Lak

prohledat
23 příspěvků (zobrazeno 1 až 23) od 09.10.2002 do 17.10.2002, založil/a
řadit dle data
12:32:19
17.10.2002
VOJTA ATC 175
to Lukas: Jo jo to odpovida, mam presne tyto zkusenosti. Doporucej ti to co chtej prodat! A nemi se cemu divit, mi to tak treba v praci delame taky.Normalni obchodnikuv tah....
12:04:56
17.10.2002
lukas
Max - jo jo pudu se urcite poradit do nejakych prodejen - uz mam v praze vyhlidnuty minimalne 3 - tak se pudu asi pozeptat do vsech 3 - a zeptat se na ceny. - Jinak problem v tehle prodejnach je ze ti vzdycky poradej vec kterou proste chtej prodat .... takze ti kazdej trvdi treba neco uplne jinyho nebo opak.

Jinak dik.
11:08:58
17.10.2002
Max
No poradit....nechci se pasovat na nějakýho odborníka...Mzslim že nejlíp udělášmkdzž se půjdeš zeptat někoho,kdo se tim živí.A nej.íp víc lidí...pak si uděláš vlastní názor a budeš vědět co vlastně chceš....Jinak jak chceš lakovat namáhaný místa....to není problém,až poveeyš auto na lak,tak se s nima domluvíš....nastříkaj ti co budeš chtít...Je na to mrakz věcí.....plastiyol dneska bodyčko a spousta jinejch..A roylišujou se jestli to je třeba na podběhy nebo jinam.V tom bzch problém neviděl.... Jo a ještě k tomu kitu...netvrdil jsem že na kit hned barvu ! Já to beru takz plničem,to je jasný!A bz měla barva všude stejnej podklad!To je nutný.Jinak vlásenkovej kit ti udrží hodně...a možná bz ses divil,co jsou schopný růyně po servisech udělat....
10:49:00
15.10.2002
lukas
Max - jaky bys mi dal doporuceni na lak ??? - jesi se vyznas dobre v akrylatech??? ja bych potreboval taky poradit ve 2 vecech - potreboval bych tip na lakovani mist ktery jsou namahany - ty nemusej vypadat hezky a pak na akrylat navenek.
Jinak jestli nemas nejakej odkaz na stranky kde by byl nejakej super katalog barev s vlastnostma nebo neco podobnyho. Dik.



Jinak s tim ze to videt neni nemuzu souhlasit - pozna se vzdycky vsechno - teda v laku - hlavne pri prechodech mezi vrstvama jak pises ty - je to problem protoze prave jde o souboj - vzhled a kvalita - vetsinou takovyhle drobny skrabance jenom zapatlany hned prorezaj dal. - kazdym prebrusovanim a rozlestovanim s drsnejma casticema se lak porusuje - je fakt ze uplnej znalec nejsem a rad bych videl vsechny ty sady pripravku ktery pouzivaj opravdu profesionalni odbornici - kazdopadne normalne dostupnejma barvama to videt bude vzdy - i kdyz ne treba na prvni pohled (tady jde o to co kdo rozumime pojmem videt a videt) ale poznat to bude.

Kazdopadne 2 cm - jsem zvedavej jak dlouho to tam vydrzi :-)))) - ale hlavne ktery prase potrebuje 2 cm tmelu ??? jezismarja - hlavne to musi bejt tezky jak krava. FUUUUUUJ

a mezi tmel a vrchni barvu je lepsi dat zakladku protoze tmel je preci jen porovitejsi a ma jinou strukturu nez plech kterej striknes zakladem - takze tam pak vznikaj mista s ruznym odleskem ale i jinou strukturou laku.
10:30:22
15.10.2002
Max
Jestli se můžu přidat,s barvama taky občas trochu dělám.... nozaprvý nechápu,kdyžsi někdo nechá udělat novej lak,pro to chce leštit ???? Vždyť to musí bejt lesklý !Jak psala Alene,aje potřeba ten lak nechat vyzrát.Teda když jsi to neměl v peci:o),ale stejně to je prostě čertvej lak... Já když měl auto po laku,tak jsem to co nejdýl jenom myl.
Jinak tempo je slvělí a myslim že za málo penez hodně muziky.Když si koupíš něco za 200 a víc,bude to dělat skoro to samý... No a k těm opravám,s tim že to bude vidět bych teda nesouhlasil... Když to bude jenom škrábanec a opraví se včas a dobře,tak to nikdy nikdo nepozná!To se vezme třeba jehla nebo špedlík,ta barva se opatrně nanese na potřebné místo,nechá zatvrdnout a potom takovejma speciálníma kooučma na tayhle opravy zbrousí a pak rozleští...a není to poznat! Jinak příprava na lak...to je nadlouho...Nejdříve vyklepat,vykitovat (když je hrubší vlásenkovej kit a nanáší se ve vrstvách přes sebe,udrží to i víc než mikrometrový vrstvy :o)))) Viděl jsem i 2cm :o)) pak brousit a brousit,pak stříknout plnič a pak základovku nebo rovnou barvu..... Mimojiný ten rozdíl mezi akrylátem a syntetikou je dost patrnej...já už syntetikou nikdy stříkat nebudu....
09:46:17
15.10.2002
alena
to Jarda- proč ho chceš leštit?to je tak blbě stříknutý?nech to co nejdýl bez chemie vyzrát, pokud chceš leštit,jsou na to brusné pasty, taky Tempo. Postup oprav je tady na webu mnohokrát popsaný- hledej Šmudlo!, z kytů dobře vypadá polyesterový dvousložkový-(Rapid)rychl e schne, dobře se brousí a je pružnější než olejový nebo celox, dá se taky skoro hned brousit a přetírat. Myslím, že 20-30 kolíků za lak na ty naše tryskomyši je moc, vzhledem k tomu že mi Raptora 2x za 1/2 roku rozstřelili a pojišťovny jsou zloději, se to snad ani nevyplatí. Dobře nastříkaný vypalovák stojí max 1500 za barvu, k tomu práce a kyt a vydrží min.10let
08:47:30
15.10.2002
lukas
a jinak jesi chces delat auto poradne - tak do lakovny - provedeni je nesrovnatelny a ceny - kdyz si vemes ze za novej lak das 20-30 tisic taky nejsou jeste tak hrozny (teda v porovnani - prace- prachy - VYSLEDEK)
08:44:23
15.10.2002
lukas
Jarda - v tomhle ti super poradi ALENA !!!!!!!!!!!! jinak zatim co muzu rict ja - tak lak bych v zadnym pripade nijak po nastriku nerozlestoval dokud neni vyzraly - protoze pak se ti udelaj stopy ktery nikdy nevodstranis - nejlepsi je nechat auto (nebo nejlepe jeste holou kastli) tak 2 mesice v garazi a nedelat nic - jen snad drobny kapicky - pokud ti nedejboze vzniknou je mozny zabrousit jemnou brusnou pastou na lak (ale ofafrně).

Jinak drobny opravy - o tom sme tu vedli uz nekolik vasnivejch debat - ja to delam tak ze, dany misto maximalne mozne ocistim, obrousim - aby nebyly zadny velky zbytky laku nedej boze supinky a vubec rez - pak na to dat odrezovac - bezoplachovej - stoji cca 70 korun - jenom bacha na snasenlivost s lakama je lepsi si to - treba kdyz budes delat haubnu nebo nejakej souvislejsi si to na kousku odzkouset a treba tyden pockat jesi se to nezacne odlupovat, no pak je dobry na to dat antikorozni zaklad na kov - na to pripadne tmel nebo plnic - pak bych dal jeste jednu vrstvu zakladovky po sbrouseni (pro oddeleni tmelu od horni vrstvy) a pak vrchni barvu - cca 2-3 vrstev u normal barev.

Jinak pokud muzu radit tak pri opravovani laku se soustred hlavne na dobry provedeni ani ne tak na estetiku - protoze krasny a sladeny to prakticky nemuze byt nikdy je potreba to udelat tak aby to nikde dal nerezlo.

No pak je potreba dat si bacha aby zakladka - vrchi barva byla stejny "šarže" - protože třeba při míchání syntetickejch a akrylátů - se barvy srážej atp.

Drobny promačliny - kde to pujde tak to vyklepat do puvodniho tvaru a pak překytovat - velky stopy - tady myslim spis po bourackach atp. - je lepsi vyriznout a navarit novy dil - kit by mel byt skutecne jenom pro drobny zacisteni v mikrometrovych vrstvach - jinak ti to zacne praskat.

Ale jinak ALENA ;-)
15:14:02
14.10.2002
Jarda
Malej dotázek. Čím rozleštit lak na autě a jak? Myslím tím po nástřiku novýho laku a po zaschnutí. Pokud nevadí, bodnul by mi i celkový návod (od začátku do konce) jak (a čím) opravit třeba nějaký škrábanec (nebo odřeninu, případně promáčklinu) na karosérii . Díkas
14:00:57
14.10.2002
lukas
Mě se to celkem líbí - teda samozřejmě na čistě účelovym autě na ježdění ne na žádný tuningový voňavce, která se tahá z garáže 5x do roka jenom na srazy.
12:50:59
14.10.2002
Luděk
Jo jinak to vrasčitý co se stříká teď se jmenuje bodýčko (nevím jestli se to i tak píše) a hrozně rádi s tím lakýrové dělají spodky prahů,části pod nárazníky atd.Mě osobně se to docela hnusí a když jsem dával lakovat Rapouše,tak jsem říkal,že to tam nechci,no a hádejte,jak to dopadlo.
12:47:57
14.10.2002
Luděk
No jasně,že na Fávech na zadních lemech je plastizol,o tom žádná,jedná se v podstatě o nedokonalý způsob ošetření (neuměli udělat podvozek,aniž by to vlítlo i na ten lem) ze kterého v dobách "87 a výš udělala AZNP z nouze cnost aby to nakonec v září "92 a výš přikryli plastem.
11:55:38
14.10.2002
lukas
alena - to snad ne - to by bylo preci mekky - a tohle je tvrdy (teda relativne) - mozna leda jinej druh - navic tenhle tim mel udelany komplet narazniky v takovy vinove cerveny barve a vypadalo to fakt super. Ja bych to chtel teda spis na motorovej prostor v trabim - podběhy, prepazka, bocnice. Uvazoval jsem o nejaky kvalitni barve nemuselo by to vypadat nic moc ale hlavne aby to drzelo jak cert.
11:47:27
14.10.2002
alena
mám pocit, že to vrásněné přestříkané na fávech je plastizol
10:58:27
14.10.2002
lukas
jo hele tak ta vrasnenka me zajima taky - videl jsem to na jednom favoritu ktery tim mel udelany narazniky a kousky prahu a prechodu do podbehu-podobne jak mely z vyroby a pres to mel normalni barvu - ale ja bych to potreboval spis v plechovce fakt se mi to nechce strikat - jakej je postup ??? dava se pod to jeste zakladka ??? a fakt to drzi jak pes a nerezne to pod tim ???
14:29:28
09.10.2002
alena
ty\ čísla jsou na plechovkách, určují druh barvy, potom je číslo odstínu, v etiketě je i číslo ředidla, kterým se příslušná barva ředí, nitrokombinace je vypalovací lak S2053 s přídavkem Jilkolinu, ten se tam dává místo vypalování v peci, aby barva na vzduchu vytvrdla, Colorlak dělá taky nitokomb. Nicel, ale ten bych tam nedávala, loupe se(vl. zkušenost). Barvy na pozink jsou i na čerstvý, ale nejdou většinou přestříkat,lepší je nechat pozink zoxidovat
12:52:34
09.10.2002
CHIP
2 Tom: Bohuzel pozinkovat celou karoserii asi nepujde, ne ze by to jako neslo, ale asi vetsina podniku kde delaji galvanicky pokoveni nemaji tak velky vany. No a podle toho co jsem slysel, existuje barva, ktera se da nastrikat primo na zinek.
Nebo mas druhou moznost, pozinkovat si ty plechy ted a pockat tak rok az to zoksiduje a pak to natrit, na to uz je barev spousta.
11:18:58
09.10.2002
tom
alena - mluvis jak kniha ;-), co je to nitrokombinace ??? ty cisla co pises se normalne na tech barvach pisou ??? - ja to znam jen z redidel nebo je to cislo kterym redidlem je ta barva reditelna ???

CHIP - jo o barvach na pozink plechy jsem taky cetl - kolik by stala pozinkovat cela karoserie ??? a jak se pak ten zinek upravuje - myslis ze by to slo strikat primo na to bez zdrsneni nebo naleptani ???
11:12:03
09.10.2002
CHIP
No nevim jak vy, ale kamarad ted daval novy blatniky a normalne si je nechal pozinkovat. Poradil mu to jeden borec se Skodovkou 100, ma je tam uz 8 let a nikde ani pamatka po korozi. Jedinou nevyhodu to ma v tom, ze na tom zinku mu nedrzi barva (u te stovky), takze se to slusne loupe. Ale daji se sehnat barvy i na zinek, takze az budu menit blatniky, tak jdu do zinku.
10:50:36
09.10.2002
alena
většinou je kys. fosforečná v odrezovačích- odrez plech, co půjde, odmasti a natři, pak pořádně opláchni(dělají se i bezoplachové odrezovače, pokud budeš stříkat nitrokombinaci, jako základ vem bud S2300 dvousl. epox. základ nebo S2003 formex, přes něj podle potřeby stříkací tmel, jako vrchní lak S2053 vypal. syntetiku s přídavkem S1145 jilkolin pro vytvrzení, akryláty jsou buď ředidlové nebo voďáky, postup ti řeknou tam, kde je prodávají. tu vrásněnku koupíš ve spray, kup přetíratelnou
09:59:57
09.10.2002
tom
jo a jeste co to je jilkolin nebo jikolin - a kde se da koupit a do jakych barev se to micha
09:59:09
09.10.2002
tom
jo a jeste tam psali o nejaky "vrasnence" - se da pouzit na namahany mista - treba na motorovy prostory kufry atp. - jak to vypada??? da se to kuoupit v plechovce a natirat nebo strikat ???
09:56:37
09.10.2002
tom
ahoj chtel jsem se zeptat na par veci ohledne lakovani - cet jsem si uz na internetu nejaky stranky lidi co rekonstruujou auta a narazil na par terminu kterym nerozumim.

fosfatovani - psali ze se plech smaci v kyseline fosforecnany nebo jak se jmenuje nevim presne - pry se tim nalepta povrch a vyborne na to chyti zaklad.

akrylat - je snad druh laku reditelnej vodou - jaky to ma vyhody oproti syntetice ??? vsichni o tom mluvi jako o buhvi cem.

kdyz bych teda vzal postup lakovani byl by zhruba takovejhle????? (co sem pochopil)

- oplachovej odrezovac
- fosfatovani (jestli jsou nejaky pripravky ktery lze pouzit v domacich podminkach ???
- po jaky dobe dat zakladovou barvu - ta by mela byt teda taky "akrylatova"???
- plnic - jaky druh pro akrylaty???
- vrchi barva

A jak se delaj spodky aut ??? - tam by se nedaval teda plnic a misto vrchi barvy daval nejakej tlumex nebo body???
Extreme Tyres