-> doctor: Pokud se to bez termostatu neohřeje tak těsnění nebude ruplé. podle mě to někde přisává vzduch do vody, nějakou sponkou, nebo prasklinkou v hadici, nebo je to blbě odvzdušněný.
zkus si vzít kus válcové gumy nebo velkej korkovej špunt uprostřed navrtej díru a prostrč tam ventilek z duše. nacpi to do expanzky místo víčka a komplesorem to natlakuj, a pak koukni jetli to někde nteče, nebo jestli neklesá hladina v expanzce. Nebo mužeš na ventilek namontovat tlakoměr na kola. Ale moc to nenafukuj, Mě se tenkrát před lety když mi vařil favo motor, nafoukli hadice jak balóny.
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
pomoc....vařim
16:09:40
30.03.2006
30.03.2006

Gryzly
09:26:51
30.03.2006
30.03.2006

doctor
Tak zatim všem moc děkuju za rady. jinak hadice jsou zapojený určitě dobře. Motor jsem koupil od jednoho maníka a nic neřikal že by nějakej problém, ale motor ležel prej v garáži půl roku. Termostat je tam už třetí, tentokrát novej. Předchozí motor 120 neměl vůbec problém s chlazením, ani v létě se nikdy nedostal přes 80.
06:34:54
30.03.2006
30.03.2006

77
-> NISMO77: a zapoměl si na to že ti to dělalo po výměně motoru na novej termosta,troubo....

06:33:58
30.03.2006
30.03.2006

77
mě to dělalo nachlup to samí,a bylo to naštěstí termostatem...
22:31:43
29.03.2006
29.03.2006

pistaa
mam podobne problemy s turbom v 130 respektive asi to iste a co aky tam mas pretlakovy ventil?? zatku na expanznej nadobe?? s pretlakom do 0,04 a ci s 135,136motora do 0,1 HM?? ma to vplyv na bod varu pokial sa nemilim a ci mylim??
21:49:54
29.03.2006
29.03.2006

Martin
Já bych zkusil nejprve prkotiny, až poté bych začal uvažovat o závažnějších poruchách jako prdlé těsnění či hlava (příp. blok).
-> doctor: Co ten Fa motor, odkuk byl, v původním autě fungoval bez problémů ?
Jak to těsnění, tak prdlá hlava by se projevila asi nepravidelným volnoběhem (v mém případě, příp. špatnými starty), či pronikáním vody do oleje (ruplá hlava, záleží na tom, kde).
-> doctor: Co ten Fa motor, odkuk byl, v původním autě fungoval bez problémů ?
Jak to těsnění, tak prdlá hlava by se projevila asi nepravidelným volnoběhem (v mém případě, příp. špatnými starty), či pronikáním vody do oleje (ruplá hlava, záleží na tom, kde).
20:54:56
29.03.2006
29.03.2006

M.a.R.i
-> doctor: Jo přesně to dělá kámošovy, odešel mu termostat,vyměnil ho,ale nakonec to nejspíš bude prasklá hlava
20:26:09
29.03.2006
29.03.2006

Martin
Ještě mě napadá, jestli ti neubývá chladící kapalina, pak by se to mohlo někde zavzdušňovat.
18:35:25
29.03.2006
29.03.2006

Kočislav
Kdyby to bylo těsnění pod hlavou, uvařil bys to i bez toho termostatu.
Ještě mě napadá čistě hypoteticky, jestli jsi po výměně motoru neudělal chybu v zapojení hadic. Ten jev, že se motor zahřeje, je vidět, že termostat otevře, chvíli se to drží a pak ta teplota plynule nazdržitelně roste je spíš důsledkem nedostatečného chladicího výkonu - zanesený chladič apod.
Ještě mě napadá čistě hypoteticky, jestli jsi po výměně motoru neudělal chybu v zapojení hadic. Ten jev, že se motor zahřeje, je vidět, že termostat otevře, chvíli se to drží a pak ta teplota plynule nazdržitelně roste je spíš důsledkem nedostatečného chladicího výkonu - zanesený chladič apod.
13:46:14
29.03.2006
29.03.2006

Martin
U mě se projevovalo vystřelené těsnění pod hlavou úplně čistou svíčkou bez sazí u válce, kde to bylo vystřelené.
A hlavně to furt vařilo, bylo slyšet, jak topením běhají bubliny.
A hlavně to furt vařilo, bylo slyšet, jak topením běhají bubliny.
13:14:22
29.03.2006
29.03.2006

Johny Death
-> doctor: podívej se jestli ti dou do vody do expanzky bubliny a jestli ti myzí pokud jo tak to je tesnení a žere ti to vodu což bych řekl že je pravděpodobnější než to že by byl špatnej termostat...
12:12:22
29.03.2006
29.03.2006

COKAPIK
pokud to bez termostatu funguje jak pises tak asi bude opravdu chyba v nem....
11:29:46
29.03.2006
29.03.2006

Pavel P..
-> doctor: jsem na tom stejně, akorát u 105ky, ale měnit těsnění pod hlavou nebudu, vyměnim rovnou celej motor,
když je to studený, tak se to ohřejvá normálně, pak se to chvilku drží na 80ti, a pak to vylítne rychle na 100-110st..
když je to studený, tak se to ohřejvá normálně, pak se to chvilku drží na 80ti, a pak to vylítne rychle na 100-110st..
08:50:59
29.03.2006
29.03.2006

Misumi
těsnění pod hlavou
08:40:25
29.03.2006
29.03.2006

Martin
Spíš bych to tipnul na termostat, bohužel i novej může být zmetek.
08:11:37
29.03.2006
29.03.2006

doctor
čau, potřeboval bych radu. Dal sem motor z fa do 120 a hrozně rychle se to ohřeje a když pak jedu trochu rychleji tak se to uvaří. Jinak teplota hrozně rychle kolísá třeba z 80 na 110 behem několika vteřin a pak třeba zase zpět. Termostat je novej a nemám zapojený vyhřejvaný sání. Bez termostatu je to v poho ale ohřeje se to jenom na 60. Může to bejt pumpa nebo těsnění pod hlavou neco co by to mohlo bejt ??? Poraďte , dík !!