skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
snizeni auta
prohledat
50 příspěvků (zobrazeno 1 až 50) od 13.08.2003 do 30.08.2003, založil/a
19:58:57
30.08.2003
30.08.2003

GeTeX
no celkem je mi to jedno protože v tom stejně bude jezdit stará, já si nechám T4R
18:29:45
30.08.2003
30.08.2003

Milda
2GeTeX: Dolu pude cely auto ale prdel vic protoze skodovka nema zatizeni naprav 50:50. Ale neboj neni to nic hroznyho
18:28:01
30.08.2003
30.08.2003

Milda
2Tomas Cerny: No chapes to dobre ale vysvetlil si to tak, ze sem to z toho nepochopil ani ja
. Proste mas tihu auta kterou rozdelis v pomeru zatizeni naprav. Silu ktera pusobi na zadni napravu podelis 2 a mas silu pusobici na kolo. Tahle sila x rameno (vzdalenost kola od stredu vozu) da moment M. no ated jednoduchym vypoctem M/vzdalenost pruziny od stredu ziskas silu ktera pusobi na pruzinu. No a co se stane kdyz prodlouzis rameno (tj rozsiris napravu)? Moment M se zvetsi, ale vzdalenost pruziny od stredu vozu je stejna, takze se musi zvetsit sila ktera na ni pusobi. Proto se pruzina stlaci vic. Jasny?

17:52:02
30.08.2003
30.08.2003

Tomáš Černý - zrušená registrace
Komár: představ si osu jako jednozvratnou páku, styk gumy s vozovkou jako kloub a auto jako sílu (hmotnost krát zrychlení). Pak je jasný, že když dáš podložky, vzdálíš sílu, zvětšíš tak rameno a zvětšíš tak i moment. Nebo to chápu i já špatně?
17:05:19
30.08.2003
30.08.2003

Komár
Hele, to že se auto sníží po nandání prolisů nebo podložek je píčovina, né? Přece hmotnost auta je na nápravu přenášená přes pružinu. A na tu působí furt stejná zátěž, takže pružina nepovolí víc než bez prolisů.
22:53:15
29.08.2003
29.08.2003

GeTeX
no když se pružina víc zmáčkne tak vznikne áčko ne? No že by mi změknul to se teda 2x říct nedá :-)) Ty Mildo, nestraš mě že prolisama mi pude prdel dolu :-))
22:24:00
29.08.2003
29.08.2003

BlackSUN
2Jirik: Takže kluci, bacha na podložky, nebo vám změkne !! :-)
21:03:10
29.08.2003
29.08.2003
Jirik
Třeba dáš podložku 30 mm - jako příklad. To ti taky změkne 

20:20:01
29.08.2003
29.08.2003

Milda
2Jindra: normalni 120, kdyz das kolo ktery ma o 30 mm mensi ET tak ti pusobi tiha auta na vetsi pace, tudiz se pruzina vic stlaci a navic "zmekne"
16:48:26
29.08.2003
29.08.2003
Jindra
Pane a co mas za auto, ze ti prolisy snizily zadek? A mimochodem taky jsem se na to ptal a nejak se to moc nerozjelo. Asi to nikdo nedelal, tak to budeme muset skusit sami. Jo zima bude dlouha...
J.
J.
15:25:58
29.08.2003
29.08.2003

Milda
2GeTeX: Neboj az nandas prolisy tak se ti snizi sam
00:26:48
29.08.2003
29.08.2003

GeTeX
Ne že bych byl línej ale jelikož se mi nechcou číst všechny příspěvky taxe zeptám rovnou. Potřebuju snížit zadek ale tak, abych neměl áčka (fůůůj) tak jak na to. PS: mam kyvku ne vlečku
20:59:04
28.08.2003
28.08.2003

U-Geen
Tak asi zlevnili :-))))
20:54:52
28.08.2003
28.08.2003

Milda
2u-geen: Ty moje sou tak mesic a pul stary
20:52:06
28.08.2003
28.08.2003

U-Geen
2Milda: Tak asi zdrazili, tohle mi rikal Zazík :-)
20:49:37
28.08.2003
28.08.2003

Milda
2u-geen: Kde? Me staly v Motexu 800/sada
23:24:21
27.08.2003
27.08.2003

rOMAN
V nasi oblibene mototechne mototechne (tohle je auto jednoho z majitelu: www.tuning.cz/s110r/.../r
enovace_120s.htm )...maji tam vse :))
23:23:46
27.08.2003
27.08.2003

U-Geen
2juris: stejne mas 130 ku ne? :-) Jo ty repasy stojej 1100/sada.
23:13:52
27.08.2003
27.08.2003

juris
to Milda: kde prosím tě?

20:49:35
27.08.2003
27.08.2003

Milda
Kdo schanite HPcka tak vim o mototechne kde maji minimalne 2 sady na 120 skladem, cena 4500,-
20:27:55
27.08.2003
27.08.2003

juris
to Blackwolf: no s těma HPčkama,je to špatný,pořád prej nejsou,ale ted jsem viděl v annonci inzerát,kde je borec prodával trochu jetý i s pružinama,nějak kolem 3000.-

19:05:32
27.08.2003
27.08.2003

BlackWolf_
2juris: No páč tam budu dávat široký nápravy, tak to zkrátím, at´ je to hezčí. Pak bych rád sehnat sportovní pružiny 130LR a tlumiče HP.
15:42:53
27.08.2003
27.08.2003

juris
já mám sportovní pružiny -35mm a jěště jsem je zkrátil.otočil jsem misky na dorazy a je to v pohodě a jěště to péruje,ale mám i kratší tlumiče!




14:20:15
27.08.2003
27.08.2003

Marko
2BlackWolf_: No já jsem viděl úžu, co to měla asi o 3 závity. Byl to takový kluk-divočák. Ale když to máš jenom dočasné řešení, tak se na to vyprdni. Jinak pokud chceš tak to snížená je asi 1 otáčka = 3 - 5 cm. Tak posuď sám.
19:46:39
26.08.2003
26.08.2003

BlackWolf_
Co kdyby mi někdo našeptal, o kolik závitů snížit předek užovky při zástavbě eMkových náprav tak, aby mi pak kola případně nepřely o lemy. Bude se jednat jen o dočasné řešení, než to půjde příští rok na lak a s tím související vytažení lemů do stran a do výšky.
07:44:06
23.08.2003
23.08.2003

Tomáš SK
2Marko: Nielen po CR 

08:02:19
22.08.2003
22.08.2003

Marko
2Tomas Cerny:
ne ne, už jsem tě překonal. (aspoň v tomhle příspěvku)
Ale když se spojíme a budeme našeptávat všem naše nápady, tak bude po ČR plno těch nejhezčích škodovek :-)))


Ale když se spojíme a budeme našeptávat všem naše nápady, tak bude po ČR plno těch nejhezčích škodovek :-)))
21:20:11
21.08.2003
21.08.2003

Tomáš Černý - zrušená registrace
a ja myslel, ze nejvetsi naseptavac sem tady ja



11:09:43
21.08.2003
21.08.2003
Jirik
Jiží má vpředu - 80 mm a ještě ani zdaleka to neleží na blatníkách jako jsem už několikrát viděl u jinejch aut (ti tam pravděpodobně nemají brka vůbec), mezi kolem a blatníkem mám vpředu cca mezeru že tam strčím špičku nohy v botě, tedy kolem 6 cm.
Vzadu je mezera věčí, tam jsou brka pro úhlovku, tedy +100 - 35, teď je to pěkně do klínku. Spokojenost. :o)
Dorazy jsem krátil o 25 mm (mezi miskou a špuntem je 8 mm), ale nechce to se snížením přehánět. Koukejte taky na vrchní rameno nápravy, aby se nebezpečně nepřiblížilo při pružení úchytu v kasli. Jo a vrchní rameno má taky doraz, ale teď si nevybavuju jestli má funkci dorazu nebo podvěsu, ale na to koukni taky. Nechal jsem pak udělat geometrii a seřídit na lejzrovém kosmickém zařízení odklon, protože ten se taky změní. Jo a kolo trochu vyleze ven, páč po snížení se ramena jakoby vyrovnají.
Vzadu je mezera věčí, tam jsou brka pro úhlovku, tedy +100 - 35, teď je to pěkně do klínku. Spokojenost. :o)
Dorazy jsem krátil o 25 mm (mezi miskou a špuntem je 8 mm), ale nechce to se snížením přehánět. Koukejte taky na vrchní rameno nápravy, aby se nebezpečně nepřiblížilo při pružení úchytu v kasli. Jo a vrchní rameno má taky doraz, ale teď si nevybavuju jestli má funkci dorazu nebo podvěsu, ale na to koukni taky. Nechal jsem pak udělat geometrii a seřídit na lejzrovém kosmickém zařízení odklon, protože ten se taky změní. Jo a kolo trochu vyleze ven, páč po snížení se ramena jakoby vyrovnají.
08:26:24
21.08.2003
21.08.2003

Marko
2Tomáš: No s cajtama si myslím, že problémy nebodou. Jinak ten jeden závit bude v poho. Jo a pokud to budeš ještě nahřívat a zarovnávat, tak se ti to zase o něco snííží. To znamená, že uřezání a zarovnání (nahřátím) = snížení tak o 5-6 cm. A myslím, že raději pěkného dravce než motorový člun. :-)
06:17:02
21.08.2003
21.08.2003

Tomáš SK
2Marko: Nuz vyzera to tak, ze to zrezem, asi o ten jeden zavit (tie 4 cm by stacili a aspon by to policajtom velmi nevadilo), potom uvidim. Ako nasepkavac diabla si proste jednicka 
2Lukáš: Dva pytle dopredu a hned mas dva "cenovo pristupne" airbagy
2Simi: Dakujem za tu radu s autogenom. Len musim niekoho zohnat. Ja by som sa s autom hral cele veky, len nemam kde, nie je garaz, nie je dvor, a pred panelakom sa takeho veci tazko realizuju

2Lukáš: Dva pytle dopredu a hned mas dva "cenovo pristupne" airbagy

2Simi: Dakujem za tu radu s autogenom. Len musim niekoho zohnat. Ja by som sa s autom hral cele veky, len nemam kde, nie je garaz, nie je dvor, a pred panelakom sa takeho veci tazko realizuju

11:39:51
20.08.2003
20.08.2003

Simi
2Lukáš: Uz se tady o tom mluvilo snad stokrat. Stejne jako u vyztuh, kazdej bude zastavat svuj nazor. Ja se divim, ceho se lidi na tom rezani boji. Uriznout, osobne dle zkusenosti doporucuji 1,5 zavitu, pak nahrat tak pul zavitu autogenem (lehce a opatrne) a vlastni vahou pruziny potukavat o zem, aby se ta pruzina zarovnala. Hlavne potom nechladit. Pockat az to schladne a muze se montovat. Sklepanim se docili toho, ze je pak skoro stejna dosedaci plocha jako na originalech.
A vetinou je k tomu potreba trochu poupravit (oriznout) doraz.
A vetinou je k tomu potreba trochu poupravit (oriznout) doraz.
10:40:51
20.08.2003
20.08.2003

Lukáš
2Marko: pouvažuj a řezej - ty jseš jak našeptávač ďábla 
2Tomáš: už jsem o snižování hodně četl, slyšel i přemýšlel - nejvhodnejší jsou pochopitelně origo krátké pružiny doplněné o odpovídající tlumiče (nevýhodou je samozřejmě cena), další možností je řezání (to je levnější, ale zároveň i více rizikové - je potřeba řezat s rozumem (já bych do víc jak 1 1/2 závitu nešel) a jak jsem již psal, zajistit, aby pružina byla "zarovnána") a nebo nahoď do kufru pytel s pískem (výhodou je připravenost při případných povodních
). Tak asi tak ...

2Tomáš: už jsem o snižování hodně četl, slyšel i přemýšlel - nejvhodnejší jsou pochopitelně origo krátké pružiny doplněné o odpovídající tlumiče (nevýhodou je samozřejmě cena), další možností je řezání (to je levnější, ale zároveň i více rizikové - je potřeba řezat s rozumem (já bych do víc jak 1 1/2 závitu nešel) a jak jsem již psal, zajistit, aby pružina byla "zarovnána") a nebo nahoď do kufru pytel s pískem (výhodou je připravenost při případných povodních

09:57:30
20.08.2003
20.08.2003

Marko
2Tomáš: Lukáš to nemá snížené vůbec. Teda ještě před 14 dny neměl. Já bych to typoval tak na 1 závit = 3-4 cm
2Tomáš: Ale snížit by jsis to mohl, pak by to vypadalo fakt nadupaně. Stačil by ti jeden závit. Tak pouvažuj a řezej. :-)
2Tomáš: Ale snížit by jsis to mohl, pak by to vypadalo fakt nadupaně. Stačil by ti jeden závit. Tak pouvažuj a řezej. :-)
07:54:43
20.08.2003
20.08.2003

Tomáš SK
2Lukáš: Ako to mas spravene ty ?
07:54:15
20.08.2003
20.08.2003

Tomáš SK
2Lukáš: S tou dlzkou v cm som to myslel priblizne. Ked sa pozries na foto mojho Rapousa, tak unaveny som skor ja a nie tie pruziny 

07:29:36
20.08.2003
20.08.2003

Lukáš
slyšel jsem, že to někdo řízne (o počet závitů jak chce) a pak ze sedla pružiny udělá jakousi podložku, aby ta uřízlá pružina nedosedala přímo - jinak závit kolik je cm se říct nedá, podle toho, jak to máš unavený ;-)
06:31:34
20.08.2003
20.08.2003

Tomáš SK
2Lukáš: Musim to vazne ohrievat a ohnut alebo sa do spravit nejako inak ? Rad by som bol, keby ta pruzina dosadala ako pred urezanim. Jeden zavit, to je okolo 2,5 cm ?
13:10:21
19.08.2003
19.08.2003

Marko
2Lukáš: No jako nezkrácená bude dosedat jenom pokud ji nahřeješ a ohneš. Já to mám jenom trochu zarovnané bruskou, aby to nebylo ostré. Ale myslím, že je to v poho.
08:20:45
19.08.2003
19.08.2003

Lukáš
2Marko: je pak ale nutné i nějak zahladit a zarovnat sedlo pružiny, aby nedosedala jen na jednom místě, ale pěkně plochou jako nezkrácená
08:09:38
19.08.2003
19.08.2003

Marko
2Tomáš: Záleží na zkrácení. Pokud to zkrátíš o 1 otáčku a míň, tak si myslím, že je to hooodně v pohodě a můžeš bý v klidu. Při větším uřezání se to pochopitelně namáhá více, ale nic hrozného :-)
Se zkrácenýma pružinama jezdí skoro každý a nikdo (skoro) si neztěžuje. Na dovolené jsem dokonce viděl škodovku, který to měla snížené asi o 3 závity

Se zkrácenýma pružinama jezdí skoro každý a nikdo (skoro) si neztěžuje. Na dovolené jsem dokonce viděl škodovku, který to měla snížené asi o 3 závity




05:05:31
19.08.2003
19.08.2003

Tomáš SK
Ja rozmyslam nad zrezanim prednych pruzin na mojom Rapidovi, len sa bojim, ci mu to po case neznici podvozok. Mimochodom, pri terajsej cene benzinu najazdim max. dve-tri tisic km rocne... Co myslite, rozpadne sa mi skor skodofka ako celok alebo budem preklinat tie skratene pruziny ?
15:13:04
18.08.2003
18.08.2003
Jirik
Já bych to nechal. Páč u tý 100 a 1000 to není tak drastický jako třeba u debilního motorovýho člunu 105 M - Rapid. Ale dal bych slušný přitvrzený tlumiče. Za "živé" éry 100 - 1000 se daly sehnat originál tlumiče Billstein a Koni, to už teď bude asi problém. Ať už to osazovali jakýmakoliv tlumičema, tak byly používány v kombinaci se sériovýma krácenýma pružinama. Originál krátké sportovní pružiny je dneska problém sehnat až na nějaké nezaručené a nevyzkoušené druhy (Riegger apod.) Na zakázku bych je nenechával dělat, mohlo by to bejt spíš horší než lepší a hlavně za dukáty. Takhle to vyzkoušíš a když to dopadne špatně, tak si na vrakáči seženeš jiné zachovalé. Pokud má tvůj hundrt "M" nápravy, tak by stačily např. tlumiče od HP a nebo Koni (viděl jsem je asi před půl rokem v autodílech) a nedělal bych si vůbec hlavu se sháněním nějakých "možná" vhodných sportovních brk.
12:57:02
18.08.2003
18.08.2003

KamilX
U Š100 bych doporučoval ten tank... 

11:06:51
18.08.2003
18.08.2003

Marko
Z hlediska ceny jednoznačně řezat. Taky jsem váhal a už mám uříznuto. :-)
21:29:56
15.08.2003
15.08.2003

Tomáš Černý - zrušená registrace
Boss:
ale zároveň 


23:29:22
13.08.2003
13.08.2003

Boss
Takhle se to sníží nejrychlejc..

20:42:44
13.08.2003
13.08.2003

rOMAN
To vis ze tu nekdo je :)....Lepsi budou sportovni ale levnejsi seriznout
...ja mam rezano a taky to neni od veci.

19:02:31
13.08.2003
13.08.2003

Ladislav

19:00:41
13.08.2003
13.08.2003

Ladislav
potrebuju poradit se snizenim skoda 100 nevim co je lepsi jestli jen seriznout pruziny nebo se daj koupit novy sportovni porad te mi