skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
LPG
prohledat
42 příspěvků (zobrazeno 1 až 42) od 02.10.2002 do 14.10.2002, založil/a
09:22:36
14.10.2002
14.10.2002
Luděk
Na karburáto patří takzvaný směšovač,lidově zvaný mixér.Znám dva typy,jeden se vsazuje jako dovnitř (je většinou k BRC) a má jeden velký kroužek s dirkama po obcvodu,druhý je vyloženě navrch (Lovato) a má dva kroužky na každou komoru.Já osobně mám ten první,ale kroužek v něm mám z Fáčka,páč mi to studený nechtělo chytat (mám motor 136),na ty studený starty a otáčky při studeným motoru mi připadá lepší ten pro Lovato,ale je zase vyšší a do Rapida se už nevejde (jedině,že bych za zadním sklem udělal nějakou výduť).
22:49:35
11.10.2002
11.10.2002
Komár
Jak máte přivedenej plyn do karburátoru? Co já vím, tak se na dkarburátor dává takový kolo, který pak plyn rozpráší. Ale já to mám tak, že do každé komory mám zvlášť hadici s plynem, komory jsou provrtané a z boku mají vsazené trysky či co do krerých ústí ty hadice.
10:05:59
11.10.2002
11.10.2002
lukas
Budha - ja se prece nezlobim :-))))) je fakt ze rapidik je spis auticko kterymu slusi pozice "druhyho auta do rodiny" a hejckani (taky duvod proc jsem toho svyho po dlouhym-asi rocnim a tezkym premysleni dal dal). Taky je pravda ze kilometry nejsou vsechno to mas urcite pravdu - ja po ceste do prace (20 km) brzdim a rasuju spojku vickrat nez na ceste Praha-Brno po dalnici.
18:18:24
10.10.2002
10.10.2002

Budh@
To Lukas: Sorry za moje keci. Ale kdybych chtěl diesla tak ho mam. Ale mám problém - prachy a pak garáž, takže dvě auta bych vůbec neutáh. Ale rapid se mi líbí (miluju HO :-))) i když dostává dost zabrat. Ale já jezdím většinou po 1. třídě. A kdo jezdí po vesnicích tak ho víc zrasuje za 5.000 km než já třeba za 20.000 km. To je jen příklad. A taky nejezdím jak prase přes přejezdy a podobné nerovnosti. Snažím se jezdit slušně. Teda jsou i vyjímky - viz bločky :-)))))). Tak sorry za můj názor a nezlob se. Díkes
15:00:06
10.10.2002
10.10.2002
lukas
kdyby ne tak to prdnout jako vymenu kastle :-))))
14:56:43
10.10.2002
10.10.2002
Jarda
Mám dotaz, nevite nekdo jestli mohu bez problemu na DI nechat prendat plyn z jedne skodovky do druhé, zarizeni je rok stare. Dik
14:30:19
10.10.2002
10.10.2002
Tomas
Ahoj
mam v rapidu 130 plyn 15měsíců, prakticky od doby co jsem ho koupil po prvním majiteli (důchodce) s 80 tis. km. Je tam původní motor bez jakýchkoli úprav, za tu dobu jsem na LPG najel 19 000 km bez problémů. Instalace LPG (tartarini) u profíků - cena 10 900 Kč, dal jsem Brisky na LPG, silikonový kabely, pravidelně měním olej a filtry, 1*ročně nebo po 10 000 km revize a seřízení. Spotřeba v létě 8-8,5 l, zima 9-10 l, startuje na první otočení klíčkem, při jízdě žádné cukání, ventily zacvakají jen naprosto výjimečně a úbytek výkonu skoro neznatelný. Vadí mi ale ztráta prostoru za sedačkama, to jak je auto ještě více sedlý na zadek (zvlášť při plný nádrži a taky se bojim o hlavu aby nepraskla, protože tvrzený sedla nemám a kdyby rupla je to průser. Na 130 se hlava shání podstatně hůř než na 105, 120 a taky je trošku dražší, nehledě nato že je pro mě blbý zůstat bez jezdícího auta (jezdím denně do práce). Co se bezpečnosti týče nebojím se, protože o auto se starám, chodím na revize a nádrž má vydržet i požár auta a neroztrhnout se. Úspory jsou pro mě značné - 1 km za 0,90 Kč - benzín 2 kč/km proti tomu stojí jen výdaje za revizi 200,- dražší je měření emisí 600,- to samozřejmě jen za předpokladu, že vydrží ta hlava. To ale budu řešit až k něčemu dojde. Zatím jednoznačně nelituju a jsem 100% spokojen - to je můj názor.
Zdravím
mam v rapidu 130 plyn 15měsíců, prakticky od doby co jsem ho koupil po prvním majiteli (důchodce) s 80 tis. km. Je tam původní motor bez jakýchkoli úprav, za tu dobu jsem na LPG najel 19 000 km bez problémů. Instalace LPG (tartarini) u profíků - cena 10 900 Kč, dal jsem Brisky na LPG, silikonový kabely, pravidelně měním olej a filtry, 1*ročně nebo po 10 000 km revize a seřízení. Spotřeba v létě 8-8,5 l, zima 9-10 l, startuje na první otočení klíčkem, při jízdě žádné cukání, ventily zacvakají jen naprosto výjimečně a úbytek výkonu skoro neznatelný. Vadí mi ale ztráta prostoru za sedačkama, to jak je auto ještě více sedlý na zadek (zvlášť při plný nádrži a taky se bojim o hlavu aby nepraskla, protože tvrzený sedla nemám a kdyby rupla je to průser. Na 130 se hlava shání podstatně hůř než na 105, 120 a taky je trošku dražší, nehledě nato že je pro mě blbý zůstat bez jezdícího auta (jezdím denně do práce). Co se bezpečnosti týče nebojím se, protože o auto se starám, chodím na revize a nádrž má vydržet i požár auta a neroztrhnout se. Úspory jsou pro mě značné - 1 km za 0,90 Kč - benzín 2 kč/km proti tomu stojí jen výdaje za revizi 200,- dražší je měření emisí 600,- to samozřejmě jen za předpokladu, že vydrží ta hlava. To ale budu řešit až k něčemu dojde. Zatím jednoznačně nelituju a jsem 100% spokojen - to je můj názor.
Zdravím
07:20:23
10.10.2002
10.10.2002
alena
jen varování- pokud budeš kupovat starší LPG, nepovolí ti ofic. zástavbu, ani když to má všechny doklady, pořádně se na to zeptej, abys nevyhodil peníz, jinak je plyn v pohodě k ježdění, chce to hliník. hlavu nebo tvrzená sedla kvůli zaklepávání ventilů
15:06:15
09.10.2002
09.10.2002
Luděk
Ještě další objektivní informace:dost jsou znát svíčky na LPG já je používám-mají stříbrnou elektrodu a tak neubývají.S LPG máš povinnou každý rok kontrolu těsnosti,je na to doložka v techničáku,já jezdím vždycky před STK jednou za dva a nechám si to potvrdit najednou (ale to je třeba o známých,nebo o průser).Pokud si necháš udělat evidenční kontrolu na vozidle (cca 70-100 Kč),tak si necháš na referátu dopravy Okú vylepit evidenční známku (stejně ji ze zákona časem musí mít všichni,jestli to nevíte) na SPZ,můžeš zároveň za 10,- Kč požadovat vyškrtnutí čísla motoru z evidence (já to tak mám),no a pak už je jedno,co tam namontuješ,páč Ti to nemůže nikdo zkontrolovat (nemá co).
A vzkaz pro Lukáše: sbírám dvoudvéřový Škodovky s motorem vzadu a mám 1100MBX,110R volant vpravo,Rapid 130 (motor 136 a LPG),všechny ty auta jsem zachránil před šrotem a nepovažuji montáž LPG za nic.co by nešlo kdykoli demontovat,aniž by to nechalo nějaké negativní nasledky na autě a když potřebuje člověk ekonomický provoz,není nic lepšího (pokud někde nekradeš naftu).
A vzkaz pro Lukáše: sbírám dvoudvéřový Škodovky s motorem vzadu a mám 1100MBX,110R volant vpravo,Rapid 130 (motor 136 a LPG),všechny ty auta jsem zachránil před šrotem a nepovažuji montáž LPG za nic.co by nešlo kdykoli demontovat,aniž by to nechalo nějaké negativní nasledky na autě a když potřebuje člověk ekonomický provoz,není nic lepšího (pokud někde nekradeš naftu).
14:43:12
09.10.2002
09.10.2002
Luděk
Tak pánové,na LPG jezdím s Rapidem už asi 3 roky,celkem cca 40 tis. km,systém BRC,spotřeba tak okolo 8,5 litrů.Jezdím denně tak 16 km do práce a zpátky,benzínu to bralo 7,5l. Nos mám dobrý a smrad z plynu nesnáším,ale v autě neni cítit vůbec nic a venku jedině za studena,nebo při otevřené kapotě,nebo při couvání.Jezdím výhradně na LPG-benzín používám pouze při opravách,nebo když mi plyn dojde.Původně jsem tam měl motor 130,ale vzhledem k tomu,že jsem v něm měl novou hlavu (koupil jsem auto s prasklou),tak jsem sháněl informace o provozu.Hlavy repasují v Kostelci nad Černými lesy,ale jen u řady 1000/1100/100/110/105/120
,cenu nevím,ale jde o tvrzená sedla a simerinky na ventilové dříky.Plyn má vyšší teplotu hoření,což při spalování nedělá litinové hlavě dobře,no a některá to vydrží déle a některá ne.Po montáži LPG jsem do auta dal motor 136 a ten jezdí na plyn líp,než motor 130 na benzín (i když na benzín ten motor lítá,prostě úbytek výkonu tam je cca 10%).Jenom mám problém s volnoběhem při naprosto studeném motoru (cca minutu),než vyjedu z garáže a zavřu vrata.Jinak to chytá na plyn i za největších mrazů a to nemám bezkontaktní zapalování.Když dáš jednak bezkontakt z Favorita a navíc startér s převodovkou (ten tam mám asi týden,protože normální startéry s motorem 136 prostě pořádně nezamotaj a manželka to těžce nese),tak budeš king s LPG i v největších mrazech a bez garáže.To jsou ale další investice: motor z F cca 5 000,- (ideální je sehnat originál dozadu,ale to se Ti moc nepovede) pak potřebuješ sací potrubí 2 000,- (když ho seženeš),výfukové předěláš na přírubě,skříň vodního čerpadla (není nutná,ale aby to trochu vypadalo),skříň termostatu.
08:01:54
09.10.2002
09.10.2002
Jirka K.
Jinak při poškození systému LPG se bezpešnostní ventil při větším úniku plynu než je stanoveno uzavře takže ani při srážce nedojde k hoření láhve (zkušenosti hasičů). PropanButan má ještě jednu vlastnost a to, že je těžší než vzduch proto se hromadí při zemi (zákaz vjezdu do podzemních garáží a nedoporučuje se parkovat nad kanálem).
07:51:47
09.10.2002
09.10.2002
Jirka K.
To: Baghira
s tou spotřebou totiž záleží v čem máš plyn namontovanej že. Je podstatný rozdíl mezi Škodou 105, 120, 130, 136 (jezdil jsem 105 LPG od roku 94´- 99´)! Jinak nádrž na LPG by měla snést dle homolagace deformaci 24%. Je taky rozdíl ve výkonu při plné nádrži a poloviční. Hlavně v současnosti nevím jestli už je ukazatel zbývajícího množství plynu napojenej na palubní ukazatel paliva. Když jsem měl LOVATO tak u toho to nešlo a musel jsem orientačně sledovat kilometry nebo lézt za sedačky. Jinak osobně jsem měl povinnou (ostatní kolegové kteří to měli tak taky) kontrolu zařízení LPG každý rok (i když vyměnili jenom těsnění a zkontrolovali těsnost). Ve velkým techničáku jsem měl doložku kde se vedly záznami o ročních kontrolách (dnes už je to možná modernější). Jinak je lepší si nechat zařízení zkontrolovat odborně (ve firmách mají detektory zaznamenávající případný únik plynu) než i přes všechnu zručnost fušovat do plynu (možná případ uhořelích dětí!!). (plyn není benzín, kterej když kape tak je vidět). S tou bezpečností LPG je to samozřejmě myšleno za předpokladu dodržení všech bezpečnostních pravidel.
s tou spotřebou totiž záleží v čem máš plyn namontovanej že. Je podstatný rozdíl mezi Škodou 105, 120, 130, 136 (jezdil jsem 105 LPG od roku 94´- 99´)! Jinak nádrž na LPG by měla snést dle homolagace deformaci 24%. Je taky rozdíl ve výkonu při plné nádrži a poloviční. Hlavně v současnosti nevím jestli už je ukazatel zbývajícího množství plynu napojenej na palubní ukazatel paliva. Když jsem měl LOVATO tak u toho to nešlo a musel jsem orientačně sledovat kilometry nebo lézt za sedačky. Jinak osobně jsem měl povinnou (ostatní kolegové kteří to měli tak taky) kontrolu zařízení LPG každý rok (i když vyměnili jenom těsnění a zkontrolovali těsnost). Ve velkým techničáku jsem měl doložku kde se vedly záznami o ročních kontrolách (dnes už je to možná modernější). Jinak je lepší si nechat zařízení zkontrolovat odborně (ve firmách mají detektory zaznamenávající případný únik plynu) než i přes všechnu zručnost fušovat do plynu (možná případ uhořelích dětí!!). (plyn není benzín, kterej když kape tak je vidět). S tou bezpečností LPG je to samozřejmě myšleno za předpokladu dodržení všech bezpečnostních pravidel.
22:54:25
08.10.2002
08.10.2002
Baghira
to jb: S tim Fávem to byl jen návrh a nápad. Znám lidi co maj plyn v autě už pět nebo sedm let a auta jezdí stále se stejným motorem a bez větších oprav. No a pokud to budeš střídat plyn benzin 6:1, jak jsem již psal, tak můžeš zůstat úplně v klidu i s měkčími sedli ventilů. Já mám ty tvrdší a dělám to tak stejně.
22:16:50
08.10.2002
08.10.2002
jb
cus tak vidim ze se nazory lisi ..ostatne ve mne se to taky furt hada .. nechtel bych fakt svuj motorek posrat protoze tam je polosyntetika uz 100000km (predchozi majitel pracoval ve skladu s olejema :) a vedl si zaznamy) a jezdi pres 130 a to jsem to steloval v garazi sluchem (smes, predstih atd.) nova ma jezdit 140. no ale k LPG
to Baghira : o tom ze tam navalim favala jsem taky uvazoval ale chtel jsem az se posere tenhle motor ale hlavne mam komplet nove brzdy vcetne trubek atd. jeden rok a predelat to na 4 pistky kvuli schaleni se mi nechce a ani nevim jestli by to ta moje kyvka zvladla bez starosti tedkom nejsemsi jisty jestli se musi menit pevodovka za 5 ti kvalt. a zase jezdit s motorem nacerno se mi nechce vzhledem k tomu ze cajty vidim temer kazdy den ... (nastesti me pokazde nestavi :)) jinak dikes vsem za nazory at uz jakekoliv !! mejte se jdu dumat co udelat s vozem ...:)
to Baghira : o tom ze tam navalim favala jsem taky uvazoval ale chtel jsem az se posere tenhle motor ale hlavne mam komplet nove brzdy vcetne trubek atd. jeden rok a predelat to na 4 pistky kvuli schaleni se mi nechce a ani nevim jestli by to ta moje kyvka zvladla bez starosti tedkom nejsemsi jisty jestli se musi menit pevodovka za 5 ti kvalt. a zase jezdit s motorem nacerno se mi nechce vzhledem k tomu ze cajty vidim temer kazdy den ... (nastesti me pokazde nestavi :)) jinak dikes vsem za nazory at uz jakekoliv !! mejte se jdu dumat co udelat s vozem ...:)
17:23:05
08.10.2002
08.10.2002
Baghira
Tak výbuchu LPG bych se absolutně nebál. Pokud totiž máte homologovanou bombu, tak ta je dvouplášťová se zpětným ventilem, takže pokud to do vás někdo zezadu nakouří a třeba od jiskry chytne plyn, bude jen hořet z místa úniku, ale neexploduje. Ale pokud vám chytne benzin, tak si teda nepamatuju, že by v nádrži byl nějaký zpětný ventil, a že by byla dvouplášťová... Navíc je lahev na LPG podstatně silnější, takže velmi dobře odolává nárazu. A o tom, že je úspora pouze třetinová... Chtělo by to trochu počítat... spotřeba o 10% větší... LPG o 60% levnější... to nevypadá jako jedna třetina rozdílu, že??? Jo, pokud je to blbě seštelovaný, tak jo, ale... to už je vaše blbost. A roční kontroly LPG nejsou povinné, ale pouze doporučené a zvládne je doma každý zručný človíček, což jsme předpokládám zde všichni. No a když se při LPG jezdí úsporně, tak se na dálku bez problému dostanete na 6,5 litrů spotřeby, ale kdo by jezdil na LPG úsporně, když je to tak levný... Mimochodem, k LPG je užitečné el.zapalování z Fáva. Sníží se spotřeba a líp to jede, ale není to podmínka. A ještě k tomu výkonu s plynem: někdy bych hrozně chtěl mít na zadním skle napsáno že jedu na LPG, aby ty blbečci s Feliciema, kteří nemuhou zkousnout, že je předjíždí stotříca věděli, že jim ve stopadesáti ujíždělo auto jedoucí na plyn...
14:44:50
08.10.2002
08.10.2002
lukas
Budha - k tomu bouchnuti pri vetsi srazce - je rozdil kdyz to do tebe nekdo nakouri a bouchne to - uz jenom pro ostatni lidi - kdyz pocitas s tim ze ty to neprezijes - ale to je fuk - ja jen videl jednu shorenou skodovku kde byli 2 maly holcicky - protoze byli v bezvedomi tak tam uhorely - nerikam ze to se nemuze stat s benzinem pri nejaky blby nahode taky ale kazdopadne tvoje argumentace me trochu zarazila ......
Jinak kdyz bych nalital 15 tisic za rok - uz bych uvazoval spis o nejakym dislaku, kterej si veme polovicni spotrebu ale to je kazdyho vec a preference kazdopadne si nemyslim ze by rapid bylo auto se kterym bych lital 30 tisic kilaku za rok a vic. - teda pokud se bavime o ekonomice provozu.
K tem moznostem - myslis financni ??? - to ti jen zavidim - ne ze bych byl social ale proste prachy narvany do auta za picoviny jsou vyhozeny - spis se ted snazim o to delat jedno auto a to ne zadny okazalosti - pekne poctive a jenom dulezity veci zadny zbytecny picicindy taky me bavi se v autech srat to jo - ale zas na druhou stranu - koho by bavilo delat furt dokolecka jednu vec - ja treba na rapidu - vysral se spojkovej valec dal sem novej - vysral se brzdovej - za mesic prasatka - pak mi fouklo tesneni pod hlavou - pak mi zacala drsne chcat vana - pak mi prdlo rameno - tohle cloveka dokaze otravit ne ?????
Kazdopadne mi prijde divny koupit si rapida (jakozto auto s tuningovejma a sportovnima ambicema a pak do toho srat LPG a podobny vopicarny) ...... Osobni nazor a uz toho nechme - kazda vec ma holt svy pro a proti. - Asi to musis vedet lip protoze s tim jezdis - ja mam vuci LPG averzi kor v rapidech.
Jinak kdyz bych nalital 15 tisic za rok - uz bych uvazoval spis o nejakym dislaku, kterej si veme polovicni spotrebu ale to je kazdyho vec a preference kazdopadne si nemyslim ze by rapid bylo auto se kterym bych lital 30 tisic kilaku za rok a vic. - teda pokud se bavime o ekonomice provozu.
K tem moznostem - myslis financni ??? - to ti jen zavidim - ne ze bych byl social ale proste prachy narvany do auta za picoviny jsou vyhozeny - spis se ted snazim o to delat jedno auto a to ne zadny okazalosti - pekne poctive a jenom dulezity veci zadny zbytecny picicindy taky me bavi se v autech srat to jo - ale zas na druhou stranu - koho by bavilo delat furt dokolecka jednu vec - ja treba na rapidu - vysral se spojkovej valec dal sem novej - vysral se brzdovej - za mesic prasatka - pak mi fouklo tesneni pod hlavou - pak mi zacala drsne chcat vana - pak mi prdlo rameno - tohle cloveka dokaze otravit ne ?????
Kazdopadne mi prijde divny koupit si rapida (jakozto auto s tuningovejma a sportovnima ambicema a pak do toho srat LPG a podobny vopicarny) ...... Osobni nazor a uz toho nechme - kazda vec ma holt svy pro a proti. - Asi to musis vedet lip protoze s tim jezdis - ja mam vuci LPG averzi kor v rapidech.
14:17:10
08.10.2002
08.10.2002
Jirka K.
No s tou bezpečností, bych se toho nebál při zachování minimální opatrnosti (nebudu kouřit při tankování nebo zkoušet těsnost zapálenou sirkou :o) ) kluci z hasičárny se nechali slyšet, že se víc bojí benzínu než auta na PB. Nevýhodou je, že přijdeš ofiko o jedno místo v autě a zadní zavazadlovej prostor, každej rok se musíš otravovat z kontrolou systému. Nesmíš parkovat v podzemních garážích (větší supermarkety). Přestavba tvrzených ventilových sedel kvůli zaklapávání ventilů je opravdu dost drahá, moc se to nevyplatí. Možná, že by také nebylo na škodu přidání nějakého přípravku jako SLICK, ECOLUBE nebo podobné (plyn je sužší) každopádně chce to kvalitnější olej a svíčky pro provoz na PB. Řekl bych, že to žere víc oleje než na benzín, ale zase se tak nezasírá. Hlavně nekupovat plyn u nejlevnějšího prodejce (někde psaly jak se dá plyn pěkně pajcovat, výsledek = zasranej plynovej systém nízký výkon v nejlepším případě) Spotřeba plynu se ti oproti benzinu zvedne takže ušetříš na kilometru asi 1/3 částky (ne 1/2) jako při provozu na benzin. Takže podtrženo sečteno se to, až zas tak nevyplatí. Mám Rapida takže problémy se sedly u mně odpadaj, ale po předchozích zkušenostech už bych si tam plyn nedal. Rozodnutí je čistě na tobě.
14:07:11
08.10.2002
08.10.2002

Budh@
JO a ještě musím dodat, že už jsem měl hodně škodovek a ty se sraly daleko víc než teď co mám Rapida, protože on se nesere. A když tak je to hned v cajku. A vůbec mě to nedokáže nasrat protože ho mám rád. A rád mu pomůžu když nechce jezdit. Ale to je o tom, že já mám asi jiné možnosti než ty.
14:04:32
08.10.2002
08.10.2002

Budh@
To Lukas: Já najezdím 15.000 za 1/2 roku. Auto jsem už koupil s tím. Za 27.000 a v dost slušném stavu(Rapid 130), samozřejmě to má mouchy, ale která škodovka ne. A už jsem na Něm teď nalítal 17.0000 a hlava OK. Akorát to žere olej cca 1l na 2000 km. Ale to žere olej i na benzín. A zkus si spočítat 1 kč na km nebo dva při mém provozu. A kde sme. A akorát jsem kupoval nové svíčky a kabely, ale ty musíš kupovat i když jezdíš na benzín. Taky jsem dřív nebyl pro plyn ale teď. A myslím si že je větší pravděpodobnost že do tebe někdo vlítne než že ti to bouchne. Ono ani po menší srážce to nebouchne, jinak by to neschválili a když někdo do tebe vletí ve velké rychlosti, tak pak ti je ve škodovce stejně jedno jestli to bouchne nebo ne, protože už ti to bude jedno. :-((((((
09:08:52
08.10.2002
08.10.2002
lukas
Baghira - no me se to netyka - ja budu jezdit i nadale na benzos protoze u dvoutaktu jeste nikdo LPG nevymyslel - nebo o tom nevim - mozna nejaky moderni motory kde by se vstrikovala olejova para - ale sam si to nedovedu predstavit.
No ja nikomu nezavidim to ze tankuje litr za 10 korun - at si to uzije - jen sam do svyho auta (kdybych mel jeste skodovku) bych to nedal - a to z nekolika duvodu asi temhle:
- zbytecny srani
- bezpecnost (vim ze kdyz se to udela profi je to OK ale pohled na shorenou skodovku, kde otec zabil svoje dve dcery - ktery v aute po vybuchu uhoreli)
- zvysena frekvence poruch
- vysoka investice
Takze jezdete si klidne zadarmo - me je to fuk - me trabik zere nejakejch 5 litru pri usporny jizde takze jezdim asi tak jako vy s LPG kterym to zere okolo 10-ti. Takze si nemame co zavidet ani vycitat ;-).
No ja nikomu nezavidim to ze tankuje litr za 10 korun - at si to uzije - jen sam do svyho auta (kdybych mel jeste skodovku) bych to nedal - a to z nekolika duvodu asi temhle:
- zbytecny srani
- bezpecnost (vim ze kdyz se to udela profi je to OK ale pohled na shorenou skodovku, kde otec zabil svoje dve dcery - ktery v aute po vybuchu uhoreli)
- zvysena frekvence poruch
- vysoka investice
Takze jezdete si klidne zadarmo - me je to fuk - me trabik zere nejakejch 5 litru pri usporny jizde takze jezdim asi tak jako vy s LPG kterym to zere okolo 10-ti. Takze si nemame co zavidet ani vycitat ;-).
19:10:25
07.10.2002
07.10.2002
Baghira
to lukas: tak tohle mi všichni co jezdili na benzin řikali taky, a proč? Abych potom náhodou nejezdil levněji než oni... Ne nechci tě kamenovat, ale je to blbost co říkáš. Já najezdím ročně tak 15 tis. kilometrů a celá investice se vrátila po 10-ti měsících.
to jb: to že se serou kroužky a hlavy. Jestli to není trochu tím, že by se vysrali i při jízdě na benzin, ono totiž u motoru který má najeto 100 tisíc si nemůžete být jisti vůbec ničím. Ono, můžeš zavařit motor jednou a praskne hlava a můžeš ho zavařit pětkrát a nic.Záleží prostě na kusu.Osobně bych to nehrotil a ten plyn bych tam dal tak jak to je. Ten finanční rozdíl poznáš okamžitě, jak přijedeš k pumpě a natankuješ plnou za 400,-. A nenech se zvyklat skeptikama a jdi do toho, věř mi, taky jsem váhal... Jinak úprava hlavy pro jízdu na LPG, tedy úprava sedel ventilů (dají se použít i ventily z Fáva!!! mam je tam, vim o čem mluvim), většinou s použitím simerinků z favorita, aby to nežralo tolik olej stojí kolem 3500,- Kč (i s hlavou), což je však cena celého staršího motoru, takže je to na tobe jestli si myslíš, že se to vyplatí. Osobně bych raději za ty peníze pořídil Favorita, ten se totiž nemusí nijak upravovat pro LPG.
to jb: to že se serou kroužky a hlavy. Jestli to není trochu tím, že by se vysrali i při jízdě na benzin, ono totiž u motoru který má najeto 100 tisíc si nemůžete být jisti vůbec ničím. Ono, můžeš zavařit motor jednou a praskne hlava a můžeš ho zavařit pětkrát a nic.Záleží prostě na kusu.Osobně bych to nehrotil a ten plyn bych tam dal tak jak to je. Ten finanční rozdíl poznáš okamžitě, jak přijedeš k pumpě a natankuješ plnou za 400,-. A nenech se zvyklat skeptikama a jdi do toho, věř mi, taky jsem váhal... Jinak úprava hlavy pro jízdu na LPG, tedy úprava sedel ventilů (dají se použít i ventily z Fáva!!! mam je tam, vim o čem mluvim), většinou s použitím simerinků z favorita, aby to nežralo tolik olej stojí kolem 3500,- Kč (i s hlavou), což je však cena celého staršího motoru, takže je to na tobe jestli si myslíš, že se to vyplatí. Osobně bych raději za ty peníze pořídil Favorita, ten se totiž nemusí nijak upravovat pro LPG.
16:18:24
07.10.2002
07.10.2002
lukas
presne - nechci zas aby me lidi tady zacli napadat ze se seru do neceho cemu nerozumim ale kdyz jdem pocitat:
instalace do vozu - cca 10 tis?? - je to realny ???
rozdil na litru pocitam tak 10 korun (vcetne zvyseni spotreby atp.)
takze uspora je tisic litru - kdyz budu brat 10 litru na 100 jako zaklad tak by se to melo vratit za nejakejch 10 tis. kilometru - to ja najedu tak za rok a pocitam ze kdo ma 120-cu nebo 105 - tu o moc vic za rok nenajezdi kdyz k tomu vemu jedenkrat do roku vymenit hlavu (takovej prumer z pesimistickyho i optimistickyho vyhledu) navic vsechny mozny dalsi zavady a i obcasnou jizdu na benzin a spotreba 10 litru bude taky nadhodnocena - takze myslim ze se celkove navratnost bude pohybovat nekde u 2 let - a jak dlouho cely zarizeni vydrzi .... nevim podle me je potreba uvazovat takhle - za 2 roky treba uz ani to auto nebudes mit a bude to krute ztratova investice - pocit ze jezdis za levno bude fakt jenom pocit :-)))).
instalace do vozu - cca 10 tis?? - je to realny ???
rozdil na litru pocitam tak 10 korun (vcetne zvyseni spotreby atp.)
takze uspora je tisic litru - kdyz budu brat 10 litru na 100 jako zaklad tak by se to melo vratit za nejakejch 10 tis. kilometru - to ja najedu tak za rok a pocitam ze kdo ma 120-cu nebo 105 - tu o moc vic za rok nenajezdi kdyz k tomu vemu jedenkrat do roku vymenit hlavu (takovej prumer z pesimistickyho i optimistickyho vyhledu) navic vsechny mozny dalsi zavady a i obcasnou jizdu na benzin a spotreba 10 litru bude taky nadhodnocena - takze myslim ze se celkove navratnost bude pohybovat nekde u 2 let - a jak dlouho cely zarizeni vydrzi .... nevim podle me je potreba uvazovat takhle - za 2 roky treba uz ani to auto nebudes mit a bude to krute ztratova investice - pocit ze jezdis za levno bude fakt jenom pocit :-)))).
15:48:52
07.10.2002
07.10.2002
jb
cus tak dneska jsem se ptal na tu upravu hlavy v docelal velkem servisu a cumeli na me jak puci a ani nevedeli kdo by to mohl udelat ..no este to zkusim u par znamych ale uz jich moc neznam jinak mi rikali ze se nic neupravuje ale kdyz jsem se ptal jestli si lidi nestezuji tak mi rekl seznam zavad co uz resili s plynem ..hlavne 105 vydrene pistni kruhy praskle hlavy atd ale pry se nic neupravuje a neni jim to vubec divne ze se neco sere? asi maji kseft tak sou radi :( jo a nakonec mi poradil at si radsi koupim nahradni hlavu ze je to levnejsi :) no nevim jestli mam tolim mista vozit nahradni hlavu a nekde ji po tme v desti 200km od domu (priklad) menit .to se mi moc nezamlouva to je system v rally ane na ceste do skoly zacinam pochybovat o tom plynu bez uprav ani nahodou
14:53:37
07.10.2002
07.10.2002
TUNER
Nemění se ventily ale ventilová sedla aby se nezeklepávali do hlavy!!
09:32:14
05.10.2002
05.10.2002
Baghira
to jb: to je pravda, především u 120-tek se při delší jízdě zasekává klapka v karbecu, ale není to pravidlo. Stačí jen dvakrát sešlápnout pedál a je to v poho. Spíš asi taky záleží na stavu karburátoru. Jo a... kdyby na to přišlo... tak je karbec u LPG téměř zbytečnej, protože systém LPG je v podstatě přímý vstřikování...
06:08:31
05.10.2002
05.10.2002
jb
to NOWI> dobrostak dej vedet jak to vypada a jak si spokojeny popridade kontakt cus jo a este mi mluvil takovy dobry stary poctivy mechanik ktery nemontuje LPG ale srvisuje skody co to maji ze to pry vysusuje jednak ty sedla ale i pry karbec a muze se zaseknou klapa hmmm no nevim tak zdar
23:49:21
04.10.2002
04.10.2002
Baghira
Pokud já vim, tak se tam dávají ventily z Favorita, které jsou podstatně tvrdší (původně kvůli bezolovnatému benzínu).
22:08:49
04.10.2002
04.10.2002

nowi.sixxx
to jb:
Mám teď v hlavu v servisu,nechávám si tam dávat tvrdý sedla.Až to přivezu,tak budu chytřejší.Co jsem slyšel,vkládají se do otvorů,kudy prochází ventily,nějaký vložky ze supertvrdýho materiálu.Až to dovezu domů,budu chytřejší.Jinak výkon motoru je trochu slabší,ale v mezích normy.Zase jezdíš skoro zadarmo:-)
Mám teď v hlavu v servisu,nechávám si tam dávat tvrdý sedla.Až to přivezu,tak budu chytřejší.Co jsem slyšel,vkládají se do otvorů,kudy prochází ventily,nějaký vložky ze supertvrdýho materiálu.Až to dovezu domů,budu chytřejší.Jinak výkon motoru je trochu slabší,ale v mezích normy.Zase jezdíš skoro zadarmo:-)
20:09:16
04.10.2002
04.10.2002
jb
tak jo necham tam dat plyn ale az necham udelat hlavu (vytvrdit sedla) ale vubec nevim kdo to dela nikdo o nikom tady na severni morave v okoli ostravy nevi a aby to este nebyl nejaky MACHR co vsechno umi ale pak se to posere po tydnu .. jinak jak se to vlastne tvrdi to se cementuje nebo jak ? at me pak negdo nehusti nejake nesmysly cus i dik za nazory Honza
19:52:28
04.10.2002
04.10.2002
Baghira
Nejlepší je jezdit na plyn i benzin, tak 6:1... tj. na jednu nádrž plynu tak 50 km na benzin. Ale ten kdo má tvrdá sedla ventilů, tak nemusí, jen občas, aby nezvodnatěl benzin. LPG má totiž oktanové číslo 100 nebo tak nějak a praskání hlavy především u 105tek může být i tím...
13:10:38
04.10.2002
04.10.2002
Jirka K.
Emise jsou v pohodě je to v podstatě jako když máš katalizátor. Jde z toho akorát pára a smrad mno a trochu těch splodin, ale malinko o proti benzinu. Jinak emise na plyn se dělají zvlášť. Měl jsem ho v užovce 105 a asi po 4 letech se mi podpáliy ventily.
12:48:12
04.10.2002
04.10.2002
lukas
jeste me napadlo - nevite nekdo jak se pak pohybujou emise - jestli je vyraznej rozdil mezi plynem a benzinem ?
12:33:58
04.10.2002
04.10.2002

Budh@
Ono hlavně když mu praská hlava tak to bejvá hodně tím nejlevnějším plynem. Mám známí, kterým to taky dělalo ale pak začali kupovat pořádněj plyn a od té doby mají pokoj. Takže není plyn jako plyn. Čus
08:56:24
04.10.2002
04.10.2002
lukas
jeste jedna "zkusenost" - jeden kluk na parkovisti (vubec ho teda neznam jen tak od videni) ale mel LPG ve 105-ce a behem roku tam menil 3x hlavu a nadaval jak .... takze jde asi o kliku - nekdo je holt smolar.
08:47:40
04.10.2002
04.10.2002
RedWorm
Když jsem tam nechával dávat plyn mělo to nalítáno 80000 km .Čusky
19:19:16
03.10.2002
03.10.2002
jb
cus tak dikes za rady mel jsem pochybnosti o navratnosti a poruchovosti po instalaci LPG ale presvedcili jste me .. za 14 dni mam termin a supnou mi tam ( pokud sezenu prasule tak rychle ) LPG od firmy BRC je o uz nejaka elektronicka mrcha co se pry i sama vypne pri CRASHI a dokonce to i elektronicky pry podava LPG no moc v tom nejsem odbornik takze je mozne ze rikam nejaky blud ale je to jen o tisic drazsi nez membranovy LOVTEC tak jdu do toho drazsiho. jo a kolik jste meli nalitano na motoru pri instalaci ja mam 95 000 km jinak dikes za rady mejte se a at nam nezdrahne i ten LPG bo mi me trefilo :)
19:19:15
03.10.2002
03.10.2002
jb
cus tak dikes za rady mel jsem pochybnosti o navratnosti a poruchovosti po instalaci LPG ale presvedcili jste me .. za 14 dni mam termin a supnou mi tam ( pokud sezenu prasule tak rychle ) LPG od firmy BRC je o uz nejaka elektronicka mrcha co se pry i sama vypne pri CRASHI a dokonce to i elektronicky pry podava LPG no moc v tom nejsem odbornik takze je mozne ze rikam nejaky blud ale je to jen o tisic drazsi nez membranovy LOVTEC tak jdu do toho drazsiho. jo a kolik jste meli nalitano na motoru pri instalaci ja mam 95 000 km jinak dikes za rady mejte se a at nam nezdrahne i ten LPG bo mi me trefilo :)
17:17:02
03.10.2002
03.10.2002

Budh@
Já jsem v únoru koupil Rapida na plyn. Jelikož najezdím až moc. Od února jsem najezdil něco málo přes 15.000 km. Je to kapku línější než na benzín, ale zase o dost levnější. A motoru to nijak neškodí. Stejn tak i tak vždy musíš něco na autě dělat.
15:23:12
03.10.2002
03.10.2002
alena
na plyn jezdím celý rok, startuje až do-15st. bez problémů, za tři roky provozu se měnil 1x filtřík plynu, spotřeba 8l, v zimě kolem 10- takže nic neřěš a dej to tam
10:14:35
03.10.2002
03.10.2002
RedWorm
Dal jsem za instalaci v loni na podzim kolem 11 tisíc a zaplatilo se mi to do 10 měsíců.Měsíčně najedu min. tak 1000km .Stačí jen pravidelně seřizovat ventily a občas (jednou do roka) to nechat seřídit . Na plyn mi to jezdí zdaleke lépe mam lepší zrychlení i maximálku .Na benzín mi žrala GLS tak 9 litrů a na plyn od 9.5 do max 11.i přes zimu .Pouze mi to v zimě na plyn nestartuje (říjen až duben),když je motor po ránu studený.Al v zimě hned přepínám po nastartování na plyn - prostě žádné kuckání .Je to jako když máš hned teplý motor .Taky si dej pozor na až moc levný plyn přímo z cistern .
19:32:01
02.10.2002
02.10.2002
Baghira
Mám motor Š130 ve kterém už tři roky pracuje LPG a to bez! tvrdších sedel na ventilech. Když se nedávno sundávala hlava, byly ventily uplně v pohodě. Záleží na kusu, někomu se propálit můžou, někomu ne... je to tak 1:9 že budou v pohodě. Pokles výkonu osobně nějak nepociťuju, protože mám sníženou hlavu (pro LPG kvůli výkonu lepší) a leštěné sací potrubí a vačku z feliny. Možná tak 5% víc ne. No a finance? LPG=9,90 Kč... ale je fakt, že ve městě v zimě mám spotřebu na LPG tak 16 litrů (na benzin to bylo 13). Ovšem na delší vzdálenosti je to v zimě tak 11 litrů a v létě kolem 8-9 litrů a to tomu šlapu na krk. Počítej tak o 10-15% větší spotřeba. Ale... žádné cukání při studeném motoru, primitivní štelování směsi a volnoběhu atd ,atd. Jo a v LPG není karbon, takže ti nezasírá olej ani motor. A 400,- Kč za plnou nádrž... už nechodim pěšky ani na poštu (100 metrů :-))).
18:46:34
02.10.2002
02.10.2002
jb
cus hele jake mate zkusenosti s LPG ve skoduli uvazuju o tomze to tam soupnu bo me sere kolik davam za benal ..jezdim kazdy den do skoly tak 60km (bo bus stoji za prd to spojerni) co si myslite skodi to motoru (urcite bych si nechal vytvrdit sedla ventilu to jo )ale myslim celkove motoru negdo mi tvrdil ze plyn je sussi nebo tak neco jo a o kolik klesne POWER? dikes Honza