Zmena oleja

prohledat
44 příspěvků (zobrazeno 1 až 44) od 23.08.2005 do 24.08.2005, založil/a Billislav
řadit dle data
22:05:20
24.08.2005
PeterP136
A tomu treniu kov na kov maju zabranit vysokotlake prisady, ktorych je v gl4 menej, ale to klasickych prevodoviek to staci. Hypoidne su ale vraj viac namahane, takze tam musi ist gl5. Lenze tie prisady korozivne posobia na farebne kovy, ktore v hypoidnych prevodvkach z toho to dovodu nie su (alebo aspon nie take aby ich to nicilo). TO s tym trenim co tu citujes je bud blbost, alebo to len niekto blbo napisal (aj ked mozno myslel dobre :) ).
21:59:34
24.08.2005
PeterP136
-> King2: Ak mam verit tomu docentovi co pise clanky a na oleje.cz ich sice skladuju ale ignoruju :), tak trenie je pri oboch olejoch rovnake. Staci aby sa nejaky olej medzi stycnymi plochami udrzal a vyslednei trenie je minimalne. Problem nastava ked sa ten olej stade vytlaci a nastava trenie medzi kovovymi plochami. Takze trenie proste nesmie nastat, inac suciastka rychlo odhadza.
09:30:27
24.08.2005
King
2 PeterP: Takze GL-4 je OK, na TW jeste neco probehlo ve smyslu, ze GL-5 je nejak ridsi ci co a ze synchrony S1xx potrebujou nejaky minimalni treni aby fungovaly jak maj a te s GL-5kou synchrony odchazej.
01:35:19
24.08.2005
Pilot 105
Hlavně pokud by chtěl někdo míchat oleje, tak ať si nejdřív zjistí zda jsou spolu mísitelné.
21:47:15
23.08.2005
PeterP136
Inac Valvoline Turbo V je podla netovych informacii kavlitny moderny olej splnajuci jednak americku a takisto aj europsku najrozsirenejsiu a najpouzivanejsiu specifikaciu. Takze o nejake uvolnovanie karbonu by som sa nebal pri prechode na akykolvek olej.
Do prevodoviek skodoviek ma ist olej specifikacie GL4. GL5 vraj obsahuje vela vysokotlakych prisad, ktore posobia korozivne, takze by mohli rychlo odist diely z farebnych kovov = synchrony.
21:43:22
23.08.2005
PeterP136
Ja osobne som uz z olejov uplne blby, lebo volaco kecal JC na TW :), volaco je v clankoch na www.oleje.cz a volaco zase v prispevkoch na tom istom sajte :). Najvacsia prdel je v tom, ze na spominanom sajte su v clankoch iste informacie a na diskusii v tom istom webe nadalej jiricek a tresner kazupresne to co v tych clankoch autor kritizoval :).
17:11:17
23.08.2005
Billislav
Este taka podotazka.Existuje aj mineral 10W-40?
17:10:46
23.08.2005
Billislav
Ano,pre nas je GL-4.GL-5 su na mazanie hypoidnych prevodov...
16:48:25
23.08.2005
King
2 Labros: Ja ted nevim co je spravne, jenom jsem to vcera prolit - cili my musime mit kvuli synchronum GL-4(?)......jde o to, ze na nektere nicky jsem za poslednich par dni alergictejsi ;o)
16:11:54
23.08.2005
Labros
-> King2: no že ty jsi říkal že GL4 být špatné a on chtěl zkoušet různé GL4 ;)
16:10:59
23.08.2005
Labros
-> Billislav: neboj, v převodovce karbon určitě nemáš 4 (nic tam nehoří, aspoň nemělo by)
16:01:18
23.08.2005
King
2 Duriq: Jak si mam vylozit prispevek z 15:25:21
23.08.2005??
16:00:06
23.08.2005
manijak
-> King2: :( nevím sice jezdím s plynem až na podlaze...ale tak zkusím to teď změřit tu spotřebu při normální jízdě... ale někdy jsem to už měřil a bylo to +- 8 litrů a to se mi zdá furt moc, nemůžu to přece furt jen lechtat, možná to je tím městským provozem...
15:55:43
23.08.2005
King
2 manijak: Tak takova spotreba nema na 99pct s olejem nic spolecnyho, kor ted v lete.
15:53:50
23.08.2005
Billislav
Na Skoda Techweb som nasiel clanok a v nom bolo toto: Se zvyšujícím zatížením převodovek se zvyšují i nároky na mazací schopnost a přiměřenou viskozitu převodových olejů, byly vyvinuty oleje multigrade, např. 80W/90 (doporučený do převodovek Š 742 a Favorit).Takze ja asi ten Madit 80W-90 skusim namiesto toho mojho PP90.Pri tomto pisu o celorocnej prevadzke,na zimu je urcite lepsi...Dufam len ze tam nie su problemy podobneho razu ako pri striedani motorovych olejov (rozpustanie karbonu a podobne "srandy").
15:38:42
23.08.2005
HarvyM
-> manijak: bohužel stím ti já neporadím!
15:36:34
23.08.2005
DuriQ
Billislav: to pise on ja netvrdim ze je to pravda 1 zas take strasne to nieje v zime zazil som aj -25 a dalo sa 1 ale to budes mat stuhnuty kazdy kar pri takej kose... a na zimu super auto na vyblaznenie sa 1
manijak: olej ti spotrebu neupravi takze olejom to nebude... 1
15:30:15
23.08.2005
Billislav
Co to stoji ma moc netrapi,vrazil som do toho auta vela,a je naozaj v slusnom stave.Len v zime mavam nutkanie kupit si nieco novsie ;-)
15:29:10
23.08.2005
manijak
trošku mi totiž vadí že mám průměr ve spotřebě 9-10l/100km... olej taky celkem žere... těsnění je nové... Takže mi pomůže ten Mogul-super? nebo tam už mám postupně přilévat nějaký 10W- xx?????
15:28:35
23.08.2005
Billislav
Idem si to v tych diskusiach najst,ale on to pise nejak opacne PP80 a 90 je GL4.Zistim...
15:27:32
23.08.2005
DuriQ
Billislav: mno ja som menil oil v prevodovke a tiez som si povedal skusim pp80w90 ale ci som zosalatoval prevodovku kvoli tomu alebo kvoli tomu ze dostavala zabrat alebo oboje to uz neviem 1
15:25:21
23.08.2005
DuriQ
Billislav: precitaj si co pise king2 1 GL5
15:22:44
23.08.2005
Labros
-> Billislav: teoreticky, podle označení, by to mělo být v zimě míň hustý (jako 80) a v létě zase víc, jako 90... Mají to na pumpách a kolik to stojí?
15:20:51
23.08.2005
Labros
no do hypoidních převodů (jako je diferák na starou oktávku) se dává olej na extrémní tlaky (zřejmě dost hustej)
15:20:23
23.08.2005
manijak
Takže přímo na pmpě najdu olej s názvev Mogul-Super...a vleju ho tam třeba najednou celou flašu...? stačí mi odpověď ano :)
15:12:27
23.08.2005
Billislav
Takze otazka znie.Bola by mozna nahrada PP90-ky produktami 80W-90 a 75W? Aky je rozdiel,zdaju sa mi vhodnejsie na zimnu prevadzku...Aj Valvoline ma nejake produkty specifikacie GL4,co tak nieco od nich HP GL-4 alebo DuraBlend GL-4?
15:09:59
23.08.2005
Billislav
Ale velmi ma zaujala problematika tych prevodovych olejov,tam sa to skutocne deli na kategorie GL4 a GL5,spomina sa tam nieco s hypoidnymi prevodovkami.Madit ma na stranke okrem klasiky PP80 a PP90 aj produkty 80W-90 a 75W.Pri nich je pisane nieco o celrocnej prevadzke.Nebolo by nieco z nich vhodnejsie namiesto tych nasich klasickych PP90?
15:04:30
23.08.2005
Billislav
Tak som to trochu preskumal.Pozeral som produkty Valvoline a Madit.Vyrozumel som z toho,ze mam naozaj mineral Turbo V 10W-30,a asi je to z tych lepsich volieb do mojho motora,zbytocne asi budem spekulovat s tymi 5W.Pozeral som Valvoline DuraBlend 5W-30 a 5W-40,polosyntetika,ale tie vykonnostne triedy ozaj nesedia.Asi by som viac pokazil ako napravil,mam priemernu spotrebu 6,5l / 100km a zerie mi to asi 0,5 litra oleja na 2000km.
14:51:17
23.08.2005
King
2 Manijak: Po old-school M6AD bude i Mogul Super pochoutkou pro tvuj motor :) Kdybys chtel jit do neceho lepsiho (polosyntetika), tak ho zacni postupne dolejvat a az po par tkm kompletne vymenit (viz predchozi prispevky o rozpousteni usad). Za rozumnou cenu kupuju polosyntetiku Texaco 10W40.
Jeste me napadlo k tem prevodovkam. Lamal jsem si hlavu proc mi nedlouho po repasi odesel synchron na 2ce a vcera jsem si vzpomnel, ze mi po repasi muj dvorni mechanik daroval 80tku Castrol. A vcera jsem koukal do archivu TechWebu a tam jsem narazil na debatu, ze presne muj problem zpusobujou oleje se specifikaci ....sakra ted si nevzpomenu :) .....snad GL4, kdezto pro nase prevodovky musi bejt GL5...nebo tak nejak.....takze starej dobrej mogul PP80 a bude :)
14:39:58
23.08.2005
HarvyM
-> manijak: já používám Super Mogil 15W50 a jsem s tím spokojenej. Mám 105ku spotřeba cca.8 litru na 100km a něco přes 8 když to prasim (ale se 105kou se moc prasit nedá) :))
14:38:49
23.08.2005
King
2 billislav: Pises 10W-30 - to s nejvetsi pravdepodobnosti mineral neni (polosyntetika?). Pak uz mas streva motoru pravdepodobne vycisteny a neni treba se bat ucpani karbonem. Ale 120LS bych zbytecne nicim lepsim, nez 10Wxx nekrmil (prolinani ridsiho oleje, vetsi spotreba oilu). Ja mam tedko ale opacnej problem: posledni pulrok hejckam motor polosyntetikou a ted jsem se zase vratil na mineral BP 15W40 a ejhle - sajrajt v oleji a motor po zazehu zacne mazat az po protoceni na 1500 rpm. Uz jsem vypustil olej, nechal usedet humac a nalil zpatky - stejny :(. Vcera jsem vymenil filtr pro podezreni, ze je pricpanej a dneska rano to vypadalo OK, tak drzte palecky :)
14:37:35
23.08.2005
manijak
když se tady tak bavíte o těch olejích... já tam dávám nějaký M6AD , je to 120M v celku serie..za co to vyměnit abych uspořil palivo nebo chránil lepe motor... přímo mi napište kdyžtak typ...
14:30:22
23.08.2005
Billislav
Ok
14:17:31
23.08.2005
Labros
-> Billislav: no stačí se kouknout na obal od oleje co tam máš, a od toho co chceš koupit, a napiš to sem
14:16:06
23.08.2005
Billislav
Ved to je ten problem,ze nerad by som sa babral s motorom,ten ide uz dlhsiu dobu az podozrivo dobre :-) Len to zimne obdobie ma stve.Tak ja asi skusim patrat po tych vykonnostnych triedach...Nerad sice robim "priekopnika" ale nieco teda vyskusam,keby nieco,jeden motor este mam :-)))
14:09:43
23.08.2005
Labros
-> Billislav: vyzkoušený? jako spousta lidí tady jezdí na "polosyntetiku" nebo "syntetiku" (já na polosyntetiku 10W-40, Tuner#2 na "syntetiku" 5W-40), ale to jsou všechno vyčištěný motory.
14:07:33
23.08.2005
Labros
-> Billislav: tak se to vždycky říkalo, minerál je bezpečný, syntetika nebezpečná, ale v poslední době všichni říkají že nemá smysl rozlišovat mezi syntetikou a minerálem, že se to všechno stejně dělá stejně, ale že má smysl mluvit jen o výkonnostních třídách
14:04:49
23.08.2005
Billislav
Aha.Ja som si skor myslel,ze ci nie je aj zasadny rozdiel mineral - syntetika,tam to asi "viazne".Totiz mineral 5W-40 asi ani neexistuje,to musi byt aspon polosyntetika...Nema niekto nieco vyskusane v praxi? Aj do tej prevodovky nie su ine alternativy ako PP90 a PP80,lebo zas PP80 nie je asi velmi na leto ;-(
13:55:35
23.08.2005
Labros
-> Billislav: Ohledně toho 5W-40, jedinej průser je, jestli je vyšší výkonnostní třídy, tak může obsahovat aditiva proti usazování karbonu, zatímco tvůj současný olej ne. Takže jakmile bys ho tam nalil, usazeniny by se uvolnily a mohly by ucpat olejové kanálky=smrt. Takže nejdřív by bylo nejlepší zjistit výkonnostní třídy obou olejů a jestli jsou stejný, není co řešit. Jestli jsou jiný, pak se pohledem do tabulky zjistí, co ten výkonnější obsahuje oproti horšímu. Výkonnostní třída je něco jako např. SH/CF.
13:53:30
23.08.2005
Labros
-> Billislav: hlavní průser je ten PP90, ten v zimě opravdu tuhne, minulou zimu jsem ho taky měl a startoval jsem zásadně se spojkou a pak ji pomalu pouště. Do zimy tam chci nalejt PP80.
13:52:42
23.08.2005
Billislav
Ved ja sa len pytam,tiez mam taky dojem ze by to neslo...
13:52:05
23.08.2005
Billislav
A taktiez v prevodovke mam tusim klasicky PP90,co v zime tiez nie je vyhra,on je tusim vhodny len do -5 stupnov.Bolo by nieco vhodnejsie.Nebude ale potom problem v tom ze to bude zovsadial tiect von ako cez sitko? Ved to poznate...
13:51:52
23.08.2005
KEAN
-> Billislav: Motor 120GLS a chces tam plnou syntetiku jo??Myslel sem ze by to ani nemelo byt..
13:50:10
23.08.2005
Billislav
Zdravim.Aky mate nazor na zmenu oleja,momenatalne pouzivam Valvoline Turbo V 10W-30.To je tusim mineral,je mozne ho bez GO motora zamenit za nieco lepsie,povedzme za 5W-40? Alebo teda co by ste doporucili,pretoze v zime u nas nie je nudza o teploty okolo -25 a pri startovani mam potom v motore namiesto oleja maslo ;-((( A tak to potom aj vypada...Mam S Rapid,motor 120GLS.Dik
Extreme Tyres