skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Děti zapálily v Praze vrak auta
15:11:18
08.12.2006
08.12.2006

Vrba
-> Syny: hehehe,to je strašně důležity:)
13:44:51
08.12.2006
08.12.2006

Syny
-> sep: To vypada ze tu mam 1.ho zastance

13:40:31
08.12.2006
08.12.2006

chooki
no klasicki zabavaci ako tuner dvojka a spol :)) nevravim ze skodovka je pojizdna rakev ale urcite by som si v pripade havarie vybral ine (novsie, vacsie, tazsie atd.) auto ako skodulu...samozrejme najlepsie je neburat vobec, a ak, tak v malej rychlosti, na to treba v prvom rade mysliet pri jazdeni
13:36:47
08.12.2006
08.12.2006

sep
To srovnání s meganem bylo hodně hodně hodně legrační,jestli si někdo opravdu myslí,že by škodovka při jakémkoliv nárazu (čelně,bok,atd) dopadla srovnatelně s tímhle autem(myšleno co se bezpečnosti posádky týká),tak je blázen,a to jsem to řekl až moc hezky.
13:32:55
08.12.2006
08.12.2006

Syny
-> Vrba: -> Tom.t: njn, az bude vata na vejvar tka to tam da, a prez zimu to stejne varit nenecham...
13:31:26
08.12.2006
08.12.2006

Syny
-> Vrba: No je , vono kdyby ta sul a voda strikala dovnit, tak by to nebylo zrovna vonco

12:56:51
08.12.2006
08.12.2006

Pater
T 613 máme doma, jo to takovej malej tank, má skoro 2 tuny a ten motor s převodovkou je tak 3x vetší.
12:38:36
08.12.2006
08.12.2006

Vrba
-> Syny: hehehe,to je strašně důležity:)
12:32:44
08.12.2006
08.12.2006

Syny
-> Tom.t: jj
No prez zimu to vydrzi a na jare se to vyvari se vsim nejdnou... Ale cece drzi to fest a voda tam neprojde


11:59:52
08.12.2006
08.12.2006

Tom.t - malej ale vychcanej překupníček
no prosim ! hned dve ukazky :
-> Syny: ipa-svářeč
-> rolls: kolega čo si myslí že v mondeu sa mu nič nemôže stať
-> Syny: ipa-svářeč

-> rolls: kolega čo si myslí že v mondeu sa mu nič nemôže stať


11:52:56
08.12.2006
08.12.2006

rolls
zas sa tiesia picoviny




11:51:27
08.12.2006
08.12.2006

Syny
-> Tom.t: jo vareni ipou sem si taky zkusil... Do jara to tak bohuzel musi zustat

11:44:25
08.12.2006
08.12.2006

Tom.t - malej ale vychcanej překupníček
no tady se to rozjelo zase
asi nekonečná téma ... pridam taky muj nazor
škodovku nebo jine srovnatelne stare auto nemuzete s novymi vozy srovnavat...ty technologie jsou ted nekde jinde ..tim samozrejme nechci rict ze skodovka je pojizdna rakev, ty deformacni zony tam preci jenom jsou ...
ale - druha vec je stav karoserie, pokud je auto schnily na sracku tak je to jedno jestli je to lada, škodovka, favorit, nebo filcka, nebo cokoliv jineho ..."vyvareni" ipou, montazni penou atp moc na pevnosti skeletu neprida ", jenze hodne lidi premysli stylem - dyt to uz budu mit jen dva roky tak to staci a pak to hodim ze skaly, a stejne kdybych se s tim vysekal tak jsem mrtvej ...
...samostatni kapitolou je pak styl jizdy, at ma clovek nove ci stare auto, jsou jedinci kteri jezdi jak prasata a riskujou zivoty svoje i zivoty jinych ... nove nebo silne auto dodava sebevedomi ze me se preci nic nemuze stat ne ..a taky kdyz ma nekdo svoje auto, a venuje mu cas a penize tak si ho dokaze vazit a dava si na nej pozor, kdezto kdyz synacek nejakyho boháčka dostane autičko od tatinka tak se ve vetsine pripadnu akorad predvadi a moc nemysli co se muze vsechno stat ....
samozrejme je to vse relativni a zavisi taky hodne na stesti, staci se jit podivat na šrotak jaky jsou tam bouračky a nejsou to jenom skodovky ...
o alkoholu za volantem a schopnostech a pristupu autoskol typu "kdyz si ten kurs zakaznik zaplatil, tak ten ridicak dostane" (vid moje segra) tak to je zase samostatna kapitola ...
no o tomhle by se dalo psat a polemizovat do nekonecna, trosku jsem to asi natahl, tak se smele do me muzete vsichni navazet, vemte si z toho kazdy co chcete a hlavne se na silnicich spravejte lidi tak aby jste (v tom lepsim pripade) nemuseli mit do konce zivota vycitky svedomi ....
a to je vše prátelé
to je konec


škodovku nebo jine srovnatelne stare auto nemuzete s novymi vozy srovnavat...ty technologie jsou ted nekde jinde ..tim samozrejme nechci rict ze skodovka je pojizdna rakev, ty deformacni zony tam preci jenom jsou ...
ale - druha vec je stav karoserie, pokud je auto schnily na sracku tak je to jedno jestli je to lada, škodovka, favorit, nebo filcka, nebo cokoliv jineho ..."vyvareni" ipou, montazni penou atp moc na pevnosti skeletu neprida ", jenze hodne lidi premysli stylem - dyt to uz budu mit jen dva roky tak to staci a pak to hodim ze skaly, a stejne kdybych se s tim vysekal tak jsem mrtvej ...
...samostatni kapitolou je pak styl jizdy, at ma clovek nove ci stare auto, jsou jedinci kteri jezdi jak prasata a riskujou zivoty svoje i zivoty jinych ... nove nebo silne auto dodava sebevedomi ze me se preci nic nemuze stat ne ..a taky kdyz ma nekdo svoje auto, a venuje mu cas a penize tak si ho dokaze vazit a dava si na nej pozor, kdezto kdyz synacek nejakyho boháčka dostane autičko od tatinka tak se ve vetsine pripadnu akorad predvadi a moc nemysli co se muze vsechno stat ....
samozrejme je to vse relativni a zavisi taky hodne na stesti, staci se jit podivat na šrotak jaky jsou tam bouračky a nejsou to jenom skodovky ...
o alkoholu za volantem a schopnostech a pristupu autoskol typu "kdyz si ten kurs zakaznik zaplatil, tak ten ridicak dostane" (vid moje segra) tak to je zase samostatna kapitola ...
no o tomhle by se dalo psat a polemizovat do nekonecna, trosku jsem to asi natahl, tak se smele do me muzete vsichni navazet, vemte si z toho kazdy co chcete a hlavne se na silnicich spravejte lidi tak aby jste (v tom lepsim pripade) nemuseli mit do konce zivota vycitky svedomi ....
a to je vše prátelé

to je konec


11:41:08
08.12.2006
08.12.2006

Syny
-> Ivan,C: no ja osobne sem tatru 613 videl jen jednou a v provozu na ulicich vubec....
11:40:38
08.12.2006
08.12.2006

Vojtik
-> Ivan,C: Myslíš tim Alexandra Dubčeka někdy před 12 lety na D1?
11:29:43
08.12.2006
08.12.2006

Ivan,C - zrušená registrace
11:28:50
08.12.2006
08.12.2006

Ivan,C - zrušená registrace
U Tatry 613 nebyl znám jediný případ smrtelného zranění.
11:12:25
08.12.2006
08.12.2006

Vojtik
jenže tatra 613 má zase 2x těžší motor, takže y byl výsledek asi stejnej
11:02:25
08.12.2006
08.12.2006

Ivan,C - zrušená registrace
U škodovky spolkne velkou část nárazu kufr, takže pro řidiče je ten náraz menší. Třeba u takové Tatry 613 by kufr pohltil jestě více energie.
10:58:00
08.12.2006
08.12.2006

Syny
-> Fire 03.12.06 22:12:19: Napriklad tahle fotka, tdy se mi teda nezda ze by ve skodovce, konkretne na strane spolujezdce, bylo zas tak bezpecno...
10:54:39
08.12.2006
08.12.2006

Syny
-> Milos: Samonavyjeci te posti trosku dopredu a pak az se zaseknou kdyzto pevnej te to klicni kost prerazi hned
-> RadstaR: Takze cim vic ja auto na sracku tim lepsi jo, tak to nevim nevim. Nevim uz jak to napsat, ale podle me s nejakym jinym autam by (napr ten naraz rapid vs dodavka) mohl dopadnout lip jak pro zozmaceni auta, tak pro ridice... Myslim ze neni pravidlo za cim vic se auto zdeformuje tak se ridici nic nestane a naopak... Ja bych rek ze zrovna u ty skodovky sse to auto zdeformuje a jeste se ridici neco stane... Samozrejme ne vzdy muzou novy auta zivot zachranit, to netvrdim, ale ve vetsine "mirnejsich" bouracek bych radsi sedel v novejsim aute nez ve skodovkce...

-> RadstaR: Takze cim vic ja auto na sracku tim lepsi jo, tak to nevim nevim. Nevim uz jak to napsat, ale podle me s nejakym jinym autam by (napr ten naraz rapid vs dodavka) mohl dopadnout lip jak pro zozmaceni auta, tak pro ridice... Myslim ze neni pravidlo za cim vic se auto zdeformuje tak se ridici nic nestane a naopak... Ja bych rek ze zrovna u ty skodovky sse to auto zdeformuje a jeste se ridici neco stane... Samozrejme ne vzdy muzou novy auta zivot zachranit, to netvrdim, ale ve vetsine "mirnejsich" bouracek bych radsi sedel v novejsim aute nez ve skodovkce...
10:48:43
08.12.2006
08.12.2006

Vojtik
samonavíjecí jsou pořád předepnuté k tělu, takže tělo držej hned po nárazu a navíc jsou uchycený pomocí takový pásoviny, která se po nárazu ohne, aby zmírnila náraz. Pevný pásy jsou většinou volný a tělo pak dostane nárazem rychlost a narazí do pásů natvrdo a to člověku v tý chvíli moc nepřidá. Je to lepší než nic, ale navíjecí pásy byla u všech škodáren, co mám první úprava v zájmu bezpečnosti. To navíjení neni kvůli luxusu, ale kvůli bezpečnosti
10:13:30
08.12.2006
08.12.2006

Milos
-> Vojtik: prosim ta vysvetli mne preco samonavijacie pasy a nie pevne, ??
sak tie navijacie sa ti aj tak pevne napnu, alebo sa mylim
sak tie navijacie sa ti aj tak pevne napnu, alebo sa mylim
10:07:03
08.12.2006
08.12.2006

COL
-> RadstaR: pokud ovsem s tim valcem nevrazis do zdi nebo do nejake skaly :o)
10:05:01
08.12.2006
08.12.2006

COL
-> Vojtik: problem skodule bude v tom, ze sice ma hodne prostoru na reseni deformace, ale pri navrhu toho moc nevyuzili, takze z pocatku se skodule podle mne jevi jako prilis mekka, a to i s ohledem na svoji nizkou hmotnost... proste ten prostor by sel asi lepe vyuzit...
10:00:48
08.12.2006
08.12.2006

COL
Cilem pasivni bezpoecnosti podle mne je zaridit, aby pri narazu na telo pusobilo v idealnim pripade stale stejne - a jeste unosne - zrychleni be nejakych peeku, a soucasne, aby nic neproniklo prilis brzy do prostoru pro posadku. Z toho vyplyva, ze tezka auta musi byt tvrda, aby byla bezpecna a mala zase mekka. Pri bourani do zdi je pak jedno (pokud se podari dosahnout stejneho prubehu zrychleni) jestli boura lehke ci tezke auto. Pri narazu do jineho auta je, za stejnymch podminek (tzn. ze prubeh deformace odpovida hmotnosti), ve vyhode tezsi auto.
10:00:19
08.12.2006
08.12.2006

bitmap - zrušená registrace
-> spartra: nevidim na mem vejsplechtu nic vtipneho, pokud jsem totalne vedle, tak me prosim nekdo fundovany opravte


09:22:44
08.12.2006
08.12.2006

spartra
bitmap dobrej for

09:18:58
08.12.2006
08.12.2006

bitmap - zrušená registrace
-> Vojtik: Proc by se mel naraz zastavovat o motor? Vzdyt ten motor tam visi na par sroubech a je to delany tak, aby se pri vetsim narazu z nich utrhl a zasunul napr. pod auto.
Jinak k te tuhosti karoserie: je sice pravda, ze u papirovych aut jako je skodovka, facko nebo takovyhle nesmysly je riziko vnitrnich zraneni mensi, protoze cast energie se pohlti totalni destrukci karoserie, misto aby trhala organy z ulozeni, ALE je zde zase obrovske riziko, ze vam treba deformujici kusy karoserie neco uriznou, sloupek rizeni se podiva do hrudniku atd.
Novy auta jsou delany tak, aby mely co nejmekci deformacni zony kolem budky, ale budka musi byt dostatecne "betonova", aby vydrzela i hodne velke narazy bez vetsich deformaci. Kdyz to napalite ve 130km/h na dalnici do mostniho pilire, tak bych radsi sedel v Bmw 5er bez airbagu, nez ve facku, nehlede na moje vnitrni organy
Jinak k te tuhosti karoserie: je sice pravda, ze u papirovych aut jako je skodovka, facko nebo takovyhle nesmysly je riziko vnitrnich zraneni mensi, protoze cast energie se pohlti totalni destrukci karoserie, misto aby trhala organy z ulozeni, ALE je zde zase obrovske riziko, ze vam treba deformujici kusy karoserie neco uriznou, sloupek rizeni se podiva do hrudniku atd.
Novy auta jsou delany tak, aby mely co nejmekci deformacni zony kolem budky, ale budka musi byt dostatecne "betonova", aby vydrzela i hodne velke narazy bez vetsich deformaci. Kdyz to napalite ve 130km/h na dalnici do mostniho pilire, tak bych radsi sedel v Bmw 5er bez airbagu, nez ve facku, nehlede na moje vnitrni organy

09:05:06
08.12.2006
08.12.2006

Vojtik
Je to jen muj názor, ale myslim, že na čelní náraz je do jisté míry škodovka jedna z nejbezpečnějších páč kupříkladu když pojedu do zdi, tak u auta s motorem vpředu zastavim hned nárazem o motor natvrdo a bude daleko více utržených orgánů atd, páč náraz bude daleko tvrdší, něž u škodovky. kde je ten náraz plynulejší, páč se tam předek hezky měkce deformuje. Pak jsou ty následky daleko menší. Základ je ovšem mít navíjecí pásy a ne ty pevný nesmysly, který jsou tak akorát ne 2 věci. Kámoš měl užovku a v 90 napral čelně do stromu a strom se zastavil až v místě, kde je stěna kufru a kabiny. Řidič měl akorát zlomenou nohu a nos a ostatní dva spolujezdci měli jen modřiny a odřeniny. Přední světla byly někde 50 m na druhý straně pole a přední sklo viselo ve větvích. To je ovšem ukázkový případ na prostředek předku.
08:38:36
08.12.2006
08.12.2006

RadstaR
Proc ja mam takovej pocit, ze lidi si myslis, ze cim min je auto po boracce "pomuchlany", tim je bezpecnejsi ? Pravda, pokud pojedu s valcem a dam si celni naraz s cimkoliv, tak se s valcem nic nestane a ten druhej bude na sracku, ale to jsem trosku nekde jinde

23:47:12
07.12.2006
07.12.2006

Syny
-> Tuxik: Dyt to bylo husty...

23:46:20
07.12.2006
07.12.2006

Tuxik
-> Syny: zumpa byla skartovana
zitra to nejak poresim... to ze to byla zumpa neznamena ze se tam maji zakladat sr*cky


23:45:13
07.12.2006
07.12.2006

Syny
-> Tuxik: BTW kam zmizela zumpa? Takovy krasny temata tam byli

23:43:21
07.12.2006
07.12.2006

Syny
-> Tuxik: Ja sem nikdy nerek ze skodovka je blbe navrzena!!! A nikdy sem ji nepomlouval... Naopak, vzdycky ji hajim... Ale tyhle fotky sou fakt drsny a myslim ze v jinejc autech by to mohlo dopadnout i lip...
23:43:19
07.12.2006
07.12.2006

Tuner#2 - zrušená registrace
-> Tuxik: Chudák Vašina až jednou dá do vyhledávače svoje jméno :o)) To budou odkazy jen na virt

23:40:12
07.12.2006
07.12.2006

Tuxik
-> Tuxik: a Matsoft je tim padem vymitac demonu (Vasiny
)

23:40:06
07.12.2006
07.12.2006

Vrba
Určitě kdybych jel v něčem novějším a bezpečnějším,dopadl bych asi líp,ale stejně na to v jake se mi to stalo rychlosti jsem dopadl minimálně srovnatelně jako kdybych jel v nějaké fábii bez airbagu,protože kabina uvnitř nějak moc smenšená nebyla,prst jsem si zlomil zdřejmě o volant,stejně tak jako horní čelist a vnitřní zranění jsem měl od pásů.Tímto nechci říct ze škodovka je nějak bezpečná,nicméně mě zachránila....
23:39:50
07.12.2006
07.12.2006

Tuxik
-> Tuner#2:
Vasina je tu neco jako demon, takze nekteri lide zde jsou posedli demonem


23:38:19
07.12.2006
07.12.2006

Tuner#2 - zrušená registrace
-> Tuxik: Ty jo, ta formulace se nějak uchytila

23:38:16
07.12.2006
07.12.2006

bitmap - zrušená registrace
-> Tuner#2: Samozrejme tam hraje roli vaha vozu atd. atd., ale kdyz bys jel skodovkou 100km/h a vrazil celne do stejne skodovky, ktera by stala na miste tak poskozeni by bylo stejne, jako kdyby jste se stejnym zpusobem srazili, ale kazdy jel rychlosti 50km/h.
23:36:31
07.12.2006
07.12.2006

Tuxik
-> Syny: BTW nejses ty taky prevlecenej Vasina ?

23:34:36
07.12.2006
07.12.2006

Tuxik
-> Syny: ale jo ja netvrdim ze sade je stejne bezpecna jako nova auta... ale proste si nenecham vnutit nazor ze je to spatne navrzeny...
a kvuli tomu ze se auto pri narazu zmuchla se skodovky fakt nehodlam zbavovat...
zabit se muzes v jakymkoli aute, a nejen v aute... staci kdyz prejdes spatne silnici a muze byt konec..
a kvuli tomu ze se auto pri narazu zmuchla se skodovky fakt nehodlam zbavovat...
zabit se muzes v jakymkoli aute, a nejen v aute... staci kdyz prejdes spatne silnici a muze byt konec..
23:32:49
07.12.2006
07.12.2006

Syny
-> Tuxik: Hlavne aby se ta deformace taky zastavila tam kde ma a ne az u zadnich sedacek... (sma dobre vis jak vypadaj po vetsi nehode pedaly u shade)
23:31:08
07.12.2006
07.12.2006

Tuxik
-> Syny: taky proto je predni kapota udelana tak, ze vyztuhy jsou jakoby nariznuty, aby se zlomily a aby haupna neproletela sklem...
2x lomena volantova tyc - aby te nepropichla, napr. 100ky mely tyc jako jeden celek
predni sklo by melo pri narazu vypadnout aby neohrozilo posadku
rezerva - taky pohlti dost energie
atd. proste spatne navrzeny to neni a rozhodne je dobre ze se ten predek zmuchla... ta deformace se odehraje v setine vteriny
2x lomena volantova tyc - aby te nepropichla, napr. 100ky mely tyc jako jeden celek
predni sklo by melo pri narazu vypadnout aby neohrozilo posadku
rezerva - taky pohlti dost energie
atd. proste spatne navrzeny to neni a rozhodne je dobre ze se ten predek zmuchla... ta deformace se odehraje v setine vteriny
23:30:53
07.12.2006
07.12.2006

Syny
-> Tuxik: To jo no, ale obcas ten predek bez motoru je zona smrti... TAk prc teda vsichni kupujete nvoy auta, kyz je Skodofka tak bezpecna???
23:29:28
07.12.2006
07.12.2006

Syny
-> All: Prosimvas nesnazte se mi tady tvrdit ze Skodofka je bezpecna stejen jako novy auta... Konkretne Megan z roku 99... Jany kdyz se srazi 2 auta celne ve 100vce tka je ta asi fuk, ale jinak - to co je ve skodovce smrtak, v novejsich autech muze dopadnout temer bez nasledku a netvrdte mi ze ne...
23:28:17
07.12.2006
07.12.2006

Tuxik
-> Syny: no ja nevim no... ale predek skodovky tak byl navrzenej, je to deformacni zona, takze se pri narazu MA ZDEFORMOVAT a pohltit tak velkou cast energie
23:26:27
07.12.2006
07.12.2006

Syny
-> Karel.: Stejny voe
-> Tuner#2: Ale uznej ze vysekat se v 80ti s relativne novym autem je asi rozdil jak se shade ne? Nerikej mi ze by to dopadlo stjene... To auto by se proste nerozsekalo tolik... A ty byz z toho vyvaznul mozna jen s tou utrzenou zluci... To sou debaty s tebou
Jako nekolikrat si mel pravdu, ale tohle si vyvratit nenecham
Jo a s tim dobijemim, to uz ani nevim co mas na mysli...

-> Tuner#2: Ale uznej ze vysekat se v 80ti s relativne novym autem je asi rozdil jak se shade ne? Nerikej mi ze by to dopadlo stjene... To auto by se proste nerozsekalo tolik... A ty byz z toho vyvaznul mozna jen s tou utrzenou zluci... To sou debaty s tebou


23:23:16
07.12.2006
07.12.2006

Karel.
-> bitmap: nechci se hádat ale tak to podle mě není, zeptám se zítra otce ten o tom ví víc než my
