Jak ochcat ekologickou likvidaci

prohledat
62 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 10.01.2007 do 15.01.2007, založil/a Kocour
řadit dle data
02:01:24
15.01.2007
Matsoft
-> Samantus 15.01.07 01:53:21: Zajimavy ritual 3
01:59:38
15.01.2007
Pedros
-> Samantus: nemel by takhle ochcat i tu virtuálně likvidovanou šáde?
01:53:21
15.01.2007
Samantus
to je naprosto jednoduchy: vezmes papir o ekologicke likvidaci vozidla polozis ho nejlepe na zasnezenou zem odstoupis asi 0,5 m dozadu, vytahnes pohlavni ud a pocnes mociti, zacnes dejme tomu nahore a pomalinku (ano uz sme u toho) obechcavas papir kolem dokola az skoncis na miste onoho zacatku, pokud je ve snehu viditelny opsany zluty kruh kolem one listiny, je ukol splnen.....
17:29:56
13.01.2007
funTom
Už jsem si to na dopravce taky zjišťoval, odpovědný za auto je ten na kterého to je odhlášené, pokud někomu dávám na přehlášení plnou moc, s tím že si to přepíše sám a on se na to vysere, tak by mi na prokázání toho že už nejsem majitel měla stačit kupní smlouva.
01:06:07
13.01.2007
Libor
-> llukass: to je pravda to mam. a kdyz smlouva e falesna tak to odsere ten co ji sfalsoval ze? jelikoz sem obdrzel postou papiry se smlouvou kterou jsem nikdy nevidel a podpis tam byl za me uplne nejakej jinej.
16:59:43
12.01.2007
llukass
->Libor: no poukd mas jeste sepsanou kupni smlouvu..., tak te to uz myslim nemusi zajimat zda si to prihlasi ci ne?
16:10:48
12.01.2007
VeTeV
neni nad to kdyz ti auto nekdo ukradne 3
15:37:10
12.01.2007
Max
-> Libor: myslim že by ses měl radši zeptat na dopravce,aby sis byl trochu jistej 4

22:30:29
11.01.2007
Libor
tak mi ted to prosim nekdo ujasnete. kdo je vlastnik kdyz auto na nekoho prevede a dotycny si ho nedohlasi? je osoba zodpovedna za auto a ostatni veci predesla nebo budouci? jak k tomu prijde treba ten kdo to odhlasi a kupujicimu duveruje a le on se na dohlaseni vykasle? nebo jak na to prijde jakakoliv osoba kdyz nekdo se starym vrakem si zjisti naky udaje osoby kterou ani treba nezna jen vi ze existuje a na ni to odhlasi a veci se zbavy a pak rekne ze auto prodal a vic uz nevi a potom jakoby budouci psany vlastnik ani nevi ze je na nej neco psany?
21:47:44
11.01.2007
Honza M
-> Baghira: Jak kde. Já jim přivezl holou kastli a ještě rozřezanu na mraky kusů. A dali mě potvrzení o EKO a ještě zaplatili za železo 4 Ale říkám že takhle to nefunguje všude...
21:40:32
11.01.2007
Baghira
Většinou je to tak, že eko likvidaci dělají každý vrakoviště, který si nechají na toto udělat od odboru životního prostředí na MÚ, nějakej pseudocertifikát. Takže to funguje tak, že když přivezeš komplet auto, ze kterýho jsou schopni něco prodat, tak jim to neva, ale když přivezeš v podstatě jen kastli, tak jsou nasraný a někde to ani nevezmou. Mimochodem, orezlý, naprasklí a sjetý buben na vlečku se dá u nás na vrakáči sehnat za bratru 500,- což je solidní kotel na to, že to auto tam mají ještě za správní poplatek 1000,- Kč. Jsou to kurvy a tenhle zlobovanej předpis o eko likvidaci bych nechal okamžitě zrušit.
21:29:43
11.01.2007
Honza M
Krásnej článek. Doporučuju přečíst...



www.autoweb.cz/pravni-por adna/.../articles.html?id= 9249
20:09:23
11.01.2007
Max
vim o místech kde bezmyšlenkovitě šrotujou feldy,protže majitel chtěl papír o ekolikvidaci....

Stejnak mi byly podstrkovány obrázky sešrotovaných aut s nápisem postud demontáží při eko likvidaci. Ale když jsem tam viděl rozmašlovaný zrcátka a z feldy koukala palubka,tak mi to moc eko nepřijde....

Lidé jsou různí. Doufám že ve finále zůstanou jen ti, kteří postupujou alespoň trochu eko...

A dá se s nima rozumně domluvit 1
20:07:14
11.01.2007
Max
-> Power of Bass: když je to tak lukrativní,že se tim taky neživíš 4
18:33:30
11.01.2007
Power of Bass
xMart- jáj tož to je dobry 2

2ALL- sry ze sem to tu tak zamořil,sem to cetl a tak postupne sem musel reagovat na kdeco 1
18:33:18
11.01.2007
King
-> Vita ze Sudet: Když píšu" "konkrétní případ z našeho kraje", pak rozhodně nemám na mysli Sudety (viz moje id karta) 4 Každej nemá tebou zmiňovanou 105tku - moje je sice papírově 105ka, ale prošpikovaná právě tím atraktivním zbožím typu vlečka, čtyřpísty. 5q atd., o jehož osudu bych si rozhod radši sám a ne se zabejvat scháněním "likvidátora", kterej se spokojí s vyřezaným číslem nebo falešnýho potvrzení.
18:31:20
11.01.2007
Power of Bass
King- presne tak oni vedej jak to ojebat a kdyby na tom netřískali tak to nikdo z "pocitu z prospesne prace a ekologickeho citeni" nedela ,je mi z toho na bliti (delat v tom taky kseftuju s dilama,ale kdyz likvidace tak opravdu ekologicky vytřidit naplne a secko na hromadky, teprve pak zaorat 3 ,ne sranda.1 ) ..

18:27:31
11.01.2007
Vita ze Sudet
-> Tom.t: Kolik vozů Š130,136/RAPID si myslíš, že ti do roka přijde? Na jaře přišel sedan 130L, a v létě jeden rapid 130, ale komplet ocesanej. defakto kasle na napravach.... a kdyz si odmyslim 4-pisty, vlecku a 5q je to pro mě vlastně to samí jako Š105. Protože jiný kravinky jako palubka budíky atd se mi doma válí v takovým množství, že ani virt by mě nevykoupil....5
18:23:15
11.01.2007
Power of Bass
Tom.t 19:08:48 10.01.2007 -jj je to hnus,tez je mi z teho 71 149 ale hlavne78
18:04:04
11.01.2007
Power of Bass
Luukkyy-jo taky bych to videl tak nejak,ale to nic nemeni na tom nakolik kompletni auto byt musi :) treba bez motoru a prevodovky ti kastli asi jentak nevemou.. do srotu mozna ,ne na tu "eko"likvidaci, si apson myslim..

12:25:16
11.01.2007
Vita ze Sudet
-> King: Hele budu dělat že se mě to netýká a že tim pologramotným mamelukem si nemyslel mě jinak by mě to dost rozčílilo. (a nerad bych slyšel, že si ten chudák nic z lukrativní částí neprodá, protože musí vykazovat přesný počty kil ) Kolik dílů si myslíš, že v dnešní době prodáš z vozu typu žigulík,Š105,trabant atd? A v jakých cennových relacích si myslíš, že se ty díly pohybují? 50- 200Kč4 Nikdy sem s jakýmkoli "rozumným" člověkem neměl problem s výkupem. Jen s tupci. Na kompletnosti sem nikdy netrval. Z logiky věci to ani nejde. Vždy se dá dohodnout. Když si mi stařík stěžuje, že má rok motor po GO a je mu ho líto. V klidu doveze auto poté se rozmontuje, děda si veme motor a doveze místo toho vylágrovaný.75
12:10:22
11.01.2007
Vojtik
znám mimo jiné dvě místa , kde jde bezproblémově zlikvidovat papíry. Na jednom stačí vyřízlý číslo kastle a papíry, dáš jim na stůl litra a je ekologicky zlikvidováno, na druhém místě stačí dovést holou kastli a doplatit litra za chybějící motor. převodovku, nápravy... a papír o ekolikvidaci je na světě. Když je auto komplet, tak to dělaj zadarmo
11:34:19
11.01.2007
Labros
-> Luukkyy: To jo, třeba mě/mně dělá velký problémy třeba redaktorům Lidových Novin
11:33:14
11.01.2007
Luukkyy
-> Labros: To bych měl 3 Ale v branži sou i horší případy4
11:16:25
11.01.2007
Labros
-> Luukkyy: "poctiví" - jako novinář bys měl mít pravopis na jedničku, ne? 4
11:06:12
11.01.2007
Luukkyy
-> Vita ze Sudet: Neber si to nijak osobně. Samozřejmě že v branži existujou podstiví podnikatelé, a ty seš zjevně jeden z nich. Buď ubezpečenej, že si málokoho vážim tak jako lidí, kteří se nebojej, podnikají a třeba i někoho zaměstnávají a vytvářejí hodnoty.

Druhá věc je, že systém je nastavený tak, jak je. Opravdu si myslíš, že všichni "vrakovišťáci" půl roku lítali po úřadech a sháněli razítka ???

Nikdo to neochcal přes známé a různé regionální úplatkáře?

Myslíš si taky, že všichni tvoji konkurenti postupují tak jak se má a jak popisuješ ????

-> Martin: Ty vole neděs mě 9
10:57:43
11.01.2007
sep
Jeste vsuvka,tady byvalo zavedenou praxi ze clovek prijel s autem,a technicakem,a bylo zcela jedno co je na podvale,ale dulezite bylo co je v TP,jinymi slovy,clovek s papiry na rapida mohl klidne dovezt MBcko a dostal potvrzeni ze byl rapid ekologicky zlikvidovan.
10:21:09
11.01.2007
xMart
U nas se to dela tak ze se vyrizne cislo kastle , pripadne se pridaj nejaky srot a odbeze se to do kovosrotu. Ten v klidu vystavy papir pro dopravku. A vrak zustane doma na nd.6
09:29:16
11.01.2007
King
-> Libor: Odpověď najdeš na začátku tématu4 5 Jinak je fajn poslouchat novodobý pohádky o nedotknutelnosti vlastnictví a pak dle eko-zmrdího zákona odevzdat svůj majetek nějakýmu pologramotnýmu mamelukovi, co celej život kšeftuje s ND na shade (konkrétní případ z našeho kraje) - a nerad bych slyšel, že si ten chudák nic z lukrativní částí neprodá, protože musí vykazovat přesný počty kil 4
08:55:01
11.01.2007
Martin
-> Kloggie: To nejspíš bývalo kdysi. Nicméně nyní je v zákoně napsáno, že pokud je auto zapsáno v registru, musí mít zaplacené povinné ručení, ať už stojí kdekoli.

-> Libor: Bohužel, to ti nedovedu říct. Pokud auto na sebe ještě nemáš dohlášené, tak čistě teoreticky za něj zodpovídá stále původní majitel. Takto jsem to alespoň někde četl. Je to ochrana toho, když někdo prodává auto neexistující osobě. Ale raději se jukni do toho zákona.
00:01:23
11.01.2007
Libor
kdyztak mi napiste do i.d. ,dekuji. nevim jestli se sem totiz nezapomenu kouknout
00:00:49
11.01.2007
Libor
ja se teda chci optat co mam udelat kdyz na me nekdo odhlasil auto, ja si ho na sebe neprevedl a doma nemam od auta vubec nic. ani auto, znacky ani papiry. co mam podle vas tedy udelat aby mi nic nehrozilo? ptal sem se na dopravce kolik je na me psanych aut a pri vytisteni vypisu jsem mel pouze auta kera jsou i mnou na me napsana a mam je doma ostatni ne.
22:47:07
10.01.2007
Kloggie
-> Martin: Ale nekdo tu rikal, ze ti nic nehrozi pokud mas auto na vlastnim pozemku a nejezdis na verejnych komunikacich...
22:05:49
10.01.2007
Max
Na tohle téma jsem dělal loni bakalářku,takže vím če je dosti složité a ošidné téma. Papírování je okolo snad každého podnikání v ČR vyčerpávající, tady je to stíženo podmínkami ekologickými.

Samozřejmě že v mnoha případech nejsou dodrženy a o záchytných vanách, oddělených nádobách na jednotlivé náplně a další látky si mlžeme jenom zdát. Jenže nelez všechny házet do jednoho pytle. Spousta vrakovišť si licnci na "Eko" centrum zaplatili v zárodku této myšlenky, kdy se téměř žádně ekopodmínky nekontrolovali. Počet těchto míst by se měl postupně změnšovat (nekdy asi i pomocí zmíněného lobby..) až na počet, odpovídající vozovému parku v čr.

-> Vita ze Sudet: nevěděl jsem že se tím zabýváš...kdybych to tušil,určitě bych se ozval a poprosil o info :-) Ale už je po státnicích,tak je to pasé... V podstatě jsem to dělal (jako jeden asi z pěti) jako takovou studii pro skupinu podnikatelů,kteří chtěli vědět o co jde,kolik to bude stát a kolik to bude vydělávat.
20:30:33
10.01.2007
Martin
-> Luukkyy: Mám pocit, že něco ti určitě hrozí...



Tohle napsala jedna holka k nám na DF :



vozidlo by mělo být stále pojištěno - pokud nejsou uloženy značky v depozitu, nebo pokud je "zvláštní" druh pojistky.

Vozidlo je v převodu, odhlášeno na nového majitele a ten neplatí pojistku, dopouští se přestupku podle zákona 168/1999 Sb., o pojištění odpovědnosti... a to

- §16 odst. 1 písm. b) "neodevzdá příslušnému orgánu evidence státní poznávací značku a osvědčení o registraci vozidla v případě zániku poj..... podle § 15 odst.5)"

"pokud pojištění zaniklo a nebyl-li ve lhůtě 14 dnů ode dne tohoto zániku uzavřena nová pojistná smlouva týkající se téhož tuzemského vozidla, je vlatník vozidla povinen ve stejné lhůtě odevzdat státní poznávací značku a osvědčení o registraci vozidla příslušnému orgánu evidence" - je za to monžná pokuta až do výše 10.000, případně 20.000,- Kč a 12 měsíců zákaz činnosti spočívající v zákazu řízení ...



Pro informaci, kamarád měl takto "mrtvých" aut asi 20, hrozili mu pokutou 50.000 Kč, nakonec to uhádal se štěstím na 15tis.
19:53:59
10.01.2007
charon
-> Vita ze Sudet: Jo a vysoky skoly mam dve. Sice sem ani jednu nedodelal, ale mam vyssi odborne vzdelani, zo znamena ze vyssi nez vysoke3 3 3 3 3 3 3
19:35:39
10.01.2007
charon
-> Vita ze Sudet: Ja sem rikal, ze bych do toho sel, mozna hlavne proto, ze mam vztah ke skodovka a mam vztah i k ekologii. Hlavne je mi jasny, ze vyrizeni takovyho kseftu by stalo spoustu penez, behani a zarizovani po ouradech. Ale treba pokud vim, tak v mym nejblizsim okoli (radove do 50 km) se ekologickou likvidaci zabyva jedna jedina firma.
19:23:56
10.01.2007
Nwkt
-> Vita ze Sudet: A bude stačit že vysokou školu studuju a doma třídim odpad? 3 3
19:20:25
10.01.2007
Vita ze Sudet
-> Tom.t: 3 3 3 hoši vy si to představujete jak hurvínek válku3 3 3 už se k tomu nebudu vyjadřovat.... snad poslední rýp... je někdo z Vás vysokoškolsky vzdělaný a má praxi v oboru s nakládáním odpadu?128
19:04:38
10.01.2007
Vita ze Sudet
-> Majkl: Pro rýpali jako ty (nic ve zlým káámo, dyť se přeci známe pane) má RS vznikla dávno před tím než sme začli provozovat také vrakoviště. Nicméně nepopírám, že tam nějaký ten díl je. Např. rychloupínáky na přední kapotu z lyží sand ze začátku století, které kdosi zapoměl ve voze Wartburg 353....3
18:50:45
10.01.2007
Majkl
-> Vita ze Sudet: uz vim z ceho si postavil RSo 3
18:45:08
10.01.2007
Vita ze Sudet
-> Luukkyy: Tak sem váhal zda-li reagovat na tebe i ostatní. Ale pokusím i když je to ztráta času. 1) Sám se již přez rok zabývám tímto oborem. Je mi jasné, že zákon je v tomto směru dost poloprazdný a snad i diskriminační. Ale jednoduše je to danné a my (ani já ani ty) s tím nic neuděláme.



2) Vaše informace o získání povolení ke sběru a zpracování autovraků jsou dosti nepřesné zastaralé a neúplné. V praxi je to cca 6 měsíců vyřizovaní a lítání po úřadech, přičemž neni samozřejmostí, že povolení musíte dostat i když vše splníte. Povolení se vydává na 1 rok. Každý si jistě dokáže spočítat jaké investice je schopen investovat do firmy jejíž existence může být rok k roku nejistá. Jistou roli v tom hraje i lobby jistých "velkých firem". Např. cílem úředníků v ústeckém kraji je položit na kolena všechny malé vrakoviště a mít jen jedno středisko výběru v celém kraji!!!



3) O samotném provozu jak si zde popsal může dojít jen pouze ve "šrédrech" typu Kladno. Protože na každé auto se musí vypsat přesný počet kg. A na tyto váhy ti musí souhlasit papír od dalšího odběratele. Příklad přijmuli škodu 105 s pěti koly musím mít doklad o zlikvidování 5ks kol (tabulkově 50kg) od firmy jež má povolení s nakládáním s pneu. Nikoliv, že bychom snad pneu pálili a baterie zahrabovali. Prostě 875kg škody 105 přijmu a musím jej také dál odevzdat. Tečka.



4) Cena versus zpracování versus odpad versus získání licence a její kazdorocní znovuopětovném získávání..... Každé auto musí být rozebráno a roztříděno dle tabulek o odpadech. Např. naše vrakoviště s produkcí 200 aut za rok vyprodukuje každých 14 dní 3t plastového odpadu. Což samozřejmě nejsou jediné odpady. kdo se o to víc bud chtit zajimat mohu ukázat tabulku kde je komplet rozepsané auto na jednotlivé odpady nebezpečné i jak řečeno lajkem méně nebezpečné........
17:23:12
10.01.2007
bebeta
cus kamos to dal trak ze hodil auto do ¨depozitu a äuto ma na zahrade na nahradni dili a tot vse
17:12:20
10.01.2007
tomapa
soused teď zlikvidoval škodovku slisovaly jí do malýho obdélníku než to slisovaly tak tak stihl vytáhnout doklady ale zamněstnaci se postarali o poklice a lesklý věci už u brány oleje a jinné tekutiny vytekly kamsi záhadno kam a neobtěžovaly se vyndat ani baterku 8
17:04:04
10.01.2007
charon
-> Luukkyy: Dik.

16:57:09
10.01.2007
Luukkyy
-> charon: Tak já ti to pošlu f PDF na mail4

Akorát to čtení je k zblití, samá právničina.
16:52:46
10.01.2007
charon
-> Luukkyy: Dik, ale odkaz mi vyhodil, ze clanek nebyl nalezen. Ja uz o tom nejakej patek uvazuju a chtel bych to delat trochu na urovni aby to bylo fakt ekologicky, tzn. kompletne rozebrat, roztridit, co pujde prodat, co nepujde zrecyklovat ...
16:37:22
10.01.2007
Luukkyy
id=36-> charon: No tak sem tady s těma informacema.

Musíš splňovat podmínky, dané vyhláškou č. 41/2005 Sb zákona o odpadech č. 185/2001 Sb. Podmínky máš tady: www.infoodpady.cz/article .asp



Nesmíš například dávat vraky na sebe, nesmí z nich týct olej a benzin, musíš si vést evidenci atd. Celé to posuzuje příslušný Krajský Úřad, konkrétně jeho odbor ŽP. Tolik teorie 3 3 3 3 3



Teď jak to vypadá f praxi. Pepa koupil vrakoviště a chce ekologicky likvidovat. Neumí f tom chodit, takže dojde za lobistou Karlem. Ten mu za cca 10 000 Kč dohodí schůzku se starostou Frantou, který střelhbitě dojedná večeři s krajským úředníkem Mírou. ( Večeře je v Ambiente v Praze a platí ji Pepa)

Míra spolu s ředitelem odboru ŽP Tondou vystaví příslušný certifikát, který si veme plus minus zadarmo na triko referent odboru Emil.

Certifikát se předá někde na grilování a Pepa může začít ekologicky likvidovat autovraky.

Míra s Tondou si pak rozdělí 50 litrů provizi v poměru závislém na míře zmrdismu zůčastněných.4
15:57:52
10.01.2007
Luukkyy
-> charon: Akreditaci od nějakého úřadu. Zistim ti to, ale mam obavu, že tě stejně nepotěšim 4
15:53:05
10.01.2007
charon
Kua ja bych do toho delani ekologickejch likvidaci sel hned, nevite jestli se da nekde zjisti, co je k tomu potreba?
Extreme Tyres