skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Prisady do paliva - jak je to??
prohledat
20 příspěvků (zobrazeno 1 až 20) od 02.07.2003 do 14.07.2003, založil/a
10:21:52
14.07.2003
14.07.2003

Luděk
2King: v podstatě tvrdím totéž,páč model 90=výroba po 31.8.89
00:52:03
13.07.2003
13.07.2003
King
2 Luděk: Malá oprava: Čech tvrdí, že 742.136 měly úpravu pro bezolovo už od 9/89, 742.135 od začátku výroby a 781.13x taktéž.
10:19:36
11.07.2003
11.07.2003

Luděk
Mám motor 136,origo 742 ani nevím,jakej je dál,ale jezdím LPG a neuvažoval jsem o tom,že bych se měl zabývat tím,jestli trpí,nebo netrpí ventilové sedla.Pravda je ovšem ta,že kvůli provozu na bezolovnatý benzín,přišly v roce 90 ve škodovce s motorem 135,až posléze upravili motor 136 pro provoz na bezoolovo.Pravda je taky,že pokud jsou ventilová sedla zhutnělá dlouhodobým provozem,tak je jim to už jedno.
20:20:10
10.07.2003
10.07.2003

GeTeX
já mám 136 motor a jezdim buď na Natural 95 (aral), někdy na 98 (benzina) ale většinou na Shell V-Power. Motor je kompletně novej, má najeto něco přes 10.000 km a zatim jsem nepocítil že ventily něco dělaj. A určitě ho nehodlám zabít nějakou přísadou do benzínu.
19:40:15
10.07.2003
10.07.2003
Koči
to Vojta:
To, že jezdíš dlouho na bezolovnatý benzín aniž by se něco stalo možná souvisí s tím, co tu někdo uváděl, že pokud je hlava hodně zajetá, už mazaní ventilových sedel nepotřebuje. Taky se podívej, jestli nemáš za číslem motoru vyraženou osmičku, to bys pak mohl jezdit bežně na bezolovmatý benzín. Jinak výrobce povoluje míchat olovnatý a bezolovnatý 1:1. Asi bys měl používat aditiva na ochranu ventilových seedel, jako např. ten Benadit, i když ten asi není nic moc, lepší asi budou aditiva Agip nebo Aral, mají inteligentní dávkovací stupnicí. Lije se odpovídající množství před tankováním a finančně to je asi 50 hal. na litr.
To, že jezdíš dlouho na bezolovnatý benzín aniž by se něco stalo možná souvisí s tím, co tu někdo uváděl, že pokud je hlava hodně zajetá, už mazaní ventilových sedel nepotřebuje. Taky se podívej, jestli nemáš za číslem motoru vyraženou osmičku, to bys pak mohl jezdit bežně na bezolovmatý benzín. Jinak výrobce povoluje míchat olovnatý a bezolovnatý 1:1. Asi bys měl používat aditiva na ochranu ventilových seedel, jako např. ten Benadit, i když ten asi není nic moc, lepší asi budou aditiva Agip nebo Aral, mají inteligentní dávkovací stupnicí. Lije se odpovídající množství před tankováním a finančně to je asi 50 hal. na litr.
07:46:31
07.07.2003
07.07.2003

Tomáš SK
Kazdy motor sa chova inak, je milion veci, ktore to ovplyvnuju. Ja mam Rapousa s motorom 120 LS a teda liatinovou hlavou a min. okt. cislom 96. A ked raz vyrobca povie, ze benzin ma byt olovnaty, tak asi ma dovod pre toto tvrdenie. Takisto na 136kovom motore sa odporuca obcas ten olovnaty benzin dat, tak neviem, preco to neurobit.
Zvysenie vykonu pri inom benzine moze byt subjektivne, ale starty pri studenom motore su omnoho lepsie, to potvrdi aj moj brat ci ktokolvek iny, kto tu moju karu pozna. Olovnaty je u nas iba UNI 91 a ked chcem teda brat Natural, tak si kupim BENADIT, vyraba to Slovnaft a teda aj tam sa to da kupit, predrazi to sice liter benzinu o nejaky halier, ale urcite ma to nezruinuje... a kto maze, ten jede...
Zvysenie vykonu pri inom benzine moze byt subjektivne, ale starty pri studenom motore su omnoho lepsie, to potvrdi aj moj brat ci ktokolvek iny, kto tu moju karu pozna. Olovnaty je u nas iba UNI 91 a ked chcem teda brat Natural, tak si kupim BENADIT, vyraba to Slovnaft a teda aj tam sa to da kupit, predrazi to sice liter benzinu o nejaky halier, ale urcite ma to nezruinuje... a kto maze, ten jede...
20:57:32
05.07.2003
05.07.2003

Vojta - zrušená registrace
Do prdele, tak ted nevim. Jak jsem psal ma klasiku 136 a jezdim uz rok a pul furt na natural 95 a v poho, no myslel jsem si ze muzu, ted zjistuju podle toho co nekteri tady pisou ze nemohu jezdit.
Tak jak to teda resit. Koupit normalku natural 95 a prilejvat do toho nejaky svinstvo? Pokud teda jo tak co tam lit?
Sakra, ale me se to nezda. Jak rikam jezdim rok a pul na natural a zatim v poho. Mam ted hlavu dole a spalovaci prostor vypada velice pekne. Jinak predchozi majitel taky jezdil na natural95, tak nevi.
Jinak ja jsem jezdil skoro rok do skoly do Frydku (mel jsem to asi 71km tam i zpet) a casto jsem bral benal na neznackove benzince (unicornOil) benzin sice levny, ale kdyz jsem par krat vzal benal na benzince (JET) vzdalene od toho neznackoveho smejda asi 300m tak jsem na belal od JETu najel vic kilasku, lepsi starty, motor sel celkem lip oproti te "vode" co prodavaj na te druhe pumpe. Netvrdim ze JETka je buh vi jaka ale rozhodne ma kvalitnejsi benal nez nejaky ...Oil.
Jen muj nazor......
Tak jak to teda resit. Koupit normalku natural 95 a prilejvat do toho nejaky svinstvo? Pokud teda jo tak co tam lit?
Sakra, ale me se to nezda. Jak rikam jezdim rok a pul na natural a zatim v poho. Mam ted hlavu dole a spalovaci prostor vypada velice pekne. Jinak predchozi majitel taky jezdil na natural95, tak nevi.
Jinak ja jsem jezdil skoro rok do skoly do Frydku (mel jsem to asi 71km tam i zpet) a casto jsem bral benal na neznackove benzince (unicornOil) benzin sice levny, ale kdyz jsem par krat vzal benal na benzince (JET) vzdalene od toho neznackoveho smejda asi 300m tak jsem na belal od JETu najel vic kilasku, lepsi starty, motor sel celkem lip oproti te "vode" co prodavaj na te druhe pumpe. Netvrdim ze JETka je buh vi jaka ale rozhodne ma kvalitnejsi benal nez nejaky ...Oil.
Jen muj nazor......
16:12:57
04.07.2003
04.07.2003

Luděk
Takže,abysme si to ujasnili,klasická 136ska je stavěná na provoz s palivem oktanového čísla 96 a při používání klasického paliva Natural 95 je to docela znát.Vyjímku tvoří snad jedině Aral,což je jediná firma,která přidává do standardního benzínu svoje aditiva (nebavím se teď o V-power atp.)Takže,aby si člověk "zajezdil" což je u vozu značky Škoda relativní záležitost,tak musí nemíchat palivo tak,aby se dostal na oktanové číslo 96,což se někdy při tankování 95tky u podivných neznačkových pump může rovnat sci-fi.
22:17:20
03.07.2003
03.07.2003

Milda
2Boss: Presne tak jak odpovedeli ostatni, lisi se material sedel. Najdes to i v Andrtovi, musis se podivat poradne
19:03:37
03.07.2003
03.07.2003
Koči
Podle výrobce by měly být pro provoz na bezolovnatý benzín uzpůsobeny jen 135.
136 prý jen ty, které mají za číslem motoru vyraženou osmičku.
136 prý jen ty, které mají za číslem motoru vyraženou osmičku.
12:03:08
03.07.2003
03.07.2003

Lukáš
2Boss: Vyzkoušej a uvidíš - a pokud máš nějaký další auto s palubním počítačem, tak naber např. na cestu Praha - Brno u Shellu a pak na stejnou cestu u nějakýho EuroOilu apod. Garantuju ti snížení spotřeby - nám to dělalo na Almeře 0,6 litru/100 km (při jízdě po dálnici na 2500 otáček) 

08:21:53
03.07.2003
03.07.2003
Jirka K.
2Weeky: to je fakt protože můj Rampouch 136 je z 90 roku a tak nějak už žádný značení na hlavě nemá takže když jsem se ptal mechanika tak to identifikoval taky podle nálitku. Je tada pravda, že už jsem najezdil na natural asi 20 000km a furt v pohodě.
06:24:10
03.07.2003
03.07.2003

wekky
2Boss: Jestli je to favorit (tedy 781), tak je jedno jestli 135 nebo 136 - oba mohou jezdit na natural. Stejně tak 135 originál do sedanů nebo kupé, všechny mají tvrzená sedla. Ovšem jestli je to 136, tak tam některé (většina) ještě měla sedla jiná a je potřeba aditivum. Pozná se to podle vývrtu v nálitku hlavy.
23:41:03
02.07.2003
02.07.2003

Boss
Lukáš..takový trocha placebo co,ale hlavní je bejt spokojenej,o to jde..:o))sorry,ale takový to..líp se vytáčí a podobně mě vždycky rozesměje..Když jsem u 120 natankoval natural 95 místo specialu,tak se mi zdálo,že to snad jede líp..Ovšem kdyby mě do toho někdo posadil a nevěděl bych co tam je za benzín,tak bych poznal prd,takže asi po tud k tomu jakej je to zázrak..
Zase byste kluci neměli toho mr Čecha tak žrát s tím jeho čištěním motoru lepším benzínem a podobně..

Zase byste kluci neměli toho mr Čecha tak žrát s tím jeho čištěním motoru lepším benzínem a podobně..

23:35:58
02.07.2003
02.07.2003

Boss
To je teda pěkná kravina a slyším to teda poprvé..Jakej je podle tebe rozdíl mezi 135kou a 136kou ?Komprese a tvar pístu?No to je rozhodně důvod..Co je na techvebu mě nezajímá,tam jsou různý bláboly..já vycházím z andrta..
23:07:31
02.07.2003
02.07.2003

Milda
2Boss: Se mejlis pac na natural muzou jezdit bez omezeni akorat 135ky, u 136tek je to podle barevnyho znaceni hlavy, viz techweb tam je to podrobne rozepsany
22:59:06
02.07.2003
02.07.2003

Lukáš
Já zastávám názor, že co ušetřím na levnějším benzínu, tak o to víc najedu na kvalitním a navíc dřív shodím sytič, auto líp drží volnoběh, líp se vytáčí - už jsem to tu psal, já jezdím na Shell V-Power 95 a jsem maximálně spokojenej ;-)
22:57:30
02.07.2003
02.07.2003

Boss
Eště jenom taková poznámka..Nechci se někoho dotknout nebo vyvolávat nějaký divoký diskuze,ale mám pocit,že hlavně škodovkáři a ti co mají podobný auta..a zvlášť ti co mají nejvíc vyrajtovaný motory a největší šunky se upírají k různejm zázračnejm přípravkům do benálu a do oleje co ze staré šunky udělají supr dělo..Nevim čím to je že někteří lidi jsou schopní škludlit kde se dá,jezdí na ojetejch protektorech,vůle v řízení,motor před zdechnutím,ale za to že jim to na V power jede jak raketa a mají o 0,5l menší spotřebu se budou bít do krve a tvrdit jak je to výhodný..

22:50:14
02.07.2003
02.07.2003

Boss
Jestli je to 136ka tak má AL hlavu a žádnej olovnatej sráč ani žádný aditiva nejsou potřeba..95 musí bohatě stačit i od nerenomované firmy..Já osobně v tom moc rozdíl nevidím..snad jenom že u benziny nebo podobné velké firmy je menší šance že to budou ředit,protože si to tak velká společnost netroufne riskovat pověst..Ale člověk nikdy neví..mýmu kamarádovi se stalo u jedné menší pumpy,že tam nabral a pak mu blbnul motor..jestli se ucpali vstřikovače nebo co..se tak nějak žiká že tam právě benál ředí..Každopádně já jsem od tama taky bral a se škodovkou problém nebyl..přes karbec proleze kdejakej kentus..:o))
22:11:09
02.07.2003
02.07.2003

Vojta - zrušená registrace
Vubec v tom nemam jasno. Mam pouzivat nejeke pripravky do benzinu nebo tankovat jiny benzin? Jinak muj motor klasika 136, jezdim na natural 95 porad, beru benzin na mene zname benzince za 22.40, a tak se chci septat. Nekdo rikal ze je obcas dobre vzit par nadrzi olovnateho benzinu, jiny tvrdi ze mam jezdit na benal od renomovane benzinove spolecnosti dalsi tvrdi ze mam lit do nadrze nejeky sajrat........tak ja teda vubec nevim.
Co vy tankujete, popripade co jeste dolivate do benalu. Mozna by to chtelo trochu procistit spalovaci prostory
Co vy tankujete, popripade co jeste dolivate do benalu. Mozna by to chtelo trochu procistit spalovaci prostory
