
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Som v Koncoch
06:28:16
05.06.2006
05.06.2006

Rumman
-> sep 03.06.06 16:49:42: Kurňa chlape,ty mluvíš jako kniha...

12:12:44
04.06.2006
04.06.2006

Petr Abrahámek
-> Duso: Kdyz tam das hlavu ze 120ls tak se vykon razem snizi protoze kompresni pomer ti o dost klesne...leda ze bys tam chtrel davat turbo ;). Kdyz nechas stavajici hlavu a das 120ls karbec s vymenejma tesnenima mel by byt vykon vetsi, hlavne od spodu. nic se nepodpali, nic se nezadre
18:40:01
03.06.2006
03.06.2006

Ing. Duso
inac este k tomu..tak by ma zajimalo..co sa stane ak pojde 120 LS hlava na 105-ku blok.. (mam na mysli 68 mm piesty, valce..) , a este ma zajima co sa stane ak dam na 105-ku karburator 120 LS... neprepali sa piest ? alebo sa nezadre ? bude vecsi vykon ? alebo aky ucinok by to malo ??? Dakujem ! :)
18:00:17
03.06.2006
03.06.2006

David.
-> sep: jo,to já taky ne...
17:51:05
03.06.2006
03.06.2006

sep
-> David.: :vím to já a věřím že to věděli v roce 76 i v MB,což nevysvětluje proč s tím přestali v roce 80.....(a následně zase "zapomněli" u MPI)
16:57:28
03.06.2006
03.06.2006

David.
-> sep: dvě tam jsou z toho důvodu kdyby náhodou jedna rupla aby ti neulítnul ventil,je to jako pojistka
16:49:42
03.06.2006
03.06.2006

sep
-> Duso: :jednoduchá=jedna pružina na ventil,používané u motorů 120 LS od roku 76 do dubna 80,potom přechod na "klasické" uspořádání jako ostatní modely,ta pružina ač je jen jedna je tvrdší než ty dvě v součtu,plus pokud je to někomu málo dá se lehce doplnit zmiňovanou vnitřní pružinou.Dotaz na časové a věcné zdůvodnění přechodu na systém dvou ventilových pružin nejsem schopen relevantně uspokojit,doporučuji v případě živelné nutnosti poznání skutečného pozadí problému a stavu věci obrátit se přímo na výrobce samotného

13:13:41
03.06.2006
03.06.2006

jack51
-> Duso: do r.80 (nebo tak nějak) se dávala 1 pružina na jeden ventil, od zminěneho roku se dávaly 2 pružiny na jeden ventil, sejně jak u Š105/120
13:07:37
03.06.2006
03.06.2006

Ing. Duso
-> sep: promin ale ako mam chapat to jednoduche pruziny ?? to znaci ze jedna pruzina jeden ventil ?? alebo 2 pruziny na 1 ventil ? a proc se to menilo od 80 r. ???
20:50:48
02.06.2006
02.06.2006

Baghira
No pokud by to byla hlava 120, tak by byla jestě větší komprese a asi by bouchali písty o svíčky? Komprese byla docílená vypouklejma pístama pokud si správně vzpomínám?
20:22:43
02.06.2006
02.06.2006

kirri
-> Duso: ja bych mu věřil:-)
20:09:54
02.06.2006
02.06.2006

sep
-> Duso: :jednoduché pružiny se na motory LS dávaly pouze do roku 80,takže se střílet nemusíš

20:05:23
02.06.2006
02.06.2006

Ing. Duso
poradte...ja uz sam neviem.. mam motor 120 LS... hlava ma zeleny znak ..to znaci ze je LS... na bloku motora mam 129 ..to tu uz bolo spominane ze to je LS... a minule som dal dole ventilove veko.. LS by mala mat len jednu pruzinu na sacom aj vyfukovom ventile nie ? a ja mam 2 na sacom aj vyfukovam... tak teraz je to LS neni to LS?? co ak to je 105-ka so 120 LS hlaovou ? alebo co ?? hlavu dole nebudem davat aby som meral priemer valcou (72 mm) 120-ka.. tak co to je ? hybrid ? :D