vicko expanzky 135/136

prohledat
19 příspěvků (zobrazeno 1 až 19) od 09.12.2003 do 12.12.2003, založil/a
řadit dle data
15:25:46
12.12.2003
Gryzly
Já mam expansku z Favo/felda, origoč víčko nejde sehnat. Mám Š120 motor 136, termostat ze Š120. Když jsem tam ten motor dal , tak to jezdilo v pohode, akorát když jsem se brutálně razantně rozjel nebo zahrabal dak jsem na 100 metrech začal vařit. Tak jsem tam dal expansku uplně novou z Favo/Felina. dělalo to znova, tak jsem za 1200 koupil momenťák a sundal hlavu. Těsnění bylo už načatý apři věčím tlaku šli plyny do vody. Po výměnéě to bylo v pohodě a zatim bez problému. tak jsem tam nechal expansku Fel/Favo. Bylo to v unoru/03
14:00:02
12.12.2003
King
2 Jirka: 120citkovej chladic v pohode 0,1MPa pretlak zvlada. Tusim, ze pri testovani tesnosti chladici soustavy se da system natlakovat na 0,2MPa bez destrukce chladice. JInak Cedrych samozrejme pise o tom, ze chladice 135/136 jsou delany na vyssi tlak, ale zatim jsem neslysel o nikom, kdo by mel problem s tlakem na chladici 105-130.
12:41:40
12.12.2003
Jirka
Jen se obavam jestli ten tlak 0,1 Mpa vydrzi 120 chladic. 135/136 meli i jiny chladic.
11:31:34
12.12.2003
sep
Jo jo,víčko 0,1 Mpa,skoro nový, se mi válí někde v garáži v bordelu.Už jsem ho hledal ale na spodní vrstvy jsem se nedostal,tak snad o vánočním úklidu garáže...
09:42:55
12.12.2003
Komár 1981
-> Luděk: a nevis na jakej pretlak? Docela by me to zajimalo - popr. nevis, kde na netu sehant ifo o trambusech? (huhuhu trambus-tuning.cz???)1* 3*
09:18:05
12.12.2003
Luděk
ty chromovaný víčka nejsou ze starších typů osobních vozů Škoda,nýbrž je to origo víčko na chladič ze Škody 706 MTS (mates,trambus) kde bylo zpočátku výroby na přední masce těsně pod čelním sklem a tudíž muselo pěkně vypadat (novější typy pak už měly dvířka).Je to tedy na dieselový motor a je na větší přetlak4 a docela dost dobře vypadá4
14:00:01
11.12.2003
PPP
Ked to tak presvedcivo pises, tak som si nie isty, ale myslim, ze 742.135 a 742.136 takisto ako favo mali pretlak 0,1MPa. Pise to cedrych v roku 2000 a ku favu to mam z knizky favo vyjizdi, alebo nejakej prirucky. Dokonca sa to tu aj na yahuu konfere dost preberalo. Budem sa musiet doma na to kuknut. A potom upravit viecko :).

Ten spinac to asi vies, nie je v skutocnosti mrtvy, len s najvyssou pravdepodobnostou tak obaleny vodnym kamenom (na mojom bol kamen a medenka asi 1cm hruby a po obruseni ostala na nom mesacna krajina). Staci vybrat ocistit a najlepsie netriet bud silikonovou vazelinou alebo nejakoou farbou (aj ked tak znizi prestup tepla).
10:44:58
11.12.2003
King
2 Peter: Prvni vetu jsem myslel tak, ze znam spostu majitelu 742.135,6 co jezdi s 80C termostatem a nekteri dokonce v ramci "tuningu" dokonce bez nej - prej to lip tahne :) Treba fabiacka expanzka je uplne kompatibilni se stavajicima hadicema, nic se nemusi menit. Co se tlaku tyce - mluvili jsme o vicku expanzky 135-6 vs 120. Tam literatura uvadi tlak 0,08MPa, jestli ma fa/fe 0,1MPa neni to podstatnej rozdil. Motor po GO sice nemam, ale pul minuty na vyjeti plovakovy komory SEDRa pri 3krpm mi prijde normalni. Ja mam ten spinac vetraku na chladici v riti a nemuzu se dokopat k vymene. Nicmene po vymene expanzky jsem byl docela v soku, protoze to zrovna v obdobi, kdy kulminovaly v srpnu vedra a ani v poskakujicich kolonach v Praze jsem nemusel hrabnout na manualni spinac vetraku. I kdyz chce to trosku casu zvyknout si na rucicku teplomeru na 90ce :) Pro ty, co ten pohled neustoji, staci vymenit cidlo za cidlo z fava :)
09:41:49
11.12.2003
PPP
-> King: Neviem sice ako si myslel tu prvu vetu :), ale mam 88 termostat. Do favo, ... expanzky sa mi vlemi nechce ist kvoli prepadovej hadicke, aje ked by asi boli cistejsie a priehladnejsie nez ta moja (aj viecko je lacnejsie nez na skodofku).
Netesnosti a uvarenia sa nebojim sa po tej GO. Na emiskach som teraz asi pol minuty vyjazdieval karburator od benzinu (3totacok :) ), az sa ma vyplaseny technik pytal, ci mi funugje ventik aby som neuvaril :))).
Akurat ma stve, ze sa mi ventik spusti advno predtym, nez sa ohreje odvadzacia hadica od chladica. Original termospinac bol na 95 stupnov, teraz mam favacky na 92 stupnov a kedze je obaleny silikonovou vazelinou a nie vodnym kamenom, tak sa ohrieva velmi lahko.
S tym vypodlozeniim som nevedel ako na to (aby to bolo presne), ale myslim, ze uz viem ako na to (dvojnasobne zavazie ju musi stlacit na rovnaku dlzku). Akurat, ze 135/6, favo a felda maju 0,1MPa pretak a nie 0,08. 105/120/130 mali naozaj 0,04.
Este drobnost. Stalo sa vam niekomu, ze pri kazdom zapnuti zapalovania (v ramci par sekund) ukazoval teplo mer chladiacej kvapaliny inu hodnotu? To drhne osicka, alebo co?
23:17:29
10.12.2003
King
2 PPP: Ale nepises, ze mas 88C termostat. Ja muzu expanzku favo/fe/fobie jenom doporucit, v lete v zacpach to nema chybu. Bohuzel vychztani vsech netesnosti chlazeni je docela pakarna a minimalne je potreba vymenit to gumovy "praseci kolinko" u topeni za typ s vystuhou. Jinak komu by se chtelo experimentovat se stavajici expanzkou a vickem, tak Cech mi radil, ze staci vhodne vypodlozkovat velkou pruzinu vicka. Proste ta pruzina musi na talirek tlacit zhruba 2x vetsi silou (puvodnich 40kPa vs. 80kPa). Ten vetsi tlak se rozhodne vyplati, u favasu a 135/6ek s tim nezacli jen tak s prdele....
19:59:47
10.12.2003
PPP
Ziaden strach. Ja jazdim na 136tke s vieckom zo 120 a vsetko je v pohode. Zatial som neuvaril a ani sa nechystam. Zvysenie bodu varu sa da ciastocn ekompenzovat pridanim viac fridexu a nevime ci na vsetkych ale na mojej 136tke je vodna pumpa 8 lopatkova s dlhymi lopatkami, takze ta najvykonnejsia, takze aj keby termostat neotvoril uplne, stale mi to staci (navyse to trochu chladi aj lpg). Ale bol by to zaujimavy pokus zvysit tlak ci by to po mojej vlastnej (otec pomahal) GO chladenia a kurenia niekde tieklo.

Hodi sa do skodifky aj expanzka z fava? Ta sa teraz na vrakacoch zacne povalovat asi vo vacsom mnozstve (favo uz ma cez 10 rokov a navyse ide zima a buracky).
15:22:15
10.12.2003
Jirka K.
Jo dej tam jinou expansku. Dal jsem tam z felicie a je to v pohodě. Akorát si musíš dát bacha aby ti to někde neteklo jelikož je tam větší tlak.
18:39:56
09.12.2003
Koči
No, kámoš taky shání na 136 víčko. Teď tam má klasické 120 a pořádně se netatlakuje. Ve většině krámů taky nevěděli, že se na 136 vyráběla jiná víčka a v jednom mu po delší snaze zjistili, že už se narozdíl od stodvacítkových nevyrábí.
Jedinou možností je podle mne hledat na vrakovištích, ale i tak by bylo velké štěstí to originální víčko najít.
Jiný kamarád má na 136 víčko ze Š 1000 MB, takové velké chromované a nestěžuje si.
18:10:29
09.12.2003
martyCZ
pokud mas termostat 88 stupnu mel bys mit jine vicko na vyssi tlak, ten termostat je plne otevreny az nekde kolem 103 stupnu takze abys neuvaril
17:28:19
09.12.2003
Komár 1981
lidi, mam takovy to chromovany vicko, vidno u myho auta, je ok, kdyz tam mam favo bez uprav? nemuze to delat nejakou neplechu? je to na stejny tlaky a tak jako puvodni 120? jsem asi analfabeth.
17:05:07
09.12.2003
Saky
no oni prodejci sou vetsinou dost mimo a veci co se tykaj favo motoru ani neznaj, vzdycky je zajimavy kdyz jdu nakupovat nektery veci na motor z fabie a nakombinuju to s dilama na favo skodovku atd a kdyz reknu ze je to do jednoho motoru tak si myslej ze sem blazen-)
17:02:25
09.12.2003
martyCZ
no asi to tak skonci :o) chcu totiz 88 stupnovy termostat a v 5 z 6 prodejen s dilama mi tvrdili, ze na 742 se delaly jedny vicka a ze jsou pro vsechny auta stejne, jenom v jedne vedeli ze je rozdil, bohuzel pry uz je roky nemeli
17:00:12
09.12.2003
Saky
dej si expanzku z feldy fava fabky...
16:58:09
09.12.2003
martyCZ
kde sehnat vicko expanzky 135/136?
Extreme Tyres