skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
benz. čerpadlo z MPI - úvaha
prohledat
23 příspěvků (zobrazeno 1 až 23) od 15.09.2003 do 05.10.2003, založil/a
22:44:48
05.10.2003
05.10.2003

BlackSUN
2 u-geen: Idealni na pouziti tyristoru...
19:48:14
05.10.2003
05.10.2003

U-Geen
-> Vici: Jo to mě taky napadlo... a nebo ani nemusí bejt časovaný, zapneš klíček a ono poběží dokud nenastartuješ... nepřivedeš proud na nějakej vstup. Pak se vypne a už nic nebude děšlat dokud se opět neodpojí a znova nezapojí (vypneš klíček zapneš klíček)
15:12:14
03.10.2003
03.10.2003

Vici
jo presne.. pokud to bude dyl stat tak se holt pusti cerpadlo knoflikem.... jine reseni asi neni, mozna jeste nejaky casovac ktery pri kazdem zapnuti klicku pusti na pas sekund cerpadlo a pak ho vypne a az do vypnuti klicku uz nic nebude delat a cerpadlo pak pobezi v zavislosti na zapalovani. ale nevim jak takovou casovaci mrdku vyrobit
14:28:59
03.10.2003
03.10.2003

U-Geen
-> Luděk: A nebo prostě extra čudlík, abys nejdřív napumpoval a pak až startoval...
13:38:29
03.10.2003
03.10.2003

Luděk
-> Tomáš Černý: právě,tohle všichni ostatní vůbec neberou v úvahu,nejdřív musí to čerpadlo dát palivo a pak teprve může ten motor chytit,takže by to chtělo zapojit i asi na spínací kontakt klíčku zapalování při startování
21:39:24
16.09.2003
16.09.2003

Kurvapes
Můžu ti poskytnout kopii návodu zapojení který sem našel v krabici u Facety jsou tam tři možnosti psáno normálnímy písmenky,ale jsou narovnána do angličtiny.
00:38:57
16.09.2003
16.09.2003

Tomáš Černý - zrušená registrace
kdybych mel cerpadlo benzinu, tak ho pravdepodobne zapojim na kontrolku mazaní (uvazuju S120) stejne jako tam zapojim rozsvecovac svetel (zhasinac svetel bude na klicek).
nevim ale jaky ma takovy cerpdlo odber, pocitam tak 20-55W, kolik?
a voser by asi byl prvni impuls, kdybys mel benzin jen v nadrzi a nikde jinde, tak jak ho dostat k motoru, leda dalsi rele, co napojis na starter, nebo casovy rele, co zapojist na klicek? Nejak se mi to zamotalo, promin
, snad si z toho aspon neco odneses.
nevim ale jaky ma takovy cerpdlo odber, pocitam tak 20-55W, kolik?
a voser by asi byl prvni impuls, kdybys mel benzin jen v nadrzi a nikde jinde, tak jak ho dostat k motoru, leda dalsi rele, co napojis na starter, nebo casovy rele, co zapojist na klicek? Nejak se mi to zamotalo, promin

13:47:05
15.09.2003
15.09.2003

Vici
-> Dino: to je divne - otackomer kaput? znamemu to funguje OK... plovak vymenim... stejne to delam jako pripravu na mpi... pak to nebud eproblem za par hodin predelat z karbecu na mpicko a naopak... budu menit prevodovku takze zrovna dam aj mpi setrvak (az ho necham prevrtat na set der)..
13:43:44
15.09.2003
15.09.2003

Dino
-> Vici 15.09.03 10:28:35: Ja mam ve favu taky budiky z feldy a palivomer jsem pripojil k puvodnimu plovaku s tim ze jsem ho jen trochu priohnul plovak, sice to neukazuje presne, ale kdyz me dohcazi benal tak to vidim a to me staci. Spis me trapi jinej problem a to nize zminovanej otackomer, po nastartovani dokud je vsechno jeste studeny je to v pohode, ale kdyz se to ohreje tak zacne rucicka poskakovat jak prdla. Dela to hlavne pri volnobehu (nekdy to vyskakuje az ke trem tis.) a nebo kdyz je motor podtocenej. Nevite nekdo co s tim??
13:14:46
15.09.2003
15.09.2003

Vici
no ale otackomer je prece voltmetr
12:59:09
15.09.2003
15.09.2003
violator
Napájení otáčkoměru je 12V, ale z rozdělovače nebo cívky bereš pouze impulz, signál ve tvaru pily -_-_-_-_ asi takový, nebo podobný.
12:55:08
15.09.2003
15.09.2003
violator
Asi jo, teplotu chladící kapaliny, teplotu nasávaného vzduchu, popř. podtlak v sacím potrubí, nebo snímač polohy škrtící klapky. Bez lambdy by to mělo fungovat na default hodnotu, asi.
12:52:38
15.09.2003
15.09.2003

Vici
-> wekky: a na otackomeru je rozsah napeti 0-12V nebo vic? nekdo nekde psal ze vic, krom toho me to onehda celkem slusne koplo...?
12:51:57
15.09.2003
15.09.2003

Vici
-> violator: no teoreticky by to tak slo ale prakticky asi ne.. ona t ajednotka aby neco delala by tech vstupu potrebovala asi vic nez jen snimac otacek...
12:47:28
15.09.2003
15.09.2003
violator
Spíš teoreticky, jinak bych to asi spáchal s kolegou. Nevím jestli by se dala použít starší řídící jednotka + snímač impulzů ze setrvačníku a pod. Mělo by to fungovat tak, že pokud startuješ-točíš motorem na snímači Ti vzniká impuls a jednotka to vyhodnotí jako motor v chodu a přes bezpečnostní relé je sepnuto čerpadlo. Pokud se motor netočí, jednotka nedostává signál a relé je rozepnuto a čerpado má stop. V tom můžou být zapojena i čidla nárazu pro airbag a následný stop signál pro jednotku.
12:42:11
15.09.2003
15.09.2003

Vici
weeky : no to me tez napadlo, to by hadam nebyl spatny tip :o)
12:39:39
15.09.2003
15.09.2003

wekky
-> u-geen: na co snímač? Signál můžeš odebírat z cívky stejně jako pro otáčkoměr.
12:22:32
15.09.2003
15.09.2003

U-Geen
-> violator: A ty víš jak udělat ten snímač pulzů? Mě by se to vcelku hodilo...
12:10:46
15.09.2003
15.09.2003
violator
No, ono to je spíš bezpečnější. Nepřeji Ti nic zlého,ale může stát nehoda, a pokud to budeš mít natvrdo, tak bude peklo. Jen pro Tvoji informovanost u rendla čerpadlo dodá za 1.minutu asi 1,5 - 2l benálu. A to při průseru hrůza.
12:09:41
15.09.2003
15.09.2003

wekky
Tak si tam ještě můžeš přidat jako nouzovku spínač, který to celé přemostí.
11:53:17
15.09.2003
15.09.2003

Vici
hm to neni spatny napad, ale je to dalsi vec navic co se muze posrat a budu bez benzinu...
11:49:23
15.09.2003
15.09.2003
violator
Tak si udělej snímač pulsů ze zapalování. Pokud pujde zapalování, tak půjde do vyhodnocovače signál, který vyhodnotí stav O.K. a přes relé Ti zapne palivove cerpadlo. Pokud se motor z jakéhokoli důvodu zastaví, nepůjde puls ze zapalování vyhodnocení vydá povel relé stop. To vše platí,pokud bude karbec. Jinak další úprava.
10:28:35
15.09.2003
15.09.2003

Vici
Nějak me po prestavbe jednoho fava na MPi se vsim co tam slo z feldy nacpat tato myslenka stale drzi a pujdu do toho i u sveho auta, akorat tam necham karbec, ale kvuli budikum z feldy potrebuju plovak z feldy a tudiz musim vymenit nadrz, coz je na klid, a ted jde ale o to jestli nechat jen upraveny plovak a nebo i cerpadlo. u feldy je zapojene tak ze bezi jen pri nastartovanem motoru - o to se stara RJ, ja bych ho musel dal "na klicek" a asi by mi vadilo kdyby v pripade rany i kdyz motr dejme tomu chcipne, cerpadlo dal honilo po aute benzim tam a zpatky.... co si o tom myslite Vy?