skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
škoda 105l r.v. 1987
20:19:14
17.09.2006
17.09.2006

minno
-> Syny: a aké si mal predtým a aké máš teraz?
20:06:00
17.09.2006
17.09.2006

Syny
Jam el 165/80 R13 a meli aktivni sirku cca 14,5cm a tyhle 165/80 R13 maji sirku cca 11,5cm

20:03:43
17.09.2006
17.09.2006

sep
-> minno: :tyhle dvě gumy takto od stolu nedokážu srovnat,vím jen že jsem kdysi chodil s metrem a posuvkou a docela jsem se divil...
20:00:23
17.09.2006
17.09.2006

minno
-> sep: takze sirsi disk, sirsia trecia plocha, j? Co sa tu clovek nedozvie :-) to ma nikdy nenapadlo nad tymto uvazovat :-)
A ako by ste teda porovnali tieto pneu, disk rovnaky:
OR34 165/80
MP12 165/80
A ako by ste teda porovnali tieto pneu, disk rovnaky:
OR34 165/80
MP12 165/80
19:56:44
17.09.2006
17.09.2006

sep
-> minno: :nemají,plus taky záleží na jakém disku jsou natažené...
19:52:27
17.09.2006
17.09.2006

minno
-> Honza M: a to záleží aj na vzorku? snáď všetky 165 majú rovnakú treciu plochu, nie?
13:50:47
17.09.2006
17.09.2006

Honza M
-> minno: je to většinou o dost míň. Takové 165 OR6 jsou spíš galusky. Třecí plocha rozhodně není 16,5cm
13:35:01
17.09.2006
17.09.2006

minno
-> Syny: tak ja som sirku pneu teda nikdy nemeral. ale to by ma teda zaujimalo, v akom stave ma potom pneumatika napr. 165-ka naozaj sirku 165
13:15:10
17.09.2006
17.09.2006

Syny
Jako ja mam pneumatiku 165/80 R13 a jeji "treci" plocha je presne 115mm
Foto je v id


19:44:23
16.09.2006
16.09.2006

Bobesh
-> Dušan: Tak to jsi asi nejel na OR 6...


10:02:49
16.09.2006
16.09.2006

Dušan
-> Rabbit: jj tak tak. nekdy klidek a nekdy to zase plave ale vetsinou za to muze silnice - pomahaji na to siraipneu 175 nebo 185. odzkouseno a je to poznat - nejhorsi jsou OR34

09:47:02
16.09.2006
16.09.2006

Syny
-> Rabbit: Ja mam adrenalin i na rovince... Porad doleva, doprava,doleva,doprava
20:22:16
15.09.2006
15.09.2006

Rabbit
All:
Prostě to nejsou auta na závodění. A když už s tim jedu jak chro chro, tak aspoň v místě kde to znám a vim, že si to můžu dovolit. (Aspoň tak to dělám já.) A to, že se musí porát dorovnávat směr je kvuli silnici kerá je na howno. (apoň u mě) V někerym místě můžu svištět 130 a sedí jak přibytá a v jinym je to adrenalin jak bejk.
Prostě to nejsou auta na závodění. A když už s tim jedu jak chro chro, tak aspoň v místě kde to znám a vim, že si to můžu dovolit. (Aspoň tak to dělám já.) A to, že se musí porát dorovnávat směr je kvuli silnici kerá je na howno. (apoň u mě) V někerym místě můžu svištět 130 a sedí jak přibytá a v jinym je to adrenalin jak bejk.
17:33:15
15.09.2006
15.09.2006

Labros
Jedna pořád mluví o smyku, druhý zas o jízdě v přímém směru .... radši toho necháme, ta diskuze je nějaká na dvě věci

17:28:12
15.09.2006
15.09.2006

minno
-> janos: "ale jemný, několikacentimetrový korekce děláš stejně skoro pořád... " - tak na rovnej ceste asi tazko ze (s120 '88 hreben) :-)) vplyv bocneho vetra je samozrejme nieco ine...
16:49:36
15.09.2006
15.09.2006

Gryzly
Nehádejte se s holkou. ;-)
15:50:49
15.09.2006
15.09.2006

lea
-> Nwkt: jo,blbě sem se podívala,mluvils o svislých čepech,ty a janos ste se mi spojili dohromady a taky se mi ta stánka nejak blbě aktualituje

15:49:13
15.09.2006
15.09.2006

Syny
-> janos: No a tet co mam ve volantu vuli to je docela adrenalin

15:46:38
15.09.2006
15.09.2006

janos
-> Syny 15.09.06 15:24:01:





15:36:58
15.09.2006
15.09.2006

Nwkt
-> Syny: Ale tomu se nedá řikat zatáčka, takový děsně pozvolný, skoro rovinka

15:36:23
15.09.2006
15.09.2006

Nwkt
-> Syny: Nepsal, ale někdy jezdim

15:25:52
15.09.2006
15.09.2006

Syny
-> lea: Nwkt nepsal ze jezdi do zatacky kilo!
15:24:01
15.09.2006
15.09.2006

Syny
Takovy ty pocity ze otocim volantem a jede to jinak nez predpokladam to znam moc dobre a je to na
Kolikrat i strach mam a nevolno mi z toho je...


15:23:52
15.09.2006
15.09.2006

lea
-> janos: nepsal,sorry, to byl Nwkt
15:17:10
15.09.2006
15.09.2006

janos
-> lea: "Tys sám psal, že jezdíš do zatáček 100 km/h"
Nepsal. Nikde. Než začneš něčím argumentovat, přečti si příspěvky pořádně. Mimochodem, pořád mluvíš o něčem jiným, ustřelování zadku ve smyku je něco naprosto odlišnýho od vyrovnávání nedotáčivýho auta v zatáčkách...
Nepsal. Nikde. Než začneš něčím argumentovat, přečti si příspěvky pořádně. Mimochodem, pořád mluvíš o něčem jiným, ustřelování zadku ve smyku je něco naprosto odlišnýho od vyrovnávání nedotáčivýho auta v zatáčkách...
15:11:34
15.09.2006
15.09.2006

lea
-> Labros: tak to si asi opravdu nerozumíme, jsem zvyklá že se škůdkama se řádí právě tak,jak sem myslela já. Odpověď s tím pískem se mi před tím ještě neoběvila.

15:02:50
15.09.2006
15.09.2006

Labros
-> lea: zdá se, že o ustřelování zadku a o smycích mluvíš jen ty. Všichni ostatní mluvíme o běžný přetáčivosti a nedotáčivosti v mezích adheze, tj. když auto "pouze" nedrží stopu. Kromě toho, že jednomu to ustřelilo na písku, což se stát může.
15:02:03
15.09.2006
15.09.2006

Nwkt
-> lea: Taky že mi to uletělo na jemnym písku, jinak se mi zatim nepovedlo když nepočítam sníh/náledí
14:59:31
15.09.2006
15.09.2006

lea
-> janos: viz odpověď Labrosovi. Tys sám psal, že jezdíš do zatáček 100 km/h ... a netvrď mi, že ti zadek uletí při jaké koliv rychlosti, ta je na to toziš spolu s přilnavostí skoro nejdůležitější. U nedotáčivosti podobně.
14:52:55
15.09.2006
15.09.2006

lea
-> Labros: jistě, že je jiná dráha u zadních a předních kol(to je správně
,tos všechno rozebral moc hezky a mohl bys pokračovat těžištěm, diferenciále..., ale k tomu, aby ti to "ustřelilo zadek" potřebuješ ještě tu správnou odstředivou sílu resp.rychlost.
Diference v řádu mm a cm jsou zanedbatelné,ale myslím, že tohle asi Nwkt neměl na mysli
Zkrátka jezdím podle předpisů a hlavně bezpečně(aspoň se snažím
) a nevjíždím do zatáček tak rychle,aby mi ustřelil zadek
,zatím se mi to za těch 12 let co má řidíčák vyplatilo s každím autem

Diference v řádu mm a cm jsou zanedbatelné,ale myslím, že tohle asi Nwkt neměl na mysli

Zkrátka jezdím podle předpisů a hlavně bezpečně(aspoň se snažím



14:45:12
15.09.2006
15.09.2006

Syny
-> lea: Zkousel, ale kufr sem neotviral

14:36:24
15.09.2006
15.09.2006

janos
-> lea: Nerozumíme si a podsouváš mi nesmysly.
Nejsem magor, kterej lítá kilo do zatáček, nezávodím (se sériovou 120 to ani moc nejde) a taky nemám problém udržet auto na silnici.
To, o čem celou dobu píšu, je obyčejná škodovácká přetáčivost a nepřesný řízení, což jsou notoricky známý vlastnosti, který se projevujou už od nízkejch rychlostí.
Ještě začni tvrdit, že škodovkám nevadí boční vítr...
Nejsem magor, kterej lítá kilo do zatáček, nezávodím (se sériovou 120 to ani moc nejde) a taky nemám problém udržet auto na silnici.
To, o čem celou dobu píšu, je obyčejná škodovácká přetáčivost a nepřesný řízení, což jsou notoricky známý vlastnosti, který se projevujou už od nízkejch rychlostí.
Ještě začni tvrdit, že škodovkám nevadí boční vítr...
14:35:27
15.09.2006
15.09.2006

lea
-> Syny: no,když to neznáš,se nahledáš
je to na perfektnim místě,přímo na očích,ale nevšinmeš si. Sem myslela,žes toho Fikusa už zkusil.Mě se docela líbil tem rozhled,když si vytáhneš sedadlo až na horu


14:34:37
15.09.2006
15.09.2006

Nwkt
-> Syny: Teď nevim, něco kolem 350 za jeden + víkend práce

14:31:44
15.09.2006
15.09.2006

Labros
-> lea: prostě žádný auto nedrží stoprocentně v zatáčce stopu
14:31:23
15.09.2006
15.09.2006

Labros
-> lea: Ona přetáčivost se ti projeví nejen při smyku. Stejně jako nedotáčivost u novejch aut. Prostě málokterý auto jede do zatáčky v tom směru, v kterým držíš volant. Jednak se na tom podepisuje těžká část auta, která určitě nejede přesně ve směru kol, jednak změněná geometrie v zatáčce, kdy auto je v náklonu a kola na úhlový nápravě jsou vychýlený do stran. Ale to si člověk uvědomuje až po víc letech řízení a srovnávání s jinýma, většinou nedotáčivýma autama.
14:29:51
15.09.2006
15.09.2006

Syny
-> lea:
nehledal... Escort to ma vedle sedacky ridice, ale Focus covece nevim...
-> Nwkt: No ja tem tet mam vuli jako blazen... Ale uz jako o drzku... Svislaky sou jaks taks... Prevodka je prej zanovni... Tak bud to muze bejt v ridici tyci nebo ve volantove tyci... SEm na to zvedav... Jinak co te stli ty svislaky?

-> Nwkt: No ja tem tet mam vuli jako blazen... Ale uz jako o drzku... Svislaky sou jaks taks... Prevodka je prej zanovni... Tak bud to muze bejt v ridici tyci nebo ve volantove tyci... SEm na to zvedav... Jinak co te stli ty svislaky?
14:25:31
15.09.2006
15.09.2006

lea
-> janos: mě se vyzkoušet "přetášivost" povede jen v zimě, když mě ujede noha na plynu. Jinak jezdím tak, abych neochrozila ani sebe a ani nikoho jinýho. Bydlím v oblasti, ke na rovinu skoro nenarazíš. Je pravda, že kylo do zatáčky u nás jezdí jen hodně velkej blázen (s čímkoliv). Nejezdím na silnici závody a nemám problém udržet auto na silnici

14:06:20
15.09.2006
15.09.2006

janos
-> lea: Přetáčivost se ti v létě za sucha projeví kdykoliv, stačí projet zatáčku o kousíček rychlejc... a zkus někoho ve vyší rychlosti předjíždět a zařadit se zpátky do pruhu, obzvlášť, když předjíždíš v zatáčce... eMko se nakloní rádo a užovka ještě radši... obzvlášť na čtrnáctkách... :)
Jasně, volantem koriguješ jen směr a tvar cesty... ale jemný, několikacentimetrový korekce děláš stejně skoro pořád...
Jasně, volantem koriguješ jen směr a tvar cesty... ale jemný, několikacentimetrový korekce děláš stejně skoro pořád...
14:01:08
15.09.2006
15.09.2006

lea
-> Syny: schválně, jak dlouho jsi u Fikusu hledal tlačítko na otevření 5-tých dveří ?

13:59:52
15.09.2006
15.09.2006

Nwkt
-> Syny: V zimě sem blbnul na parkovišti před normou
tam sem se to naučil trochu zvládat


13:58:52
15.09.2006
15.09.2006

Nwkt
-> lea: Prřed výměnou svisláků mě to trochu plavalo při rychlostech vyšších jak 100 km/h po výměně je to v pohodě
13:57:47
15.09.2006
15.09.2006

Syny
-> Nwkt: Hmm takhle jezdim v zime... Na suchu mam strach ze bych tam nechal napravu

13:57:30
15.09.2006
15.09.2006

lea
-> janos: no to už teda musí být jízba,když se ti teď v létě na suchu projeví přetáčivost v zatáčce (mám zkušenost jen z M-ka),
volantem korigiju jen směr a tvar cesty
volantem korigiju jen směr a tvar cesty

13:55:18
15.09.2006
15.09.2006

Syny
-> janos: No abych pravdu rek tak Auta starsi roku 95 sou priserny a pro me je teda ta skodovka nejlepsi... I to "kamosovo" Clio byla hruza... Jo takovej Focus to uz je neco jinyho, nebo Megane atd... Ale tyhlety starsi auta sou strasny...
13:54:37
15.09.2006
15.09.2006

Nwkt
-> janos: Tu přetáčivost si vychutnávam
nedávno sem jel za Synym a na křižovatce byl vysypanej takovej jemnej písek tak sem to vzal mírně bokem


13:52:10
15.09.2006
15.09.2006

janos
-> Syny: Nechytej za slovo, čéče... tak si místo punta dosaď libovolný jiný auto...
-> lea: Je jasný, že soudobý auta a škodovka se moc srovnávat nedají. Myslel jsem ten příměr spíš v tom smyslu, že chápu lidi, co si po škodovce koupí nový (nebo novější) auto a najednou zjistí, s čím to vlastně tak dlouho jezdili... protože ne každej se v trochu náročnějším řízení škodovky vyžívá třeba tak, jako já...
Řízení u škodovek není přesný. Ani maticový, ani hřebenový (i když to už je výrazně lepší).
Když se k tomu přidá přetáčivost při jen trochu ostřejším projíždění zatáček (teď myslím sériový provedení auta), je to trochu záhul. A jak říkám - ne každej se s tím naučí pracovat nebo si to dokonce vychutnávat...

-> lea: Je jasný, že soudobý auta a škodovka se moc srovnávat nedají. Myslel jsem ten příměr spíš v tom smyslu, že chápu lidi, co si po škodovce koupí nový (nebo novější) auto a najednou zjistí, s čím to vlastně tak dlouho jezdili... protože ne každej se v trochu náročnějším řízení škodovky vyžívá třeba tak, jako já...
Řízení u škodovek není přesný. Ani maticový, ani hřebenový (i když to už je výrazně lepší).
Když se k tomu přidá přetáčivost při jen trochu ostřejším projíždění zatáček (teď myslím sériový provedení auta), je to trochu záhul. A jak říkám - ne každej se s tím naučí pracovat nebo si to dokonce vychutnávat...
13:51:16
15.09.2006
15.09.2006

Nwkt
-> janos: Souhlasim s tebou, řídil jsem naší Vectru a vůbec mě to nebavil. Ve škodovce jezdim rád
13:36:31
15.09.2006
15.09.2006

lea
-> Syny:
nikdo tady netvdil, že sou škůdky lepší než nový auta !!! Je pravda já sem nikdy neřídila jinou škůdku než tu naši, zato těch "nových" aut plno. Když chce nekdo srovnávat, ať srovnává auta stejnýho stáří a třídy. Moc se mi líbí, když se srovnává škůdka s novým autem střední třídy
nevím, že bych u hřebenovýho řízení musela něco korigovat ?

nikdo tady netvdil, že sou škůdky lepší než nový auta !!! Je pravda já sem nikdy neřídila jinou škůdku než tu naši, zato těch "nových" aut plno. Když chce nekdo srovnávat, ať srovnává auta stejnýho stáří a třídy. Moc se mi líbí, když se srovnává škůdka s novým autem střední třídy

nevím, že bych u hřebenovýho řízení musela něco korigovat ?
13:18:03
15.09.2006
15.09.2006

Syny
-> janos: ehmmm... no zrovna to punto teda nevim nevim... Jel sem v tom jednou a zlata skodovka...