skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
vzducháč
17:34:55
02.10.2006
02.10.2006

Gryzly
-> Jirik: hele a když to hodíš do té servisní polohy a pak to podložíš za prahy a dáš to do té dejme tomu provozní odlepijou se kola od země nebo budou furt na zemi?
16:59:20
02.10.2006
02.10.2006

doctor
-> Jirik: Přesně tak, jen se mi to nechtělo tak rozepisovat. Ale stejně je XM super lodička,neradi sme ji prodávali !!
16:46:18
02.10.2006
02.10.2006

Esso
-> Jirik: podle toho co ty pises tak ma asi XM nebo xantie 4 polohy ale pokud si pamatuju dobre tak kdyz sem sedel v jednom Xm pred hodne lety tak mela ta paka tri polohy ale v te jedne prostredni to auto jezdilo porad nahoru a dolu u BX jsou 3 polohy ale ze by ta spodni byla zakazana pro jizdu to nevim je to poloha kdy je to jeste dostatecne vysoko na to aby to nicim o nic neskrtalo.Jediny co muzu rici ze BX je silena mrcha s tim ze jak se nezvedne neodjedes a hlavne kdyz se s tim neco stane tak ani nebrzdi a ten system je strasne slozity
10:40:49
02.10.2006
02.10.2006

Jirik - zrušená registrace
Jinak úsměvná rada od kluka, který mi měnil hydr. kapalinu.
Se známým řešili, zda při stání např. 2 dny pouštět na zem nebo ne.
Tak ten známej mu řekl, že jo, páč taky nespíš ve stoje.
A po druhé, pořád se jedná o hydrauliku a stavbaři když mají padla a jdou domů, tak taky nenechávají u bagru lžíci zvednutou ve vzduchu.
Se známým řešili, zda při stání např. 2 dny pouštět na zem nebo ne.
Tak ten známej mu řekl, že jo, páč taky nespíš ve stoje.

A po druhé, pořád se jedná o hydrauliku a stavbaři když mají padla a jdou domů, tak taky nenechávají u bagru lžíci zvednutou ve vzduchu.

10:34:47
02.10.2006
02.10.2006

Jirik - zrušená registrace
-> Esso 22.09.06 19:28:55: Právě že není na dálnice. Na nejnižší polohu se nesmí jezdit. Co se týká sedání a lehání, tak BX a XM nemá "zámky", poslední hydra Xantie zámky měla, takže nesedala po chcípnutí vůbec a nebo minimálně o několik cm. Tento podvozek je už dost vzdálený XM a BX o Activě, která vyrovnává náklony v zatáčkách ani nemluvě.
Legrační je, jak to neustále hlídá a udržuje stejnou hladinu výšky dle vozovky
I když hodíte do kufru tři pytle cimentu, tak se to zdvihne a nedřepí to jak fena při čůrání. 
Co se týká poloh, tak nevím jak XM a BX, ale bude to asi podobné :
Nejnižší - ta je víceméně k hovnu, slouží pro servisní účely a výměně hydr. LHM kapaliny, při max. snížení se zvýší hladina v nádržce a ta se pak lépe vyprazdňuje a proplachuje včetně sítek. Neškodí mechanismus čas od času procvičit nahoru a dolu. Jinak je dobré snížit na nejnižší polohu při delším stání, uvolní se tlak v pružicích jednotkách, koulích a rozvodu hydrauliky.
Provozní - není co dodat
Terénní - výška se skoro rovná nejvyšší servisní, pérování je hodně tvrdé, ale dobré pro zdolání vyšších nerovností.
Servisní nejvyšší - doporučená pro výměnu kola a práce pod autem, po zdechnutí motoru zůstane auto zvednuté.
***
Jinak rozsah není zas tak omezený, je sice scvrknutý víceméně jen na provozní polohu, ale rozsah výšky je impozantní
.
Ve Škodovce by to bylo zajímavé, ale rasovina to tam našťouchat.

Legrační je, jak to neustále hlídá a udržuje stejnou hladinu výšky dle vozovky


Co se týká poloh, tak nevím jak XM a BX, ale bude to asi podobné :
Nejnižší - ta je víceméně k hovnu, slouží pro servisní účely a výměně hydr. LHM kapaliny, při max. snížení se zvýší hladina v nádržce a ta se pak lépe vyprazdňuje a proplachuje včetně sítek. Neškodí mechanismus čas od času procvičit nahoru a dolu. Jinak je dobré snížit na nejnižší polohu při delším stání, uvolní se tlak v pružicích jednotkách, koulích a rozvodu hydrauliky.
Provozní - není co dodat
Terénní - výška se skoro rovná nejvyšší servisní, pérování je hodně tvrdé, ale dobré pro zdolání vyšších nerovností.
Servisní nejvyšší - doporučená pro výměnu kola a práce pod autem, po zdechnutí motoru zůstane auto zvednuté.
***
Jinak rozsah není zas tak omezený, je sice scvrknutý víceméně jen na provozní polohu, ale rozsah výšky je impozantní

Ve Škodovce by to bylo zajímavé, ale rasovina to tam našťouchat.
23:11:42
01.10.2006
01.10.2006

PeterP136
-> doctor: Ziadny. Lebo ak citroen tak jedine s hydraulikou a kto ma cas sa vrtat este aj v nej :))).
15:47:06
29.09.2006
29.09.2006

doctor
-> PeterP136: Kolik si měl citroenů ?

15:06:32
29.09.2006
29.09.2006

Luukkyy
-> syky.ja: Avie má měchy ? A kde ?
23:44:35
24.09.2006
24.09.2006

PeterP136
-> Stal: Tak jak pise Esso na stvrtu polohu som zabudol. Uz je to nejaka doba co som spekuloval nd bxkom takze mi to vyfucalo z hlavy. Inac suhlas s Essom. Take bx ale aj xm co by sa cez noc nelahlo spinkat uz takmer neeexistuje. Snad jedine v rukach niekoho z bx klubu.
13:00:50
23.09.2006
23.09.2006

syky.ja
jj to musi bejt docela narez to udela z tech mechu z ty avie.mazec jak prase
23:51:03
22.09.2006
22.09.2006

Stal
No je to mozne, me zas tolik nerika, ale muzu vyzpovidat kamarada co tu BX ma tak vam pak zdelim cerstve poznatky

19:28:55
22.09.2006
22.09.2006

Esso
-> Stal: spodni poloha co je pri nastaveni tou packou tak to je treba na dalnici ta prostredni je na normal cesty a ta horni na nase cesty takze do lesa a tak :-)) teda kdyz se jedna o BX ktery ma 3 polohy pak ma ctvrtou na kterou to klesa po vypnuti ale pokud je to auto v poradku tak by to melo zustat nafoukane v nastavene poloze ale to uz snad takovy bx neni
23:19:08
21.09.2006
21.09.2006

Kloggie
-> Stal: Ja jo, uz nekolikrat, krasne nahore az sem si rikal jestli se taky nedelali s nejakym jinym podvozkem.
23:12:33
21.09.2006
21.09.2006

Stal
-> PeterP136: Ja myslim ze spodni poloha je parkovaci, stredni provozni a nejvyssi servisni, jeste sem nevidel zaparkovaneho citrena ktery by nelezel na brise.
19:52:14
21.09.2006
21.09.2006

PeterP136
-> doctor: Jak zdviha. Ak ste to museli rano zdvihat zo zeme tak to az v takom dobrom stave nebolo. Take bxko by nemalo klesnut na zem ani za tyzden alebo mesiac. A ak ste to na zem "odparkovavali" tak to tie znebolo dobre, lebo spodna poloha bola servisna a nie parkovacia. Viac sa pri nej namahali diely naprav.
10:09:40
21.09.2006
21.09.2006

Bobesh
-> Luukkyy: O tom žádná,taky by to přidalo trochu na váze,s malym měchem si můžeš pohazovat,s velkým už dost těžko,leda bys chtěl někoho zabít.
09:41:51
21.09.2006
21.09.2006

Luukkyy
-> Bobesh: Hlavně by to bylo asi totéž jako nacpat slona do telefoní budky

09:25:52
21.09.2006
21.09.2006

Bobesh
-> Luukkyy: Jé,já myslel,že se upsal,no z podvozkovejch měchů by z toho byl offroad a efekt měkkýho podvozku by jaksi vyšuměl,když ty měchy běžně nesou 10-15 tun váhy...
09:25:17
21.09.2006
21.09.2006

Stal
No to je fakt, jezdite nekdo autobusy SOR? ja vzdycky sedavam vzadu, a jednou mel ridic na zastavce trochu vic casu tak si to dohustoval a zezadu bylo pekne videt jak se bus naklani ze strany na stranu. Takovy SOR lowrider by byl mazec

09:20:55
21.09.2006
21.09.2006

Kalibán123 - zrušená registrace
-> Luukkyy: Tak to pak jo no
09:15:47
21.09.2006
21.09.2006

Luukkyy
-> Borin: Tvrdí, že si tu bombu nafouká u benzínky. Má tam tlakoměr původem z avie nebo liány. -> Kalibán123: Instalace měchu z odpružení podvozku z Karosy do Škodovky, to je dobrej džouk. Ty měchy, co sou v tom Erku sou z odpružení sedaček!
08:38:53
21.09.2006
21.09.2006

Bobesh
-> Kalibán123: Kdo říkal,že nedá,jsou stejný.
08:32:32
21.09.2006
21.09.2006

Kalibán123 - zrušená registrace
Hele mě tak napadlo když se to dá použít z liazky tak proč ne z trolejbusů, autobusů ty mají taky vzduchové pérování. Jinak byla by to hezká kravinka mít to v autě

01:11:11
21.09.2006
21.09.2006

Stal
To je fakt, kamarad ma BX a jezdi to jak zehlicka, z nerovnosti na ceste sem citil jen jakoby "drcnuti" :) spis jej slysel nez citil, s timhle se maloktery auto muze srovnavat.
Jo a jednou mu praskla hadicka, tak ten kousek po meste do servisu musel jet na dorazech, jelo to jak zebrinak
Jo a jednou mu praskla hadicka, tak ten kousek po meste do servisu musel jet na dorazech, jelo to jak zebrinak

23:01:44
20.09.2006
20.09.2006

doctor
-> Esso: Náhodou sme BX měli a fungoval bravurně pak XM a to bylo ještě lepší, hlavně jak každej čuměl jak se to zvedá
Pohodlnější auto neseženeš !

20:20:08
20.09.2006
20.09.2006

Esso
na podvozek z bx opravdu zapomen to uz ted vetsinou nefunguje ani v tom Citronu.a z ty liazky nevim no ale v liazce to funguje

17:46:04
20.09.2006
20.09.2006

Borin - Král tuzerů
-> Luukkyy: Jo a jak řeší když mu dojde vzduch bez kompresoru ??? Nafukuje pumpou ???



15:47:35
20.09.2006
20.09.2006

Luukkyy
-> syky.ja: To Erko sem sem nedával proto, že je nádherný, ale proto, že se ten vzducháč co má do deseti litrů pohodlně vejde. Ty měchy jsou z liazáckých sedaček, vzadu to má nejspíš klasický vzduchojem a ovládaný je to elektrickými ventily ze sklápěčky nebo kterej čert. To sou věci, který můžeš sehnad i v JZD za odvoz
Akorát co s tim potom......

14:24:16
20.09.2006
20.09.2006

syky.ja
jj chlapy to Erko je nadhera.....fakt luxus
13:06:22
20.09.2006
20.09.2006

Rabbit
To modrý eRko sem viděl v Mimoni. Pěkně mu to jezdilo nahoru a dolu.
12:48:55
20.09.2006
20.09.2006

Borin - Král tuzerů
-> Syny: Spousta lidí to chce tak jak to bylo vyrobený...teda až na ten vzducháč



12:47:14
20.09.2006
20.09.2006

Syny
-> Luukkyy: to eRo je ale pekny... Ale kdyz uz bych se s tim sral tak tam dam hreben a vlecku a ne sneka a kejvacku...
12:36:06
20.09.2006
20.09.2006

Borin - Král tuzerů
Takže u citroena to není na dusík ale na hydraulickej olej a na zástavbu můžete rovnou zapomenout pár lidí se to snažilo namontovat do jinejch aut ale vykašlaly se na to protože to je hodně složitý...Jinak zvedání a snižování tam je ale v mezích a 3 polohách...do škodovky kravina...stačí si jen vzpomenout jak by škodovka přes řemen ještě tahala hydrauliský čerpadlo...
-> syky.ja: Jinak do 10000Kč koupíš kulový to ti dá akorát na kompresor...
-> syky.ja: Jinak do 10000Kč koupíš kulový to ti dá akorát na kompresor...
12:34:02
20.09.2006
20.09.2006

Luukkyy
-> Labros: Blbě mi to myslí, špatně se vyjadřuju. Chtěl jsem jenom napsat, si myslim, že podvozek z Citróna do šáde asi nenabastlí.
12:21:58
20.09.2006
20.09.2006

Labros
a je to až tak mega rozdíl, jestli je tam vzduch nebo dusík? Sykymu jde o princip. To je skoro jak kdyby někdo dofukoval pneu dusíkem a ty se ho zeptal na vzduch a on začal řvát smíchy.
12:19:53
20.09.2006
20.09.2006

Luukkyy
-> syky.ja: Jinak na vzducháč s Fantomase zapomeň. Tam především nic takového není, tam je nějaké hydropneumatické odpružení fungující ( tuším, znalci nekamenovat ) na dusík. Známej opravuje auta a speciálně u nějaké závady podvozku na BX řval jako kráva. Když sem měl vzkvétající, leč opožděnou pubertu, zeptal sem se ho na to samé. Smíchy se svalil pod ponk




12:13:45
20.09.2006
20.09.2006

Luukkyy
12:00:38
20.09.2006
20.09.2006

syky.ja
zdarek chlapy chtel sem se zeptat jestli nekdo uz ste nepremejslel o vzduchovym podvozku ze staryho citroena do skodovky.Ptal sem se na vzduchas a mohl sem ho mit z ameriky za 120 000.to je mrte palka.NEvite o nejakym levnejsim reseni.Treba do 10 000 :O).Diky za odpovedi Syky