
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Ostrá vačka
prohledat
36 příspěvků (zobrazeno 1 až 36) od 22.11.2003 do 03.12.2003, založil/a
20:53:54
03.12.2003
03.12.2003

Milošek
-> Gryzly: kazdej nema na ten luxus sehnat momentak ale jinak mas pravdu...

09:18:29
02.12.2003
02.12.2003

Gryzly
2 Milošek: vcelku s tebou souhlasím, Pokud ma nekdo třeba jako ja, momenťák, tak radši zhodim vahadla na pár šroubech než Mega vůle ventilů, btw. jetam pak víc místa. A pokud nesundáte zadní čelo tak ta vačka asi nepude ani vysunout.
12:23:26
01.12.2003
01.12.2003

Saky
staci nad tim premejslet ne? staci puvodni pero vymenit za jiny s jinym posunutim vacky vuci klice, ale na jaku stranu a okolik to vam prave musi rict ten kdo tu vacku navrhoval, seriovy sou navrzeny na standartni pero nejaky profi uz se musej vetsinou casovat ale neni to podminkou, ale spravnym nacasovani mse toho da dost ziskat
23:36:48
30.11.2003
30.11.2003

R@ZOR
-> Milošek: Opravdu se vačky časujou!! Ale ozubenejma kolama to nebude! :-) Nechám to vysvětlit radši Sakyho.
21:29:32
30.11.2003
30.11.2003

Milošek
-> Saky: mi to vysvetli jak ja sem o to jeste neslysel,teda pokud nemyslis strih ventilu danej vackou apod.
19:34:31
30.11.2003
30.11.2003

Saky
kdyz rikam ze se vacky casujou tak se casujou a kdyz si nekdo mysli ze to nejde at si to mysli-)
19:46:28
29.11.2003
29.11.2003

Milošek
-> Gryzly: podle me moc slozite!-vypust olej,sundej vanu a tam povol sroub co drii saci kos,sundej tu remenici s rozdelovacem,sundej viko ventilu a nemusis sundavat celej kozlik vahadel staci kdyz udelas mego ventilovy vule-usetris si praci s momentakem a vytahnes tycky,sundas rozvody,vacku pak drzi jeste takovej trojuhelnik na sroubech na ploch.sroubovak,pak tou vackou otocis aby zajeli zdvihatka(ne soupatka:))udrzi je tam vazkost oleje a kdyz prece vypadne tak ho tam hodis horem:)az tam bude ta new vacice.akorat nevim jak chcete casovat vacku to nejak nechapu jedine tim ze nastavis jinak rozbvody coz je trochu motorvrazda!rozvody nastavis tak ze ty tecky co jsou udelany do tech zubatejch kolecek musi byt od sebe vzdaleny 12 cepu roz,retezu-a hlavne nez to zacnes delat nastav si motor na prvni valec do HU(komprese),usetris si tim pripadne otoceni rozdelovace o 180st.a nacasovani rozvodu bude brnkacka...
jeste bych doporucil sundat zadni celo jinak k tomu bedes mit pristup jak k penetum...
jeste bych doporucil sundat zadni celo jinak k tomu bedes mit pristup jak k penetum...

15:00:58
29.11.2003
29.11.2003

Gryzly
2Martin: Výměna vačky: Vypusť olej, oddělej olejovou vanu, odhod´rozdělovač, a řemenici, sundej prsa ( ten hliník na kerým je logo Šáde, sundej boční kryt na zdvyhátka, sundej navrchu kryt ventilů, povol hřídel vahadel, vyndej zdvihátka, a taky ty válečky pod nima(asi se tomu říka šoupátka). shoď rozvody, včka pujde pěkně vysunout (muj případ) kupodivu ani není ta vačice v ložiskách. No a teď zandáš vše zpět , stejně jak si to tam vyndával. časovat se tavačka moc nedá protože má drážky na klínky, jedině předělat ty drážky nebo tam navařit to oz. kolo napevno
. jak sadit řetěz na ozubený kola zjistíš v kde jaké knížce o Škodě.
Přehledy ostrostí vaček na Škodách je někde na www.skoda.panda.cz v článku o vačkách.

Přehledy ostrostí vaček na Škodách je někde na www.skoda.panda.cz v článku o vačkách.
20:00:45
27.11.2003
27.11.2003

Saky
co se tyka nitridace tak ta se dela vzdycky az na konec, vrstvicka je tvrda jen do hloubky par desitek mm a pak slabne je to dany difuzi tvrdost exponencielne klesa do hloubky
19:59:16
27.11.2003
27.11.2003

Saky
to neni jen o ostrosti vacky treba vacka z fabie 44kW a 50kW je stejne ostra akorad jinak casovana KP je stejnej vacku z feldy lze pouzit ale jen do roku 98 pak uz ma vetsi loziska ale ty se daji obrousit azmensit ale nez delat to je lepsi kvalitni vacka spravny nacasovani vacky taky muze neco pridat treba 5kW ale nejaka se casuje nejaka ne to ti rekne jen ten kdo ji navrhoval nikdo jinej co se tyka uprav co tady kdysi popisoval a napsal vsechno ostatni a upravu hlavy az na posledni misto tak ja bych videl prave upravu hlavy na prvnim miste spolecne s vackou zadnejma jinejma upravama toho tolik nenazenes jak spravnou vackou a upravou hlavy.. ale problematika slozita a text kratkej-) ale brzo sepisu nakej clanek ze svych zkusenosti.. -)
19:29:21
27.11.2003
27.11.2003

daggereall - zrušená registrace
zkus si nechat prebrousit vacku na nakou 280 nech ju nitridovat a uvidis
19:23:08
27.11.2003
27.11.2003

Radek
No není to taková sranda a tak lehký jak jsem si myslel. Musím to promyslet.
19:21:06
27.11.2003
27.11.2003

daggereall - zrušená registrace
bejva dost tenka,staci brouseni a je pryc
19:17:13
27.11.2003
27.11.2003

Radek
Jo asi máš pravdu no ale vono taky záleží jak je ta vrstva tenká
19:13:09
27.11.2003
27.11.2003

daggereall - zrušená registrace
4 radek:ne nitridace se dela az po brouseni,pri brouseni tu nitridovanou vrstvu odbrousis a proto ju musis potom zase nechat nitridovat
19:08:48
27.11.2003
27.11.2003

Radek
-> Saky: Jo nedělá se náhodou na nitridace ještě před tím přebroušením já myslím že jo ne?
19:06:00
27.11.2003
27.11.2003

Radek
Tak že abych si to ujasnil třeba vačka z Fel MPI je ostřejší než origo Fáčko nevíte někdo přesně kolik jaká vačka má myslím Fávo, Felda atd. dík
17:20:52
27.11.2003
27.11.2003

Milošek
-> Martin: ladu uz nikdy jezdil jsem ve dvou jedna patnactka na lpg-lina jako svine,brzdy zadny a byla to ploutev!druha-prej jezdila zavody----nedostal jsem z ni vic jak osm petek,rizeni bylo tuhy ze dat kola do plnyho rejdu se odvazil jen rusky delnik!a byla to 1,6.
ale je fakt ze kamos ma 1200 uigula a ten je na stejno z moji skodo teda byla nez jsem udelal go motoru:)
ono taky zalezi jakou 120 mas (stav)a kolika kolik....-> Jirik: myslel jsem mogul-super stabil a jiny sracky pro delnickou tridu a delnicky auta
ale je fakt ze kamos ma 1200 uigula a ten je na stejno z moji skodo teda byla nez jsem udelal go motoru:)
ono taky zalezi jakou 120 mas (stav)a kolika kolik....-> Jirik: myslel jsem mogul-super stabil a jiny sracky pro delnickou tridu a delnicky auta

14:43:46
27.11.2003
27.11.2003
Martin
Mám auto krátce, vačka z felicie pasuje do bloku 105/120 bez úprav ? Jak se vůbec vačka vyndavá, co musím všechno sundat a rozebrat. Nebo je nutné to nechat raději udělat odborníkem, kvůli načasování jak říká Saky ? Protože třeba soutěžní Lady "A"(na Ladě jsem začínal) měly pouze pootočenou vačku. Tak ono to asi opravdu nebude jenom jí tam fláknout.
Jo a jinak 1200 Lada (klasickej Žigul) je proti 120ce rakieta. Co do dynamiky, je Lada, 1200, 1300, a hlavně 1500 (86 koní) někde jinde. Zase ty jízdní vlastnosti 120ky to dorovnávají, s Ladou nevyjedete mokrou trávu.
Škoda že mi jí zbořili na sračku, býval bych tunil raději ladu. Na chromovejch 15"kách s chromamovejma nárazníkama by byla fajnová - měl jsem červenou jako ruskou vlajku.
Jo a jinak 1200 Lada (klasickej Žigul) je proti 120ce rakieta. Co do dynamiky, je Lada, 1200, 1300, a hlavně 1500 (86 koní) někde jinde. Zase ty jízdní vlastnosti 120ky to dorovnávají, s Ladou nevyjedete mokrou trávu.
Škoda že mi jí zbořili na sračku, býval bych tunil raději ladu. Na chromovejch 15"kách s chromamovejma nárazníkama by byla fajnová - měl jsem červenou jako ruskou vlajku.

14:31:49
27.11.2003
27.11.2003
Jirik
Jezdim sice na Motorex, ale co je nějakém vysokovýkonostním Mogulu špatného ? Na Mogul jsem jezdil dřív a nezdá se mi jako sráděra. Mají na evropské poměry velmi moderní továrnu, ale to jen tak mezi řečí.
13:03:51
27.11.2003
27.11.2003

Bery
-> Milošek: Naopak bych tam radši nalil dobrej mogul!
12:55:11
27.11.2003
27.11.2003

Milošek
-> Radek: kdyz tam das jen tu vacku tak od toho necekej moc velky zazraky,minimalne to chce aby jsi ji naplno vyuzil -stocit setrvak(pripadne remenici pokud to nema plochac)dat vysokopropustnej filtr(k&n) a hlavne ladenej vejfuk plus nejaky to pretryskovani karbecu a kvalitni olej!!!(ne mogul:)) jako zaklad pak si muzes hrat s lestenim kanalu upravou makovice a vychytavat idealni predstih(je to v ty knizce sport.upr.skod.) a hlevne aby ti to nekdo seridil na tyhle upravy ne na stabnici emisi podle tabulek na seriovej motor!po tom budes vyplacanej z toho vykonu v tesnym zavesu nad zvedlou spotrebou:) pak tam narves lpg a veskerej efekt tuningovy kary v prdeli...(muj os. nazor)

12:16:33
27.11.2003
27.11.2003

Gryzly
A neznáte firmu co by mě tu vačici nanitridovala? Asi mam taky tu Pavlíčkovu. Je to dělaný někde na kraji Brna, za 800,-.
13:55:00
25.11.2003
25.11.2003

Saky
kdyz to rikam porad porad dokola ze vacky od Pavlicka nebrat ze nejsou nitridovany tak to ne rozhodujici je cena co? -) kupte si kvalitni vacku navrzenou presne na motor ne zadnou starou mrchu co nabizi on, seriozni vyrobce vam da vybrat podle prubehu kroutaku rekne vam jak ji nacasovat atd to neni jen vzit vacku a dat ji tam ale to je jedno komu neni rady tomu neni pomoci,
13:39:11
25.11.2003
25.11.2003

Vojta - zrušená registrace
Ja myslim ze do normalniho provozu klidne vacku 260/260 vic se taky da ale....
Kamos si nechaval nekde v BRNE delat ze seriove vacky ostrejsi, dal za to 900,- a myslim ze to jsou naprosto vyhozene penize. Protoze ten typek, ktery tutu upravu provadi, nedela zadne povrchove osetreni te vacky. Nedavno mu jebl motor, vacku vytahl a neveril jsem vlastnim ocim jak po pra tkm. ta vacka vypadala.
Ja koupil z vacku z FEL MPi a jsem spokojeny, pro normalni provoz akorat. Prez zimu se dodela hlava, mozna nejaky filtr a vic do toho cpat nebudu.
Jen muj nazor.
Kamos si nechaval nekde v BRNE delat ze seriove vacky ostrejsi, dal za to 900,- a myslim ze to jsou naprosto vyhozene penize. Protoze ten typek, ktery tutu upravu provadi, nedela zadne povrchove osetreni te vacky. Nedavno mu jebl motor, vacku vytahl a neveril jsem vlastnim ocim jak po pra tkm. ta vacka vypadala.
Ja koupil z vacku z FEL MPi a jsem spokojeny, pro normalni provoz akorat. Prez zimu se dodela hlava, mozna nejaky filtr a vic do toho cpat nebudu.
Jen muj nazor.
21:29:32
23.11.2003
23.11.2003

Radek
Díky všem
19:49:15
23.11.2003
23.11.2003

Saky
ventilovy pruziny stacej seriovy aspon na takovou vacku jakou si predstavujes, co se tyka sedel staci je zabrousit nech si od nekoho upravit hlavu ale pocitej ze profi uprava hlavy stoji od 3500-8000Kc jestli chces naky rady jak na to za levnejsi penize tak se ozvi na mejl
19:18:55
23.11.2003
23.11.2003

Radek
No motor má najeto cca.60 tis. je mi jasné že nejspíš budu muset upravit sedla, ventilový pružiny atd. Nechci s toho udělat nějákej závoďák chci aby to taky nějákou dobu vydrželo . Jo a nevíte o nějáké firmně nebo kontaktu na někoho kdo se tím zabývá. Díky
19:09:54
23.11.2003
23.11.2003

Saky
jenze vacka jako takova sice samozrejme prida jenze k tomu to chce jeste upravit hlavu atd.. zalezi co od toho motoru cekas, vzakladu to chce mit zdravej spodek motoru abys ho tim tunenim neposlal do vecnych lovist-) taky kazda vacka je jina zalezi v jakym rozsahu chces motor provozovat podle toho se da volit vacka
18:55:32
23.11.2003
23.11.2003

Radek
Jo jasně nepotřebuju nějákou extra ostrou ale potřebuju jen vědět jaká by byla nejoptimálnější i zhlediska dalších věcí spojený s tím.(seřízení atd.)
18:51:50
23.11.2003
23.11.2003

Kurvapes
Asi je taky dost důležitý ujasnit si jak jsi na tom s korunama a jak svou škůdku využíváš.
Předesílám,že nemám nic proti,ale skutečnost je taková,že čím motor víc vyšponuješ tím víc bude žrát a snížíš jeho životnost.Finanční stránka věci taky není až na posledním místě.
Chce to pojmout jaksi komplexně.
Předesílám,že nemám nic proti,ale skutečnost je taková,že čím motor víc vyšponuješ tím víc bude žrát a snížíš jeho životnost.Finanční stránka věci taky není až na posledním místě.
Chce to pojmout jaksi komplexně.
17:48:37
23.11.2003
23.11.2003

Saky
jasne lak nebo komaxit jinak nic-) myslim tim prebrousenou a nitridovanou ne jen prebrousenou videl jsem jak vypada ostrejsi vacka nenitridovana ze se obrousej vacky budiz ale ten ohoblovanej material zustane nekde v motoru-) kdyz vacku tak nejakou kvalitni ..
17:38:08
23.11.2003
23.11.2003

U-Geen
-> Saky: jako nalakovanou? :-)
17:13:57
23.11.2003
23.11.2003

Saky
hlavne kup nejakou ktera je navrzena na 8mi kanalovy hlavy a nejakou ktera ma povrchovou upravu
14:48:26
23.11.2003
23.11.2003

daggereall - zrušená registrace
nejostrejsi co se da predelat ze seriove je 280 stupnu.zalezi na tom jak ostrej chces ten motor mit.snad by ti stacila naka 260 stupnu
21:02:44
22.11.2003
22.11.2003

Radek
Mám takový problém to jest mám motor fav.135 a chci do něj dát ostrou vačku ale moc se v tom neorijentuju a vím že mnohjo zvás o tom něco ví poraďte jaká by byla asi tak nejvodnější díky.