Návštěvu muzea doporučuju, mají tam mimo jiné i náádhernou užovku, tu, co byla před časem ve srovnávacím testu několika generací škodovek ve Světě notorů...
... a taky obřího Buicka, kterej patřil Janu Werichovi, v nálezovým stavu po dvaceti letech někde na zahradě... docela hardcore...
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Nejstarší zadohrab ??
12:05:32
17.01.2007
17.01.2007

janos
07:06:06
17.01.2007
17.01.2007

havlik
-> ondie: tak zadomotor


00:04:04
17.01.2007
17.01.2007

ondie
-> U-Geen: to máš recht..já to spíš myslel tak,že to má motor vzadu

21:17:18
16.01.2007
16.01.2007

U-Geen
btw zadohraby byly vsechny predtim i potom az do fava ne? :-)
jinak zajimavej nalez..
jinak zajimavej nalez..
21:13:38
16.01.2007
16.01.2007

tomapa
tak na papíro šlo dřív dostat asi opravdu vše skoro škodovka z podvozkem Kdf a dneska budou buzerovat i kvuli kravinám

21:06:51
16.01.2007
16.01.2007

ondie
víc fotek ani info nemám..ani nic společného,jen mě to zaujalo..
muzeum je ve Vratislavicích n/N
..koukněte sem www.automuzeum.cz/
muzeum je ve Vratislavicích n/N
..koukněte sem www.automuzeum.cz/
19:52:11
16.01.2007
16.01.2007

Jožynek
-> ondie: zaujimawé wozidielko

19:27:38
16.01.2007
16.01.2007

Vojtik
-> ondie: Co je to přesně za muzeum? ty s nim máš něco společnýho?
13:07:36
16.01.2007
16.01.2007

Mantrabeach
-> Hurdis: no tak to je mazec že zrovna okolo jaroměře.kolem to mám projetý celkem dost a nevím že by někdo měl tohle na zahradě nebo tak.taky mě zajímá odkud
12:05:53
16.01.2007
16.01.2007

Hurdis
-> ondie: mazec, nevíš kde přesně u Jaroměře se to našlo? jen tak ze zvědavosti...
12:03:46
16.01.2007
16.01.2007

Stal
-> ondie: Tak to je naprosty unikat, a dle fotek rekl bych docela zachovaly, bylo by mozno vice foto? Motor, podvozek, brzdy, interirer, detaily?
01:09:09
16.01.2007
16.01.2007

Tom.t - malej ale vychcanej překupníček
-> ondie: krasny, peknej vrak ale dejcha z nej historie, tohle zrenovovat by byla parada i kdyz je informaci malo, jinak je zajimavy ze takove neco se najde nekde zapomenute na statku , waw


23:24:13
15.01.2007
15.01.2007

ondie
.
23:23:56
15.01.2007
15.01.2007

ondie
.
23:23:22
15.01.2007
15.01.2007

ondie
.
23:23:02
15.01.2007
15.01.2007

ondie
.
23:22:38
15.01.2007
15.01.2007

ondie
.
23:22:10
15.01.2007
15.01.2007

ondie
.
23:21:42
15.01.2007
15.01.2007

ondie
.
23:21:17
15.01.2007
15.01.2007

ondie
.
23:20:56
15.01.2007
15.01.2007

ondie
.
23:20:04
15.01.2007
15.01.2007

ondie
ŠKODA 1200 Tudor KdF Prototyp
Před časem obohatil expozici vratislavického Automuzea velmi zajímavý automobil ke kterému ale prozatím jen velmi pomalu získáváme jakékoli informace.
Na první pohled se jedná o určitou zmenšeninu čtyřdveřového vozu Škoda 1200 Sedan. Náš vůz je ale pouze dvoudveřový a jeví se jako dokonalá domácí stavba nějakého velmi šikovného kutila z počátku padesátých let. Po důkladném přeměření celého vozu je ale velmi zajímavé, že rozměry našeho automobilu se shodují se známým prototypem Škoda 1200 Roadster, který byl koncem čtyřicátých let postaven továrnou ŠKODA, ještě na podvozku automobilu Škoda 1100 Tudor. Náš vůz má ale další mimořádnou zvláštnost. Jeho motor byl umístěn vzadu. Provedení kufru pod přední kapotou vůbec nenasvědčuje alternativě, že tak bylo uskutečněno až dodatečně někdy později. Celokovová karoserie je dokonale a přesně posazena na samonosný podvozek německého vojenského automobilu KdF 82 Kübelwagen, ze kterého byl použit i osvědčený vzduchem chlazený poháněcí agregát VW 1200 (25 HP).
Vzhledem ke skutečnosti, že po válce bylo na podvozku vojenského KdF postaveno mnoho různých civilních karoserií, se nestále vnucuje myšlenka, že jde skutečně o stavbu nějakého domácího "kutila - karosáře". Mimořádně dokonalé zpracování celé karoserie a použití některých speciálních doplňků a materiálů ale zase přesně odpovídají používaným postupům a technologiím, které se v té době používaly na stavbu továrních prototypů Speciální lišta na přední kapotě i napodobenina přední masky, použití lomeného předního okna, vnitřní čalounění se vzorem používaným u prototypů Škoda, mimořádné zadní svítilny nebo palubní deska připomínající vůz Tatraplán později vyráběný v Mladé Boleslavi jsou až zarážejícími detaily. Podle dosud získaných informací se z velkou pravděpodobností jedná o jeden z již nedokončených prototypů, které v roce 1947 započal ing. Alex Staub pro výběrové řízení na malý lidový automobil, který tehdy vypsalo Československé ministerstvo průmyslu. Když ale nepodařilo zajistit kvalitní domácí vzduchem chlazený motor, tak se tento projekt sériově nerealizoval a upadl v zapomnění. Jeho tvary ale nakonec byly po drobné úpravě využity pro později sériově vyráběný větší automobil Škoda 1200 Sedan.
I když bylo toto vozidlo po dlouhá léta odstaveno a zapomenuto na jednom statku nedaleko Jaroměře, bylo v minulosti rozhodně provozováno i s přidělenou SPZ. Proto je předpoklad, že by si na něj mohl někdo ještě upamatovat, případně i vyhrabat nějaké dobové fotgrafie, plány a pod. Kdokoli tak učiní a poskytne své informace Automuzeu, bude následně odměněn zajímavou motoristickou literaturou.
Děkujeme již předem za pomoc v pátrání.
Své informace můžete psát na e-mail: info@automuzeum.cz
nebo telefonovat na: 607 80 25 70 (Milan Bumba)
Před časem obohatil expozici vratislavického Automuzea velmi zajímavý automobil ke kterému ale prozatím jen velmi pomalu získáváme jakékoli informace.
Na první pohled se jedná o určitou zmenšeninu čtyřdveřového vozu Škoda 1200 Sedan. Náš vůz je ale pouze dvoudveřový a jeví se jako dokonalá domácí stavba nějakého velmi šikovného kutila z počátku padesátých let. Po důkladném přeměření celého vozu je ale velmi zajímavé, že rozměry našeho automobilu se shodují se známým prototypem Škoda 1200 Roadster, který byl koncem čtyřicátých let postaven továrnou ŠKODA, ještě na podvozku automobilu Škoda 1100 Tudor. Náš vůz má ale další mimořádnou zvláštnost. Jeho motor byl umístěn vzadu. Provedení kufru pod přední kapotou vůbec nenasvědčuje alternativě, že tak bylo uskutečněno až dodatečně někdy později. Celokovová karoserie je dokonale a přesně posazena na samonosný podvozek německého vojenského automobilu KdF 82 Kübelwagen, ze kterého byl použit i osvědčený vzduchem chlazený poháněcí agregát VW 1200 (25 HP).
Vzhledem ke skutečnosti, že po válce bylo na podvozku vojenského KdF postaveno mnoho různých civilních karoserií, se nestále vnucuje myšlenka, že jde skutečně o stavbu nějakého domácího "kutila - karosáře". Mimořádně dokonalé zpracování celé karoserie a použití některých speciálních doplňků a materiálů ale zase přesně odpovídají používaným postupům a technologiím, které se v té době používaly na stavbu továrních prototypů Speciální lišta na přední kapotě i napodobenina přední masky, použití lomeného předního okna, vnitřní čalounění se vzorem používaným u prototypů Škoda, mimořádné zadní svítilny nebo palubní deska připomínající vůz Tatraplán později vyráběný v Mladé Boleslavi jsou až zarážejícími detaily. Podle dosud získaných informací se z velkou pravděpodobností jedná o jeden z již nedokončených prototypů, které v roce 1947 započal ing. Alex Staub pro výběrové řízení na malý lidový automobil, který tehdy vypsalo Československé ministerstvo průmyslu. Když ale nepodařilo zajistit kvalitní domácí vzduchem chlazený motor, tak se tento projekt sériově nerealizoval a upadl v zapomnění. Jeho tvary ale nakonec byly po drobné úpravě využity pro později sériově vyráběný větší automobil Škoda 1200 Sedan.
I když bylo toto vozidlo po dlouhá léta odstaveno a zapomenuto na jednom statku nedaleko Jaroměře, bylo v minulosti rozhodně provozováno i s přidělenou SPZ. Proto je předpoklad, že by si na něj mohl někdo ještě upamatovat, případně i vyhrabat nějaké dobové fotgrafie, plány a pod. Kdokoli tak učiní a poskytne své informace Automuzeu, bude následně odměněn zajímavou motoristickou literaturou.
Děkujeme již předem za pomoc v pátrání.
Své informace můžete psát na e-mail: info@automuzeum.cz
nebo telefonovat na: 607 80 25 70 (Milan Bumba)