
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
stavba repliky Mtx
18:48:17
30.10.2010
30.10.2010

P@wlos
neverim tomu ze by si s tim tak ,,hral" aby to predelaval... 

22:00:53
29.10.2010
29.10.2010

Gryzly
-> Matsoft: Jo jasne, ale tu díru v kastli zamaskuješ těžko.
18:34:38
29.10.2010
29.10.2010

Matsoft
-> Gryzly: nj, ale sranda je v tom, ze P@wlosuv je dle MB levak vyvoz do Norska.
18:22:16
29.10.2010
29.10.2010

Gryzly
-> P@wlos: Záleží jestli tam ten motor a sedačky zůstaly. Řízení je, ale určitě předělané a díra po pravých pedálech zadělaná.
Já když přemejšlel jestli by výhledově můj Standart šel na Véčka, tak jsem narazil na tyto závady:
přeražené VIN, motor 136 místo 130, překopané řízení zprava doleva, neexistence jakýchkoliv původních dokladů, zavařená díra po pedálech vpravo, zavařené otvory po angl. stěračích, neoriginální odstín červené barvy. Jistě bych našel další.
Navíc když mám bílé značky se zelenýma bych si jen nadělal problémy.
Já když přemejšlel jestli by výhledově můj Standart šel na Véčka, tak jsem narazil na tyto závady:
přeražené VIN, motor 136 místo 130, překopané řízení zprava doleva, neexistence jakýchkoliv původních dokladů, zavařená díra po pedálech vpravo, zavařené otvory po angl. stěračích, neoriginální odstín červené barvy. Jistě bych našel další.
Navíc když mám bílé značky se zelenýma bych si jen nadělal problémy.
10:17:50
29.10.2010
29.10.2010

P@wlos
-> Tomes 1: UH nebo tak nekde... melo to sedacky z r.v.1989 - cernobile a pod kapotou 136ku :) na rok 85 pekny veteran...
09:38:15
29.10.2010
29.10.2010

Tomes 1
-> P@wlos:
To není mimo téma, vsadím se že jsi to prodal někam do středních čech.......
To není mimo téma, vsadím se že jsi to prodal někam do středních čech.......
09:11:58
29.10.2010
29.10.2010

P@wlos
Možná trochu mimo téma, můj bílý rapid standard (teď už bývalý) měl výrobu 9. nebo 10. měsíc 1985 a začátkem tohoto roku už byl údajně na Véčkách... Takže když má člověk peníze a známé tak jde všechno... Mi se to nepodařilo postavit ani na bílé značky, ani na Véčka... A tak to tady v té republice chodí, vždycky všechno od?ere obyčejný člověk...
07:53:07
29.10.2010
29.10.2010

Tomes 1
-> Zazaa:
Já souhlasím, ale to se bavíš o felicii rok 1960 v krásném stavu, ne o MTX nebo replice š 120 na to V dá úplný pitomec a smrdí to zrušením testační licence.Ale ať
si to každý zkusí.
Já souhlasím, ale to se bavíš o felicii rok 1960 v krásném stavu, ne o MTX nebo replice š 120 na to V dá úplný pitomec a smrdí to zrušením testační licence.Ale ať
si to každý zkusí.
02:12:22
29.10.2010
29.10.2010

Zazaa
no on se do tech replik a vyjimek hlavne nechce nikdo moc poustet jelikoz si majitele obcas radi vymejslej a pak to akorat smrdi pruserem....
polni kuchyn sme tu jeste nemeli, ale vim o cloveku co jezdi na chatu OTckem :)
jinak to je 6 podpisu a penize zalezej vicemene na klubu (2-20tis :)), pokud je vse v poradku majitel ma podklady a protokol z STK ze auto je technicky v poradku tak do 14 dnu ma znacky v ruce
polni kuchyn sme tu jeste nemeli, ale vim o cloveku co jezdi na chatu OTckem :)
jinak to je 6 podpisu a penize zalezej vicemene na klubu (2-20tis :)), pokud je vse v poradku majitel ma podklady a protokol z STK ze auto je technicky v poradku tak do 14 dnu ma znacky v ruce
01:12:14
29.10.2010
29.10.2010

Dale_Estelle
-> Matsoft: no viz havlik, vim co pisu v tvym pripade
01:10:46
29.10.2010
29.10.2010

Matsoft
-> havlik: tak ja bych ani V nechtel.... takze o mne rozhodne nejde.
23:33:09
28.10.2010
28.10.2010

havlik
takže to bude Makak Škoda Rapid
to ti nemůže projít stejně


23:09:06
28.10.2010
28.10.2010

Matsoft
-> Dale_Estelle: bod C kopie a replika... je co?
17:57:01
28.10.2010
28.10.2010

Tomes 1
-> Matsoft:
Máš pravdu jen na 50%, to co jde v Praze bohužel nejde v ostatních okresech.Auto rok 1985 přihlásiš ještě do konce tohoto roku a to si myslím už nikdo nestihne.A jestli pak víš kolik lidí to musí schválit z klubové komise, z krajské atd?A kolik to stojí peněz?Pokud chce někdo poradit tak jsem tady pro něho, ale hádat se nebudu.Stejně si myslím že je nejlíp si to řešit v každém okrese individuálně,zajít za šéfem testační komise a domluvit konkrétní auto.Né každý si dovolí přihlásit na historika polní kuchyň.
Máš pravdu jen na 50%, to co jde v Praze bohužel nejde v ostatních okresech.Auto rok 1985 přihlásiš ještě do konce tohoto roku a to si myslím už nikdo nestihne.A jestli pak víš kolik lidí to musí schválit z klubové komise, z krajské atd?A kolik to stojí peněz?Pokud chce někdo poradit tak jsem tady pro něho, ale hádat se nebudu.Stejně si myslím že je nejlíp si to řešit v každém okrese individuálně,zajít za šéfem testační komise a domluvit konkrétní auto.Né každý si dovolí přihlásit na historika polní kuchyň.
16:00:00
28.10.2010
28.10.2010

Zazaa
-> Tomes 1: nejde o kraj to sou informace ze skoleni KTK co bylo nejak z kraje roku v praze
s tema replikama a upravama a vyjimkama je to vselijak tam je prave taky zmena s tema typama CDE coz tam driv bylo jinak a jak se to bude resit se zatim nevi
s tema replikama a upravama a vyjimkama je to vselijak tam je prave taky zmena s tema typama CDE coz tam driv bylo jinak a jak se to bude resit se zatim nevi
15:08:23
28.10.2010
28.10.2010

Dale_Estelle
-> Matsoft: on ale s replikou nelže

14:25:47
28.10.2010
28.10.2010

Matsoft
-> Tomes 1: Zazaa ma pravdu, novy zakon/vyhlaska jeste neni, tudiz plati jeste stary, tzn teoreticky lze jeste otestovat 1985.
A tve tvrzeni, ze nikdo neotestuje repliku, prave timto dokumentem, ktery si zde predlozil dostalo pekne na prdel.
A tve tvrzeni, ze nikdo neotestuje repliku, prave timto dokumentem, ktery si zde predlozil dostalo pekne na prdel.
14:21:33
28.10.2010
28.10.2010

Gryzly
-> Tomes 1: Aha, tak to jsem nevedel, že to posunuly. To se dostáváme do paradoxu, že auta loni schválená, letos schválit nešla.
14:11:31
28.10.2010
28.10.2010

Tomes 1
MEZINÁRODNÍ TECHNICKÝ KODEX FIVA 2010
(TECHNICAL CODE - FIVA 2010)
Schválené a platné znění
OBSAH
1. ÚVOD
2. DEFINICE
3. TERMINOLOGIE
4. VŠEOBECNÉ ZÁSADY
5. TECHNICKÁ KLASIFIKACE VOZIDLA
6. ROZDĚLENÍ HISTORICKÝCH VOZIDEL DO VĚKOVÝCH KATEGORIÍ
7. URČENÍ DATA VÝROBY A VĚKOVÁ KLASIFIKACE
8. PRŮKAZ IDENTITY FIVA
9. OSTATNÍ
Příloha 1 Žádost o vydání průkazu identity FIVA
Příloha 2 Průkaz identity FIVA
Pozn. 1: Při použití technického kodexu FIVA se ujistěte, zda máte jeho nejnovější vydání.
1. ÚVOD
Technický kodex definuje HISTORICKÉ VOZIDLO v duchu FIVA, stanoví pravidla pro klasifikaci HISTORICKÝCH VOZIDEL do různých skupin a popisuje požadavky, podle nichž může FIVA vystavit IDENTIFIKAČNÍ KARTU FIVA.
IDENTIFIKAČNÍ KARTA FIVA
- shrnuje veškeré informace o vozidle předané majitelem a překontrolované FIVA jakožto nezávislou institucí a na základě toho identifikuje vozidlo a úroveň jeho zachovalosti v čase inspekce jakož i vypovídá o známé historii vozidla a jeho možných modifikacích.
- Tyto informace registruje v příslušné databázi, zaznamenává a ochraňuje technickou a obecnou známou historii dochovaného vozidla ku prospěchu světového motoristického dědictví.
- Se používá při akcích pořádaných pod hlavičkou FIVA a dále může být použita majiteli k jiným jejich vlastním účelům.
- Všeobecným cílem je zachovat a udržovat v pojízdném stavu všechna silniční vozidla, spadající do věkových kategorií FIVA.
2. DEFINICE
FIVA definuje historické vozidlo jako mechanicky poháněné silniční vozidlo:
- které je minimálně 30 let staré !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
- které je uchováváno a udržováno v historicky věrném stavu
- které NENÍ užíváno ke každodenní přepravě
- a které je z těchto důvodů součástí našeho technického a kulturního dědictví.
3. TERMINOLOGIE
- HISTORICKÉ VOZIDLO
Za historické vozidlo je považováno takové vozidlo, které splňuje podmínky obsažené v definici FIVA.
- OBDOBÍ
Obdobím vzniku vozidla se rozumí časový úsek, v němž bylo vozidlo běžně používáno. Z tohoto důvodu může být definice tohoto časového úseku pro různá vozidla a různé země odlišná.
- DOBOVÁ SPECIFIKACE
Tímto se rozumí standardní specifikace vozidla dodávaná výrobcem až do uvedení nového modelu.
- VÝROBCE
Fyzická nebo právnická osoba, která vlastní práva na konstrukci/návrh, výrobu, montáž a propagaci vozidla na trhu.
- KOPISTA (VÝROBCE KOPIE)
Fyzická nebo právnická osoba (nikoliv VÝROBCE), který vyrobil mimo OBDOBÍ vozidlo, které je kopií HISTORICKÉHO VOZIDLA.
4. VŠEOBECNÉ ZÁSADY
- Historické vozidlo budiž udržováno a užíváno řádným, ekologicky šetrným způsobem a uchováváno a užíváno stejným způsobem, jako v období svého vzniku.
- Modernizace, úpravy nebo jiné změny oproti původnímu stavu, obvyklému v OBDOBÍ jsou nepřípustné a principiálně musí být omezeny na takové změny, které jsou vyžadovány úřady, nebo na úpravy z důvodu invalidity či jinak omezené schopnosti majitele nebo řidiče tak, aby bylo zajištěno bezpečné užívání historického vozidla na silnici. Takovéto úpravy musí být provedeny v duchu OBDOBÍ vzniku vozidla takovým způsobem, aby vozidlo mohlo být vráceno zpět do historicky původního stavu.
- Modifikace, úpravy a změny musí být zdokumentovány takovým způsobem, aby bylo možno v budoucnu kýmkoliv odhalit, jak se vozidlo liší od originálního stavu.
Tato informace musí být zaznamenána na straně 4 Identifikační Karty FIVA.
5. TECHNICKÁ KLASIFIKACE VOZIDLA
5.1 Definice vozidla:
- Typ A – STANDARDNÍ
Jedná se o historické vozidlo odpovídající standardní specifikaci, tak jak bylo dodáváno VÝROBCEM. Mohou být povoleny nepodstatné, kosmetické změny odpovídající OBDOBÍ, stejně jako typické příslušenství, které bylo v v OBDOBÍ na trhu.
- Typ B – DOBOVĚ UPRAVENÉ
Jedná se o vozidlo speciálně postavené nebo upravené v OBDOBÍ pro specifické účely, svým způsobem typické a tím oprávněně historicky cenné.
- Typ C – KOPIE a REPLIKA
KOPIE je kopie historického vozidla, zhotovená mimo OBDOBÍ KOPISTOU (VÝROBCEM KOPIE), s použitím nebo bez použití dílů podle specifikace odpovídající OBDOBÍ, kopírující určitý konkrétní model. Takovéto historické vozidlo musí být zřetelně označeno aby bylo jasné, že jde o KOPII. Název historického vozidla bude tvořit kombinace jmen KOPISTY (VÝROBCE KOPIE) a VÝROBCE a dále modelu, jehož je vozidlo KOPIÍ (Příklad: Smith, Bugatti, Type 35).
REPLIKA musí splňovat stejné shora uvedené podmínky, ale od kopie se liší tím, že byla vyrobena výrobcem originálního vozidla.
Vozidla kategorie KOPIE a REPLIKA budou datována datem svého dohotovení. (např. 11/2009)
- Typ D – UPRAVENO MIMO OBDOBÍ
HISTORICKÉ VOZIDLO s prověřenou identitou, které bylo upraveno ze své původní podoby mimo OBDOBÍ způsobem typickým v daném OBDOBÍ a za použití součástí podle specifikace v OBDOBÍ obvyklé.
- Typ E – VÝJIMKY
HISTORICKÉ VOZIDLO s prověřenou identitou, které bylo upraveno ze své původní podoby mimo OBDOBÍ za použití součástí nebo technologií, nedostupných v daném OBDOBÍ. Takovéto vozidlo musí mít i v tomto případě původní rám/šasí nebo platformu a karoserii podle DOBOVÉ specifikace pro daný model. Mohou být použity maximálně dvě podsestavy, odlišné od původní specifikace:
o motor
o převody
o kola
o přední odpružení/ řízení
o zadní odpružení
(Úpravy mohou být provedeny v současné době. Takovéto úpravy nemají vliv na datování vozidla.)
5.2 Skupiny zachovalosti - původnosti vozidla
- Skupina 1 – ORIGINÁLNÍ
Konkrétní Historické vozidlo ve stavu v jakém bylo původně vyrobeno, nepozměňované a s minimálně sešlé věkem.
- Skupina 2 - AUTENTICKÉ
Konkrétní Historické vozidlo ve stavu, ve kterém se dochovalo při svém užívání, nikdy nerestaurované, zachovalé v originální specifikaci, se známou historií a v originálním, věrohodně opotřebeném stavu. Běžně opotřebitelné díly mohou být nahrazeny díly odpovídajícími dobové specifikaci. Opravy laku, pokovení a čalounění jsou povoleny.
- Skupina 3 – RENOVOVANÉ
Konkrétní Historické vozidlo známé identity, úplně nebo částečně rozebrané, zrepasované a znovu smontované. Povoleny jsou pouze malé odchylky od specifikace VÝROBCE z důvodu nedostupnosti dílů nebo materiálů. Originální díly od původního výrobce by měly být použity všude, kde jsou k dispozici, mohou být ale nahrazeny jinými stejné specifikace. Interiér, exteriér a vnější zpracování musí být provedeny co možná nejblíže DOBOVÉ specifikaci.
- Skupina 4 - ZNOVU VYSTAVĚNÁ
Ke stavbě mohou být použity díly z jednoho nebo více vozidel stejného typu a modelu, co nejvěrněji podle originální specifikace výrobce. Originální díly od původního výrobce by měly být použity všude, kde to je možné, mohou být ale nahrazeny jinými stejné specifikace. Interiér, exteriér a vnější zpracování musí být provedeny co možná nejblíže dobovému provedení.
6. ROZDĚLENÍ VOZIDEL DO VĚKOVÝCH KATEGORIÍ
Pro účely akcí FIVA jsou vozidla zařazována do následujících kategorií:
- Třída A (Ancestor) Vozidla vyrobená do 31. prosince 1904
- Třída B (Veteran) Vozidla vyrobená mezi 1. lednem 1905 a 31. prosincem 1918
- Třída C (Vintage) Vozidla vyrobená mezi 1. lednem 1919 a 31. prosincem 1930
- Třída D (Post Vintage) Vozidla zhotovená mezi 1.lednem 1931 a 31. prosincem 1945
- Třída E (Post War) Vozidla postavená mezi 1. lednem 1946 a 31. prosincem 1960
- Třída F Vozidla postavená mezi 1. lednem 1961 a 31. prosincem 1970
- Třída G Vozidla postavená mezi 1.lednem 1971 a věkovým limitem FIVA dle § 1.1
7. URČENÍ VÝROBNÍHO DATA
- Skutečnosti, které je třeba brát v úvahu při stanovování výrobního data vozidla nebo jeho částí by měly vycházet z jakýchkoliv dostupných informací nebo dokumentace, majících vztah k předmětnému vozidlu nebo k jiným vozidlům stejné značky, modelu a typu. Je třeba podložit toto dokumenty a údaji jako je číslo podvozku, rámu nebo motoru, výrobní čísla, údaji o registraci, dokumenty potvrzující datum prodeje nebo dodávky, atd.
- Zodpovědnost za předložení nezbytné dokumentace bude vždy ležet na majiteli vozidla.
- Za určení data výroby vozidla zodpovídá Národní autorita (ANF) země, v níž majitel předmětné vozidlo zaregistroval.
- Vozidlo, jehož datum výroby bylo určeno Národní autoritou, bude normálně akceptováno jinými FIVA členy. Maximum informací musí být přitom vyžádáno, pokud je to nutné, od jiných Národních autorit, které jsou povinny k tomuto účelu svou příslušnou dokumentaci poskytnout buď Národní autoritě ( nebo Technické komisi).
- Dojde-li při určování data výroby ke sporu mezi majitelem vozidla a Národní autoritou, nebo mezi Národními autoritami samotnými, může být záležitost předložena Technické komisi FIVA k rozhodnutí po zaplacení stanoveného poplatku. Rozhodnutí Technické komise FIVA je konečné.
8. PRŮKAZ IDENTITY FIVA
- FIVA může vydat na základě žádosti Průkaz identity vozidlům, které splňují požadavky FIVA Technického kodexu.
- Průkaz identity FIVA je uznávací dokument, vydaný Národní autoritou k identifikaci schváleného zachovalého historického vozidla na základě inspekce vozidla pracovníkem FIVA nebo jeho zástupcem. Průkaz identity je a zůstává majetkem FIVA po celou dobu. Jeho platnost je 10 let anebo do doby změny majitele vozidla.
- V zemi, v níž je Národní autorita, podává majitel vozidla, registrovaného v této zemi, žádost o Průkaz identity této Národní autoritě. Formulář žádosti tvoří přílohu A tohoto Technického kodexu FIVA. Národní autorita nemůže vydat Průkaz identity pro vozidlo, registrované v jiné zemi.
- V zemi, v níž není Národní autorita, podává majitel vozidla v této zemi registrovaného žádost o Průkaz identity Technické komisi FIVA.
- Člen přidruženého klubu FIVA, jemuž Národní autorita odmítla vystavení Průkazu identity, se může odvolat proti tomuto odmítnutí u mezinárodní Technické komise FIVA, která může delegovat svého zástupce do národní subkomise. Zůstane-li záležitost nevyřešena, lze se odvolat k Odvolacímu výboru, který za účelem definitivního rozhodnutí jmenuje Hlavní komise (General Committee).
- Průkaz identity FIVA je dokument, uvedený v příloze B tohoto Technického kodexu FIVA.
- FIVA, její národní zástupci nebo federací FIVA jmenovaný zmocněnec mohou Průkaz identity FIVA kdykoli odebrat. Odebraný Průkaz musí být ihned vrácen vydávající autoritě s uvedením důvodu odebrání. Technická komise FIVA může rozhodnutí Národní autority ve věci Průkazu identity FIVA zrušit.
9. RŮZNÉ
Jakákoli další ustanovení nebo rozhodnutí, přijatá a publikovaná Mezinárodní technickou komisí FIVA po vydání tohoto Technického kodexu , musí být považována za jeho součást.
Příloha č.1 k Mezinárodnímu technickému kodexu FIVA 2010
(Doporučený formát: A4)
FEDERATION INTERNATIONALE DES VEHICULES ANCIENS (FIVA)
ŽÁDOST O VYDÁNÍ PRŮKAZU IDENTITY FIVA
V souladu s Technickým kodexem FIVA musí být tato žádost o vydání Průkazu identity FIVA předložena Národní autoritě (ANF) v té zemi, ve které je vozidlo aktuálně registrováno (jestliže vozidlo není registrováno pro provoz na veřejných komunikacích, pak je nutno žádost podat na ANF té země, ve které je majitel vozidla přihlášen k trvalému pobytu). Pokud ANF v dané zemi neexistuje, je nutno žádost odeslat na FIVA. Je-li žádost přijata a podmínky pro udělení Průkazu identity FIVA splněny, vydá ANF tento průkaz, který má platnost 10 let anebo do okamžiku změny majitele vozidla. Průkaz identity zůstává majetkem FIVA a musí být na žádost vydávající ANF nebo FIVA vrácen. Průkaz identity FIVA je vydáván pouze za účelem identifikace, není zárukou původnosti vozidla a nemůže být použit pro komerční účely nebo jako důkaz o historii vozidla.
TENTO FORMULÁŘ MUSÍ BÝT VYPLNĚN A PODEPSÁN MAJITELEM VOZIDLA
ZÁKLADNÍ INFORMACE O VOZIDLE
Výrobní značka___________________ _______ Rok výroby______________
Typ/Model/Série ______________
Výrobní číslo podvozku/karoserie _________
Registrační značka (RZ) ____ Registrace (ve které zemi) ____
Druh karoserie ___ Ročník výroby __ Počet sedadel __
Výrobce karoserie (nebo restaurátor) ___ Barva(y) ___
Značka a číslo motoru ___ Počet válců __
Obsah (ccm) __ Vrtání/zdvih __ Výkon BHP __
Rozvor _ Rozchod (přední/zadní) _/_ Pohotovostní váha (s palivem, olejem, vodou) ___
Rozměry L,Š,H (m) ___ Rozměr pneu (přední/zadní) _/_
Pokud restaurováno / přestavěno, kdy a kým ? ________________
Krátká historie vozidla ____________ (nestačí-li místo, použijte samostatný papír)
1. PODVOZEK / RÁM
(a) Jak byl podvozek/rám identifikován a kde …………………………
(b) Je podvozek/rám na tomto vozidle původní ? ANO NE
(c) Pokud ne, odpovídá podvozek/rám původní dokumentaci ? ANO NE
(d) Pokud ne, uveďte rozdíly ……………………………
2. PŘEDNÍ OSA / VIDLICE/ ODPRUŽENÍ
(a) Je přední osa/ vidlice/ odpružení na tomto vozidle původní ? ANO NE
(b) Pokud ne, odpovídá přední osa/ vidlice/ odpružení původní dokumentaci ? ANO NE
(c) Pokud ne, uveďte rozdíly …………………………………
3. ZADNÍ OSA / ODPRUŽENÍ
(a) Je zadní osa/ vidlice/ odpružení na tomto vozidle původní ? ANO NE
(b) Pokud ne, odpovídá zadní osa/ vidlice/ odpružení původní dokumentaci ? ANO NE
(c) Pokud ne, uveďte rozdíly ………………………………………
4. MOTOR
(a) Je motor na tomto vozidle původní ? ANO NE
(b) Pokud ne, odpovídá motor původní dokumentaci ? ANO NE
(c) Pokud ne, uveďte rozdíly ………………………………………………………
5. ZAPALOVÁNÍ
(a) Typ (magneto, cívka, atd.) ………………………………………………………
(b) Odpovídá systém původní dokumentaci ? …………………………………
(c) Pokud ne, uveďte rozdíly …………………………………………………
6. KARBURÁTOR(Y) / VSTŘIKOVÁNÍ
(a) Systém: Karburátor(y) / vstřikování / jiný …………………………………
(b) Pokud je(jsou) karburátor(y): značka ……. typ …… počet karburátorů …
(c) Je značky typ a počet karburátorů podle původní specifikace ? ANO NE
(d) Pokud ne, uveďte rozdíly ………………………………………………………
7. PALIVOVÝ SYSTÉM
(a) Typ (gravitační, mechanická nebo elektrická pumpa, atd.) …………………………
(b) Odpovídá systém původní dokumentaci ? ……………………………………
(c) Pokud ne, uveďte rozdíly ………………………………………………………
8. PŘEVODOVKA
(a) Má vozidlo převodovku?.............. .......................... ..............
(b) Je převodovka oddělena od motoru? …………………………………………
(c) Je převodovka původní ? ANO NE
(d) Pokud ne, odpovídá převodovka původní dokumentaci ? ANO NE
(e) Pokud ne, uveďte rozdíly …………………………………………………
(f) Je instalován rychloběh?
9. KONEČNÝ PŘEVOD (přední nebo zadní)……………………
(a) Typ: řemen, řetěz, hnací hřídel, třecí převod, ostatní:……………………………………..
(b) Je konečný převod původní ? ANO NE
(b) Pokud ne, odpovídá konečný převod původní dokumentaci ? Ano NE
(d) Pokud ne, uveďte rozdíly ……………………………………………
10. BRZDOVÝ SYSTÉM
(a) Druh funkce vpředu/vzadu (mechanická s bowdenem/táhly, hydraulická, atd.) ………
(b) Je brzdový systém podle původní specifikace ? ANO NE
(c) Pokud ne, uveďte rozdíly ……………………………………………………
11. ŘÍZENÍ ( týká se pouze automobilů a motocyklů se dvěma předními koly)
(a) Odpovídá řízení původní dokumentaci ? ANO NE
(b) Pokud ne, uveďte rozdíly ………………………………………………
12. KOLA (ráfky)
(a) Velikost a typ (patkové, falcové, atd.) ………………………………
(b) Odpovídají kola původní velikosti a dokumentaci ? ANO NE
(c) Pokud ne, uveďte rozdíly …………………………………
13. PNEUMATIKY
(a) Velikost a typ (patkové, falcové, atd.) ………………………………
(b) Odpovídají pneumatiky originální velikosti a dokumentaci ? ANO NE
(c) Pokud ne, uveďte rozdíly …………………………………………
14. KAROSERIE (SIDECAR pro motocykly)
(a) Typ (sportovní dvousedadlová, sedan, kočár, berline, innenlenker, atd.) - použijte označení výrobce ……
(b) Současná karoserie byly vyrobena kým (výrobní závod, zhotovitel, restaurátor, atd.) ..
(c) Karoserie vyrobena v roce ……………………………
(d) Je na vozidle originální karoserie ? ANO NE
(e) Pokud ne, odpovídá karoserie původní dokumentaci ? ANO NE
(f) Pokud ne, uveďte rozdíly ………………………………………………
15. ČALOUNĚNÍ, VÝBAVA
(a) Odpovídají sedadla, sedlo, čalounění, výbava) původní dokumentaci ANO NE
(b) Pokud ne, popište úpravy ………………………………………
16. PŘÍSTROJE A PŘÍSLUŠENSTVÍ
(a) Odpovídají přístroje a příslušenství originální nebo dobové dokumentaci ? ANO NE
(b) Pokud ne, uveďte rozdíly a doplňky ……………………………………………
17. OSVĚTLENÍ
(a) Systém osvětlení (elektrický, acetylenový, atd.)
(b) Odpovídá osvětlovací systém původní dokumentaci ? ANO NE
(c) Pokud ne, uveďte rozdíly a doplňky ……………………………………………
18. PROHLÁŠENÍ MAJITELE
Potvrzuji, že odpovědi, které jsem uvedl v souladu se svými vědomostmi, jsou správné a zavazuji se, že budu informovat vydávající klub nebo federaci v případě, že doje k nějaké větší změně .
Jméno žadatele / majitele_________________ __
Adresa ________________
Číslo telefonu_________ Číslo faxu____
Člen klubu(ů) (kterého/kterých) _____________
Datum …………… Podpis _____________
DŮLEŽITÉ ! Aby žádost mohla být přijata, je nutno odpovědět na všechny otázky (i když by odpověď měla znít neznámé, není / neexistuje nebo netýká se). Žádost musí být doplněna třemi shodnými barevnými fotografiemi vozidla formátu 10 x 15 v jeho současné podobě. U auta to má být 3/4 přední pohled (1/2 čelo, 1/2 bok). U motocyklu to musí být boční pohled z kterékoli strany.
TUTO ČÁST NEVYPLŇUJTE, JE URČENA JEN PRO ZÁZNAMY ANF
My podepsaní potvrzujeme, že jsme provedli podle svého nejlepšího vědomí inspekci údajů uvedených shora a prohlašujeme, že vozidlo bylo popsáno správně a zařazujeme ho do kategorie (podle ustanovení sekce 3 Mezinárodního technického kodexu FIVA) jako:
Poznámky ………………………………………………………………
Inspekce vozidla se uskutečnila (místo kde) ……………………………. kdy ……………
Inspekci provedl (psát velkými písmeny) ……………………………… Podpis …………
ANF rozhodla ……………………vystavit / nevystavit………………………………. průkaz
identity FIVA.
Číslo průkazu identity FIVA…………………………………
Podpis ………………………………………………………………… ….
Datum …………
Uveď funkci a postavení osoby, provádějící inspekci (hůlkovým písmem) …………………………………………
Originál tohoto formuláře zůstane u vydávající ANF spolu s jednou fotografií. Kopii tohoto formuláře s fotografií nutno zaslat na FIVA ve smyslu instrukcí.
(Překlad: Jan Taubel sen.)
Jan Taubel jun.
(TECHNICAL CODE - FIVA 2010)
Schválené a platné znění
OBSAH
1. ÚVOD
2. DEFINICE
3. TERMINOLOGIE
4. VŠEOBECNÉ ZÁSADY
5. TECHNICKÁ KLASIFIKACE VOZIDLA
6. ROZDĚLENÍ HISTORICKÝCH VOZIDEL DO VĚKOVÝCH KATEGORIÍ
7. URČENÍ DATA VÝROBY A VĚKOVÁ KLASIFIKACE
8. PRŮKAZ IDENTITY FIVA
9. OSTATNÍ
Příloha 1 Žádost o vydání průkazu identity FIVA
Příloha 2 Průkaz identity FIVA
Pozn. 1: Při použití technického kodexu FIVA se ujistěte, zda máte jeho nejnovější vydání.
1. ÚVOD
Technický kodex definuje HISTORICKÉ VOZIDLO v duchu FIVA, stanoví pravidla pro klasifikaci HISTORICKÝCH VOZIDEL do různých skupin a popisuje požadavky, podle nichž může FIVA vystavit IDENTIFIKAČNÍ KARTU FIVA.
IDENTIFIKAČNÍ KARTA FIVA
- shrnuje veškeré informace o vozidle předané majitelem a překontrolované FIVA jakožto nezávislou institucí a na základě toho identifikuje vozidlo a úroveň jeho zachovalosti v čase inspekce jakož i vypovídá o známé historii vozidla a jeho možných modifikacích.
- Tyto informace registruje v příslušné databázi, zaznamenává a ochraňuje technickou a obecnou známou historii dochovaného vozidla ku prospěchu světového motoristického dědictví.
- Se používá při akcích pořádaných pod hlavičkou FIVA a dále může být použita majiteli k jiným jejich vlastním účelům.
- Všeobecným cílem je zachovat a udržovat v pojízdném stavu všechna silniční vozidla, spadající do věkových kategorií FIVA.
2. DEFINICE
FIVA definuje historické vozidlo jako mechanicky poháněné silniční vozidlo:
- které je minimálně 30 let staré !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
- které je uchováváno a udržováno v historicky věrném stavu
- které NENÍ užíváno ke každodenní přepravě
- a které je z těchto důvodů součástí našeho technického a kulturního dědictví.
3. TERMINOLOGIE
- HISTORICKÉ VOZIDLO
Za historické vozidlo je považováno takové vozidlo, které splňuje podmínky obsažené v definici FIVA.
- OBDOBÍ
Obdobím vzniku vozidla se rozumí časový úsek, v němž bylo vozidlo běžně používáno. Z tohoto důvodu může být definice tohoto časového úseku pro různá vozidla a různé země odlišná.
- DOBOVÁ SPECIFIKACE
Tímto se rozumí standardní specifikace vozidla dodávaná výrobcem až do uvedení nového modelu.
- VÝROBCE
Fyzická nebo právnická osoba, která vlastní práva na konstrukci/návrh, výrobu, montáž a propagaci vozidla na trhu.
- KOPISTA (VÝROBCE KOPIE)
Fyzická nebo právnická osoba (nikoliv VÝROBCE), který vyrobil mimo OBDOBÍ vozidlo, které je kopií HISTORICKÉHO VOZIDLA.
4. VŠEOBECNÉ ZÁSADY
- Historické vozidlo budiž udržováno a užíváno řádným, ekologicky šetrným způsobem a uchováváno a užíváno stejným způsobem, jako v období svého vzniku.
- Modernizace, úpravy nebo jiné změny oproti původnímu stavu, obvyklému v OBDOBÍ jsou nepřípustné a principiálně musí být omezeny na takové změny, které jsou vyžadovány úřady, nebo na úpravy z důvodu invalidity či jinak omezené schopnosti majitele nebo řidiče tak, aby bylo zajištěno bezpečné užívání historického vozidla na silnici. Takovéto úpravy musí být provedeny v duchu OBDOBÍ vzniku vozidla takovým způsobem, aby vozidlo mohlo být vráceno zpět do historicky původního stavu.
- Modifikace, úpravy a změny musí být zdokumentovány takovým způsobem, aby bylo možno v budoucnu kýmkoliv odhalit, jak se vozidlo liší od originálního stavu.
Tato informace musí být zaznamenána na straně 4 Identifikační Karty FIVA.
5. TECHNICKÁ KLASIFIKACE VOZIDLA
5.1 Definice vozidla:
- Typ A – STANDARDNÍ
Jedná se o historické vozidlo odpovídající standardní specifikaci, tak jak bylo dodáváno VÝROBCEM. Mohou být povoleny nepodstatné, kosmetické změny odpovídající OBDOBÍ, stejně jako typické příslušenství, které bylo v v OBDOBÍ na trhu.
- Typ B – DOBOVĚ UPRAVENÉ
Jedná se o vozidlo speciálně postavené nebo upravené v OBDOBÍ pro specifické účely, svým způsobem typické a tím oprávněně historicky cenné.
- Typ C – KOPIE a REPLIKA
KOPIE je kopie historického vozidla, zhotovená mimo OBDOBÍ KOPISTOU (VÝROBCEM KOPIE), s použitím nebo bez použití dílů podle specifikace odpovídající OBDOBÍ, kopírující určitý konkrétní model. Takovéto historické vozidlo musí být zřetelně označeno aby bylo jasné, že jde o KOPII. Název historického vozidla bude tvořit kombinace jmen KOPISTY (VÝROBCE KOPIE) a VÝROBCE a dále modelu, jehož je vozidlo KOPIÍ (Příklad: Smith, Bugatti, Type 35).
REPLIKA musí splňovat stejné shora uvedené podmínky, ale od kopie se liší tím, že byla vyrobena výrobcem originálního vozidla.
Vozidla kategorie KOPIE a REPLIKA budou datována datem svého dohotovení. (např. 11/2009)
- Typ D – UPRAVENO MIMO OBDOBÍ
HISTORICKÉ VOZIDLO s prověřenou identitou, které bylo upraveno ze své původní podoby mimo OBDOBÍ způsobem typickým v daném OBDOBÍ a za použití součástí podle specifikace v OBDOBÍ obvyklé.
- Typ E – VÝJIMKY
HISTORICKÉ VOZIDLO s prověřenou identitou, které bylo upraveno ze své původní podoby mimo OBDOBÍ za použití součástí nebo technologií, nedostupných v daném OBDOBÍ. Takovéto vozidlo musí mít i v tomto případě původní rám/šasí nebo platformu a karoserii podle DOBOVÉ specifikace pro daný model. Mohou být použity maximálně dvě podsestavy, odlišné od původní specifikace:
o motor
o převody
o kola
o přední odpružení/ řízení
o zadní odpružení
(Úpravy mohou být provedeny v současné době. Takovéto úpravy nemají vliv na datování vozidla.)
5.2 Skupiny zachovalosti - původnosti vozidla
- Skupina 1 – ORIGINÁLNÍ
Konkrétní Historické vozidlo ve stavu v jakém bylo původně vyrobeno, nepozměňované a s minimálně sešlé věkem.
- Skupina 2 - AUTENTICKÉ
Konkrétní Historické vozidlo ve stavu, ve kterém se dochovalo při svém užívání, nikdy nerestaurované, zachovalé v originální specifikaci, se známou historií a v originálním, věrohodně opotřebeném stavu. Běžně opotřebitelné díly mohou být nahrazeny díly odpovídajícími dobové specifikaci. Opravy laku, pokovení a čalounění jsou povoleny.
- Skupina 3 – RENOVOVANÉ
Konkrétní Historické vozidlo známé identity, úplně nebo částečně rozebrané, zrepasované a znovu smontované. Povoleny jsou pouze malé odchylky od specifikace VÝROBCE z důvodu nedostupnosti dílů nebo materiálů. Originální díly od původního výrobce by měly být použity všude, kde jsou k dispozici, mohou být ale nahrazeny jinými stejné specifikace. Interiér, exteriér a vnější zpracování musí být provedeny co možná nejblíže DOBOVÉ specifikaci.
- Skupina 4 - ZNOVU VYSTAVĚNÁ
Ke stavbě mohou být použity díly z jednoho nebo více vozidel stejného typu a modelu, co nejvěrněji podle originální specifikace výrobce. Originální díly od původního výrobce by měly být použity všude, kde to je možné, mohou být ale nahrazeny jinými stejné specifikace. Interiér, exteriér a vnější zpracování musí být provedeny co možná nejblíže dobovému provedení.
6. ROZDĚLENÍ VOZIDEL DO VĚKOVÝCH KATEGORIÍ
Pro účely akcí FIVA jsou vozidla zařazována do následujících kategorií:
- Třída A (Ancestor) Vozidla vyrobená do 31. prosince 1904
- Třída B (Veteran) Vozidla vyrobená mezi 1. lednem 1905 a 31. prosincem 1918
- Třída C (Vintage) Vozidla vyrobená mezi 1. lednem 1919 a 31. prosincem 1930
- Třída D (Post Vintage) Vozidla zhotovená mezi 1.lednem 1931 a 31. prosincem 1945
- Třída E (Post War) Vozidla postavená mezi 1. lednem 1946 a 31. prosincem 1960
- Třída F Vozidla postavená mezi 1. lednem 1961 a 31. prosincem 1970
- Třída G Vozidla postavená mezi 1.lednem 1971 a věkovým limitem FIVA dle § 1.1
7. URČENÍ VÝROBNÍHO DATA
- Skutečnosti, které je třeba brát v úvahu při stanovování výrobního data vozidla nebo jeho částí by měly vycházet z jakýchkoliv dostupných informací nebo dokumentace, majících vztah k předmětnému vozidlu nebo k jiným vozidlům stejné značky, modelu a typu. Je třeba podložit toto dokumenty a údaji jako je číslo podvozku, rámu nebo motoru, výrobní čísla, údaji o registraci, dokumenty potvrzující datum prodeje nebo dodávky, atd.
- Zodpovědnost za předložení nezbytné dokumentace bude vždy ležet na majiteli vozidla.
- Za určení data výroby vozidla zodpovídá Národní autorita (ANF) země, v níž majitel předmětné vozidlo zaregistroval.
- Vozidlo, jehož datum výroby bylo určeno Národní autoritou, bude normálně akceptováno jinými FIVA členy. Maximum informací musí být přitom vyžádáno, pokud je to nutné, od jiných Národních autorit, které jsou povinny k tomuto účelu svou příslušnou dokumentaci poskytnout buď Národní autoritě ( nebo Technické komisi).
- Dojde-li při určování data výroby ke sporu mezi majitelem vozidla a Národní autoritou, nebo mezi Národními autoritami samotnými, může být záležitost předložena Technické komisi FIVA k rozhodnutí po zaplacení stanoveného poplatku. Rozhodnutí Technické komise FIVA je konečné.
8. PRŮKAZ IDENTITY FIVA
- FIVA může vydat na základě žádosti Průkaz identity vozidlům, které splňují požadavky FIVA Technického kodexu.
- Průkaz identity FIVA je uznávací dokument, vydaný Národní autoritou k identifikaci schváleného zachovalého historického vozidla na základě inspekce vozidla pracovníkem FIVA nebo jeho zástupcem. Průkaz identity je a zůstává majetkem FIVA po celou dobu. Jeho platnost je 10 let anebo do doby změny majitele vozidla.
- V zemi, v níž je Národní autorita, podává majitel vozidla, registrovaného v této zemi, žádost o Průkaz identity této Národní autoritě. Formulář žádosti tvoří přílohu A tohoto Technického kodexu FIVA. Národní autorita nemůže vydat Průkaz identity pro vozidlo, registrované v jiné zemi.
- V zemi, v níž není Národní autorita, podává majitel vozidla v této zemi registrovaného žádost o Průkaz identity Technické komisi FIVA.
- Člen přidruženého klubu FIVA, jemuž Národní autorita odmítla vystavení Průkazu identity, se může odvolat proti tomuto odmítnutí u mezinárodní Technické komise FIVA, která může delegovat svého zástupce do národní subkomise. Zůstane-li záležitost nevyřešena, lze se odvolat k Odvolacímu výboru, který za účelem definitivního rozhodnutí jmenuje Hlavní komise (General Committee).
- Průkaz identity FIVA je dokument, uvedený v příloze B tohoto Technického kodexu FIVA.
- FIVA, její národní zástupci nebo federací FIVA jmenovaný zmocněnec mohou Průkaz identity FIVA kdykoli odebrat. Odebraný Průkaz musí být ihned vrácen vydávající autoritě s uvedením důvodu odebrání. Technická komise FIVA může rozhodnutí Národní autority ve věci Průkazu identity FIVA zrušit.
9. RŮZNÉ
Jakákoli další ustanovení nebo rozhodnutí, přijatá a publikovaná Mezinárodní technickou komisí FIVA po vydání tohoto Technického kodexu , musí být považována za jeho součást.
Příloha č.1 k Mezinárodnímu technickému kodexu FIVA 2010
(Doporučený formát: A4)
FEDERATION INTERNATIONALE DES VEHICULES ANCIENS (FIVA)
ŽÁDOST O VYDÁNÍ PRŮKAZU IDENTITY FIVA
V souladu s Technickým kodexem FIVA musí být tato žádost o vydání Průkazu identity FIVA předložena Národní autoritě (ANF) v té zemi, ve které je vozidlo aktuálně registrováno (jestliže vozidlo není registrováno pro provoz na veřejných komunikacích, pak je nutno žádost podat na ANF té země, ve které je majitel vozidla přihlášen k trvalému pobytu). Pokud ANF v dané zemi neexistuje, je nutno žádost odeslat na FIVA. Je-li žádost přijata a podmínky pro udělení Průkazu identity FIVA splněny, vydá ANF tento průkaz, který má platnost 10 let anebo do okamžiku změny majitele vozidla. Průkaz identity zůstává majetkem FIVA a musí být na žádost vydávající ANF nebo FIVA vrácen. Průkaz identity FIVA je vydáván pouze za účelem identifikace, není zárukou původnosti vozidla a nemůže být použit pro komerční účely nebo jako důkaz o historii vozidla.
TENTO FORMULÁŘ MUSÍ BÝT VYPLNĚN A PODEPSÁN MAJITELEM VOZIDLA
ZÁKLADNÍ INFORMACE O VOZIDLE
Výrobní značka___________________ _______ Rok výroby______________
Typ/Model/Série ______________
Výrobní číslo podvozku/karoserie _________
Registrační značka (RZ) ____ Registrace (ve které zemi) ____
Druh karoserie ___ Ročník výroby __ Počet sedadel __
Výrobce karoserie (nebo restaurátor) ___ Barva(y) ___
Značka a číslo motoru ___ Počet válců __
Obsah (ccm) __ Vrtání/zdvih __ Výkon BHP __
Rozvor _ Rozchod (přední/zadní) _/_ Pohotovostní váha (s palivem, olejem, vodou) ___
Rozměry L,Š,H (m) ___ Rozměr pneu (přední/zadní) _/_
Pokud restaurováno / přestavěno, kdy a kým ? ________________
Krátká historie vozidla ____________ (nestačí-li místo, použijte samostatný papír)
1. PODVOZEK / RÁM
(a) Jak byl podvozek/rám identifikován a kde …………………………
(b) Je podvozek/rám na tomto vozidle původní ? ANO NE
(c) Pokud ne, odpovídá podvozek/rám původní dokumentaci ? ANO NE
(d) Pokud ne, uveďte rozdíly ……………………………
2. PŘEDNÍ OSA / VIDLICE/ ODPRUŽENÍ
(a) Je přední osa/ vidlice/ odpružení na tomto vozidle původní ? ANO NE
(b) Pokud ne, odpovídá přední osa/ vidlice/ odpružení původní dokumentaci ? ANO NE
(c) Pokud ne, uveďte rozdíly …………………………………
3. ZADNÍ OSA / ODPRUŽENÍ
(a) Je zadní osa/ vidlice/ odpružení na tomto vozidle původní ? ANO NE
(b) Pokud ne, odpovídá zadní osa/ vidlice/ odpružení původní dokumentaci ? ANO NE
(c) Pokud ne, uveďte rozdíly ………………………………………
4. MOTOR
(a) Je motor na tomto vozidle původní ? ANO NE
(b) Pokud ne, odpovídá motor původní dokumentaci ? ANO NE
(c) Pokud ne, uveďte rozdíly ………………………………………………………
5. ZAPALOVÁNÍ
(a) Typ (magneto, cívka, atd.) ………………………………………………………
(b) Odpovídá systém původní dokumentaci ? …………………………………
(c) Pokud ne, uveďte rozdíly …………………………………………………
6. KARBURÁTOR(Y) / VSTŘIKOVÁNÍ
(a) Systém: Karburátor(y) / vstřikování / jiný …………………………………
(b) Pokud je(jsou) karburátor(y): značka ……. typ …… počet karburátorů …
(c) Je značky typ a počet karburátorů podle původní specifikace ? ANO NE
(d) Pokud ne, uveďte rozdíly ………………………………………………………
7. PALIVOVÝ SYSTÉM
(a) Typ (gravitační, mechanická nebo elektrická pumpa, atd.) …………………………
(b) Odpovídá systém původní dokumentaci ? ……………………………………
(c) Pokud ne, uveďte rozdíly ………………………………………………………
8. PŘEVODOVKA
(a) Má vozidlo převodovku?.............. .......................... ..............
(b) Je převodovka oddělena od motoru? …………………………………………
(c) Je převodovka původní ? ANO NE
(d) Pokud ne, odpovídá převodovka původní dokumentaci ? ANO NE
(e) Pokud ne, uveďte rozdíly …………………………………………………
(f) Je instalován rychloběh?
9. KONEČNÝ PŘEVOD (přední nebo zadní)……………………
(a) Typ: řemen, řetěz, hnací hřídel, třecí převod, ostatní:……………………………………..
(b) Je konečný převod původní ? ANO NE
(b) Pokud ne, odpovídá konečný převod původní dokumentaci ? Ano NE
(d) Pokud ne, uveďte rozdíly ……………………………………………
10. BRZDOVÝ SYSTÉM
(a) Druh funkce vpředu/vzadu (mechanická s bowdenem/táhly, hydraulická, atd.) ………
(b) Je brzdový systém podle původní specifikace ? ANO NE
(c) Pokud ne, uveďte rozdíly ……………………………………………………
11. ŘÍZENÍ ( týká se pouze automobilů a motocyklů se dvěma předními koly)
(a) Odpovídá řízení původní dokumentaci ? ANO NE
(b) Pokud ne, uveďte rozdíly ………………………………………………
12. KOLA (ráfky)
(a) Velikost a typ (patkové, falcové, atd.) ………………………………
(b) Odpovídají kola původní velikosti a dokumentaci ? ANO NE
(c) Pokud ne, uveďte rozdíly …………………………………
13. PNEUMATIKY
(a) Velikost a typ (patkové, falcové, atd.) ………………………………
(b) Odpovídají pneumatiky originální velikosti a dokumentaci ? ANO NE
(c) Pokud ne, uveďte rozdíly …………………………………………
14. KAROSERIE (SIDECAR pro motocykly)
(a) Typ (sportovní dvousedadlová, sedan, kočár, berline, innenlenker, atd.) - použijte označení výrobce ……
(b) Současná karoserie byly vyrobena kým (výrobní závod, zhotovitel, restaurátor, atd.) ..
(c) Karoserie vyrobena v roce ……………………………
(d) Je na vozidle originální karoserie ? ANO NE
(e) Pokud ne, odpovídá karoserie původní dokumentaci ? ANO NE
(f) Pokud ne, uveďte rozdíly ………………………………………………
15. ČALOUNĚNÍ, VÝBAVA
(a) Odpovídají sedadla, sedlo, čalounění, výbava) původní dokumentaci ANO NE
(b) Pokud ne, popište úpravy ………………………………………
16. PŘÍSTROJE A PŘÍSLUŠENSTVÍ
(a) Odpovídají přístroje a příslušenství originální nebo dobové dokumentaci ? ANO NE
(b) Pokud ne, uveďte rozdíly a doplňky ……………………………………………
17. OSVĚTLENÍ
(a) Systém osvětlení (elektrický, acetylenový, atd.)
(b) Odpovídá osvětlovací systém původní dokumentaci ? ANO NE
(c) Pokud ne, uveďte rozdíly a doplňky ……………………………………………
18. PROHLÁŠENÍ MAJITELE
Potvrzuji, že odpovědi, které jsem uvedl v souladu se svými vědomostmi, jsou správné a zavazuji se, že budu informovat vydávající klub nebo federaci v případě, že doje k nějaké větší změně .
Jméno žadatele / majitele_________________ __
Adresa ________________
Číslo telefonu_________ Číslo faxu____
Člen klubu(ů) (kterého/kterých) _____________
Datum …………… Podpis _____________
DŮLEŽITÉ ! Aby žádost mohla být přijata, je nutno odpovědět na všechny otázky (i když by odpověď měla znít neznámé, není / neexistuje nebo netýká se). Žádost musí být doplněna třemi shodnými barevnými fotografiemi vozidla formátu 10 x 15 v jeho současné podobě. U auta to má být 3/4 přední pohled (1/2 čelo, 1/2 bok). U motocyklu to musí být boční pohled z kterékoli strany.
TUTO ČÁST NEVYPLŇUJTE, JE URČENA JEN PRO ZÁZNAMY ANF
My podepsaní potvrzujeme, že jsme provedli podle svého nejlepšího vědomí inspekci údajů uvedených shora a prohlašujeme, že vozidlo bylo popsáno správně a zařazujeme ho do kategorie (podle ustanovení sekce 3 Mezinárodního technického kodexu FIVA) jako:
Poznámky ………………………………………………………………
Inspekce vozidla se uskutečnila (místo kde) ……………………………. kdy ……………
Inspekci provedl (psát velkými písmeny) ……………………………… Podpis …………
ANF rozhodla ……………………vystavit / nevystavit………………………………. průkaz
identity FIVA.
Číslo průkazu identity FIVA…………………………………
Podpis ………………………………………………………………… ….
Datum …………
Uveď funkci a postavení osoby, provádějící inspekci (hůlkovým písmem) …………………………………………
Originál tohoto formuláře zůstane u vydávající ANF spolu s jednou fotografií. Kopii tohoto formuláře s fotografií nutno zaslat na FIVA ve smyslu instrukcí.
(Překlad: Jan Taubel sen.)
Jan Taubel jun.
13:53:47
28.10.2010
28.10.2010

Tomes 1
-> Zazaa:
Asi to je v každém kraji jinak............
Asi to je v každém kraji jinak............
13:17:26
28.10.2010
28.10.2010

Zazaa
loni to bylo rok 84 a podle stare vyhlasky/zakona to melo pokracovat 25 lety (tudiz 85 letos)
vyhlaska byla udelana podle stareho kodexu FIVA ktery platil do lonskeho roku
novy kodex FIVA rika 30 let takze letos 1980 pristi rik 81 atd..... a je pripravena nova vyhlaska jenze zatim ta vyhlaska nevstoupila v platnost takze zatim je mozne testovat i 25 let stare auta jelikoz ta puvodni je stale platna
to teda plati pouze pro testovani na vystaveni zelenejch cisel (zapis do registru HV) ktere se ridi tou vyhlaskou
vyhlaska byla udelana podle stareho kodexu FIVA ktery platil do lonskeho roku
novy kodex FIVA rika 30 let takze letos 1980 pristi rik 81 atd..... a je pripravena nova vyhlaska jenze zatim ta vyhlaska nevstoupila v platnost takze zatim je mozne testovat i 25 let stare auta jelikoz ta puvodni je stale platna
to teda plati pouze pro testovani na vystaveni zelenejch cisel (zapis do registru HV) ktere se ridi tou vyhlaskou
12:10:49
28.10.2010
28.10.2010

Tomes 1
-> Gryzly:
Jestli to nebude tím, že loni byl rok 1983, letos je 1980 a půjde to pořád níž a to jen kvůli takovým magorům, kteří si z protekce nechají otestovat Wartburgy, Lady, Trabanty a spol.Až někdo přihlásí auto mladší než 1980 tak klub bude mít sakra problém.No ale přesvědčovat se mi nikoho nechce, ať si to každý vyzkouší sám.
Jestli to nebude tím, že loni byl rok 1983, letos je 1980 a půjde to pořád níž a to jen kvůli takovým magorům, kteří si z protekce nechají otestovat Wartburgy, Lady, Trabanty a spol.Až někdo přihlásí auto mladší než 1980 tak klub bude mít sakra problém.No ale přesvědčovat se mi nikoho nechce, ať si to každý vyzkouší sám.
11:51:38
28.10.2010
28.10.2010

Gryzly
-> Tomes 1: Ze stránek HCC Mohelnice: www.eurooldtimers.com/cze
/testace-historickych-vozi
del.html
Základní informace o odpovídajícím stavu vozidla:
1/ v každém případě původní typ motoru a převodovky, dodávaný v tomtéž období výrobcem
2/ původní typ a rozměr ráfků dodávaných výrobcem, popřípadě typ ráfků z volitelného vybavení, které bylo výrobcem nabízeno nebo prodáváno v období normální životnosti vozidla (viz. kodex FIVA), původní nebo dobové poklice. Použití jiných kol je třeba doložit dobovým materiálem (prospekt, časopis, katalog doplňků apod.)
3/ velmi dobrý technický stav a celkovou bezchybnou funkčnost
4/ karoserii bez koroze
5/ jednotný celistvý lak (bez neodborně zastříkávaných míst, většího počtu oděrek a jiného poškození; trochu jiná situace je u původního laku, který ještě nebyl nikdy přestříkáván – v zájmu zachování originality je možná větší benevolence v posuzování oprav). V tomto případě je však nutné individuální posouzení TK.
Poznámka: černý matný lak, byť celistvý, nebude posuzován jako lak vhodný na veterána.
6/ slušné povrchy chromovaných a hliníkových součástí
7/ všechny znaky a emblémy odpovídající danému modelu a roku
8/ absenci jakýchkoliv nedobových doplňků (plastové nebo gumové ochranné lišty, různé nápisy či „vylepšení“, nedobová audio/video technik aj.).
9/ celkovou čistotu karoserie, podvozku a motoru (letité nánosy mastnot ani čerstvé úniky olejů nebudou akceptovány)
10/ interiér bez výrazného poškození (není přípustné roztržené či neodborně spravené čalounění, nekompletnost interiéru nebo náhrada jeho součástí moderními prvky)
11/ jednoduše shrnuto, co nejbližší podobu s originálem vyrobeným v továrně
Argument typu: „Já si teď jen dva měsíce pojezdím a auto hned půjde na kompletní repasi“ nebo "já si ty kola, nárazníky a zrcadka do týdne vyměním" jsou absolutně nepřípustné. S testováním nepospíchejte a nechte jej až na chvíli, kdy bude vůz zcela hotov! Testační komise odmítne majitele vozů, které nesplňují dané požadavky. Stejná kriteria platí i pro retestace již testovaných vozidel, které se provádí každý rok. Stroje postupem času stárnou a loňská úspěšnost při testaci nemusí být automaticky zárukou té letošní. Z toho důvodu je nezbytné odstranit všechny již dříve avizované závady. Bez doložení protokolu o tech. kontrole HV, z STK nebo z odborného servisu nebude vůz testován resp. retestován.
Je třeba si uvědomit, co vlastně pojem veterán znamená a k čemu je takový vůz určený. Pro dokonalejší představu je vhodné si přečíst Technický kodex FIVA (Federation Internationale Vehicules Anciens), který by každý veterán otestovaný v ČR, měl splňovat.
Základní informace o odpovídajícím stavu vozidla:
1/ v každém případě původní typ motoru a převodovky, dodávaný v tomtéž období výrobcem
2/ původní typ a rozměr ráfků dodávaných výrobcem, popřípadě typ ráfků z volitelného vybavení, které bylo výrobcem nabízeno nebo prodáváno v období normální životnosti vozidla (viz. kodex FIVA), původní nebo dobové poklice. Použití jiných kol je třeba doložit dobovým materiálem (prospekt, časopis, katalog doplňků apod.)
3/ velmi dobrý technický stav a celkovou bezchybnou funkčnost
4/ karoserii bez koroze
5/ jednotný celistvý lak (bez neodborně zastříkávaných míst, většího počtu oděrek a jiného poškození; trochu jiná situace je u původního laku, který ještě nebyl nikdy přestříkáván – v zájmu zachování originality je možná větší benevolence v posuzování oprav). V tomto případě je však nutné individuální posouzení TK.
Poznámka: černý matný lak, byť celistvý, nebude posuzován jako lak vhodný na veterána.
6/ slušné povrchy chromovaných a hliníkových součástí
7/ všechny znaky a emblémy odpovídající danému modelu a roku
8/ absenci jakýchkoliv nedobových doplňků (plastové nebo gumové ochranné lišty, různé nápisy či „vylepšení“, nedobová audio/video technik aj.).
9/ celkovou čistotu karoserie, podvozku a motoru (letité nánosy mastnot ani čerstvé úniky olejů nebudou akceptovány)
10/ interiér bez výrazného poškození (není přípustné roztržené či neodborně spravené čalounění, nekompletnost interiéru nebo náhrada jeho součástí moderními prvky)
11/ jednoduše shrnuto, co nejbližší podobu s originálem vyrobeným v továrně
Argument typu: „Já si teď jen dva měsíce pojezdím a auto hned půjde na kompletní repasi“ nebo "já si ty kola, nárazníky a zrcadka do týdne vyměním" jsou absolutně nepřípustné. S testováním nepospíchejte a nechte jej až na chvíli, kdy bude vůz zcela hotov! Testační komise odmítne majitele vozů, které nesplňují dané požadavky. Stejná kriteria platí i pro retestace již testovaných vozidel, které se provádí každý rok. Stroje postupem času stárnou a loňská úspěšnost při testaci nemusí být automaticky zárukou té letošní. Z toho důvodu je nezbytné odstranit všechny již dříve avizované závady. Bez doložení protokolu o tech. kontrole HV, z STK nebo z odborného servisu nebude vůz testován resp. retestován.
Je třeba si uvědomit, co vlastně pojem veterán znamená a k čemu je takový vůz určený. Pro dokonalejší představu je vhodné si přečíst Technický kodex FIVA (Federation Internationale Vehicules Anciens), který by každý veterán otestovaný v ČR, měl splňovat.
11:50:56
28.10.2010
28.10.2010

Nwkt
-> Gryzly: Kdyby jenom garde 

11:50:35
28.10.2010
28.10.2010

Gryzly
-> Tomes 1: Ale s tím rokem jsi se sekl ne? Já už Garde na Véčkách viděl.
17:53:34
23.10.2010
23.10.2010

Tomes 1
Tak za 1. veterán musí být max 1980 což nemáš , za 2. muselo by být auto v top dochovaném stavu beze změn a za 3 .na repliku ti žádný klub veteránské papíry nedá, hrozí mu zrušení akreditace k testování.To nemluvím o tom, že pokud by to nějaký dobrodruch dal, musíš zaplatit za každou SPZ 1.000,- + členství v klubu + každý rok poplatky za prodloužení průkazu atd. atd.Já bych to postavil jako závodní speciál, tam šance je.
Tomes. ( testační komisař klubu historických vozidel Opava )
Tomes. ( testační komisař klubu historických vozidel Opava )
15:14:40
23.10.2010
23.10.2010

Tomáššš
takyto rapid stoji v jednej zahrade v nemenovanej dedine ... cerveny cabrio
mozem spravit fotky ak bude zaujem z vasej strany a ak majitel povoli ... inak je asi bez TP ... alebo depozit.




14:32:43
23.10.2010
23.10.2010

Xhanz
Tak jsem to tu celý pročetl. A jestli to teda dobře chápu, tak na stavbu repliky MTX v současné době není absolutně šance. Je to tak? Kdyžtak mě prosim neukamenujete 

18:20:01
09.03.2006
09.03.2006

Kuba F1
Co se týká výhod veteránských papírů bych jmenoval kromě nízkého pov. ručení taky to, že když veterána někdo sestřelí(nabourá) tak na to pojišťovna nepřihlíží jako na starou herku a vyplatí pojistné finančně na jiný úrovni.
13:48:09
02.03.2006
02.03.2006

Pavel P..
-> kubina:
to je fakt.

13:08:52
02.03.2006
02.03.2006

Kubina AVTOBA3 CCCP - zrušená registrace
-> Pavel P.: tak s takovymhle autem se mi to podle doc.chocholouska stane maximalne 1 za 10let.
13:02:02
02.03.2006
02.03.2006

Pavel P..
-> kubina: ale nech to stát přes poledne na slunci a pak si do toho sedni
ale jinak je to pěkný.

ale jinak je to pěkný.

12:57:34
02.03.2006
02.03.2006

Kubina AVTOBA3 CCCP - zrušená registrace
-> Pavel P.: spravny kabrio kozeny sedacky ma mit kvuli desti.
vypadaji luxusne,jeden cas jsem se o to zajimal protoze jsem nemal zadny slusny,pak jsem ale koupil zanovni od sakyho a tim padem kozeny padly...
vypadaji luxusne,jeden cas jsem se o to zajimal protoze jsem nemal zadny slusny,pak jsem ale koupil zanovni od sakyho a tim padem kozeny padly...
12:53:47
02.03.2006
02.03.2006

Pavel P..
-> kubina: ty kožený sedačky vypadaj hezky, ale nechtel bych v tom v létě když to stojí na slunci jezdit
12:53:23
02.03.2006
02.03.2006

Kubina AVTOBA3 CCCP - zrušená registrace
.
12:52:04
02.03.2006
02.03.2006

Kubina AVTOBA3 CCCP - zrušená registrace
.
12:51:27
02.03.2006
02.03.2006

Kubina AVTOBA3 CCCP - zrušená registrace
.
12:50:48
02.03.2006
02.03.2006

Kubina AVTOBA3 CCCP - zrušená registrace
.
12:50:13
02.03.2006
02.03.2006

Kubina AVTOBA3 CCCP - zrušená registrace
.
12:49:23
02.03.2006
02.03.2006

Kubina AVTOBA3 CCCP - zrušená registrace
.
12:48:45
02.03.2006
02.03.2006

Kubina AVTOBA3 CCCP - zrušená registrace
.
12:46:54
02.03.2006
02.03.2006

Kubina AVTOBA3 CCCP - zrušená registrace
-> fanda_bl: samozrejme ze se to nedelalo.byl to jen priklad jak je to na skodovky prisne a podle toho co chteji schvalit budou papiry chtit,takze kabrio jako veterna vezmou jen kdyz to je orig a mas k nemu dobove doklady.alespon tak jsem to pochopil.
12:31:01
02.03.2006
02.03.2006
kliste
-> kubina: a neni to proto, ze se nidy nedelalo garde 5Q??
kvuli tomu karbu ho meli tky vyhodit, ale proste to prehlidli..... (dal misto graetzinu nejakej jikov...)
kvuli tomu karbu ho meli tky vyhodit, ale proste to prehlidli..... (dal misto graetzinu nejakej jikov...)
17:53:04
01.03.2006
01.03.2006
kliste
-> kubina: k tej specialce nemel vubec nic, psal cestny prohlaseni, ze ji nasel na pude
16:18:39
01.03.2006
01.03.2006

Max
-> kubina: jo četl jsem ten návrh jen zběžně....ale je to hruza. člověk by nevěřil,co jsou schopný splodit za nesmysli....
Ostatně jako je to u jinejch věcí....proč nezku**it něco co funguje...
Ostatně jako je to u jinejch věcí....proč nezku**it něco co funguje...
15:41:04
01.03.2006
01.03.2006

Baghira
-> kubina: Tak to odhlásit, značky ať si strčej do... a hurá na podval...
15:25:57
01.03.2006
01.03.2006

Kubina AVTOBA3 CCCP - zrušená registrace
-> Baghira: skutecnej veteranista na povinnem ruceni nevidela,protoze kdyz si auto pojistim rekneme cerven-zari,tak me to vyjde jen o neco malo min.to je spis pro ty smejdy co na vecka davaj stary herky ze zapadu a bezne na tom pak jezdi jako se spotrebakem.
jinak podle toho noveho navrhu by veteran mel jit 1x rocne na technickou,takze zase zaplatis vic na tehle skutecnosti...
takze kdyz veterana vytahnu 3x do roka tak kazda 4 jizda bude na stk.
jinak podle toho noveho navrhu by veteran mel jit 1x rocne na technickou,takze zase zaplatis vic na tehle skutecnosti...
takze kdyz veterana vytahnu 3x do roka tak kazda 4 jizda bude na stk.
15:14:56
01.03.2006
01.03.2006

Baghira
-> kubina: Jasně, tam mluvili hlavně o nižším poviným ručení, tohle řekli jen jako mimochodem.
15:14:31
01.03.2006
01.03.2006

Kubina AVTOBA3 CCCP - zrušená registrace
-> Baghira: jj, s touhle myslenkou se chte-nechte pomalu zacinam zzivat

15:12:34
01.03.2006
01.03.2006

Kubina AVTOBA3 CCCP - zrušená registrace
-> Baghira: tak to nedokazu posoudit,ale rekl bych ze to takhle nebude.jestlize si to nechas otypovat tak prece neni duvod si poridovat veteransky papiry,ktere ti svazujou ruce...