-> Fifa: Tak to budu moc rád, už budeme cca 4 lidi s těmito odtahovkami. A zajímavé, že určitě bude zase jiná, než máme v našem "klubu".
Budu moc rád, když mi na něj dáš kontakt.
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Potrebuju na odtahovani zvlastni povoleni?
19:23:12
18.01.2006
18.01.2006

Martin
18:46:24
18.01.2006
18.01.2006

Fifa
-> Martin: Zdravim te.Mel bych te seznamit s mym dobrym kamosem. Zrovna nedavno taky nakoupil barkase odtahovku. Taky ji sehnal v nic moc stavu a ted na tom pomalicku dela.
12:49:45
17.01.2006
17.01.2006

Max
-> Bery: to věřim že fáčko nestíhalo :-)
12:41:30
17.01.2006
17.01.2006

Bery
já to po okolí řeším takhle,ale teď to povezu přez 100 km a chci si půjčit krytej podval,ale asi fačko vyměním- bude doma,protože to si nelajznu-zatím jsem problémy takhle neměl a to jsem jednou s tímhle podvalem odvážek kamarádovi z kolína pontiaka - měl nehodu a nakládal jsem s asistencí policie.Neřekli ani slovo,ale fáčko nějak nestíhalo...
08:06:57
17.01.2006
17.01.2006

Martin
-> hutch: Je to fakt, sehnat Barkase odtahovku je malý zázrak a nebo za to chtějí nekřesťanské peníze.
Já ho sehnal po půl roce v KV v totálně zdemolovaném stavu. Nápravy na rámu držely jen silou vůle, celý nosný rám byl na prach. Ale dojel jsem s tím 250km a po 2 letech práce to už začíná vypadat. Ještě není úplně hotovej, ale už rok jezdí a slouží, holt se dodělává za pochodu...
-> Gryzly: Myslím, že Waraní motor v Trabantovi celkem žádné úpravy výkonu ani moc nepotřebuje, už takhle je to neřízená střela
. Jeden takový exemplář taky máme.
Jinak s těma pístama by zas takový problém být nemusel. Teda pokud ještě existuje nějakej človíček, kterej ty písty vyrábí. Bratránek si u něj nechával kdysi odlévat nové písty do Moulticáry a vím, že to nebylo nic extra drahého. Ten výkon navíc by se hodil...
Já ho sehnal po půl roce v KV v totálně zdemolovaném stavu. Nápravy na rámu držely jen silou vůle, celý nosný rám byl na prach. Ale dojel jsem s tím 250km a po 2 letech práce to už začíná vypadat. Ještě není úplně hotovej, ale už rok jezdí a slouží, holt se dodělává za pochodu...
-> Gryzly: Myslím, že Waraní motor v Trabantovi celkem žádné úpravy výkonu ani moc nepotřebuje, už takhle je to neřízená střela

Jinak s těma pístama by zas takový problém být nemusel. Teda pokud ještě existuje nějakej človíček, kterej ty písty vyrábí. Bratránek si u něj nechával kdysi odlévat nové písty do Moulticáry a vím, že to nebylo nic extra drahého. Ten výkon navíc by se hodil...
23:07:58
16.01.2006
16.01.2006

Gryzly
-> XFunny: Ta felda je 40kW BMM a měla co dělat s prázdným 500kg vlekem.
-> Martin: Tak písty bys mohl možná sehnat ve vychodním německu, a kdybys dělal kusovou výrobu, tak když jich uděláš víc tak se to určitě prodá i mezi trabantisty s warturgáckým motorem.
-> Martin: Tak písty bys mohl možná sehnat ve vychodním německu, a kdybys dělal kusovou výrobu, tak když jich uděláš víc tak se to určitě prodá i mezi trabantisty s warturgáckým motorem.
22:13:19
16.01.2006
16.01.2006

VeTeV
-> hutch: trabime.cz .-))
to je jeho stranka
to je jeho stranka
21:10:30
16.01.2006
16.01.2006

XFunny
-> Gryzly: ta felda musela dostat zabrat....
20:56:15
16.01.2006
16.01.2006

sekyy
-> Martin: jo uz vim toho tvyho barkase sem videl na nejakym webu, je to mozny? Bylo to neco o trabantech + nejaky warani.
20:11:22
16.01.2006
16.01.2006

Jarda - zrušená registrace
-> Martin: kde jsi sehnal barkasa? ja jsem ho tky schanel a vsude je sposta microbusu, ale odtahovka zadna.....

19:39:44
16.01.2006
16.01.2006

Martin
-> hutch: Já vím, ale kdo pozná, že tam je 1200ccm
? Na pohled je to stejné, jenom je to převrtané. Ale nevím, zda mi to někde převrtají a zda do toho seženu písty. Spíše to vidím na kusovou výrobu nových pístů, ten blok by snad neměl být problém převrtat, materiálu je tam dost.
Jenom na to není nějak čas, ani peníze, prostě klasickej problém :-(

Jenom na to není nějak čas, ani peníze, prostě klasickej problém :-(
19:15:39
16.01.2006
16.01.2006

sekyy
-> Martin: zase u toho 1,0 je dobra pojistka :)
18:49:30
16.01.2006
16.01.2006

havlik
-> hutch: ta vetsi dodavka od VW
18:42:30
16.01.2006
16.01.2006

Martin
JJ, stejně jako do posledních waranů, tak i sem dávali VW 1,3. Dokonce v Maďarsku do toho dávali žigula 1.6ku. Těch pohonných jednotek tam bylo víc, ale mě ten dvoutakt nevadí. Výkon by sice mohl být vyšší, ale třeba se jednou dokopu a nechám ten motor převrtat na 1200ccm a s tím by to už lítalo, takovej motor mívali hasičský Barkasy a prý to lítalo nehorázně ;-)
18:03:52
16.01.2006
16.01.2006

sekyy
-> Gryzly: co je to LTčko? omlouvam se za neznalost

01:37:36
16.01.2006
16.01.2006

Gryzly
-> hutch: No a do toho Warana se dával ten motor 1,3 právě z Golfa. -> Martin: Vypadá pěkně. Pamatuju jak jsi sem kdysi dával video když jsi ho dovezl dom. unás to měl jeden vrakovištník, pak si koupil LTčko
23:36:47
15.01.2006
15.01.2006

sekyy
-> Martin: nedavali se do tech Barkasu i 1.3 z warana? se mne zda ze sem neco takoveho videl mozna se pletu.
23:31:12
15.01.2006
15.01.2006

Baghira
-> Martin: Do posledních Barkasů se zastavoval i golfáckej motor, co sehnat něco takovýho a zastavět ho tam :-)?
-> Nwkt: Horší je, že dost policajtů jsou blbci a mají v tom hokej a pak jsou schopný tvrdit, že na dodávku do 3,5t s vlekem musíš mít C+E, protože je celá souprava nad 3,5t, což je naprostá blbost...ale už jsem se s tim nejednou setkal.
-> Nwkt: Horší je, že dost policajtů jsou blbci a mají v tom hokej a pak jsou schopný tvrdit, že na dodávku do 3,5t s vlekem musíš mít C+E, protože je celá souprava nad 3,5t, což je naprostá blbost...ale už jsem se s tim nejednou setkal.
23:21:30
15.01.2006
15.01.2006

Martin
-> Max: V laku sice je, ale ještě mě čeká předělání ložné plochy.
Na těžká auta to moc není, ale třeba felicii combi jsem na tom vezl bez větších problémů. Akorát musím posílit naviják, který s větším autem už nestíhá. No těch úprav čeká Barču ještě dost...
Ale jinak když se tím člověk nechce živit a sem tam něco popovézt, tak je to naprosto ideální vozidlo. A protože bráchové jsou nadšení trabantisti, tak se dvoutaktní Barkas mezi ně docela hodí, jinak úplně nejideálnější motor by byl nějakej diesel.
Na těžká auta to moc není, ale třeba felicii combi jsem na tom vezl bez větších problémů. Akorát musím posílit naviják, který s větším autem už nestíhá. No těch úprav čeká Barču ještě dost...
Ale jinak když se tím člověk nechce živit a sem tam něco popovézt, tak je to naprosto ideální vozidlo. A protože bráchové jsou nadšení trabantisti, tak se dvoutaktní Barkas mezi ně docela hodí, jinak úplně nejideálnější motor by byl nějakej diesel.
22:54:28
15.01.2006
15.01.2006

Max
-> Martin: s nosností 1,7t odvezeš cokoliv.....octávka kombi má kolem 1400Kg....
22:53:44
15.01.2006
15.01.2006

Max
-> Martin: koukám že ho máš v laku !! vypadá pěkně :-)
kdyby v tom byl 4 takt,tak by to bylo o něčem jinym....nechal by se tam dát i plyn (ikdyž ho nemám moc rád...)a pak by to byla pohoda.
Tu nosnost jsem kdysi scháněl a nemohl sehnat :-)
kdyby v tom byl 4 takt,tak by to bylo o něčem jinym....nechal by se tam dát i plyn (ikdyž ho nemám moc rád...)a pak by to byla pohoda.
Tu nosnost jsem kdysi scháněl a nemohl sehnat :-)
21:51:48
15.01.2006
15.01.2006

Martin
Tento problém jsem vyřešil koupí Barkase - odtahovky. Je to os. automobil do 1000ccm, tudíž na to stačí Bčko a platí se z toho povinný jako za trabanta :-)
Nevýhodou je vysoká spotřeba (klidně 15l), nízká cestovní rychlost (kolem 40-50km/h), ale na menší vzdálenosti a na normální auta to stačí. Nosnost to má psanou kolem 1,7t.
Nevýhodou je vysoká spotřeba (klidně 15l), nízká cestovní rychlost (kolem 40-50km/h), ale na menší vzdálenosti a na normální auta to stačí. Nosnost to má psanou kolem 1,7t.
21:19:51
15.01.2006
15.01.2006

Max
-> Baghira: jojo....máš pravdu. Když chceš jezdit s plaťákem,tak je třeba Ečko. Kuriozní je to s těma hmotnostma. Znám chlapíka kterej v techničáku u punta měl napsanejch 1500Kg bržděnej. To nedovoluje ani škodovka na oktávku :-) Nejlepší je to s nějakym transporterem nebo jinou dodavkou. Já sem měl pujčenou subaru legacy. Tady po republice to je celkem jedno...ale když se jede přes hranice,tak tam na to kucí občas koukaj. Když se nevejdeš do hmotnosti,která je dovolená na konkrétní auto,tak tě nepustěj přes hranice 

20:31:17
15.01.2006
15.01.2006

Esso
-> Baghira: tusis to spravne ja sem to resil nedavno kvuli tomu ze taham za jednim firemnim autem i prives ktery ma nosnost 1tunu a pak sem zjistil ze nesmim
20:15:39
15.01.2006
15.01.2006

Nwkt
-> Gryzly: 750 kg, mam to v techničáku
20:07:54
15.01.2006
15.01.2006

Rabbit
Jarda:
Aha, já to bral podle tý fotky, ale stejně, je to div, že to utáh.
Gryzly:
Já tam mám taky 700kg, ale to je věc tažnýho a těch 50 kg navíc ti nikdo vážit nebude. Ale Bčkovej řidičák je jen na vozejk do 750kg. Vim to, ptal se mě na to týpek u zkoušky v autoškole.
Aha, já to bral podle tý fotky, ale stejně, je to div, že to utáh.
Gryzly:
Já tam mám taky 700kg, ale to je věc tažnýho a těch 50 kg navíc ti nikdo vážit nebude. Ale Bčkovej řidičák je jen na vozejk do 750kg. Vim to, ptal se mě na to týpek u zkoušky v autoškole.
19:56:12
15.01.2006
15.01.2006

Gryzly
-> Nwkt: a né bržděnej 700kg?
19:25:15
15.01.2006
15.01.2006

Nwkt
-> Baghira: S B do 750 kg a s B+E i nad. Jinak já mam na Rapidu tažný ISO-50 (nebržděnej přívěs 400 kg a bržděnej 750)
19:21:23
15.01.2006
15.01.2006

Baghira
Takže protože jsme to nedávno řešili na firmě, tak to vim přesně. Každý vozidlo má v techničáku napsaný jak těžkej vozejk může táhnout, takže tím se chce řídit prvně. Jinak pokud je vozidlo do 3,5 tuny, tak je jedno jestli s vozejkem tuto nosnost přesáhne, bere se max hmotnost vozidla, takže pokud bude mít třeba auto 3,4 t a vozejk 2 t, tak stačí B+E. Pouze s B-éčkem se dá táhnout vozejk tuším do 750 kg.
19:03:14
15.01.2006
15.01.2006

Jarda - zrušená registrace
-> Esso: aha, nejedna se o lehky prives, uz me to doslo....

19:01:46
15.01.2006
15.01.2006

Jarda - zrušená registrace
-> Rabbit: ne to jsi me spatne pochopil, tento rapid to zrejme vydrzel......
ale ten muj kamos tahl na podvalu novou octavku, takova Acka jsem jeste nevidel
a sel mu kufr nahoru, tak to nalozil jeste plny cihel, aby zatocil, vyfoceny to bohuzel nemam.....
-> Esso: proc, kdyz to nepresahne 3,5t
, ale je fakt, ze jsem ridicak delal pred 7dmi lety 

ale ten muj kamos tahl na podvalu novou octavku, takova Acka jsem jeste nevidel

-> Esso: proc, kdyz to nepresahne 3,5t


18:58:50
15.01.2006
15.01.2006

vhml
-> Jarda: my sme za 120 dotahli trabanta z domazlic do zlina a zpatky uplne v pohode
18:57:41
15.01.2006
15.01.2006

Gryzly
-> Esso: pokud ten osobák muže tahat takový vozíky. Pokud vemeš Felinu která muže tahat bržděný jen do 900kg tak si stejně namydlenej.
18:53:59
15.01.2006
15.01.2006

Esso
pokud mas Becko tak muzes tahnout vozik za osobakem do 750kg.Pokud mas B+E muzes tahnou za osobakem i tezsi vozik
18:46:50
15.01.2006
15.01.2006

Rabbit
Giaco:
Mám dojem, že na Bčkovej řidičák smí mít přívěs maximálně 750kg. To odpovídá těm malejm bazmekum na vozní pytlů cementu atd.
Jarda:
A víš, že se ani nedivbim, že si to ten motor nedal. Když vemeš, že ta felda + přívěs mohly mít tak 2tuty (jen hádám), možná víc. To by si potahal fakt leda nějakej Bawor.
Mám dojem, že na Bčkovej řidičák smí mít přívěs maximálně 750kg. To odpovídá těm malejm bazmekum na vozní pytlů cementu atd.
Jarda:
A víš, že se ani nedivbim, že si to ten motor nedal. Když vemeš, že ta felda + přívěs mohly mít tak 2tuty (jen hádám), možná víc. To by si potahal fakt leda nějakej Bawor.
18:38:49
15.01.2006
15.01.2006

Gryzly
Jde spíš o to aby taky to auto mohlo tahat takový váhy. Felicie váží 900 kg, podvál 500kg Š120 800kg, ale celková přípustná hmotnost kterou muže tahat Š120 i Felicie na bržděném vleku je 700 respektive 900kg. a todle je napsaný i v malým TP.
18:20:00
15.01.2006
15.01.2006

Jarda - zrušená registrace
-> Giaco: ted uz je rapid pretavenej..... motor mam ja (s poskrabanym ulozenim vacky)
jinak jeste jsem nevidel u osobaka, ze by celkova hmotnost + hmotnost brzdenyho privesu presahla 3,5t.......
toto je tky zajimave, ale podstatne lehci.......

jinak jeste jsem nevidel u osobaka, ze by celkova hmotnost + hmotnost brzdenyho privesu presahla 3,5t.......

toto je tky zajimave, ale podstatne lehci.......
18:12:12
15.01.2006
15.01.2006

Jarda - zrušená registrace
-> Giaco: pokud celkova hmotnost jizdni soupravy nepresahne 3,5t, tak ti staci B .....
jinak kamos tahnul za skodovkou (R136) na podvalu octavku cca 300km a kufr nalozenej plnej cihel, aby to zatacelo, puvodne to chtel tahnout feldou, ale ta sedla na zadek a jen skrtala predkem o zem...... no zlikvidoval na tom motor (a asi i dalsi veci), ale dojel
jinak kamos tahnul za skodovkou (R136) na podvalu octavku cca 300km a kufr nalozenej plnej cihel, aby to zatacelo, puvodne to chtel tahnout feldou, ale ta sedla na zadek a jen skrtala predkem o zem...... no zlikvidoval na tom motor (a asi i dalsi veci), ale dojel

16:21:12
15.01.2006
15.01.2006

Pet
hmotnost přívěsu, který můžeš za autem táhnout je dána výrobcem (bržděný / nebržděný vozejk)
16:20:14
15.01.2006
15.01.2006

havlik
-> Giaco: no je to dany objemem ale u novejch aut to vypocitavaj nak myslim ze 3/4 z celkovej hmotnosti nezarucuju pravdivost ale proste leda sehnat nakou starou M5 s kouli ta urcite mela hodne ale stejnak jak mile to presahne 3,5t tak musis mit papiry na C tachograf a proste vsechny tyhle kraviny
16:17:53
15.01.2006
15.01.2006

Giacomo
A neni ta max. hmotnost privesu dana treba objemem motoru? automechanik odvedle mi rikal,ze jeho kluk vozi auta na plataku za Audinou... a nejmensi plataky maj nosnost do 1,5t ... tak nevim. No kazdopadne je asi treba to E :(
16:08:39
15.01.2006
15.01.2006

Pet
tak -> havlik: to mylsim dost upřesnil
-> havlik: dík
-> havlik: dík
16:00:45
15.01.2006
15.01.2006

havlik
no jenze to ma jen do 3,5tuny a pak musi mit C+E i kdyz by to tahnul za osobakem a v podstate se nikdy nevejdes do toho aby si mel na kouli tolik napsano jako platak s autem
15:59:02
15.01.2006
15.01.2006

Pet
S Béčkem můžeš tahat vozejk do X kilo, ale do kolika, to ti nepovim, páč si to už nepomatuju
Ale na plaťák už potřebuješ B+E.

15:27:36
15.01.2006
15.01.2006

Giacomo
Pánové nevíte,jestli je k možnosti připojit za OA odtahové plato pod jiny OA zapotřebí nějaký dodatečný osvědčení k ŘP? Myslim jestli stačí mít ŘP na skup. B,a OA aby měl v techničáku napsanou takovou max. hmotnost bržděného přívesu tak,aby se do toho vešla hmotnost přívěsu spolu s převáženým autem? Nebo potřebuju ještě něco ?
Mátě někdo znalosti,zkušenosti? Dík
Mátě někdo znalosti,zkušenosti? Dík