skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Kde jste byli se škodovkou nejdál od domova?
prohledat
37 příspěvků (zobrazeno 1 až 37) od 07.01.2004 do 13.03.2004, založil/a
05:14:14
13.03.2004
13.03.2004

Gryzly
Kolega byl roce 99 trhat rajčata v na jihu itálie najezdily tam tak 3000 km po Italii za dva měsíce. Pak když jeli domů tak jim u Říma upadlo zadní kolo.Klasicky ruplá poloosa. A oni měli takový štěstí že ju tam sehnali po dvou dnech někde na vrakovišti. Byla tam jediná Š120 ještě se slovenskou značkou, nabouraná na střechu. tak to po tři dny spravovali v kempu, a pak dojeli dom.
00:13:14
08.03.2004
08.03.2004

liguere
v roku 1988 sme boli s nasimi na s130 v litve.cesty nieco ako ma na fotkach heky. v hlbokom socializme a v dalekom ZSSR chudinka chodila aj na benzin 78 (!!!!)oktanov.iny proste na pumpe nemali.a kopu inych podobnych veselosti.co mamka hovorila priemerna spotreba pod 6l a to sme chodili aj cez 140.nie furt,samozrejme.potom bola este v taliansku,nemecku a podobne.raz dobre auto to bolo,skoda ho.jeden sikovny klampiar ho opravoval a potom to po par rokoch uz neslo zachranit.teda asi slo,kupit nova kasna by sa hadam niekde dala
09:41:07
06.02.2004
06.02.2004

Labros
Já nic takového nepřidám, moje Schade jezdí nejdál z Prahy do Varů
Ale přidám k vašim postřehům další: někdo mi vyprávěl, že když dojeli šádovkou na hranice Švýcarska, tak jim to tam odstavili a na cesty po Švýcarsku zapůjčili zdarma auto (non-Schade :)
-> KamilX: to musel být hodně silný citový vztah, žes jí tam nenechal a nekoupil doma jinou (to by bylo levnější
)

Ale přidám k vašim postřehům další: někdo mi vyprávěl, že když dojeli šádovkou na hranice Švýcarska, tak jim to tam odstavili a na cesty po Švýcarsku zapůjčili zdarma auto (non-Schade :)
-> KamilX: to musel být hodně silný citový vztah, žes jí tam nenechal a nekoupil doma jinou (to by bylo levnější

02:19:29
06.02.2004
06.02.2004

Damir
Rapidacky pozdrav z Chorvatska.Moja nejdelši cesta byla v novembru 2003 ze Splitu,Chorvatsko,pres Slovinsko a Madjarsko do Bratislavy a potom dal do Vsetina a zpatky.Zhruba kolem 900km v jednem smeru.A bez problemu.Pred cestu jsem mel stare brzdove destičky,paky zpivaly jako u stareho autobusu,retez se bylo slyšet,poradne špatne čepy rizeni,praskle lanko sytiču,nabourany pravy blatnik a stare gumy na zadnich kolesach,a vydrželo to tu cestu aj v takovem stavu bez problemu! To auto je asi nezničitelne! U nas v Chorvatsku všeci melou jen o Golfu,Opel Kadetu,BMWu,a Mercedesu jako nejlepšim autami ale chtel bych ta auta videt 14 roku stare a v stavu jakem byl muj Rapid že vydrži takovou cestu! Proč jsem jel na cestu v takovem stavu? Když jsou ceny dilu a oprav tu u nas asi 1000% vetši než v ČR a SR tak se vyplati najet tolik a opravit to generalne u vas..Jestli nekdo z vas bude na cestu do Chorvatska na leto at da vedet,sejdeme se,a pokecame..doporučuju Makarsku rivieru na letni dovolenu.
12:42:15
14.01.2004
14.01.2004

Pohan
Super, díky za info, mám typ na dovolenou příští rok. Letos už jedu někam jinam. :-)
09:14:40
14.01.2004
14.01.2004

Bery
-> heky: Byl jsem na podobné trase minulý rok s Focusem a můžu potvrdit,ty cesty-docela kotel.Když jsem přejížděl z Vilniusu doRigy,na hranici stávkovali zemědělci-asi-všude spousta traktorů,lidí s vidlema a policie-hnali nás nějakýma polníma cestama,všechno podmáčený,bahno,čápy se pásly kolem,potom ''lepší'' šotolinka,jo byl to kotel.
Hrozně jsem si zamiloval to jejich LIDO -výborný způsob jak se najíst a pochutnat si na spoustě čerstvých lahůdek.Možná si to letos zopakuju,ale asi letecky
Hrozně jsem si zamiloval to jejich LIDO -výborný způsob jak se najíst a pochutnat si na spoustě čerstvých lahůdek.Možná si to letos zopakuju,ale asi letecky
18:38:47
13.01.2004
13.01.2004

heky
Denik nemam, kamos dal nejake fotky na fotky.karabina.cz/gallery
/view_album.php?set_albumN
...
Musim popravde uvest, ze 105ka Litevske a Lotysske sotolinove silnice bez poruchy nevydrzela. Vyklepal jsem bocni okno (urval se bodovy svar ve stahovacim mechanismu). Stesti bylo, ze okno se po propadnuti do dveri nerozsekalo, to bychom byli namydleny. Takze se provizorne spravilo -- vyndal jsem z motoroveho prostoru bednu s naradim, z ni par sroubu, rucni vrtacku, vrtaky a zhruba za ctvrt hodiny jsem to provizorne opravil (slo stahovat, ale muselo se na nej trochu tlacit shora rukou). Pravda ale je, ze jsem do tech der vletel padesatkou, kastle rezonovala tak, ze se nedal udrzet volant, otevrely se prihradky, vyskakali z nich veci, saltrpaka se rozkmitala az mne prastila do ruky, kdyz jsem ji chtel chytit atd., takze jsem byl jeste rad, ze se nestalo nic horsiho. Pomalu se tam, jak je videt, jezdit nedalo, takze jsem se snazil se skripenim zubu po dirach jezdit co nejrychleji, kola pak do nich nestacila zapadnout -- zhruba od 70km/hod do 100km/hod. I mistni takhle jezdi. Zatacky pak clovek bere ovsem nekdy smykem...
Jinak dovolena to byla neuveritelne levna -- ve Vilniusu (pronajate apartma) i v Rize (pekny mostel) jsme bydleli blizko centra za zhruba 250-300 Kc na osobu. Kempy u more a v narodnich parcich byly liduprazdne, takze tam ani nebyl nikdo, kdo by nas skasnul. Stanovani v prirode bylo povoleno. Zhruba mne tech 10 dnu vyslo na 4500 Kc.
Na hranicich byl kolem nas slusny poprask. Celnici jednak nikdy nevideli skodovku a navic je ani ve snu nenapadlo, ze existuje ceskoslovensky papirovy technicak, kam se udaje psaly rucne tusi. Pokazde jsem salodlouze vysvetloval, ze mam auto prastare a ze ten papirek s CS v krouzku navrchu je platny technicky prukaz. A uz vubec si nikdo neumel predstavit, ze autak muze mit taky motor vzadu. Kdyz jsem neco na ulici vyndaval z kufru, zirali na mne lide a ptali se, co mam s motorem, resp. kde vlastne je.
Vsude v Litve i Lotyssku jezdi ceske trolejbusy a tramvaje, videl jsem i nejake lokomotivy CKD. V automobilovem muzeu v Rize je vystavena z ceskych vozidel pouze Tatra 87, ovsem zrovna tam nebyla, byla tam jen tabulka a prazdne misto. Pak tam byla rada motocyklu JAWA a CZ. Zajimave bylo pancerove ruske vladni osobni auto z 50. nebo 60. let -- sest tun, osmilitr, dvoustupnova automaticka prevodovka, T613 by vedle neho pomalu vypadala jak lidove vozitko pro chudinu.
Piva tam maji samosebou drazsi, ale ne o moc -- tak za 30Kc.
Zajimave je, ze jsme v zahranici najezdili tisice kilometru po asfaltu a stovky po sotoline, ale pichli jsme v jednu rano na zpatecni ceste za Olomouci, pouhe tri hodiny od domova.
A co bylo nejuzasnejsi: v Litve i v Lotyssku VSICHNI dodrzuji maximalni povolenou rychlost! Ve meste jsme byli pirati silnic, pac jsme uhaneli dabelskou sedesatkou, a na tech jejich dlouhatanskych rovnych silnicich jsme predjizdeli jednoho bavoraka za druhym, mercedesy nepocitaje, sebevrazednou stovkou.
ZAVER: NEKDY TAM VYJEDTE, STOJI TO ZA TO. A courejte spis po prirode a po venkove, ve mestech toho zas az tolik neni.
P. S. Olovnaty benzin jsme nesehnali pouze jednou, ve Vilniusu. Stanice s LPG byly asi vsude, i kdyz Lotysskem si az tak jisty nejsem. Ceny +- jak u nas.
Jo -- byl jsem tam prakticky po turisticke sezone, t.j. posledni tyden v zari 2003.
Musim popravde uvest, ze 105ka Litevske a Lotysske sotolinove silnice bez poruchy nevydrzela. Vyklepal jsem bocni okno (urval se bodovy svar ve stahovacim mechanismu). Stesti bylo, ze okno se po propadnuti do dveri nerozsekalo, to bychom byli namydleny. Takze se provizorne spravilo -- vyndal jsem z motoroveho prostoru bednu s naradim, z ni par sroubu, rucni vrtacku, vrtaky a zhruba za ctvrt hodiny jsem to provizorne opravil (slo stahovat, ale muselo se na nej trochu tlacit shora rukou). Pravda ale je, ze jsem do tech der vletel padesatkou, kastle rezonovala tak, ze se nedal udrzet volant, otevrely se prihradky, vyskakali z nich veci, saltrpaka se rozkmitala az mne prastila do ruky, kdyz jsem ji chtel chytit atd., takze jsem byl jeste rad, ze se nestalo nic horsiho. Pomalu se tam, jak je videt, jezdit nedalo, takze jsem se snazil se skripenim zubu po dirach jezdit co nejrychleji, kola pak do nich nestacila zapadnout -- zhruba od 70km/hod do 100km/hod. I mistni takhle jezdi. Zatacky pak clovek bere ovsem nekdy smykem...
Jinak dovolena to byla neuveritelne levna -- ve Vilniusu (pronajate apartma) i v Rize (pekny mostel) jsme bydleli blizko centra za zhruba 250-300 Kc na osobu. Kempy u more a v narodnich parcich byly liduprazdne, takze tam ani nebyl nikdo, kdo by nas skasnul. Stanovani v prirode bylo povoleno. Zhruba mne tech 10 dnu vyslo na 4500 Kc.
Na hranicich byl kolem nas slusny poprask. Celnici jednak nikdy nevideli skodovku a navic je ani ve snu nenapadlo, ze existuje ceskoslovensky papirovy technicak, kam se udaje psaly rucne tusi. Pokazde jsem salodlouze vysvetloval, ze mam auto prastare a ze ten papirek s CS v krouzku navrchu je platny technicky prukaz. A uz vubec si nikdo neumel predstavit, ze autak muze mit taky motor vzadu. Kdyz jsem neco na ulici vyndaval z kufru, zirali na mne lide a ptali se, co mam s motorem, resp. kde vlastne je.
Vsude v Litve i Lotyssku jezdi ceske trolejbusy a tramvaje, videl jsem i nejake lokomotivy CKD. V automobilovem muzeu v Rize je vystavena z ceskych vozidel pouze Tatra 87, ovsem zrovna tam nebyla, byla tam jen tabulka a prazdne misto. Pak tam byla rada motocyklu JAWA a CZ. Zajimave bylo pancerove ruske vladni osobni auto z 50. nebo 60. let -- sest tun, osmilitr, dvoustupnova automaticka prevodovka, T613 by vedle neho pomalu vypadala jak lidove vozitko pro chudinu.
Piva tam maji samosebou drazsi, ale ne o moc -- tak za 30Kc.
Zajimave je, ze jsme v zahranici najezdili tisice kilometru po asfaltu a stovky po sotoline, ale pichli jsme v jednu rano na zpatecni ceste za Olomouci, pouhe tri hodiny od domova.
A co bylo nejuzasnejsi: v Litve i v Lotyssku VSICHNI dodrzuji maximalni povolenou rychlost! Ve meste jsme byli pirati silnic, pac jsme uhaneli dabelskou sedesatkou, a na tech jejich dlouhatanskych rovnych silnicich jsme predjizdeli jednoho bavoraka za druhym, mercedesy nepocitaje, sebevrazednou stovkou.
ZAVER: NEKDY TAM VYJEDTE, STOJI TO ZA TO. A courejte spis po prirode a po venkove, ve mestech toho zas az tolik neni.
P. S. Olovnaty benzin jsme nesehnali pouze jednou, ve Vilniusu. Stanice s LPG byly asi vsude, i kdyz Lotysskem si az tak jisty nejsem. Ceny +- jak u nas.
Jo -- byl jsem tam prakticky po turisticke sezone, t.j. posledni tyden v zari 2003.
16:51:21
13.01.2004
13.01.2004

Pohan
-> heky 09.01.04 21:34:36: Nemáš na Internetu nějaký deník o té cestě do Pobaltí včetně toho, jak se chovala Tvoje škodovka? (vím, že byla v pohodě a bez problémů, ale ... :-))
09:40:48
10.01.2004
10.01.2004
Koči
A některé by mohly být s přívěsy, na vlečení náhradních dílů.
I když ten nápad není špatný. Skupinově by se jelo do zahraničí mnohem líp, když člověk ví, že mu může někdo zapůjčít nějaký ten ND nebo poradit v případě potíží.
I když ten nápad není špatný. Skupinově by se jelo do zahraničí mnohem líp, když člověk ví, že mu může někdo zapůjčít nějaký ten ND nebo poradit v případě potíží.
21:57:55
09.01.2004
09.01.2004

U-Geen
hmm a čím víc škodovek pojede tím víc jich muže táhnout ty co už nejedou :-)
21:46:45
09.01.2004
09.01.2004

heky
MÁM VÍTEČNÝ (poměrně podrobně promyšlený) NÁPAD:
VYRAZÍME ŠKODOVKAMA DO AFRIKY!
konkrétně do Maroka.
-- skutečná Africká příroda
-- je tam moře, hory i poušť
-- je to na Afriku blízko (cca 6 000 km)
-- je to už poměrně vyspělý stát, zvyklý na Evropany, slušné zdravotnictví, kempy,...
-- vrátivší se auto bude ověnčeno nehynoucí slávou
Zadarmo to ovšem nejni -- cena na 1 auto + 2 osoby okolo 40 až 50 tisíc. Kdyby se jelo ve třech, tak je to na osobu do dvaceti, což už by možná šlo...

VYRAZÍME ŠKODOVKAMA DO AFRIKY!
konkrétně do Maroka.
-- skutečná Africká příroda
-- je tam moře, hory i poušť
-- je to na Afriku blízko (cca 6 000 km)
-- je to už poměrně vyspělý stát, zvyklý na Evropany, slušné zdravotnictví, kempy,...
-- vrátivší se auto bude ověnčeno nehynoucí slávou
Zadarmo to ovšem nejni -- cena na 1 auto + 2 osoby okolo 40 až 50 tisíc. Kdyby se jelo ve třech, tak je to na osobu do dvaceti, což už by možná šlo...


21:38:43
09.01.2004
09.01.2004

heky
A tady Lotyšsko. Trasa byla zhruba: Praha - Varšava - Vilnius - Daugavpils - Riga - západní lotyšské pobřeží - hurá domů. Vše se scela sériovou stopětkou. Po dojezdu do Čech auto po týdnu přestalo úplně brzdit (odešlo prasátko i hlavní válec...)
21:34:36
09.01.2004
09.01.2004

heky
Našel jsem nějaké fotky. Tohle je Litva a okresní silnice 1. třídy. Celkem jsme si užili jízdy v šotolině i smyky...
19:49:11
09.01.2004
09.01.2004
Koči
Jeden - poměrně důvěryhodný - člověk na vojně mi povídal, že viděl 105 v Kanadě a značku navíc měla z provincie dost vzdálené od té kde byl. Vůbec netušil, kde se tam vzala, protože jinak tam žádné modely škodovek neviděl.
A náš rodinný automechanik má známého, který jezdí se 120 každý rok do Itálie.
A náš rodinný automechanik má známého, který jezdí se 120 každý rok do Itálie.
18:10:08
09.01.2004
09.01.2004

cici - zrušená registrace
No, neznám, ale slyšel jsem o něm.
18:09:46
09.01.2004
09.01.2004

cici - zrušená registrace
Znam člověka, který cestoval ze Slovenska do Ameriky (USA)v Rapidovi - dojel tam, ale zpátky už ne.
17:38:20
09.01.2004
09.01.2004

D.J.Vlasta
Muzem udelat nejakej klub Skodovkaru cestujicich do ciziny a udelat nejakou spolecnou jizdu,aby v cizine videli ze prava ceska Skodovka se do Evropy neboji.
17:35:34
09.01.2004
09.01.2004

D.J.Vlasta
Ja jsem jel 3x Chorvatsko(Istrie,potom ke Splitu,letos jsem byl v Zadaru),potom jsem jel Polsko,Slovensko,Ukrajina
.Chystam Spanelsko,ale zatim jeste nejsem na beton rozhodlej.Rozhodne kazdou dovcu ted jezdim uz 4 rokem ze Škoduli nekam do zahranici.Zatim me nikde nevypekla a znam cloveka kterej jel ze 120 jeste zkraje po revoluci Recko a prej taky v pohode.

17:31:40
09.01.2004
09.01.2004

Romis
Já byl ještě s motorem 120 LS a 4-kvaltem na Makarský v Chorvatsku cca 1100 km, Německo - Hamburg, Hannover, okolí Mnichova.... cca 850 km vše bez jediného problému ( krom píchlého kola )
Letos bych chtěl absolvovat Amsterdam...
Letos bych chtěl absolvovat Amsterdam...

14:34:04
09.01.2004
09.01.2004

Šedy
Jsem byl nejdal v Hungary a uplně v poho. V letě chystam chorvaty.
13:57:32
09.01.2004
09.01.2004

David Romer
-> Komár 1981: Vyzkoušej autokemp Varín. Docela dobrý.
09:17:08
09.01.2004
09.01.2004

Majkl
V Cesky Skalici




08:24:04
09.01.2004
09.01.2004

Komár 1981
-> Zazaa: KASKADER!!! Ja byl nejdal v Breclavi! (a stacilo mi to....) Ackoli se jiz delsi dobu chystam na Slovak nekam k horam... uvidime!
07:45:39
09.01.2004
09.01.2004

KamilX
Ve Švýcarsku při pohledu na "120" komentují takto: "TO JSTE DĚLAL SÁM, NEBO VÁM S TÍM NĚKDO POMÁHAL??"



06:14:00
09.01.2004
09.01.2004

Zazaa
-> heky: ve svycarsku pohoda
vsak mam sportovni vuz nevsedniho vzhledu a necekanych vykonu
jinak tu cestu prez italii, slovinsko atd jel se mnou kamos se 120kou kterou koupil ani ne tejden pred odjezdem :)
vsak mam sportovni vuz nevsedniho vzhledu a necekanych vykonu

jinak tu cestu prez italii, slovinsko atd jel se mnou kamos se 120kou kterou koupil ani ne tejden pred odjezdem :)
21:19:27
08.01.2004
08.01.2004

Doyle
Já jsem byl třikrát ve Francii,v jednom směru 1400km.Rok 88,91,94.Teď bych to už asi nedal,musel bych udělat komplet GO.Jinak každý rok z pětkrát jižní Čechy a zpět!Taky jsem měl najeto přes 250 tis.(teď už je jiný motor)
19:46:37
08.01.2004
08.01.2004

Petr P
Nojá jsem jel kdysi se svojí Stovkou přes Tatry, okolo Balatonu a nazpátek. Akorát na hranicích Slovensko/Maďarsko, když viděli značku KL..., se ptali "Kedy ste sa pohli?" Ale to netušili, že mám supervýkonný motor
, kombinaci 120 a 110R.


19:17:27
08.01.2004
08.01.2004

David Romer
Já jezdím už 3 roky na slovensko do Vys. Tater s 400 kg karavanem.
Auto to zvládá dost dobře - zatím.
Auto to zvládá dost dobře - zatím.
12:47:36
08.01.2004
08.01.2004
heky
Zazo, to je dobrý! Co říkali ve Švýcarsku na škodovku?
Mně se na hranicích Litvy postavila celnice před motor a poručila, ať otevřu kufr. Když spatřila, co v něm vezu, se smíchem odběhla a přišli se podívat všichni...
Mně se na hranicích Litvy postavila celnice před motor a poručila, ať otevřu kufr. Když spatřila, co v něm vezu, se smíchem odběhla a přišli se podívat všichni...
11:59:56
08.01.2004
08.01.2004

Zazaa
rakousko, italie, chorvatsko, slovinsko, slovensko cca 4000km
nemecko, svycarsko, francie, monako, italie skoro 5000km
a apk par kratsich kolem 1500-2000km
nemecko, svycarsko, francie, monako, italie skoro 5000km
a apk par kratsich kolem 1500-2000km
11:21:42
08.01.2004
08.01.2004

Milošek
no tak v kuse sem najel 850km kus za brno a zpet do prahy kdyz sme jeli z brachou kupovat motorku pres inzerat:)(suzuki gsx1100ez-takovej autobus hii)
21:18:43
07.01.2004
07.01.2004

P.J. Tunat
My sme byli pred nakejma osmi lety s krasnou zlutou uzkosirokou stopetkou v zime do Tater (Vysokejch)...do dneska nechapu, jak tam tata nasel, kde je cesta a kde les, pac tam to ani prohrnuty nebylo, ale Shade je supr stroj a zvlád to třikrát tam i zpátky:-)
20:07:40
07.01.2004
07.01.2004
Koči
Já nejdál z Prahy na Suchý Vrch, ale plánuji návštěvu Polska nebo Německa. Hlavně ne do Rakouska, tam by asi silniční kontrola znamenal pokutu už jenom za to, že to auto má zmatnělý lak.
20:04:32
07.01.2004
07.01.2004

Saky
nekteri se svym stupnem uprav, nemuzou vyjet z garaze na silnici natoz za hranice-)
19:56:07
07.01.2004
07.01.2004

U-Geen
Ja jezdim akorát po ČR, zatim bez problému... Průměrná dovolená kolem 1500km
19:51:33
07.01.2004
07.01.2004

KamilX
Tak já se přidám, ale na tebe nemám... Léto 2001, Itálie-Bibione, Š120 - při spáteční cestě se ale po 50km mrcha zadřela. Odtah vyšel na 16tis kč. 

19:43:04
07.01.2004
07.01.2004
heky
Tak se pánové pochlubte, kdo sebral odvahu a vyrazil škodovkou kolem světa... nebo aspoň třeba navštívit tetičku v Pekingu.
Moje maximum je zatím Lotyšsko a tamní šotolinové dálnice. (Aneb je tu ještě někdo, kdo jezdí stopětkou stovkou po poli?)
Moje maximum je zatím Lotyšsko a tamní šotolinové dálnice. (Aneb je tu ještě někdo, kdo jezdí stopětkou stovkou po poli?)