Tak se mi ten sroub povedlo odvrtatna diru 9,3 a sehnal jsem i strojni zavitnik M11x1,5! Takze jsem ten zbytek sroubu protahl zavitnikem a byl venku. Potom jsem zavit protahl strojnim zavitnikem M12x1,5 a vyrobil specialni steft, ktery ma zavity M12x1,5 a matkou jsem hlavu pritahnul! V bloku ten steft drzi upne skvele a je tvrdsi nez original sroub! Uz ho nehodlam nikdy vytahovat, takze myslim ze blok je zachranenej! Pokud se mi stane totez jeste nekdy, nevaham a protahnu zavit na M12x1,5! V hlave jsou diry pro srouby 12,3, takze 12ka sroub ji vklidu proleze a je po problemu!
Diky vsem za ochotu a rady!
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Zachrana moturku - zavitnik M11x1,5
18:11:08
01.09.2005
01.09.2005

Lukas Z.
14:12:38
31.08.2005
31.08.2005

Dvordy
-> Labros: no jasně, že znám lidi, co utahujou kola momenťákem. Kamarád to v autoservisu takto utahuje a já to dělám také tak. Když vidím ty lidi v autoservisech, jak dorvávaj elektrony pistolí, tak bych jim ruce urazil. Jo a nedej bože abych píchnul. Povoloval jsem takhle kola u Mondea, kterej byl ve značkovém servisu a ty paka utáhly pistolí i bezpečnostní matky.
18:51:52
30.08.2005
30.08.2005

Petr F.
Když se tam dá šteft, dotahuje se hlava matkou. Tzn. ten šteft se chytne do hliníkovýho bloku a již nikdy se nebude povolovat ten riskantně opravenej závit. V případě protáhnutí závitníkem a klasickým postupem ten závit další povolování z velkou pravděpodobností nezvládne. Jak bylo zde již napsáno štefty se dávaly do závodních motorů, které se nesčetněkrát povolovaly.
09:45:26
30.08.2005
30.08.2005

Labros
-> Petr F.: nechápu... když tam dá šteft tak ten tam pak už bude nafurt, ne?
18:47:29
29.08.2005
29.08.2005

Petr F.
S tím šteftem to není taky špatnej nápad, možná ještě lepší než ta vložka. Ale píšu to podruhý, ten vyřezanej závit do hliníkovýho bloku ti nevydrží. A jestli chceš ten motor používat ještě nějakou dobu, tak zapláčeš při prvním povolení hlavy. Vím o čem mluvím, zažil jsem to na vlastní kůži.
16:34:50
29.08.2005
29.08.2005

Labros
závodní motory mají místo šroubů štefty, protože se počítá že motor se bude hodněkrát rozebírat, na rozdíl od sériovýho, kde je šroub a díra na šroub levnější, než šteft.
16:22:50
29.08.2005
29.08.2005

Pepino RS
-> Pavel Korbelář: proc myslys ze zavodni motory maji misto sroubu stefty !?? a taky to drzi !!! 

11:34:03
29.08.2005
29.08.2005

tina
zkusil bych www.fabory.cz ale bohužel nevim, jestli maji zastoupení na severní Moravě, ale tam to určitě budou mít....
10:18:23
29.08.2005
29.08.2005

King
2 Labros: Jasne, uz jsem videl dementy, co pri utahovani skakaly po "fajfce" ("kalibrovana" sila na zname delce ramene) :)
10:16:44
29.08.2005
29.08.2005

King
2 sep: No to sice maj, ale v pneuservisu to pistoli prefiknou na 100Nm a beda kdyby draha polovicka pichla :))
10:16:24
29.08.2005
29.08.2005

Labros
-> sep: už jsi viděl někoho utahovat kolo momenťákem? 

08:09:31
29.08.2005
29.08.2005

sep
-> King2: :a přitom mají předepsaný moment utahování 60-70Nm.-)
08:00:26
29.08.2005
29.08.2005

King
Pavel Korbelar: Palice se utahuje na cca 60Nm, coz neni zadnej extra moment pro pevnostni matky (matice kol dostavaj myslim vetsi cocku :)
01:28:37
29.08.2005
29.08.2005

Pavel P@nkáč
-> Gryzly: jako dobrej nápat to je já jsem takhle zpravoval na motorce, ale myslíš že ta matice to vydrží? když má cca 3cm závit, a tenšroub tak cca 20cm záitu, halva se utahuje pěknou silou!
20:42:37
28.08.2005
28.08.2005

Lukas Z.
-> Gryzly: Chapu, dobrej napad! Diky
20:36:54
28.08.2005
28.08.2005

Gryzly
-> Lukas Z.: prej se daj použít štefty z hlavy na V3Sce
20:36:28
28.08.2005
28.08.2005

Gryzly
-> Lukas Z.: Kámoš taky zalomil na jaře šroub a dal tam zavitovou vložku. Jinak pokud by ten zavit neměl bejt uplně stoprocentní tak bych tam asi dal šteft a navrch bych dal matku a pak bys to nemuset už nikdy vyšroubovávat, vždy bys vyšroubil tu matku navrchu hlavy, pokud chápeš.
20:22:49
28.08.2005
28.08.2005

Lukas Z.
Mam v tom bloku uplne nove zabrousenou kliku a je jak novej! Chtel bych ho zachranit! Ty posledni dva centaky se museji nejak odstranit! A pokud na soustruhu vytocim dostatecne dlouhe vedeni pro vrtak 9,4, odvrtam to, neverim tomu, ze te nepujde proriznout! Pokud ten zavitnik dostane vedeni tim zavitem ktery tam je a neni ho tam malo, myslim, ze by to melo klapnout! Ten zavitnik jeste zkusim koupit v jedne dobre zasobene prodejne ve F-M a pokud to neklapne, asi do objednam z www.narex-bu.cz/cz/zavi tniky/csn223010-hss.htm (diky Gryzly)
Snad se mi to podari!
Snad se mi to podari!
19:21:31
28.08.2005
28.08.2005

Petr F.
Jestli ti můžu poradit z vlastní zkušenosti, nejlepší je vyměnit celej blok, pokud se do toho nechceš pouštět ten zalomenej šroub nevytáhneš. Pak jedině do nějaké soustružnické dílny a vložit tam vložku, ale ani ta není to pravé. Hlavně se nesnaž tam vyříznout závit, je to na nic, vím o čem mluvím. Vyřízneš závit a pokud to dotáhneš momentem na první pokus tak napodruhé již nikdy!!
15:35:53
28.08.2005
28.08.2005

Gryzly
13:50:15
28.08.2005
28.08.2005

Pavel P@nkáč
asi bych to byl schopnej sehnat ale jsi moc zdaleka

12:06:24
28.08.2005
28.08.2005

Lukas Z.
no...., ani nevis jak jsem byl nasrany!!!!!
11:58:01
28.08.2005
28.08.2005

Pavel P@nkáč
-> Lukas Z.: to asi zamrzí
11:27:42
28.08.2005
28.08.2005

Lukas Z.
Cau chlapi,
mam problem a chtel bych vas poprosit o pomoc!
Vcera jsem na svem novem zgeneralkovanem a upravenem motoru utahoval momentakem srouby na hlave a jedem mi praskl! Zustalo mi v bloku asi 5 cm zavitu!!! Za pomoci snad vsech vytahovacich sad, ktere existuji, se mi podarilo 3cm vytahnout. Ale posledni dva cm jsou tam tak kousle, ze jsem ne nich skoro sve, cim jsem to zkousel, znicil! Jedina moznost jak to dostat ven, je to odvrtat! Pomoci vrtaciho pouzdra jsem do toho sroubu uz navrtal diru 8mm a poreboval bych ji jeste zvetsit na nejakych 9,4 a pak zbytek zkusit protahnout zavitnikem M11x1,5! Ten ale nemuzu nikde sehnat!!! Obvolal jsem uz snad pul severni Moravy, ale nikdo z mych znamych obrabecu tenhle zavitnik nema!
A timto se obracim na Vas! Nemate tento zavitnik nekdo doma? Nekdo ze severni Moravy???!!!
Ten moturek je uplne novy a rad bych ho zachranil!
Predem MOOOC diky!
mam problem a chtel bych vas poprosit o pomoc!
Vcera jsem na svem novem zgeneralkovanem a upravenem motoru utahoval momentakem srouby na hlave a jedem mi praskl! Zustalo mi v bloku asi 5 cm zavitu!!! Za pomoci snad vsech vytahovacich sad, ktere existuji, se mi podarilo 3cm vytahnout. Ale posledni dva cm jsou tam tak kousle, ze jsem ne nich skoro sve, cim jsem to zkousel, znicil! Jedina moznost jak to dostat ven, je to odvrtat! Pomoci vrtaciho pouzdra jsem do toho sroubu uz navrtal diru 8mm a poreboval bych ji jeste zvetsit na nejakych 9,4 a pak zbytek zkusit protahnout zavitnikem M11x1,5! Ten ale nemuzu nikde sehnat!!! Obvolal jsem uz snad pul severni Moravy, ale nikdo z mych znamych obrabecu tenhle zavitnik nema!
A timto se obracim na Vas! Nemate tento zavitnik nekdo doma? Nekdo ze severni Moravy???!!!
Ten moturek je uplne novy a rad bych ho zachranil!
Predem MOOOC diky!