost prostoru kde do vetsiny skodovek ruzne tahne atd.. coz taky neprida..
14:25:14
14.01.2004
14.01.2004

KamilX
-> Komár 1981: Motorem to není, jezdím do práce Feldou 1,3 a i teď když bylo -18C nebyl problém jet jen v košili.
Zajímalo by mě jestli je to jen tím, že má mnohem míň vody, nebo že to topení je o tolik lepší. Možná by k tomu mohl říct víc Saky, kteřý má celou přístrojovku z Feldy v Rapidu.(předpokládám, že i s topením).
Zajímalo by mě jestli je to jen tím, že má mnohem míň vody, nebo že to topení je o tolik lepší. Možná by k tomu mohl říct víc Saky, kteřý má celou přístrojovku z Feldy v Rapidu.(předpokládám, že i s topením).
14:12:06
14.01.2004
14.01.2004
Jaro
To kurenie z Tatry je naozaj vykonne, len potrebuje 24 V a zaberie pol kufra. No a kym nastartuje, vie pekne vydusit.
21:19:37
12.01.2004
12.01.2004

Martin
Brácha má v Trabantíkovi benzínové nezávislé topení a je taky vysmátej.
21:11:37
12.01.2004
12.01.2004

panmistr
Nejlepsi je pry naftovy topeni z TATRY to mi doporucil kamos. Jinak v zime mam v eRu pekne teplo sice az po pul hodine ale je. Problem je, že když zapnu topeni tak teplota motoru spadne z 80 na 60°C
18:56:20
12.01.2004
12.01.2004

martyCZ
ja o weekendu zrepasoval topeni a jsem spokojeny, s novym motorem tam pujde i 88 stupnovy termostat a to uz pak opravdu bude dostacujici :o)
07:12:24
12.01.2004
12.01.2004
Jirik
2 Dušan : tak to já ve svym můžu. A taky jsem v krátkým rukávu i jezdil (do práce), nebo aspoň v mikině, když jsem byl línej se svlíkat.
Ono pak byl člověk i zpocenej. Vždycky jsem to ztlumil až chvíli před vystupováním, abych nedostal moc velkej teplotní shock.
Začíná to i hodně brzo topit. Ale jako felda, že to topí po 5ti minutách jízdy, to pořád ještě není. Při prvním testování, kompletně zrenovovaného topení, jsem v zimě naměřil uvnitř auta pokusných 35 stupňův. A to už bylo opravdu o hubu. Byl jsem zpocenej a člověk měl z toho horka pomálu halušky. (naměřeno na cestě z Rokycan do Plzně)
Pak jsem mazal okamžitě domů, abych venku třeba nenastyd.
Jinak v létě nechávám kohout vypnutej a v zimě zapnutej nebo na polovině. Zbytečně s tím necapluju, aby to nezačalo zase téct.
Ono pak byl člověk i zpocenej. Vždycky jsem to ztlumil až chvíli před vystupováním, abych nedostal moc velkej teplotní shock.
Začíná to i hodně brzo topit. Ale jako felda, že to topí po 5ti minutách jízdy, to pořád ještě není. Při prvním testování, kompletně zrenovovaného topení, jsem v zimě naměřil uvnitř auta pokusných 35 stupňův. A to už bylo opravdu o hubu. Byl jsem zpocenej a člověk měl z toho horka pomálu halušky. (naměřeno na cestě z Rokycan do Plzně)

Pak jsem mazal okamžitě domů, abych venku třeba nenastyd.
Jinak v létě nechávám kohout vypnutej a v zimě zapnutej nebo na polovině. Zbytečně s tím necapluju, aby to nezačalo zase téct.
23:28:47
11.01.2004
11.01.2004

Dušan
Ona 120ka netopi spatne ale muj Golf2 je k nezaplaceni. Ve 120ce pri -15°C neuzete jezdit v trenkach a kratkym rukavu. Nebo vypnout topeni kvuli tomu, ze je takovy teplo, ze se neda dychat. Ja to tedka na jare (pozde) vymyslim. Myslim, ze do toho pujdu. Golf je dobrej ale 120ka je lepsi.
12:34:33
11.01.2004
11.01.2004

Max
no uvažoval jsem o výměně topení...chtěl jsem tam dát z golfa II. Ještě ho mám doma...
A možná z něj použije větrák.
Jde mi hlavně o ofouknutí skla....přece jen třeba ve feldě nebo tom golfu ten 3rychlostní motůrek vrtí rychlejš :o) A pak snad budu spokojenej.... Já v autě nemám úplný vedro,ale to je tim že mám na kapotě nasávání pořád dopředu... a když to saje ledovej vzduch tak to nejni nic moc...Jinak teď jsem z jedný šáde vyhazoval topení...takovej pakvil. Místo toho origoš tělasa tam byl těleso ze stovky. Možná to topilo líp,nevim :o) Ale vypadalo to hrozně...
A možná z něj použije větrák.
Jde mi hlavně o ofouknutí skla....přece jen třeba ve feldě nebo tom golfu ten 3rychlostní motůrek vrtí rychlejš :o) A pak snad budu spokojenej.... Já v autě nemám úplný vedro,ale to je tim že mám na kapotě nasávání pořád dopředu... a když to saje ledovej vzduch tak to nejni nic moc...Jinak teď jsem z jedný šáde vyhazoval topení...takovej pakvil. Místo toho origoš tělasa tam byl těleso ze stovky. Možná to topilo líp,nevim :o) Ale vypadalo to hrozně...
00:48:06
11.01.2004
11.01.2004
King
2 PPP: A co treba ovladani smeru vydechu teplyho vzduchu. Me staci jenom malinko presunout to levy soupatko smerem dolu a vetsina vzduchu mi fuci na na nohy. Muzes mit treba spatne nastaveny tahla klapek v topeni...Nebo ta prostredni paka a tahlo od ni, co zavira privod vzduchu dovnitr. Kdovi, kdo se v tom pred Tebou hrabal :)
17:44:41
09.01.2004
09.01.2004

D.J.Vlasta
Spatny by to nebylo ale jde o to jestli by byl motor schopen ty dve topeni utahnout.Myslim si ze topeni je prizpusobeno velikosti motoru.Potom by se ti mohlo stat ze bys mel trvale podchlazenej motor a to by pro nej dobry nebylo.
12:14:58
09.01.2004
09.01.2004
PPP
Mne to kuri dobre, ale vetrak fuka slabo. Uz pri 60km/h to cez ten jednodielny nasavac na vetracich otvoroch fuka silnejsie, nez moj ventik pusteny na max. Zato vsak reve aj po namazani tak, ze na zimu aspon na chvilu zabudnem :) :(((.
Neviete kde moze byt zrada? Viem ze ten ventik vie fukat aj silnejsie (v strykovej skodofke). Asi ho budem musiet vymenit. Zeby uhliky?
Neviete kde moze byt zrada? Viem ze ten ventik vie fukat aj silnejsie (v strykovej skodofke). Asi ho budem musiet vymenit. Zeby uhliky?
21:05:32
08.01.2004
08.01.2004

SOMALECEK (martin120)
a co takhle natáhnout topení tenší hadicí aby se voda v něm měnila rychleji a neochlazovala se tolik po cestě do radiátoru
20:58:38
08.01.2004
08.01.2004

Vojta - zrušená registrace
Ja si taky nemohu stezovat! Po park km rapidek mi to pi fakt good a nemam duvod premyslet o nejakym jinym topeni, ale samozrejme pokud by nekdo neco vykutil a fungovalo by to toz proc ne!
20:05:19
08.01.2004
08.01.2004

Fantozzi
Jinak, myslím, že všechno, co má motor a topení vepředu topí už z principu líp a rychlejc. Takže ve 1203 může být to topení skvělý a když se dá míto původního ve škodárně, bude naprd. Jinak mě to po pár minutách topí solidně, ne naplno, protože jsem trošku povolil bowden - stejnej důvod jak U-geen. Nešlo mi to přesně nastavit, buď sauna, nebo mrazák. Tak jsem trochu přenastavil bowden a sice to nejede naplno, ale dá se nastavit rozumná teplota. Podle mýho většina škodovek, který netopí mají buď špatnej kohout, nebo vypadlý lanko. Aspoň z mé zkušenosti to plyne :-)
20:00:59
08.01.2004
08.01.2004

Fantozzi
-> Dušan: Superb topi jak krava.
19:35:06
08.01.2004
08.01.2004

Komár 1981
Super topila tatova felda pickup diesel (1,9), ale to bylo nejspis motorem...
19:32:30
08.01.2004
08.01.2004

David Romer
Viděl jsem hodně maký, ale dobrý topení z š1203 to by tam šlo dost dobře.
Mě teda š-ka topí taky docela dobře, ale včera u nás bylo -25 a to už nebylo nic moc.
Mě teda š-ka topí taky docela dobře, ale včera u nás bylo -25 a to už nebylo nic moc.
19:01:51
08.01.2004
08.01.2004
Koči
Prý i takový žigul topí pěkně.
18:44:09
08.01.2004
08.01.2004

Martin
Docela festovně topěj Fordy.
18:38:31
08.01.2004
08.01.2004

U-Geen
Nechapu duvod me skodovka topi po 5-6 km tak ze mam problem udrzet rozumne nizkou teplotu a pritom zcela nevypnout topeni
18:22:06
08.01.2004
08.01.2004

Dušan
to se tu resilo uz loni a myslim ze to zatim nikdo nevykutil. Nebo jo. Ja tak celkove premyslel nad tim, ze bych do kufru, jelikoz je velikej, pridelal jinej vymenik - vetsi z neceho jinyho. Hadice neni problem natahnout. Nevite ktery auto topi jako krava. (ne doslova)
13:52:27
08.01.2004
08.01.2004
Jirik
Nepřemejšleli jste vy, kdož pořád něco kutíte a zkoušíte (na tohle jsou kanóni hlavně Bob a Samantík), zamontovat do škodný ještě jedno topení 120kové topení dozadu do motorového prostoru s přívodem vzduchu hubicí zpod vozu, nebo krz nějakou boční kapsu na blatníkusu (nebo nasávadlo na haubně). Musela by se pro hubici s rozvodem teplého vzduchu kuchnout přepážka mezi motorem a zavazadelníkem za zadníma sedačkama. Ale nemusela by to bejt zas tak moc velká jáma. Na rozvod vody by se musely použít ještě další slabé hadice a nějaký to téčko. Škodovácký topení by bylo snad nejvhodnější, páč by šly dobře vyměnit ovládací bovdeny za delší a těleso topení je celkově malé. Jediné mínus je nutnost dělit hadice, větší náplň vody (už teď je tam toho jak ve vodárně
). Ale mělo by to krátké vedení, a tak by to nemuselo přitápět zle. Jde taky o to, jak zapojit ty hadice, aby zadní topné těleso neochlazovalo moc vodu tomu přednímu. Je to jenom takovej návrh pro koumáky a kutily, páč mě to topí skvěle, ale hlavně v zimě už 2 roky nejezdim
.

