skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Aerodynamika 130 Lr
15:09:03
30.01.2007
30.01.2007

Peklo-Evo-Luboš
-> Tomicraw: Prave, dobry bejva nejdriv hledat, potom cist, a naposled se ptat :-) Ale na to sou dneska lidi liny :-)
14:55:30
30.01.2007
30.01.2007

Tomicraw - zrušená registrace
-> Peklo-Evo-Luboš: Tak když jsem to četl, že měli problém uchladit motory na LR a výrazné zlepšení přišlo právě s úpravou zadní vany a vrchního spojleru, tak nevím očem se dál bavit?
13:49:35
30.01.2007
30.01.2007

Peklo-Evo-Luboš
-> Tomicraw: jen mu dej
uz bys mel bejt zvyklej 



12:42:33
30.01.2007
30.01.2007

Tomicraw - zrušená registrace
-> Duso: No prostě to vím, co chceš jako slyšet?
11:27:55
30.01.2007
30.01.2007

Gryzly
-> Duso: Taky LR motory měli lepší poměr obsah výkon. takže je museli i chladit než 120 a 130 L/A
11:02:31
30.01.2007
30.01.2007

Boga
-> Duso: A proč Kašpar neletěl z Pardubic s MIGem? Všechno je otázkou vývoje...zadni kapoty byly nejdřív taky bez výdechu...měl se LR křídlo a ten motor se chladil lip...ale je to muj osobní nazor
10:09:40
30.01.2007
30.01.2007

Ing. Duso
a proc uz take kridlo nemali okruhove skody 120 LS a rally 120 LS ??? vzdyt by si zlepsilo chlazeni. a asi aj pritlak.. a tak vseobecne... proc to pouzili az pri LR-kach ?? nevim o tom zeby neco podobneho mali ine sutazne skodovky... okrem RS-ky ta mala mierne zvdihnutu zadnu kapotu na konci..
09:56:21
30.01.2007
30.01.2007

Max
tý jo to je fakt dobrá stránka...
07:05:41
30.01.2007
30.01.2007

Tomicraw - zrušená registrace
-> Rapid: Přesně tak, to křídlo nad oknem je na to aby přivedlo víc vzduchu do motorového prostoru!!
01:22:19
30.01.2007
30.01.2007

DuriQ
Crestik: uzitocna stranka
celkom zaujimave veci


00:17:14
30.01.2007
30.01.2007

Crestik
23:46:29
29.01.2007
29.01.2007

Syny
-> Rapid:
krasny auti...

23:39:44
29.01.2007
29.01.2007

Rapid
apropo, tu stříšku jsem na žádný dobový fotce LR ze zavodů neviděl
23:36:52
29.01.2007
29.01.2007

Rapid
stejne tak ta striska nad zadnim oknem, ta usmernuje proud vzduchu, aby sel po zadnim skle do tech otvorů, nesmis se na vsechno koukat z hlediska nakejch pretlaku nebo podtlaku. Neco tlaci, neco smeruje proud, je to ruzny

23:22:39
29.01.2007
29.01.2007

Rapid
jinak si nemylsim ze hlavnim duvodem kridla na lr bylo zvyseni pritlaku na zadni napravu, ale zlepseni chlazeni ...
23:18:06
29.01.2007
29.01.2007

Rapid
.
23:17:53
29.01.2007
29.01.2007

Rapid
okruhovky v tom maj chladic oleje
22:14:56
29.01.2007
29.01.2007

kuko
-> Duso:
na tvojom mieste by som to neriesil, pritlacne sily ktore by vyrazne ovplyvnovali jazdne vlastnosti sa zacinaju prejavovat v rychlostiach od cca 160km/h a vyssie, nehovoriac o brziacom ucinku pritlaku, ak chces aktivne vyuzivat tieto sily tak potrebujes trosku vyssiu kubaturu ako 1.3
na tvojom mieste by som to neriesil, pritlacne sily ktore by vyrazne ovplyvnovali jazdne vlastnosti sa zacinaju prejavovat v rychlostiach od cca 160km/h a vyssie, nehovoriac o brziacom ucinku pritlaku, ak chces aktivne vyuzivat tieto sily tak potrebujes trosku vyssiu kubaturu ako 1.3
21:51:56
29.01.2007
29.01.2007

Peklo-Evo-Luboš
-> Duso:
a nechces toho malo ?


18:38:45
29.01.2007
29.01.2007

Ing. Duso
jo.. a tak isto to je jednak pri LR kridle Rally.. to je nizsie.. a LR okruhy to je vyssie.. a ma aj otvory v sebe....
jo a ten chladic sa mi nezda :(... podla mna tam nic neni len otvory ...
jo a tk by mne jeste zajimalo... ako funguje aerodynamika pri kridlach napr Ellri..tzv. hrazda.. vzdyt to nemuze vubec vytvarat podtlak a tlacit zadok auto k zemi..
jo a kdyz se jedna jeste o ten podtlak.. nevznika za autom vzdusni vyr resp vzduchoprazdno ci ako sa tomu hovori... tudiz tam nema byt aky tlak.. ci to uz asi jen kecam ne?? :) ..nemate nahodu nekto vyvojove obrazky LR... ale ne to jak ich stavaly ako ako na to prisli ze tam ma byt kridlo... tak napr proc ho uz nemjeli 120 LS rally a okruhy ???
jo a ten chladic sa mi nezda :(... podla mna tam nic neni len otvory ...
jo a tk by mne jeste zajimalo... ako funguje aerodynamika pri kridlach napr Ellri..tzv. hrazda.. vzdyt to nemuze vubec vytvarat podtlak a tlacit zadok auto k zemi..
jo a kdyz se jedna jeste o ten podtlak.. nevznika za autom vzdusni vyr resp vzduchoprazdno ci ako sa tomu hovori... tudiz tam nema byt aky tlak.. ci to uz asi jen kecam ne?? :) ..nemate nahodu nekto vyvojove obrazky LR... ale ne to jak ich stavaly ako ako na to prisli ze tam ma byt kridlo... tak napr proc ho uz nemjeli 120 LS rally a okruhy ???
18:27:03
29.01.2007
29.01.2007

petr s
Hlavně tam je žebrovaná kapota
18:22:55
29.01.2007
29.01.2007

Crestik
-> Duso: teď tam sice tlak není, ale když tam dáš zadní křídlo, změní se toho strašně moc...jednoduše řečeno, pod tím křídlem ti vznikne něco jako je na obrázku v oblasti zpětného zrcátka, čili ti to zadek ještě víc přilepí, čím rychleji auto pojede, tím více to bude tlačit. Bohužel to není o tom, dát tam cokoliv.
18:15:45
29.01.2007
29.01.2007

hymla
130LR mělo v tom křídle olejovej chladič (myslím)
17:42:49
29.01.2007
29.01.2007

Ing. Duso
nemate niekto nejake obrazky a pod.. o tom.. o vyvoji 130 LR... atd..
17:40:50
29.01.2007
29.01.2007

Ing. Duso
mam dotaz... aku ma aerodynamiku 130 LR ?? ako to vizera na grafe alebo obrazku abo co ja viem, pri pouziti kridla 130 LR (okruhy,rally) podla fizikalnych zakonov ako by sa auto malo spravat a pod.. na obrazku je vidno seriova skodovka a jej aerodynamika.. v oblastni zadnej kapoty nieje takmer ziadny tlak.. proc sa tam tedy dalo pri 130 LR kridlo ?? zvysi sa tlak ?? ako ?? ....