
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Srovnání W353 vs. Š120l
12:39:44
29.01.2006
29.01.2006

Martin
-> Gryzly: Na tom zadku to bylo horší, protože tlumič se jaksi ohnul a brutálně drhnul o silnici. Zbyla tam po něm slušná brázda 

12:35:13
29.01.2006
29.01.2006

Gryzly
-> Martin: Nám projel přední tlumič navrchu pod kapotou. nic strašnýho, jen to zvonilo a kapotě se nic nestalo.
22:02:07
27.01.2006
27.01.2006

jate-line
-> Don Carlos: Ježiš na toho jsem zapomněl.....

21:53:49
27.01.2006
27.01.2006

Don Carlos
-> jate-line: A svůj trachtór.

20:33:58
27.01.2006
27.01.2006

jate-line
Každý správný soudruh zemědělec chválí své pole, svou úrodu, svoje děti, své činy, své auto

12:44:43
27.01.2006
27.01.2006

Jirik - zrušená registrace
-> RadstaR: Pološasí. Ten testovanej tady má pološášu.
11:53:49
27.01.2006
27.01.2006

RadstaR
Nema nahodou waran samonosnou karoserii ?
09:32:55
27.01.2006
27.01.2006

Labros
K tomu stání na zařazenou rychlost... tak u škodovky (nebo jinýho 4-válce 4-taktu) je taky v kompresi jen jeden válec, a ten má menší objem než ve warťasu! ale možná vyšší kompresi
07:31:46
27.01.2006
27.01.2006

VeTeV
dekuji za popis od cloveka jehoz skusenosti se v tomto ohledu nedaji srovnavat s nasima

21:10:29
26.01.2006
26.01.2006

Martin
To je i celkem nevýhoda toho motoru, že neudží auto zabrzděné jen přes rychlost. Vždy je totiž "v kompresi" jen jeden píst. Ať tam člověk zařadí cokoli, jakmile to stojí z kopce, vždy se to rozjede.
Dalším problémem je občas ruční brzda, když se to neudržuje, snadno zareznou lanovody a pak je dost problém to auto zabrzdit v kopci při parkování...
Další necnosti Waranů jsou netěsnosti dveří (ale zase co nateče, to zpravidla i vyteče), poměrně často hnijou spodky dveří (a to už od dob W311) a častou závadou u staších vozů je vyhnilá miska zadního ramene, takže projede pružina a uchycení tlumiče skrz rameno. Už se mi to jednou stalo...
A s tím startováním to má někdy trošku problém, protože má dlouhé palivové potrubí a když se s tím dlouho nejede, tak než pomocí motoru napumpuješ celé to potrubí, tak to poměrně dlouho trvá (je to dost zásadní problém hlavně u W311). Chybí ruční pumpování. Zajímavé je, že tím, že W nemá žádnou vačku, tak je benzínová pumpa "poháněná" podtlakem v klikové skříni.
Dalším problémem je občas ruční brzda, když se to neudržuje, snadno zareznou lanovody a pak je dost problém to auto zabrzdit v kopci při parkování...
Další necnosti Waranů jsou netěsnosti dveří (ale zase co nateče, to zpravidla i vyteče), poměrně často hnijou spodky dveří (a to už od dob W311) a častou závadou u staších vozů je vyhnilá miska zadního ramene, takže projede pružina a uchycení tlumiče skrz rameno. Už se mi to jednou stalo...
A s tím startováním to má někdy trošku problém, protože má dlouhé palivové potrubí a když se s tím dlouho nejede, tak než pomocí motoru napumpuješ celé to potrubí, tak to poměrně dlouho trvá (je to dost zásadní problém hlavně u W311). Chybí ruční pumpování. Zajímavé je, že tím, že W nemá žádnou vačku, tak je benzínová pumpa "poháněná" podtlakem v klikové skříni.
20:29:33
26.01.2006
26.01.2006

Gryzly
taky jsme měli wartase. Kombála rok 1983 hnědá barva. sedr, 4pístky, plastový zadní blatníky a dveře. táta ještě za svobodna měl modro bílou 311. Ale tu si moc nepamatuju, prodal ju když mi bylo 3 - 4 let. A ještě jedna výhoda motoru, jelikož tam není vačka, rozdělovač, olejový čerpadlo a olej v klikové skříni, tak se motor velice lehce roztáčí i ve velkých mrazech.
Samantus je taky wartburgista.
Samantus je taky wartburgista.
19:00:18
26.01.2006
26.01.2006

Martin
Tak pro zajímavost video z průjezdu retardérem závodního Wartburga.
Jsou to 3 průjezdy, z toho při druhé jízdě jel dokonce po 2 kolech a při tom si drknul o odpojovák baterky, proto mu to chcíplo :-)
trabi.7data.cz/waran.wmv
Jsou to 3 průjezdy, z toho při druhé jízdě jel dokonce po 2 kolech a při tom si drknul o odpojovák baterky, proto mu to chcíplo :-)
trabi.7data.cz/waran.wmv
17:23:48
26.01.2006
26.01.2006

Martin
No je fakt, že brácha má Warana combi jako auto do terénu. Je to vysoké, jen ta stabilita té karosérie je taková divná. On podvozek kupodivu sedí, ale ta kastle cestuje. Možná sem dám ilustrační video, jak vypadá závodní waran při průjezdu retardérem.
16:44:21
26.01.2006
26.01.2006

Labros
To je pěkný a objektivní srovnání. Co warťasu (a všem předohrabům) závidím, je topení. A taky jízdní vlastnosti v horších podmínkách.
16:20:16
26.01.2006
26.01.2006

Martin
No dobrá, tak tedy taky napíšu pár slov...
Takže k vlastnostem wartburga. Je to doutakt, takřka 1000ccm a je znát, že ten motůrek je opravdu živej, jde rád za plynem, ale nechá si za to taky zaplatit na spotřebě. Opravdu, žere to svých 8-10l kombinovaná spotřeba (+ olej). Co se týče jízdních vlastností, tak alespoň z vlastní zkušenosti to byla vždy děsná houpačka. A to do takového extrému, že v zatáčkách to člověka vytahuje ze sedačky a musí se držet volantu. Brzdy josu bez posilovače a jejich účinnost je slušná, srovnal bych to klidně se škodovkou (bez posilovače). Zajímavostí je, že poslední warany s bubnama brzdily možná lépe jak s kotoučema.
Co se týče vybavení, tak celkem hodně měkké sedačky, poměrně strohý jednoduchý interiér. Dokonce se mi stalo, že v jednom W byla ozvěna :-). Celé je to takové hodně plechové. Oproti škodovce to ale výrazně lépe a dřív topí, což je poměrně pochopitelné. Také kufr u W je obrosvký, co projde víkem, to se tam zpravidla vejde. A kombík je v tomhle úplně nepřekonatelný.
Jinak poruchovost je celkem obdobná se škodovkou, možná je na tom W o něco lépe, protože celý motor je mnohem jednodušší. Také se říká, že ten motor je takřka nezničitelnej a nechá si líbit děsné zvěrstva. To celkem můžu potvrdit, uložení kliky ve valivých ložiskách a litinový blok. Toho bloku je možná škoda, protože motor je zbytečně těžký.
Ještě mě napadá jedno poměrně velké + Warana a to, že měl od prvních kusů hřebenové řízení, které jde opravdu nídherně.
Co dodat na závěr. Toto srovnání celkem nevyznívá pro žádné auto, myslím, že jsou na tom obě auta srovnatelného roku výroby takřka stejně. Chce to se projet oběma a udělat si vlastní názor. Uričtě každé auto má své plusy i mínusy. Ale člověk si dokáže zvyknout takřka na cokoli :-)
Jinak pokud Wartburg, tak doporučuju starého W311 (312), to jsou geniální auta. Možná, kdyby je v té době srovnávali se starou octávkou, tak by to možná škodověnka projela.
Takže k vlastnostem wartburga. Je to doutakt, takřka 1000ccm a je znát, že ten motůrek je opravdu živej, jde rád za plynem, ale nechá si za to taky zaplatit na spotřebě. Opravdu, žere to svých 8-10l kombinovaná spotřeba (+ olej). Co se týče jízdních vlastností, tak alespoň z vlastní zkušenosti to byla vždy děsná houpačka. A to do takového extrému, že v zatáčkách to člověka vytahuje ze sedačky a musí se držet volantu. Brzdy josu bez posilovače a jejich účinnost je slušná, srovnal bych to klidně se škodovkou (bez posilovače). Zajímavostí je, že poslední warany s bubnama brzdily možná lépe jak s kotoučema.
Co se týče vybavení, tak celkem hodně měkké sedačky, poměrně strohý jednoduchý interiér. Dokonce se mi stalo, že v jednom W byla ozvěna :-). Celé je to takové hodně plechové. Oproti škodovce to ale výrazně lépe a dřív topí, což je poměrně pochopitelné. Také kufr u W je obrosvký, co projde víkem, to se tam zpravidla vejde. A kombík je v tomhle úplně nepřekonatelný.
Jinak poruchovost je celkem obdobná se škodovkou, možná je na tom W o něco lépe, protože celý motor je mnohem jednodušší. Také se říká, že ten motor je takřka nezničitelnej a nechá si líbit děsné zvěrstva. To celkem můžu potvrdit, uložení kliky ve valivých ložiskách a litinový blok. Toho bloku je možná škoda, protože motor je zbytečně těžký.
Ještě mě napadá jedno poměrně velké + Warana a to, že měl od prvních kusů hřebenové řízení, které jde opravdu nídherně.
Co dodat na závěr. Toto srovnání celkem nevyznívá pro žádné auto, myslím, že jsou na tom obě auta srovnatelného roku výroby takřka stejně. Chce to se projet oběma a udělat si vlastní názor. Uričtě každé auto má své plusy i mínusy. Ale člověk si dokáže zvyknout takřka na cokoli :-)
Jinak pokud Wartburg, tak doporučuju starého W311 (312), to jsou geniální auta. Možná, kdyby je v té době srovnávali se starou octávkou, tak by to možná škodověnka projela.
15:34:25
26.01.2006
26.01.2006

VeTeV
myslim ze nejfundovanejc by tady mohl psat Martin a jeho bracha - to jsou trabanto-wartaso maniaci a skodky znaj taky....
15:32:16
26.01.2006
26.01.2006

Labros
-> kirri: to nemusim pač jsem to byl já kdo se s nim bavil o těch warťasech ;)
15:28:11
26.01.2006
26.01.2006

tomapa
-> kirri: v roce 77 ne to beru ale když se dělal test taky SM v roce 74 a srovnával W353 vs. Š100 a ten warbec na obrázku nad tím testem má černý kliky takže od roku 84 takže to mohly srovnat se 130cítkou
15:03:36
26.01.2006
26.01.2006

kirri
-> tomapa: nemohla protože v roce 1977 kdy byl vyrobený tenhle W353 žádné 130 nejezdily, tedy jestli mě paměť nešálí.
Ty si to pochopil tak, že si myslím, to co si si mslel ty :)
-> Labros: mohl SiMi tuším má s tím zkušenosti (Warťas) ale už tohle téma tu bylo, stačí pohledat
Ty si to pochopil tak, že si myslím, to co si si mslel ty :)
-> Labros: mohl SiMi tuším má s tím zkušenosti (Warťas) ale už tohle téma tu bylo, stačí pohledat
15:00:17
26.01.2006
26.01.2006

Labros
nenapíše někdo něco podnětnějšího?
14:35:38
26.01.2006
26.01.2006

tomapa
-> kirri: asi sem teda blbej ale ty píšeš nebo sem to tak pochopil, že škodovka nemohla proti Waranovi postavit 130cítku kvuli roku výroby a já říkam, že mohla
14:28:19
26.01.2006
26.01.2006

kirri
-> tomapa: právě
14:25:49
26.01.2006
26.01.2006

tomapa
-> kirri: 25.01.06 16:12:44 proč? já jsem reagoval na tohle
14:20:33
26.01.2006
26.01.2006

Labros
Kolik že stál waran? Myslim že si ho tady nemohl taky dovolit každej. Takže i tohle srovnání kulhá.
14:10:59
26.01.2006
26.01.2006

kirri
-> tomapa: přečti si to ještě jednou...
14:04:50
26.01.2006
26.01.2006

tomapa
-> kirri: proč by proti sobě nemohli postavit 130citku a Warana?? Já mám 130cítku rok 84 a děda má nedávno koupenýho warana rok 85. Tak proč ne??
13:16:20
26.01.2006
26.01.2006

Labros
Jako bezporuchovost je vždycky závažnej argument. Ale jestli je to u warana tak jako o škodovky - jedna se sere co měsíc, druhá ujede 100.000km za dolévání benzínu, oleje a vody, tak to zase nic neznamená. Pro mě je škodovka taky poměrně hodně spolehlivý auto.
13:13:30
26.01.2006
26.01.2006

Herman
no ja jsem mel varana r.v 1981 a NEMEL 4 pisty....
11:27:55
26.01.2006
26.01.2006

K.D.B.
Jsem srdcem a duší škodovkář, (kdo mě zná ví) .Loni jsem si z nostalgie pořídil W353 (www.trabi.me.cz/trabi.php
?id=3&a... a musím říct, že kupovat v době výroby (1966-91) auto , tak bych z pravděpodobně zvolil nikoliv Š 1000,100, nebo 120, ale W 353. Komfortní auto - prostorem i svezením, jednoduché, bezporuchové, nenáročné na údržbu (mimo seřízení odtrhu intervaly 50.000 km) a na dobrých pneu i klidně sportovní svezení. Takhle si mne získal po zevrubné prohlídce a pár (teď asi 7) stovkách km...
11:04:15
26.01.2006
26.01.2006

kirri
-> Labros: já jel už ve 4taktu, je to zajímavý a kdo jel jistě potvrdí, že je to "skok" jenže jízda a vlastnosti jsou takový nic moc....
2takta jsme měli, ještě řazení pod volantem a bylo to dobrý :) ale nekupil bych si a ani netoužím se v tom svést, je to něco podobnýho jako vlastnit škodovku, člověk k tomu musí mít vztah a autor stránek má k tomuhle auto jak je vidno velmi pěkný vztah
2takta jsme měli, ještě řazení pod volantem a bylo to dobrý :) ale nekupil bych si a ani netoužím se v tom svést, je to něco podobnýho jako vlastnit škodovku, člověk k tomu musí mít vztah a autor stránek má k tomuhle auto jak je vidno velmi pěkný vztah

09:51:17
26.01.2006
26.01.2006

Labros
Ty řeči o tom, že 2dobý motor je při stejným objemu výkonnější než 4dobý, mě taky neberou - když ten motor saje 2x častěji, než 4takt, tak asi nemůže srovnávat 8stovku dvoutakt s 12tistovkou 4taktem, ale asi by ho měl srovnávat s nějakou 16tistovkou. Spotřebu by měl dvoutakt pořád vyšší a výkonem by 16tistovka 4takt byla úplně někde jinde. A vším ostatním taky.
09:47:09
26.01.2006
26.01.2006

Labros
No dobře, tak teda měli 4p i sedr dřív, než škodovka, ale já teda z warťasů nějaký trauma nemám. Ale pokud mě někdo chce svýzt nějakým fakt vyvoněným a přesvědčit mě, že je to lepší než škodovka, tak se rád nechám svézt ;)
08:35:54
26.01.2006
26.01.2006

Carlos81
I v jiných článcích toho webu se autor snaží dokázat že warťas je bezkonkurenčne nejlepší auto v té době prodávané u nás. V tomhle článku se do škodovek docela naváží... 
www.w353.cz/technika/tech nika.html

www.w353.cz/technika/tech nika.html
21:32:37
25.01.2006
25.01.2006

Gryzly
-> Labros: Jo wartasy měli čtyřpístky už od modelu 1975, a pozděj i karbec sedr
18:11:18
25.01.2006
25.01.2006

BoRiS!!!
-> Labros: Velky hovno Wartras je uz mel od pulky 70let
18:04:23
25.01.2006
25.01.2006

Tom.t - malej ale vychcanej překupníček
No pro pobaveni mooc dobry, ale na škodovku nedam dopustit, nikdo me nepresvedci abych si koupil wartburga ...
.."w" jako wrakovište

.."w" jako wrakovište



17:26:01
25.01.2006
25.01.2006

Labros
Já myslim, že čtyřpístky měly taky až poslední warany. Někde na virtu jsem to zaslechl. Ale nechci se hádat.
17:12:42
25.01.2006
25.01.2006

kirri
-> Baghira: beztak je ten týp dobrej co to psal
celkem dobrá prdel

17:10:43
25.01.2006
25.01.2006

kirri
-> Baghira: jo sorry, já to už nečetl po druhý, no ale stejně v roce 77 snad měli škodovky 4 pístky?:) Já bych, teda kdybych už něco srovnával a dělal to objektivně dal vedle sebe dvě stejně stará auta, ale jak říkám, je to sranda

17:06:24
25.01.2006
25.01.2006

Baghira
-> kirri: Máš to tam napsaný, srovnávají typy waranů a škodovek ročníků 1977 a 1984
16:12:44
25.01.2006
25.01.2006

kirri
Můžu se zeptat? Vím, že tohle není scela objektivní test, ale přeci jen, ten W353 je jakej r.v. tak 1971???, no a myslíte si, že škodovka mohla proti němu v tomhle roce, nebo i daleko pozdějí postavit svůj model Š130 se 4pístkama, když tu tak o tom mluvíte?
Mě je to naprostej šumák, test už jsem viděl dávno, ale když chcete být tak objektivní vemte auta se stejným rokem výroby.... Pak třeba můžete srovnat Š13x z posledních let výrobby a třeba W1.3Irmscher se 4taktem...., ale to je jedno, je to stejně blábol
Mě je to naprostej šumák, test už jsem viděl dávno, ale když chcete být tak objektivní vemte auta se stejným rokem výroby.... Pak třeba můžete srovnat Š13x z posledních let výrobby a třeba W1.3Irmscher se 4taktem...., ale to je jedno, je to stejně blábol
15:56:40
25.01.2006
25.01.2006

Racyk
jako docela zajímavé... jo no warťas je žravější, ale ty brzdy mě překvapily... ale kdyby tam měli 130 tak to bude asi stejné, to přední čtyřpísty jsou stejné jak na 130 tak i na Warťasovi... a větší plocha destiček pujde poznat hned...
15:55:12
25.01.2006
25.01.2006

Honzee
u jizdy ve meste,W zere o 2 litry vic,autor testu pise: "Nuže - co dodat. Snad jen, že podmínky nemusely být zcela shodné. "
u svetle vysky:"Trochu mě překvapila větší světlá výška škodovky (Š 120: L = 170, W 353: L = 155). S největší pravděpodobností se jedná o plně zatížený stav. Wartburg má ale dlouhý zdvih pérování, proto při částečném zatížení na tom bude určitě líp."
a tohohle je tam vic,nejakej W maninak
u svetle vysky:"Trochu mě překvapila větší světlá výška škodovky (Š 120: L = 170, W 353: L = 155). S největší pravděpodobností se jedná o plně zatížený stav. Wartburg má ale dlouhý zdvih pérování, proto při částečném zatížení na tom bude určitě líp."
a tohohle je tam vic,nejakej W maninak

12:01:54
25.01.2006
25.01.2006

kirri
to už tu jednou bylo:)
myslím, že to sem dával minno
myslím, že to sem dával minno

11:58:57
25.01.2006
25.01.2006

Labros
Tak se mi podařilo konečně najít někoho, kdo mě svezl waranem. Byl jsem z těchhle "srovnání" hodně namlsanej, ale to svezení mě zklamalo na plný čáře.
01:17:30
25.01.2006
25.01.2006

THOMMY
jak si vubec dovolili srovnavat skodovku s tim srotem?

13:31:59
21.01.2006
21.01.2006

tomapa
-> Mr.Din: Nechci tady z toho dělat vrakoviště
ale časem ji sem dám
kdyby zkoušely 120cu se čtyřpístkama tak by na tom byly asi stejně

kdyby zkoušely 120cu se čtyřpístkama tak by na tom byly asi stejně
12:31:26
21.01.2006
21.01.2006

Honza M
-> COL: asi tak 

11:41:10
21.01.2006
21.01.2006

COL
Dohady? Proc? jedine v cem je waran lepsi je brzdeni, ostatni je bud vyrovnane, nebo je skodovka lepsi. Autor komentare se snazi krecovite az komicky dokazat, ze wartas je bezkonkurencne lepsi. Tam kde tomu tabulka hrube nesvedci spekuluje o "moznosti nejstejnych podminek testu". U tabulky akceleraci pravi, ze hodnoty jsou v podstate shodne, ale skodule ma o 300cm vetsi objem, ale nejak opomiji, ze dvojtakt ma kazdy cyklus pracovni...
atd.

10:48:40
21.01.2006
21.01.2006

Mr.Din
nic proti, ale kdyby si sem místo nějakýho stovnání , konečně dal tu svojí 130cinu, bylo by to lepší
