2 Karel Petr: No ja prave nprehazoval ty setrvacniky, ale az ten nalitek vzadu. Takze myslim, ze by to melo byt OK. Ale samozrejme az to zkusim, tak to budu tvrdit na 100%.
Jinak, kdyz do auta nalejes novej olej a zacne ti poblikavat kontrolka oleje, znamena to, ze pravdepodobne ten novej olej byl o hoooodne lepsi nez ten starej. Nemyslim cenou nebo tak, ale proste byl ridsi a cerstvej, trebaze stal litr 50 Kc :-). Prave kvuli tomuhle problemu se chystam zabudovat tlakomer a teplomer na olej. No a kdyz uz v tom budu, tak dam jeste voltmetr a ampermetr. Pak to bude uplne dokonaly.
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Tachometr
prohledat
11 příspěvků (zobrazeno 1 až 11) od 06.08.2002 do 09.08.2002, založil/a
11:31:12
09.08.2002
09.08.2002

CHIP
13:23:25
08.08.2002
08.08.2002

Petkar
2 Chip: Já jsem právě přehodil navzájem ty dva setrvačníky a to pak teprve ta 105 jezdila jak drah. Na 4ku 2500 rpm a na tachu 140 km/h...
Taky jsem to nebral jako hádání se. Jenom jsem napsal svůj názor. Jinak ten zadřený motor má na svědomí nejspíš olej. Ten původní jsem vypustil (nikdo už si nepamatoval jak dlouho a kolik km tam byl) a nalil jsem novej. Teď asi většinu tady naštvu, ale nalil jsem tam M6AD, čili žádný spešl olej, ale ten nejobyčejnější (a nejlevnější). A pak se začaly projevovat závady s kontrolkou a mazáním. Vzhledem k tomu, že auto měl před tím můj tchán, pochybuji, že by v tom byl nějaký o hodně lepší olej. Spíš je to o tom, že i tenhle olej byl tekutější než ten původní a nějaké svinstvo ucpalo sítko (nebo co to je v olejové vaně). Nevadí, teď tam je motor z erka a jede jak drak. POuze musím při výměně použít vyplachovač a celý systém vyčistit, nerad bych riskoval zadření i tohoto motoru...
Taky jsem to nebral jako hádání se. Jenom jsem napsal svůj názor. Jinak ten zadřený motor má na svědomí nejspíš olej. Ten původní jsem vypustil (nikdo už si nepamatoval jak dlouho a kolik km tam byl) a nalil jsem novej. Teď asi většinu tady naštvu, ale nalil jsem tam M6AD, čili žádný spešl olej, ale ten nejobyčejnější (a nejlevnější). A pak se začaly projevovat závady s kontrolkou a mazáním. Vzhledem k tomu, že auto měl před tím můj tchán, pochybuji, že by v tom byl nějaký o hodně lepší olej. Spíš je to o tom, že i tenhle olej byl tekutější než ten původní a nějaké svinstvo ucpalo sítko (nebo co to je v olejové vaně). Nevadí, teď tam je motor z erka a jede jak drak. POuze musím při výměně použít vyplachovač a celý systém vyčistit, nerad bych riskoval zadření i tohoto motoru...
11:26:19
08.08.2002
08.08.2002
lukas
existujou i smesy na vyplachy olejovejch nadrzi (van) a kanalu
11:18:16
08.08.2002
08.08.2002

CHIP
2 Karel Petr: Ja se s tebou nechtel hadat. To ne, jenom jsem psal, jake mam zkusenosti s opravnou kam jezdim. Nikdy se mi nestalo, ze bych s nim byl nespokojen.
Jo s tim rozvedcovanim kotrolky oleje, to jsem taky resil, nakonec z toho vyplynulo, ze predtim v motoru byl mogul (asi tak 100000) no a ten clovek nez mi to prodal, tak tam nalil Castrol GTX3 (asi aby zvysil hodnotu auta). Samozrejme ze tento kvalitni olej rozpustil vsechny ty sracky v motoru a pak se zacpavalo sani oleje a mazalo to jenom (aspon kontrolka zhasla) az od 1500 otacek vis a nekdy az od 2000. No kazdopadne kvalitni olej Castrol GTX 3 sel ven (bylo na nem najety asi 550 km a byl cernej a hustej jak olej po 40000 :-) ). No a ted tam mam Castrol GTX najel jsem asi tak 1000 km a je porad jak novej. Z toho plyne jestli chce nekdo prejit na lepsi olej, bude muset objetovat jednu napl na pouhe vyplachnuti a vycisteni motoru.
Kolego ja mel ten tachometr na sroubek rozdelanej a ze by tam bylo neco jako magnet, tak o tom nevim. Je tam neco ja setrvacnik s takovou tezkou vyplni, skoro bych to prirovnal k olovu, ale olovo to samozrejme neni a magneticky to taky nebylo. No a v tom je napevno pridelana ta rucicka. Nevyrabelo se treba vic typu??
Jo s tim rozvedcovanim kotrolky oleje, to jsem taky resil, nakonec z toho vyplynulo, ze predtim v motoru byl mogul (asi tak 100000) no a ten clovek nez mi to prodal, tak tam nalil Castrol GTX3 (asi aby zvysil hodnotu auta). Samozrejme ze tento kvalitni olej rozpustil vsechny ty sracky v motoru a pak se zacpavalo sani oleje a mazalo to jenom (aspon kontrolka zhasla) az od 1500 otacek vis a nekdy az od 2000. No kazdopadne kvalitni olej Castrol GTX 3 sel ven (bylo na nem najety asi 550 km a byl cernej a hustej jak olej po 40000 :-) ). No a ted tam mam Castrol GTX najel jsem asi tak 1000 km a je porad jak novej. Z toho plyne jestli chce nekdo prejit na lepsi olej, bude muset objetovat jednu napl na pouhe vyplachnuti a vycisteni motoru.
Kolego ja mel ten tachometr na sroubek rozdelanej a ze by tam bylo neco jako magnet, tak o tom nevim. Je tam neco ja setrvacnik s takovou tezkou vyplni, skoro bych to prirovnal k olovu, ale olovo to samozrejme neni a magneticky to taky nebylo. No a v tom je napevno pridelana ta rucicka. Nevyrabelo se treba vic typu??
08:30:32
08.08.2002
08.08.2002

Petkar
Já se s tebou nehádám o kvalitách opraváře, taky může být šikovný a navíc jsem neviděl co skutečně ten tachometr dělá.
Taky mám opraváře, který mi dělá věci na které nestačím a přesto jsem zadřel motor, protože problikávala kontrolka mazání, proměřil a řekl, že maže naprosto výborně a že je vadné čidlo, dal jiné (z traktora, prý stejné). Po cestě mi opět začala blikat kontrolka, řekl jsem si, opět špatné čidlo a jel a cca po 20 km jsem zadřel motor... Teď ho budu rozebírat, abych zjistil co se stalo.
Jinak na to rozebírání tachometrů bacha, protože když rozebereš dva a prohodíš vnitřky (tu ást, kde připojuješ náho) mezi sebou může ti ukazovat úplné kraviny... Jako mně při skutečné rychlosti 70 km/h ukazoval 150 km/h a podobně. Je to tím, že rafička je bržděná magnetem a každy tacho je kalibrovaný jako kus, pokud je prohodíš, bude bržděna jinou silou a ukazuje bludy. Jak mně bylo vysvětleno při kalibraci a stálo mně to 360 Kč, ale mám dva zrepasovaný a nakalibrovaná tachometry (teda už jich mám doma asi 3 kusy...).
Taky mám opraváře, který mi dělá věci na které nestačím a přesto jsem zadřel motor, protože problikávala kontrolka mazání, proměřil a řekl, že maže naprosto výborně a že je vadné čidlo, dal jiné (z traktora, prý stejné). Po cestě mi opět začala blikat kontrolka, řekl jsem si, opět špatné čidlo a jel a cca po 20 km jsem zadřel motor... Teď ho budu rozebírat, abych zjistil co se stalo.
Jinak na to rozebírání tachometrů bacha, protože když rozebereš dva a prohodíš vnitřky (tu ást, kde připojuješ náho) mezi sebou může ti ukazovat úplné kraviny... Jako mně při skutečné rychlosti 70 km/h ukazoval 150 km/h a podobně. Je to tím, že rafička je bržděná magnetem a každy tacho je kalibrovaný jako kus, pokud je prohodíš, bude bržděna jinou silou a ukazuje bludy. Jak mně bylo vysvětleno při kalibraci a stálo mně to 360 Kč, ale mám dva zrepasovaný a nakalibrovaná tachometry (teda už jich mám doma asi 3 kusy...).
12:19:49
07.08.2002
07.08.2002

CHIP
2 Karel Petr: Mas jiste pravdu, ale nakonec mi ten opravar rekl, ze by to neopravoval a pockal by az to nebude ukazovat nic a potom teprve by to opravoval. Je to muj osobni opravar.
Napriklad jsem mu dal nefunkcni tachometr. Samozrejme ze jsem ho predtim rozebral a zjistil jsem, ze je vylamany to kolecko v tom nalitku vzadu. Pro me neopravitelne. Zanesl jsem to k nemu a on ze trech tachometru, ktery mel doma udelal jeden za 150 Kc. A tachometr funguje uplne super. No to jenom tak na okraj.
Napriklad jsem mu dal nefunkcni tachometr. Samozrejme ze jsem ho predtim rozebral a zjistil jsem, ze je vylamany to kolecko v tom nalitku vzadu. Pro me neopravitelne. Zanesl jsem to k nemu a on ze trech tachometru, ktery mel doma udelal jeden za 150 Kc. A tachometr funguje uplne super. No to jenom tak na okraj.
10:55:29
07.08.2002
07.08.2002

Petkar
No jasně, v opravně ti řeknou tu nejdražší možnost a začnou tím, že ti rozeberou převodovku, zaplatíš to a možná to přestane. Když ne, vymění ti náhon a pak už to snad přestane, pokud ne, vymění ti tachometr a budou tě odrazovat od tacha z vrakáče, takže zaplatíš za nový nějakých 5kKč. Celá ta sranda tě výde na nějakých 10 000...
Rozhodně bych to zkusil promazat a myslím si, že to pomůže. Rozhodně bych tu možnost opravy koleček v převodovce viděl jako úplně poslední možnost. Když něco podobného dělalo mně, kolikkrát pomohlo pouze tachometr odpojit, vyndat, dát zpět a znova ho připojit. Náhon si "sedl" všechno fungovalo OK. Rozhodně tím promazáním nic nezkazíš a vzjde tě na pár korun.
Rozhodně bych to zkusil promazat a myslím si, že to pomůže. Rozhodně bych tu možnost opravy koleček v převodovce viděl jako úplně poslední možnost. Když něco podobného dělalo mně, kolikkrát pomohlo pouze tachometr odpojit, vyndat, dát zpět a znova ho připojit. Náhon si "sedl" všechno fungovalo OK. Rozhodně tím promazáním nic nezkazíš a vzjde tě na pár korun.
09:25:50
07.08.2002
07.08.2002

CHIP
No vidite, promazani me nenapadlo. Byl jsem v opravne a tam mi rekli, ze to vypada na prevodovy kolecka v prevodovce, jako ty co zajistuji nahon tachometru. No ale kazdopadne zkusim to promazani. Diiiky
08:02:35
07.08.2002
07.08.2002

Petkar
To Bob: nejdříve zkusit promazat, dávat nový náhon je pěkný vopruz, alespoň u eRka a myslím si, že u ostatních škodovek to bude stejné. Já ho jenom vyndával a stálo to za to.
19:19:08
06.08.2002
06.08.2002

Bob
Tak tohle mě dělá taky
důvod je jednoduchej při nízký rychlosti se ti přidře bovden a kdyžř se zkroutí víc tak povolí a roztočí to tachák
1)vodělej tachák a nalej do bovdenu olej nejlíp tlumičák a nejlíp za jízdy když se náhon točí
2) kup komplet novej náhon a předělej ho
důvod je jednoduchej při nízký rychlosti se ti přidře bovden a kdyžř se zkroutí víc tak povolí a roztočí to tachák
1)vodělej tachák a nalej do bovdenu olej nejlíp tlumičák a nejlíp za jízdy když se náhon točí
2) kup komplet novej náhon a předělej ho
16:21:49
06.08.2002
06.08.2002

CHIP
Mam dotaz, kdyz se rozjisdim, nebo jedu pomalu, tak rucicka tachometru lita mezi 0 - 40. Az teprve jedu rychleji, tak se to vyrovna. Nevite cim to muze byt, uz tam mam treti tachometr a furt to samy, takze problem bude nekde v tom nahonu, ale kde?? Nemate nekdo zkusenosti??