
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Pojede 105s s 5 kvalt.?
-> Franta Boháček: Teda takový nervy bych chtěl. Já bych takle línej motor snes maximálně tejden.
Pak bych obětoval to jedno odpoledne.

-> Franta Boháček:
Kolik to bralo? Jestli ne "nic", tak by mi na to ze vzteku upad karboflex.
Kolik to bralo? Jestli ne "nic", tak by mi na to ze vzteku upad karboflex.

Hoj, jen se podělím o takový zážitek. Měl sem kdysi ŠKODA 105 na LPG v 5ti kvaltu. To auto bylo neuvěřitelný, motor byl navíc v hrozným stavu, sice nežral vodu ani olej, ale zvuk strašnej. Na benzín jel tak maximálně 60tkou, na plyn asi tak 110Km/h, na pětku to nejelo v podstatě nikdy, čtverka brala občas, trojka byl nejvýhodnější převod, ten odjezdil nejvíc. Na jedničku to hráblo tak akorát na sněhu. Nehodilo se to ani na pole, nešlo s tím vyjet z díry, ten motor musel mít tak 20 koní. Ale to auto se nikdy nepokazilo a pak ho koupil borec na ježdění do práce za flašku nebo tak něco, dlouhý léta s tím denně jezdil, dal tam čtverku a jezdil tak 65Km/h po úplně rovných širokých cestách. Kdysi mi vykládal jak ho v kopci předjeli dva kluci na simsonovi. No prostě neuvěřitelný auto.
-> Tomaso435 11.11.14 14:42:59:
Myslíš blbě.
Jsou tam 2 verze 1,0 MPI atmosféra tříválec, 2 verze 1,2 TSI turbo čtyřválec a 2 verze 1,4 TDI tříválec. Vrtání x zdvih u toho TDI vychází ze starý známý 1,4 TDI-PD kupříkladu z jedničkový fábie nebo dvojkový před FL. Nejde mi do hlavy, co je vedlo zase k dlouhozdvihový 1,4, když maj poměrně nově vyvinutý čtvercový motory 1,2 TDI a 1,6 TDI. Je pravda že si osobně myslim, že každej diesel má bejt pořádně dlouhozdvihovej, ale ty kotrmelce ve vývoji u VW jsou zvláštní.
Myslíš blbě.
Jsou tam 2 verze 1,0 MPI atmosféra tříválec, 2 verze 1,2 TSI turbo čtyřválec a 2 verze 1,4 TDI tříválec. Vrtání x zdvih u toho TDI vychází ze starý známý 1,4 TDI-PD kupříkladu z jedničkový fábie nebo dvojkový před FL. Nejde mi do hlavy, co je vedlo zase k dlouhozdvihový 1,4, když maj poměrně nově vyvinutý čtvercový motory 1,2 TDI a 1,6 TDI. Je pravda že si osobně myslim, že každej diesel má bejt pořádně dlouhozdvihovej, ale ty kotrmelce ve vývoji u VW jsou zvláštní.
-> zajoch: Je to tak, ona je víceméně na pohled stejná jako na 4q ale má jinou dýlku, je kratší. A je takovej fígl, ty nejty co držej tu gumovou "kost" odbrousíš, vyndáš kost, v ní sou oválný díry tak je převrtáš na kulatý a díry po nýtech převrtáš na stejný díry jako kost a místo nejtů dáš šrouby, tim vymezíš vůle a nebudeš mit řazení dlouhý dva kilometry, nebo tam jde navařit klouby z řízení, já tam mám jen jeden, ale nastal problém s montáží, musel jsem podkládat kulisu a líp se šířej vibrace.
www.automedik.cz/autodily
.html?product=14...
Tohle je ta tyč řazení co potřebuju pro tu 5q převodovku že?
Tohle je ta tyč řazení co potřebuju pro tu 5q převodovku že?
-> ochoda 12.11.14 19:58:36: je to víceméně blbost, to co sem napsal :D
Ale prostě se mi to nechce řešit. prostě si zrepasuju ještě 120 motor, a dam ho tam, a nemusim nic řešit... :D
Ale prostě se mi to nechce řešit. prostě si zrepasuju ještě 120 motor, a dam ho tam, a nemusim nic řešit... :D
-> zajoch: Asi sem unavenej, ale nějak mi uniká souvislost? 

-> ochoda 11.11.14 20:59:31: no jako jo no. :D ale pokud chceš se škodovkou projet celý svět? :D neřikam že se to povede. :D je to jen můj velký sen :D moje idea. :D
takže tak
Nikdy nevíš co se kde stane, a co budeš muset řešit... prostě. :D no jo no :D
takže tak
Nikdy nevíš co se kde stane, a co budeš muset řešit... prostě. :D no jo no :D
-> zajoch: Vemeš 130 motor, nabušíš tam to co je na tvojem 105kovym a pokud nechytneš joooo odborníka na škodný tak na první pohled nepozná nikdo nic. Nebo ne?
-> K1NYO 11.11.14 19:00:14: na takove blbosti kašlu.. :D i když kdybych tam dal favorita, tak když se s tou škochtlí někde vybořím, tak mám stejně malou šanci že přežiju.. :D takže koho to zajímá? :D
ale né. :D takovvehle veci nechci resit :D proste radsi tam dam 120. a bude klid.
i ta 130 by šla. jen bych tam fakt musel dat vlečku a ještě dodělat par blbinek
ale né. :D takovvehle veci nechci resit :D proste radsi tam dam 120. a bude klid.
i ta 130 by šla. jen bych tam fakt musel dat vlečku a ještě dodělat par blbinek
-> K1NYO: no to leda :D
-> Tomaso435: tak prerazit cislo na 105, a kvoli seriovemu zhladu dat 130, a zese neni problem 

-> K1NYO: a při nehodě mu taky dá papírovku ?... asi ne hele :) to tam rovnou muže dát 1.8T z octavie... papírově má pořád ilegal motor...
-> Tomaso435: nie, strati tam nejaku papierovku, a vec poriesena, alebo ak ma dobreho kamarata, tak nemusi nic stracat
-> K1NYO: a před stk tam bude vracet 105
-> zajoch: nic nemusis, mokra 5q+136 motor, a neni problem 

-> K1NYO 11.11.14 18:42:58: musel bych to předělat na vlečku, a další serepetičky.. :D moc se mi do toho nechce.. :D
-> Tomaso435 11.11.14 18:35:19: přesně :D jen je tam menší zadrhel a to ten že tak 4 je tam kratší :D musel bych víc točit :D ale neřešim a naperu ju tam :D
-> zajoch: ked uz budes motor vyberat, tak supni tam 130-136, ja som 136ku kupil za 20e, myslim ze sa ceny pohybuju okolo 50e
-> zajoch: tak nad tim neuvažuj dej to tam , maximálně budeš jezdit zase na 4ku :D
-> zajoch: Jj
-> Nwkt 11.11.14 17:18:52: ono i hodně záleží v jakém stavu je motor, a jak je zajetý :D
-> Dušan: Taky jsem jeden čas jezdil 120 na 3,9 a jelo to poměrně slušně. řekl bych i že skoro srovnatelně jako se 130
takova 120ka utahne i SP 3,9 s petkou 0,74
. Sice to je bud na courani nebo to musi clovek fakt roztahnout, ale jede. Takova 105ka se PP 4,22 bude jezdit uplne normalne. Klasickej 4Q je i na 105ku kratkej.

-> zajoch: 120 má 1174 ccm a výkon 37 kW oproti tvým 1046 ccm a 33kW... a když si vzpomenu jak pomalu a těsně ale přezto rychleji 120ka akcelerovala oproti 105ce ze stejnýho roku...
-> zajoch: aký iný rozdiel by si ešte chcel? Proste 120 je o niečo málo výkonnejší motor, inak je to to isté.
-> minno 11.11.14 14:46:40: myslel sem rozdíly motorů :D
jestli je tam nějaky jiny rozdíl než ž 120 ma vyžší krouták, vykon a spotřebu :D
jestli je tam nějaky jiny rozdíl než ž 120 ma vyžší krouták, vykon a spotřebu :D
-> minno: jono.. ono to asi stačí, ono to asi najede, ona je výoba asi levnější než tam cpát 4 písty, ale za chvili tam bude stačit jen jeden píst, bude to 250ka s turbem.... no nevim no.. doufám že až to ke mě dorazí že 1.4ky fábie budou ještě k sehnání.. hlavně ty jedničkové
-> zajoch: aký rozdiel by si chcel poznať? V tomto článku nájdeš popis ako identifikovať prevodovku:
skoda-virt.cz/cz/.../4588 -prevodovky-skoda-1
-> Tomaso435: teda beztak všetko "křápy"...
skoda-virt.cz/cz/.../4588 -prevodovky-skoda-1
-> Tomaso435: teda beztak všetko "křápy"...
-> minno: všechno to sou 3 válce, ale bud tsi nebo tdi... teda myslim
Je tam teda ještě jiný rozdíl? než se dá najít v té tabulce v oné odborné knížečce?
-> Milan 136 10.11.14 19:22:43: fakt nie? Moc sa o to nezaujímam, ale tušim som niekde čítal o F3 HTP.
-> isti: pššššt. Nebo ho vyplašíš.
Ne ta úprava motoru zase taková tragédie neni jak se ze začátku zdá.
-> LUKAS: Jenže šáde ten spínač nechce.

-> LUKAS: Jenže šáde ten spínač nechce.
-> isti: s tým som rátal
-> Jarda/felda: co sem koukak la grafy krouták a vykon. tak s kroutakem je to tak že tam kde ma 105 špičku tam teprve 120 začíná.
a vykonová křivka ma uplně stejný tvar až na to že je položená o něco výš.
Je fakt že měrná spotřeba 120 (g/kWh) je o něco malinko větší a má stoupavou tendenci spolu s otáčkama. ale, ale
Záleží ještě na něčem? protože v tomhle se mi zdá že má 120 fakt navrch.
a vykonová křivka ma uplně stejný tvar až na to že je položená o něco výš.
Je fakt že měrná spotřeba 120 (g/kWh) je o něco malinko větší a má stoupavou tendenci spolu s otáčkama. ale, ale
Záleží ještě na něčem? protože v tomhle se mi zdá že má 120 fakt navrch.
-> david 105: Na prevodovku ten motor pasuje to je najmenšie ale potom ešte musíš vymeniť pol motora ako napr:buď len ozubený veniec alebo celí zotrvačník,vaňu so sacím košom ,sanie, výfukové potrubie,atď
-> david 105: zamalo
-> koště: nevari ani fačkovi motor treba mat slušne chladenie a vetrak na spinač ne ten čudel termostaticky na chladiči :D
-> LUKAS: ďakujem zatiaľ za rady
-> zajoch: Každej tam ten motor jednou dá. I já, ale zatim motor krásně přede a jako paradoxně jedniný auto mi nevaří v kolonách, což je na spanilce výhoda (favoriťáci by mohli povídat :D), takže jakmile začne dělat potíže tak nastoupí fáčko s jednobodem.
-> david 105: veniec zotrvaku musiš dat 105-130ky favoritacky ma jemnejšie ozubenie a spojkovu lamelu použit tež zo škodovice ,fačkova ma ine osadenie na hriadel (tisichran mekano alias pritlačny tanier pasne aj fačka..niekedi som mal v rapide fa. motor.
-> LUKAS: a zotrvačník so spojkou tiež as nebudú pasovať
-> david 105: musiš nalisovat do kluky ložisko namiesto toho kružku,prehodit vanu zo 120 ky je to lepšie ako ta fačkova..ale neni potrebne...a par dalšich drobnosti..
-> Jarda/felda 10.11.14 20:18:22: pockej. pockej.. to ma něco společneho se zdvihem a vrtáním ne? :D i tak to potřebuju vysvětlit
-> Jarda/felda 10.11.14 20:18:22: wááát? :D malinko sem to nepochopil. :D nějak pro laika... :D
-> isti: ďakujem
-> RAPLTM: ďakujem za radu -> zajoch: nie nechcem sa zabiť ale 105 už nemá výkon tak rozmýšlam nad dačím lepším
-> david 105: Ano pasuje,možno že dve horné diery na prevodovke musí prevrtať z 8 na 10mm ale to je všetko.
-> Jarda/felda: 120 je stvorcovy motor
105 je nadstvorec
