Jake prumnerne Prody teco ve Skodovce?

prohledat
31 příspěvků (zobrazeno 1 až 31) od 26.12.2003 do 02.04.2004, založil/a
řadit dle data
14:19:41
02.04.2004
Zero
to si dal kabely z golfa nebo si udelal novy sam?
14:21:03
28.03.2004
Dracek
ja mam baterku u motoru a pojistkovku z gofa2 vepředu v kufru a sem totálně vysmátej. sice to chtělo natahat novou kabeláž, ale stálo to za to. ted mám skoro každou věc na jedný pojistce, takže když praskne třeba klakson, tak mi kůli tomu nezhasne půl auta
22:40:54
27.03.2004
Zero
Jo jeste kolik tece od skrinki klicku do starteru kontakt 50.
Ten kdyz se startuje ?7
16:36:47
12.02.2004
Zero
Do jednoho
takze 1blinkr ma 1,5 - 2 A
10:08:15
12.02.2004
Luděk
-> Zero: jde o to,jestli myslíš do jednoho,nebo komplexně jedna strana,ta pak bere 4A
00:42:59
12.02.2004
Saky
si to spocitej blinkt ma 21W ne? pri 14V je to asi 1,5A
00:03:50
12.02.2004
Zero
Jo jeste kolik toho jde do blinkru?
3 A nebo vic?
14:46:45
05.02.2004
Jirka
-> King: Vetsim prurezem se nezkazi rozkodne nic, akorat pokud se ta med musi kupovat, tak se to financne pozna pokud se zbytecne predimenzuje prurez.
13:32:15
05.02.2004
King
2 Jirka: Klasicke nedorozumeni. Bob psal 10mm v prumeru nikoliv 10mm^2. BTW: k tomu starteru je minimum 25mm2 a na tech 3 metrech (spis 6m) se 50mm2 rozhodne nic nezkazi. Zmena odporu 0,5m vs. 3m je sestinasobek, coz mi nejak nepripada jako zanedbatelne (obzvlaste pri staru pri -20C).
07:13:31
05.02.2004
Jirka
-> Bob: 10 mm2 je hodne malo, kdyz si vermes, ze starter bere klidne takovych 160 A. Ja bych tam dal minimalne 16 mm2 a nebo 2*10 mm2.
-> Saky: Zmena velikosti odporu pri delce 3 metru oproti 0,5 m je hodne mala. Prurez bych asi kvuli tomuto nemenil. Takova karoserie je rozhodne horsi vodic nez med a ztraty pri 12 V jsou minimalni.
00:40:07
05.02.2004
Saky
mimochodem k cemu 120Ah?
00:39:32
05.02.2004
Saky
proc nepouzijes puvodni ukostrovaci pasek? podle me ma vic nez 6mm prumer vodic. .
a neni tech 10mm malo? kolik je origo kabel? vem si ze teoreticky kolikrat zvednes delku tolikrat bys mel zvednout prurez pri zachovani stejneho odporu a original ma tak pul metru a prez cely auto to bude mit aspon 3metry.. aby to nemelo zbytecny ztraty..
00:32:38
05.02.2004
Bob
No budu teďka házet baterku dopředu do kufru (75Ah + 44Ah nebo 120 Ah) a budu kní tahat na + káblík 10mm (průměr) a na - tam nechám 6mm co mě teďka vede k přídavnejm světlům 14 47
00:24:51
05.02.2004
Saky
zalezi k cemu to chces, da se koupit v autopotrebach primo pro pouziti v aute, jsou rozdeleny samozrejme podle prurezu a dela se spousta barev nicmene je to drahy, dobre poslouzi treba svazek z vrakace.. pokud ti teda stacej takovy kusy..
00:17:52
05.02.2004
Zero
Aha.
Jaky vlastne pouzivate kabely do skodovek?
Muzete my nejaky doporucit?
07:28:35
02.02.2004
Jirka
Poistka ma jednu krasnou vlastnost a tou je omezeni zkratoveho proudu a to znamena, ze poistka nenecha proud dosahnou hodnoty zkratoveho proudu, ktery by jinak obvodem tekl. A ty prurezy vodicu jsou priblizne 4 az 6A na 1 mm2 prurezu vodice. Hodne zalezi na kvalite izolace. Vodic se samozrejme ohriva a pri urcite teplote by se mohla izolace zacit tavit.
02:06:43
01.02.2004
martyCZ
proudy u tech dratu jsou uvadene trvale, cili tam muze tect trvale 10A (resp. 17A), spicky ale muzou byt samozrejme i vetsi, akorat se to pak odpovidajicim zpusobem zahriva. to teplo jde ale na ukor prenasene energie a tak ji na konec ke spotrebici nedojde tolik. ubytek energie (resp. jeji premenu na teplo) primo ovlivnuje odpor, ktery vodic klade. cim vetsi prurez, tim mensi odpor (a vetsi povoleny proud). taky je treba vzit v uvahu ze pristi rok to nebudes zase menit a ty draty zestarnou takze je lepsi mit tam rezervu.

btw. koukni jestli jsou vhodne pro venkovni instalaci, ne vsechny izolace snesou bez problemu teploty od -20 do +40.
01:59:01
01.02.2004
Zero
Pojistky jsou na 8 - 16 A

takze 17 A draty jsou asi lepsi ze
01:43:02
01.02.2004
martyCZ
cim vic tim lip :o)
01:40:41
01.02.2004
Zero
Jaky tam mam dat stecej ty 10A nebo radsi ty 17A ???
01:40:11
01.02.2004
Zero
Jo diky

a jeste chtel bych mnenit nejake kabely uz jsou stary

muzu tam dat tyhle

eos.ges.cz/peosc.asp?menu =rejst...
00:41:03
01.02.2004
Bob
-> Zero: Klasická škodovácká 3 - 4A
00:32:01
01.02.2004
Zero
jakej prikon (proud) ma houkacka ???
10:30:22
30.12.2003
Luděk
-> u-geen a fšichni: zase jsem se docela zasmál, jednou jsem viděl u maníka v Ostravě před poštou,kam šel platit clo za svoji Hondu CBR,kterou si dovezl,jak má místo pojistek desetníky,hliník určitě vodí líp než 100vka hřebík a navíc je to další alternativní využití dnes již neplatných mincí.Hrozně si chválil jejich spolehlivost a výdrž (oproti pojistkám)
Jinak si třeba všimněte,že startér je zapojený napřímo bez pojistky,páč by to žádná nevydržela.Co se el. instalace u 742jky týče,tak při počtu 8mi pojistek ve skříňce opravdu doporučuju na další spotřebiče v každým případě přidat pojistky,dají se koupit komplety po 2-4-6-8mi kusech v nožovém provedení.
Zase na druhou stranu velice rád opravuju porcelánové pojistky tím,že tam dám drátek,on se pěkně leskne a moc se mi to líbí,ale pramínky nepřidávám.
Co se izolace týče,zvažte vodiče z beskyslíkatý mědi v teflonu,protože i na el. proudu je to velice znát,pokud teče v takovýmhle kabelu,tak je veselejší a rychlejší.Vzpomínám když na laborkách z teorie el. měření děvčata zvedaly kabely do výšky,aby se proud nenadřel tím,že musí do kopce,na to taky bacha3 4
09:48:02
28.12.2003
Racyk
jako elektrikář říkám jednu věc! Proud může být od 100mA až po desítky amper (u mě:)) no a kolik ti jednotlivými součástkami teče si jednoduše spočítáš, když příkon ve watech vydělíč napětím ve voltech (12-14V) a vyjde ti velikost proudu na jednotlivé součástce, je blbost si myslet, že všude je stejný proud!!!! Záleží na velikosti zátěže spotřebiče!!!!
10:42:58
26.12.2003
Milošek
-> Tomáš Černý: no ses dobrej strelec!az uvidim v krizovatce horet shade s varovkama vim ze jsi to ty3
02:12:49
26.12.2003
Bob
-> zero-orez@seznam.cz: pojistky viz výše

ad kabely, pokud je izolace kabelu v pořádku,
test: vemeš kabel, ohneš ho do "U" a konec tý smyčky smáčkneš k sobě a pokud nepopraská je v pořádku, jestli však napraskne je zralej na výměnu
02:12:02
26.12.2003
U-Geen
No nejlepší pojistka je hřebík že jo. Vydrží :-)
02:04:59
26.12.2003
Bob
-> Tomáš Černý 26.12.03 01:20:41: "jinak pojistka je vzdycky lepsi predimenzovat,"

Doufám pevně že nejseš elektrikář

Ta pojistka tě má ochránit

když spotřebič při poruše zvýší odběr tak se vypálí pojistka a to je znamení že není něco v pořádku a ty bys měl zjistit co.

Když vemem škodovku, tak při připojování dalších spotřebičů bys měl vzít elektriku kabelem přímo vod baterky a dát tam vlastní pojistky.
Tím že to všechno nacpeš na 1 a rveš tam větší pojistky protože ti standartní hořej nic nevyřešíš. Akorát si zakládáš na menší požárek.

Hlavně způsobem předimenzováváním nikdo neřešte problémy u 230 tam si už vážně zakládáte na pořádnej průser.

Připomíná mě to kus článku zelektrika.cz

Elektrika.cz: Řekni mi, když tak koukám na vaše pojistky, postup když se ti nějaká spálí. Co děláš? Vyměníš ji hned za jinou, nebo pátráš po příčině proč se tak stalo??
P.K.: No nemůžu ji vyměnit za jinou! Protože jiná není! Nikdo v domě nemá jiný pojistky! Musím opravit! Vím, že na posledy jsem tam dal osm pramínků, teď tam dám devět! Pokud se přepálí devět, zase přidám...
Elektrika.cz: Nechci narušovat tvůj životní styl, jen bych předpokládal, že to přepalování nebude samo sebou...
P.K.: No vždy to záleží na jak kvalitní pramínky narazím! To je veškeré tajemství!
01:35:39
26.12.2003
Zero
To je docela dost to jsem ani necakal diky.
Radsi tam dam 16ky
jsem chtel mnenit nejaky kabely protoze jsou uz docela stary.
Takze tam mam dat radsi silnejsi.
Jaky kabely se vlastne davat?
01:03:40
26.12.2003
Zero
Pojistky jsou na 8 - 16 ale tak velky I snad ve skodovce nei
jakej je prumner?
a maxima na starteru to je asi hodne co?
Svatla ty maj min?
Extreme Tyres