Pavuciny - poradte

prohledat
30 příspěvků (zobrazeno 1 až 30) od 14.08.2005 do 19.08.2005, založil/a Peklo-Evo-Luboš
řadit dle data
12:25:26
19.08.2005
Kubina AVTOBA3 CCCP - zrušená registrace
-> lubor: ja jsem na VSB-TU Ostrava delal jen nastavbove studium-(2semestry) na tema metalurgie-koroze-katodov a ochrana
15:50:22
16.08.2005
Pilot 105
-> kubina: Samozřejmě to co jsem psal kirrimu je pravda. Neznamená to, že materiál nemůže mít defekty uvnitř. Rentgen nebo ultrazvuk jsou jistě lepší metody pro zjištění defektů, ale myslím si, že rozumný kompromis vzhledem k ceně je metoda kterou jsem uvedl, ale nejsem v tomto oboru vzdělaný, proto nechci nikomu nic doporučovat ani se s nikým přít.4
15:43:14
16.08.2005
lubor
-->Kubina:ty jsi na VŠB-TU?Jako student,a nebo už jako vědecký pracovník(nebo interní doktorand)?To mám radost,protože zrovna konkrétně tebe si fakt vážím(i když tě osobně třeba neznám-ale to nevadí),za tvé názory a vůbec vztah k těmhle vozům a hlavně jejich historii.Já jsem na Ekonomické fakultě VŠB(v centru),a v porubě mám bratra(ten už ale učí;o) na FEI.
Jinak opravdu úhelný kámen je právě nějaký ten"dokument" toho,že se to opravdu rozpadá zevnitř-já jsem to taky nikdy nikde na vlastní oči neviděl.Jediný kdo podle mě mohl v té době dělat defektoskopii těch kol,byl tovarní tým-protože tam na to jistě měli i vybavení.Svazarmovské organizace,které bojovali s nedostatkem prostředku si s tímhle podle mě vůbec nelámaly hlavu.A jak bylo už řečeno-dnes by to taky sotva kdo nechával dělat(to ovšem neznamená že vůbec nikdo).Na závody historiků občas jezdím,některé ty lidi znám osobně-a drtivá většina z nich taky nemá peněz nazbyt,aby je vyhazovali za nějaké pro ně kolikrát pochybné zkoušky.Ty kola byly určitě už primárně naddimenzované,-faktem ale je,že sotva kdo tehdy počítal,že se na nich bude jezdit ještě pomalu za 30 let.
15:27:43
16.08.2005
kirri
-> kubina: 52
ja si stojim za svím, pokud je kolo na povrchu stoprocentne "zdrave" tak se nerozpadne.
Sice musis brat v potaz stari, ale jak rikas tytovkola se pouzivaly ruzne souteze a tam dostavaly poradne nalozeno, takze pokud s nema bude nekdo jezdit normalne, nevidim v tom zadnej problem.
Ja osobne bych se vubec elektronu nebal, vzdyt se tato slitina pouziva v automobilovem i leteckem prumyslu, ted sem nekde cetl zajimavy clanek popis odlitku disku z elektronu pro motocykl, vse kolem toho technologii a podobne
15:22:40
16.08.2005
Kubina AVTOBA3 CCCP - zrušená registrace
-> Pilot 105: promin ale ted me to prijde trohu k smichu,vzdyt pred chvilkou jsi napsal kirrimu ze
.............Proste aby kolo bylo spatny vevnitr musi byt pricina na povrchu", v tom s tebou nesouhlasím.........
takze zakonite by kapilara prece nemela vyznam.
ja jsem na TU v ostrave videl nekolik rentgenu a myslim ze se to naziva korozni praskani pod napetim.na povrchu je mikrospara a jinak se vse zda byt bez chyby do doby nez to praskne.
kdo si chce udelat kapilaru doma at kolo nekolikrat namaze petrolejem,tech.benzinem odmasti a poprasi vapnem,vzlinajici petrolej z praskliny ukaze na vapnu mastnotu.
bude li vse v poradku na elektronu bych se nebal jezdit,vzdyt ty kola byly dimenzovany na poradnou nakladacku pri soutezich
15:08:53
16.08.2005
kirri
-> Pilot 105: koukam ze sme opet zabehli tak trochu mimo tema:)
15:04:30
16.08.2005
Pilot 105
Omlouvám se je to JS (jaderné strojírenství) Škoda Plzeň.
15:00:40
16.08.2005
Pilot 105
-> kubina: Myslíš, že je potřeba je rentgenovat? Kamarád dělá v JS ve Šdovoce a tam plno svárů testují pouze kapilární metodou (nevím jak se ta metoda přesně jmenuje, ale je založena na tomto principu), prý jsou to dva spreje. Nejdříve se nastříká jeden, určitý čas se počká a potom druhý. No a pokud tam je prasklina tak se ukáže. Přesně už si to nepamatuji. Myslím si, že i tato metoda by měla stačit.
14:58:29
16.08.2005
kirri
-> Pilot 105: sem to smaz, ale ne proto ze by to nebyla pravda ale proto ze sem tam mel hodne preklepu, mno ale vidim ze vis co sem psal, ja nevim je to logicke, samo od sebe to prece nemuze vzniknout, kazdopadne az takovy znalec nejsem

me jen nekdy proste stvou reakce nekterych vytypovanych lidi, co se chovaji ze vse meli, vse znaji a vsemu rozumia kdyz ne dobre tak aspon nejlip Sou tu lidi kteri nasbírali hodne moc zkusenosti, ale jak rekl kubina chci videt to kolo, nekdo to opakuje jako kolovratek a vzivote take kolo nevidel

P.S.: mam ruku v sadre tak prominte za nejake preklepy
14:47:13
16.08.2005
Kubina AVTOBA3 CCCP - zrušená registrace
-> Pilot 105: na vysokotlakych dalkovych plynovodech nam delaj obcas rentgeny vytipovanych svaru a je to takova palba ze po konzultaci s jednim rentgenarem by me jeden elektron vysel minimalne na 4000kc.osobne pochybuju ze to historici delaji.vydel jsem i jednoho historika co mel stoceny limce jako prase....
no nic problematika elektronu bude asi i nadale tajemna 13komnata

p.s.schvalne zjistim jestli to skodovka rentgenuje na RS co ma v archivu a se kterou se obcas v ramci promo projedou
14:29:12
16.08.2005
Pilot 105
-> kubina: No mě to divné nepřijde, já bych na nich také jezdil, pokud by prošly defektoskopií.
14:20:47
16.08.2005
Kubina AVTOBA3 CCCP - zrušená registrace
-> Pilot 105: no prave logicky by prave bylo kdyby na nich nikdo nejezdil,ale jak historici,tak predjezdci (treba i na bohemce) na nich jedou.divny co?
14:10:27
16.08.2005
Pilot 105
-> kirri: "Proste aby kolo bylo spatny vevnitr musi byt pricina na povrchu", v tom s tebou nesouhlasím.
-> kubina: -> kirri: Jinak na tomto webu se odpovědi asi těžko dočkáte, chtělo by se to zeptat lidí kteří na těchto kolech závodili nebo se pohybovali v této oblasti.4
13:50:53
16.08.2005
Kubina AVTOBA3 CCCP - zrušená registrace
musim se tady zastat lubora.
koroze je chamicka reakce ktera aby nastala musi bejt pritomen vodik a kyslik.mezi prirozenym potencialem kovu a (jednoduse receno vodou) nastava tzv.dilci anodova reakce jejichz vysledek je korozni zplodina(rez).
mikroskopickou trhlinou se voda muze dostat hloubeji do elektronu a vznikla reakce pusobi jakoby sla z kola.tyhle trhliny se nechaji zjistit kapilarni zkouskou.

ma nekdo foto rozlomenyho elektronu???kde loukotove kolo praskne?na naboji zustane jenom vrtule a limec s pneu uleti??nebo je to tak ze se o tom skladaji romany a ve skutecnosti to nikdo nevidel....???



11:41:24
16.08.2005
Crack
-> lubor: no já nevím jestli to sou bludy,male známej měl doma dělítka a byl s níma na rengenu a prej byli vevnitř špatný
11:35:57
16.08.2005
lubor
-->PepinoRS:no ono není přece vyloučené,že se uvnitř drolí(já jsem o tom taky slyšel,a už několikrát).Loukotě jsem měl dokonce i doma za 7 let 2 sady-a jedna sada byla na povrchu (a to i pod pláštěm)už opravdu hodně zničená. Zapříčiněné to může být ale jedině namáháním,nebo tím že ten odlitek byl primárně málo kvalitní(nějaká ne zcela homogeni směs).těmi trhlinami z povrchu(a ty jsou třeba mikroskopické),se dostává i hlouběji do toho materiálu vzduch,vhkost a jiné agresivní látky které zpusobují destrukci toho materiálu.v žádném případě to ale není korozí zevnitř,protože bez přístupu vzduchu k žádné oxidaci logicky ani nemůže dojít.já sice nejsem odborník na metalurgii,-ale zajímá mě spousta věcí,a troufám si tvrdit že přehled celkem mám.nakonec co jsem napsal,tak za tím si stojím-to jsou obecně dané věci-prostě tak to je,-a jinak ne.
10:05:10
16.08.2005
Aladin
-> Pepino RS: ano, tak jsem to myslel, tím že se drolí, to asi bude tím, že hnijou!
09:34:24
16.08.2005
Pepino RS
-> lubor: mas pravdu v tom ze elektrony narozdil od hliniku nehnijou zevnitr, ani nemuzou, to je sice fakt ale ty elektrony se bohuzel zevnitr droli, a jestli mi neveris, tak se zeptej nakyho zavodnika, kterej to pamatuje, nebo odbornika na materiali !! 4
16:29:23
15.08.2005
lubor
-->Crack:no já jsem"chytrej",- o tom žádná;o)!!defektoskopie se na těch odlitcích musela provádět,jako ostatně na spoustě jiných věcí,které jsou podrobené namáhání.to že to bylo"přesně"kaž dé 2 roky,-to už je folklór,který se šíří skoro jako bajka,a ani se nezakládá na pravdě co jsem se měl možnost s některými zainteresovanými lidmi bavit-no ale co.jinak co jsem tu napsal,je pravda-a jinak to prostě není.rentgenová(ale i ultrazvuková) defektoskopie slouží k určování povrchových a vnitřních VAD(TRHLIN) materiálu,-které ale nejsou zpusobeny nejakou korozí"zevnitř" ,ale prostým namáháním-a nebo postupující korozí ZVENČÍ.to je celé-a důvod toho proč to tu všechno píšu je ten,že nesnáším bludy(snad proto,že jich má dnes každý všude plnou hubu,jen oblbuje ostatní a přitom ví totální hovno).
15:40:32
15.08.2005
Crack
-> lubor: ty seš nákej chytrej,proč si myslíš že se ty kola maj asi každý dva roky rengenovat?Myslíš že to bude tím,aby viděli jestli náhodou po vrchu nezačínaj korodovat???
14:15:38
15.08.2005
Aladin
-> Majkl: nee, myslel jsem zevnitř kola...
13:53:50
15.08.2005
Majkl
-> lubor: on podle me myslel zevnitr jako od napravy 4
13:47:14
15.08.2005
lubor
-->Bin-Aladin:takový Nick-a neznáš chemii3-hrozba terorismu a Al-Kejdy se celosvětove přecenuje 9
ale teď k věci(i když ne k tématu;o)--:anorganické látky(kovy)naprosto vždycky korodují(oxidují) zvenčí!!záleží to na jejich elektrochemickém potenciálu.Mg(hořčík),ze kterého jsou částečně tato kola odlity(plus další příměsy) leží v elektrochemické řadě prvků vlevo od vodíku(který je referenční)a proto mají záporny elektrický potenciál-čím jsou"zápornější" ;,tím snadneji oxidují(korodují).Faktory způsobující korozi jsou velmi různorodé. Jsou to jednak plyny (O2, CO2, SO2, NOx, NH3) a prakticky vždy v součinnosti se vzdušnou vlhkostí.
Jedině plasty oxidují(korodují) zevnitř,neboť oxidačně redukční látka prostupuje jejich povrchem,a začíná pusobit nejdříve uvnitř.
Tedy to,že"elektrony hnijou zevnitř"je blbost.
12:20:02
15.08.2005
Peklo-Evo-Luboš
No ja myslel ze sou to elektrony, ale prodavajici me presvedcoval, ze to jsou hlinikovy, tak ted nevim. Na tech dvou druzich asi neco bude, protoze ty kola maji oproti tem co mam tady na fotce, silnejsi paprsky...
11:47:45
15.08.2005
Samot
Cena nic moc, ale jestli vypadají pěkně, tak je ber, nebo mi dej kontakt na prodávajícího :-) Podle mé zkušenosti jsou to jediný LR elektrony, který bývají v pohodě. Kříže praskaj ve vnitřní výztuze loukotí skoro všechny, RS loukotě musí být s podložkami, protože se nevejdou přes brzdy vpředu ani vzadu. Jinak pavučin v rozměru 5,5/13 jsou min. dva druhy, liší se tloušťkou disku a silnější dřou o čtyřpístek na zadku, slabší jsou OK. Zmíněné problémy se týkají origo LR náprav.
11:31:05
15.08.2005
Aladin
-> lubor: elektrony hnijou zevnitř.
09:12:02
15.08.2005
lubor
-->Aladin:definuj co je to:"sežrané zevnitř"??to jako že se do nich dal červotoč nebo dřevomorka??3 to je zase blábol.
-->tyto kola jsou z elektronu,čili při koupi se musíš spoléhat na vlastní oči(protože opravdu malo kdo vlastní pojízdnou defektoskopickou laboratoř).pokud jsou nalakovane pouze bezbarvým lakem na lehké kovy,tím spíš na nich poznáš v jakém jsou opravdu stavu.vrstvy komaxitu a tmelu totiž spolehlivě zakryjí trhlinky a třeba i díry v odlitku.Pokud se ti bude zdát stav OK,a na každém kole nebude nějaké obludné množství nalepovacího závaží(což je vícemeně varovný signál),pak si myslím že i s tím obutím je ta cena v celku ucházející.dnes se totiž tyto dobové díly začinají shánět čím dál hůř-a tak ceny kvalitnějších věcí jsou prostě takové.
07:06:39
15.08.2005
Aladin
-> Peklo-Evo-Luboš: podle toho, jestli jsou zachovalé... pokud nejsou sežrané zevnitř, tak je to good cena. Ale pokud jsou zevnitř sežrané, tak bych je nekoupil ani za pár šupů- na tom jezdit je sebevražda.
06:45:20
15.08.2005
pex
Nejsou pavučiny z elektronu?
Jinak cena se mi zdá vysoká.
21:25:54
14.08.2005
Peklo-Evo-Luboš
Takze, kolegove obracim se na vas s radou :-)
Mam mouznost na LR poridit kola, pavuciny. Puvodne sem chtel sice krize, ale dokud je nesezenu, ty pavuciny bych snesl. Jsou na nich obuty skoro novy Semperity 175/70 a pan prodavajici za ne chce 8000. Co rikate na cenu ? Me se to zda dost....ale nevim, proto se ptam... jsou to AL kola, striknute lakem, ne komaxitem...
zvětšit Pavuciny - poradte - obrázek od Peklo-Evo-Luboš vložen 14.08.2005 21:25:54
Extreme Tyres