skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Spatny studeny provoz
prohledat
29 příspěvků (zobrazeno 1 až 29) od 30.12.2003 do 08.01.2004, založil/a
13:46:34
08.01.2004
08.01.2004
King
2 Baghira: Propalenej saci ventil se samozrejme vyloucit neda, ale jenom pisu svoji zkusenost, ze pokud nastavim vuli 0,2mm na vyfukovym, pak po 10kkm na lpg se vule saciho ventilu skoro nehne a vyfukovej musim mezi tim 4x stelovat protoze jeho vule se blizi nule. Mel jsem na 105ce celkem 3 makovice a pokazdy se to takhle chovalo.
13:23:18
08.01.2004
08.01.2004
PPP
Mne na lpg je treba praveze plyn prisliapnut a to cim je studensie tym viac. Na benzin len vytiahnut sytic, nasliapat, pockat a len so syticom startovat, ale uz som to rok neskusal :).
12:52:36
08.01.2004
08.01.2004

Baghira
Prave, že jen skoro... Už jsem měl možnost vidět 105tkovej sací propálenej při LPG, ale samo že je to od kusu. Takhle jsou to jen rady napsaný od stolu...
10:48:56
08.01.2004
08.01.2004
King
2 Baghira: Saci se na lpg skoro nezaklepavaj, pokud by se saci nedoviraly, tak kvuli pootevrenejm vejfukovejm nenastartuje. Kazdopadne ventily sestelovat. Tohle vypada na problem s bohatosti nebo svicema (pripadne komplet zapalovani)....
10:34:08
08.01.2004
08.01.2004

Baghira
A nebo jsou ty ventily už načatý když máš 120cu a pochybuju že s tvrzenými sedli.
10:32:22
08.01.2004
08.01.2004

Baghira
Střílí do filtru? to by snad mohli bejt nedosedající sací ventily...takže prvně seřídit...u LPG na Al tyčky 0,3 na ocelové 0,25, nebo to někde u toho deklu na filtr přisává vzduch.
10:03:00
08.01.2004
08.01.2004
King
2 MT: proto se ptam, jses si jistej, ze mas lpg spravne sestelovany ?(nemyslim tim jestli to pred pul rokem steloval nejakej smudla v dilne, kde jsou schopny lpg akorat namontovat a nacvakat do TP tri vety o alternativnim pohonu)
23:34:32
07.01.2004
07.01.2004
MT
Na chvili to prestalo a zavada je zpet, tentokrat mi to pri nize (nebo vyse?) zminenych projevech jeste solidne strili do vzduchoveho filtru. ???
17:55:32
06.01.2004
06.01.2004

Sita
OT: v Australii jezdi na plyn 1/2 aut...
17:48:49
06.01.2004
06.01.2004

Komár 1981
-> To All: Mimo diskuzi...
Vsimli jste si, ze jedini my LPGckari mame skutecne PLYNOVY pedal?
Vsimli jste si, ze jedini my LPGckari mame skutecne PLYNOVY pedal?

17:42:38
06.01.2004
06.01.2004

Luděk
-> Baghira: souhlasím s Tebou,čím větší je mráz,tím míň musíš,resp. vůbec nesmíš šlapat na plynovej pedál
12:57:22
06.01.2004
06.01.2004
King
Milosku, my se nehadame, my hledame reseni :) Jinak k tomu postupu startovani na plyn: je to dost individualni - ja jsem se dopracoval k nasledujicimu - zapnout zapalovani s plnym plynem na 0,5s cvaknout lpg syticem, uvolnit plynovej pedal a cekat podle podle toho, jakej je mraz 3-10s. Potom lehoulince seslapnout plyn a startovat. Pro non-lpg rypaly - cas cekani na odpareni lpg v reduktoru lze vyuzit napr. k zapnuti pasu :) Dneska bylo u nas pred panelakem -19C a spolehlivě mi to blaflo na plyn po cca 2s startovani. Ovsem v konfiguraci: favomotor, ETZ favo a starter 1kW s reduktorem - cili komu v aute s uvedene konfigurace neco chybi, necht radsi pro jistotu zustane u benzostartu :). Jenom takova perlicka s posledni doby: hodne dulezita je tesnost velky membrany v reduktoru. Pred vanocema se mi stavalo, ze jsem musel pri startu starter hodne trapit, nez to blaflo. Tesneni membrany bylo v jednom miste vtazeny dovnitr a pri stani auta ta trosinka plynu z komory 2. stupne utikala pod auto. Prave ta troska plynu z prostoru 2. stupne a tesnost velky membrany je dost dulezita pro start a po odstraneni netesnosti to chyta na prvni cvrnk.
08:10:56
06.01.2004
06.01.2004

Majkl
me to taky nestartuje,mam vsechno sestelovany a novy svicky (3000) membrany atd. Nova baterka. na LPG ani tuk... jinak za tepla mi jezdi na LPG lip nez na benzin a i na -2 startuje na jedno tuknuti klickem
23:33:27
05.01.2004
05.01.2004

Sita
2D.J.Vlasta: No jo, to je jako kdybych rekl, ze bych nikdy nechtel pocitac s AMDckem jen kvuli tomu, ze ho maj u nas v knihovne a za dnesek mi dvakrat zatuhnul...
22:30:13
05.01.2004
05.01.2004

D.J.Vlasta
No nejlepsi je nemit auto ne plyn.Nechci zrazovat ty,kdo uz LPG ma,ale ja bych si to do auta nedal.jezdil jsem v praci z Formanem na plyn a natocit to v zime vzdycky tak az na 10 pokusu.
21:48:56
05.01.2004
05.01.2004

Baghira
V silných mrazech co nejplnější nádrž (při sycení je zřejmě větší tlak)... Při -10 °C Sednout do auta, 0,5-1 sekundu přisytit, spojka, bez dotyku plynového pedálu start...Při -20 °C Přisytit dvakrát, bez dotyku plynového pedálu start. Favo motor, favo zapalování, starter s rychloběžkou.
16:42:34
05.01.2004
05.01.2004

martyCZ
figl s tim startovanim na plyn by me taky silne zajimal i kdyz nejsem "plynar"
16:14:29
05.01.2004
05.01.2004
MT
King: zavidim, velmi zavidim.... Uz si pomalu zvykam, ze pri dojezdu domu musim prepnout na benzin, ale stejne bych to radsi cely obstaral pres plyn. Chtelo by se ti sem napsat svou "startovaci proceduru"? U me je to zapnout klicky, vytahnout benzinovej sytic, plyn na podlahu, dvakrat-trikrat caknout plyn tlacitkem a startovat. Vetsinou si zkraje skytne, pak cca 6-10 otoceni motoru (to je v mrazech na baterku sakra hodne!) a posleze mozna chyti .... proto radsi startuju na benzin.
16:05:33
05.01.2004
05.01.2004

Milošek
to me vzdycky bavi hadky plynaru:)))))

15:33:32
05.01.2004
05.01.2004
King
2 Komar: Tak to slyším poprvé. Na lpg jsem absolvolvoval už 5 zim a nejak jsem nezaregistroval, že by to za studena hůř jelo nebo brutálne víc žralo (samozřejmě v mrazech, při poskakování po městě se studeným motorem, mě nepřekvapí o litr až 2 větší spotřeba - to je normální i na benal). Zimní lpg směs má větší podíl propanu, jehož teplota varu je tuším někde kolem -40C a výsledná teplota varu směsi je určitě hluboko pod -20C. Pokud je fridex namíchanej aspoň na -30C (normalní ředění i pro benzínisty), nedovedu si představit, že by reduktor zamrznul i na úplně studeným motoru ( samozřejmě, ze se to na některých autech stáva, ale je to vždycky důsledek jinýho problému). Ať se stoprdem, stejně jako teď s favomotorem prostě třeba i při -15C zažehnu na lpg a bez omezení vyrážím, aniž by bylo jakkoliv znát, že je motor studenej. Jiná věc jsou stříkačky, kde je benzostart takřka nutností přepnutí na lpg je žádoucí až po částečným ohřátí motoru, ale to je na tomhle fóru poněkud OT. U karbeců to není potřeba řešit...
15:21:31
05.01.2004
05.01.2004

Baghira
No já bych řekl, že právě na LPG by to neohřátý mělo jet bez cukání a uchlastávání, pokud je to dobře seřízený...nebo alespoň všem co znám to takhle na LPG za studena jezdí.
11:01:18
05.01.2004
05.01.2004

Komár 1981
Stejne to studeny na LPG pojede na hovno a bude pekne zrat, pac neni ohratej zplynovac a do motoru to jde malo zplynene - uchlastava se to. (alespon dle slov odbornika z fy. HL Propan s nimz jsem prokecal u meho plynaka asi hodinu...) Ohrat na benal a pak teprve prepnout na plyn - cim teplejsi, tim lepsi. Howg!

22:57:37
03.01.2004
03.01.2004
King
2 MT: Od odkalení reduktoru si moc neslibuj. Je to jednoduchá záležitost - nepíšeš sice, co máš za systém, ale na nejnizsim miste reduktoru by mel bejt nejspis plastovej "sroubek", ten se pri zahratym reduktoru vysroubuje a případnej sajrajt odkape. Tvuj problem můze bejt způsobenej přechodem čerpaček na zimní LPG směs. Z toho plyne, že máš teď LPG špatně seštelovanej. Probrouzdej net a najdi si např. Kolbabkovu metodu štelování. Zapomeň na to, že Ti to jednou za rok nějakej LPG servis pošteluje a budeš bezstarostně jezdit - to se musíš naučit sám, jinak se nedoplatíš za tzv. "odborný servis", jehož výsledky práce většinu LPGistů spíš naserou, než potěší. Další věc je metodika startování. Pro začátek to zkus seštelovat, zkontrolovat, jestli to nekde nesaje falešnej vzduch (těsnost spojení mixeru s karbem a airboxem atd.) a vyčistit, popř. vyměnit svíčky.....
15:42:46
02.01.2004
02.01.2004
MT
Nepomohlo by odkalení zplynovače? Bohužel nevím, jak na to, poradíte?
14:37:45
30.12.2003
30.12.2003
MT
Zacala to delat pomerne nedavno. Zkraje pomahalo nastartovat na benzin, pak to nedelala. Ted se muzu rozkrajet a dokud se motor poradne neprohreje, tak na plyn cuka. Pomohlo by odkaleni? (nevim, jak na to, mam prvni auto s LPG).
12:47:44
30.12.2003
30.12.2003

BlackSUN
Taky namíchat dobrou nemrzku...
12:35:40
30.12.2003
30.12.2003

Baghira
No, může to být víc věcí. Svíčky bych doporučoval Silvery pro LPG, je to fakt znát. membráby ve zplynovači a filtr hned pod ním by neměli být starší jak 3 roky a nejlepší investicí v tomto případě je el. zapalování z Favorita. Jo a záleží samo na stavu motoru...
12:22:46
30.12.2003
30.12.2003
Jirik
Tak zkus zkontrolovat to co jsi na konci jmenoval. A nebo si to nech zkontrolovat v servisu - tam ti to i za dopoledne opravěj.
Co se týká plynu, tak to je taky lepší nechat odborníkům.
Co se týká plynu, tak to je taky lepší nechat odborníkům.
12:19:16
30.12.2003
30.12.2003
MT
Mam 120 s LPG. Predstih a ventily serizene, svicky menene cca 4000 km zpatky. Na benzin chyta i jezdi docela dobre, ale na plyn je to horsi. Nastartovat jde tak do +8 stupnu, jak je min tak uz tocim marne. Kdyz to natocim na benzin a prepnu si na plyn, tak ma az do uplneho ohrati motoru docela problemy - cuka, vynechava, sem tam chcipne a pak nejde natocit. Co s tim? Svicky, nebo membrany pro zplynovac?