skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
dečka před chladič v zimě
prohledat
21 příspěvků (zobrazeno 1 až 21) od 30.08.2003 do 04.02.2010, založil/a
09:52:52
04.02.2010
04.02.2010

Herr Hamster
-> David29: jj.. nema to nic spolecnyho s termostatem, ale ve velkych mrazech ma naftak ale nekdy i benzinak problem proste vubec dohrat okruh, ve meste to jeste jde ale jak se vyjede ven neni tolik sance. takze ti co dojizdeji do mesta napr z vesnice nemaji temer sanci po statovce normalne prohrat okruh na 90°C.. proto jsou tyhle decky.. a ja teda pouzivam na zimu karton na miru mymu chladici zalitej ve folii.. spolehlivy a hlavne pomaha..
12:39:10
03.02.2010
03.02.2010

afro100
www.obautodily.cz/skoda_o
ctavia_08_zimni_clona_pred
ni_masky-702023 tiez ochcavka, videl som aj na fabku a na supa bude urco tiez
12:38:14
03.02.2010
03.02.2010

spartra
-> David29: si myslím, že se něco i prodává origo
www.autofam.cz/view_image
.php?file=../fo...

12:37:02
03.02.2010
03.02.2010

David29
-> Labros: Tohle je je SuperB
Ale to je fuk, princip je stejnej...
Ale i tak - myslím si, že tohle je jasnej důkaz, že tahle praktika nemá s termostatem (jak tvrdí Venca) nic společnýho... v týhle kose bych mohl termostat nahradit pumpou na benzin...

Ale i tak - myslím si, že tohle je jasnej důkaz, že tahle praktika nemá s termostatem (jak tvrdí Venca) nic společnýho... v týhle kose bych mohl termostat nahradit pumpou na benzin...
12:34:35
03.02.2010
03.02.2010

afro100
-> David29: to predavaju v OB autodilech
12:33:54
03.02.2010
03.02.2010

Labros
-> David29: no ale oktávka má narozdíl od škodovky motor vpředu, pokud vím, takže to omezuje proudění vzduchu kolem motoru.
12:30:29
03.02.2010
03.02.2010

David29
Tohle jsem potkal... vypadá to jako origo, ne nějakej bastl....
-> Syny: Asi má v háji termostat, viď?
-> Syny: Asi má v háji termostat, viď?

20:19:55
02.09.2003
02.09.2003

jb
nevim to jiste ale ale FAVO ma myslim teplejsi termostat tzn.pozdeji otevre..takze bych veril tomu vareni v lete a v zime lepsimu topeni..a jestli nekomu vari i -15 tak to ma zamrzle a ne prehrate :)
19:20:20
02.09.2003
02.09.2003
Tom
NO stím termostatem nevím , můj kámoš ho omylem koupil do své škodovky a pak mu to furt vařilo.
12:51:10
02.09.2003
02.09.2003

Luděk
Osobně dečku používám a používal jsem u všech Škodovek,se kterými jsem jezdil a chladící soustavu jsem měl úplně v pořádku,ono to s dečkou totiž dřív topí a míň prochladá,páč to vítr neprofoukne.
08:20:52
02.09.2003
02.09.2003
Jaro
Moja skusenost je asi takato. Ked som mal 105-ku celkom novu, ani v lete mi nesiel teplomer nad 75 stupnov a aj to kurilo primerane tejto teplote. Tak som kupil decku z Avie, ktora tam krasne pasovala a v zime ju vytiahol, v lete spustil. Bola tam, mal som dobry pocit, ale to bolo asi vsetko. Teplomer bol stale na 75 a v aute zima. Raz mi jeden kamarat poradil, dat tam termostat z Favorita, ktory otvara o par stupnov vyssie. Urobil som tak a od tej doby mam teplotu 85 stupnov a decku som davno zhodil. Pocul som sice taky nazor, ze Favorit termostat v klasickej skodovackej chadiacej sustave dobre nefunguje, ale mne sa to nestalo a urobil som tuto vymenu asi na 4 - 5 autach. Vsetky funguju bez problemu.
Na velke mrazy je podla mna jedina spolahliva ochrana zodpovedajuca nemrznuca zmes.
To skakanie teploty, co spomina KOCI je asi bolest vacsiny skodoviek. Myslim ze ani decka to celkom nezachrani, lebo ked termostat otvori, vzdy tam domiesa studenu vodu z chladica, akurat ten pocet cyklov sa moze zmensit. Ale ja aj ked som ju tam mal, nepozoroval som zasadny rozdiel.
Na velke mrazy je podla mna jedina spolahliva ochrana zodpovedajuca nemrznuca zmes.
To skakanie teploty, co spomina KOCI je asi bolest vacsiny skodoviek. Myslim ze ani decka to celkom nezachrani, lebo ked termostat otvori, vzdy tam domiesa studenu vodu z chladica, akurat ten pocet cyklov sa moze zmensit. Ale ja aj ked som ju tam mal, nepozoroval som zasadny rozdiel.
10:15:08
31.08.2003
31.08.2003

GeTeX
ale obavy z toho že zamrzne sem fakt neměl...... dostatečný množství fridexu a já mohl spolehlivě v noci spinkat
10:14:21
31.08.2003
31.08.2003

GeTeX
je to jasný, když je velká zima taxe auto moc chladí a pak netopí tolik. Moje zkušenosti ze 105 první. Já dával karton před chladič, ale s s menší dírou, chladit to musí drobet přece zase
09:35:34
31.08.2003
31.08.2003
Koči
Já asi budu muset před ten chladič dát nějaký ten hadr, protože termostat mi otvírá tím způsobem, že když je na teploměru 80° tak otevře, teplota rázem spadne na 60 (+/- 5°dle venkovní teploty), termostat zase zavře, zase se to zahřeje na 80 a znovu to samé. To trvá dokud se neohřeje všechna voda. V létě je to tak na 4 - 5 km, ale když jsou velké mrazy (a to se mi nikdy nepodařilo vyjet při větším mraze než -10°) tak to takhle otvírá a zavírá pořád. Už tam mám třetí termostat a dělaly to všechny.
06:45:12
31.08.2003
31.08.2003

Tomáš SK
Neviem, ja jazdim tak 2 km tam a spat po meste a za chladic davam kus kartonu, ani to nie je vidiet. A prave ma napadlo jedno mozne plus, preco tam to krytie mat - aspon sa vam na chladic nedostane tolko humusu, co je na zimnych cestach - sneh so solou a hlavne male kamienky, aspon co si pamatam dedkovu skodarnu, tak kazdu chvilku behal kartacom po chladici... mimochodom to nie narocna "uprava"

23:27:58
30.08.2003
30.08.2003

jb
sedy a to jako s deckou jo ? ja se nehadam ptam se nikdy sem to nezkousel
21:53:22
30.08.2003
30.08.2003

Šedy
Minulou zimu jsem tam nic neměl a když bylo -20 taxem měl na teploměru tak 70 a vůběc to netopilo.

13:52:07
30.08.2003
30.08.2003

jb
hmmm ja sem nikdy s tim nejezdil takze nemuzu srovnat ..ael myslim si jen muj nazor..ze stejne kdyz je motor studeny tak termostat to do predu nepusti a decka je na ho**o protoze nebrani ztratam a jestli to pusti termostat dopredu tak uz to ma 90 nabo koli presne stupnu a decka je ti uz na nic. pak spis potrebujes uz chladit .radsi namichej( jak rika kdyz uz zminujes p.Cecha) fridex 1:1 a mas pokoj .tak to mam ja a nema problema jeydim denne leto zima sucho dest.
13:49:56
30.08.2003
30.08.2003

Žaky
Brrr,nepřivolavej kosu a sračky.Já to řešim léta po svojim,prostě od listopáďu do března nejezdim.Jinak kdysi sem na starý skodárně právě z duvodu náporu na chladič část zakrejval ale spíš sem snížil průchod vzduchu kapsama na sání topení,aby nešel na radiator ledovy vzduch.Moh sem pak pri delsí ceste jezdit v triku a vsichni čuměli že mám v užovce 105 léto.
12:28:32
30.08.2003
30.08.2003

BlackSUN
Dečka před chladič je podle mě pro ty, co maj chlazení v horšim stavu případně maj namícháno na nižší teplotu, jedinej přínos vidim v tom, že se tim v podstatě snižuje chlazení a rychlejš se ohřeje motor, ale u motoru kterej je v pořádku a nejede se 2km do města a zpátky, kdy se to ani pořádně nemůže ohřát, bych to viděl jako zbytečnost. Já nedávám a taky jezdim.
09:10:56
30.08.2003
30.08.2003

Tomáš Černý - zrušená registrace
je to vůbec k něčemu a když jo tak za jakých podmínek? Jak sem se bavil s Jirkou Čechem (uplne o necem jinym), tak sem z toho pochopil, že by to mohlo pomoct, protože když je venku -20 a já mám namícháno na -20 tak se ještě se studeným motorem neotevre termostat a voda v chladiči stojí. Tim pádem se schladí na (plácnu) - 25 a může ěhem týc hchvilky zamrznout.
Ať je to jak je to, jaký s tim máte zkušenosti?
Ať je to jak je to, jaký s tim máte zkušenosti?